Постанова
від 28.10.2013 по справі 807/2604/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 жовтня 2013 рокум. Ужгород№ 807/2604/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Ващиліна Р. О.,

при секретарі судового засідання - Кібкало І. А.,

за участю:

представника прокуратури Закарпатської області - Вотьканич Т. Ф.,

представника Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Ємець Г. О.,

представника товариства з обмеженою відповідальністю "Ясени" - Жолудь Л. Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою заступника прокурора Закарпатської області Хилі М. М. в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю "Ясени" про стягнення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Закарпатської області Хиля М. М. в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Ясени" про стягнення штрафних санкцій в сумі 17000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Згідно розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р ТОВ "Ясени" у термін до 01.08.2012 повинно було усунути порушення вимоги абз.2 п.4 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, зокрема, відновити потрібну кількість сертифікованих фахівців реєстратора та у термін до 06.08.2012 письмово проінформувати уповноважену особу Комісії. Однак, Комісією від відповідача жодних відповідей щодо виконання розпорядження не було отримано. Постановою уповноваженої особи Комісії від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів до товариства застосовано штраф у розмірі 17000,00 грн. Зазначена постанова 10.01.2013 була надіслана відповідачу, проте, у добровільному порядку штраф сплачено не було.

07.08.2013 до суду від відповідача надійшли письмові заперечення проти позову вих. № 43 від 06.08.2013, в яких зазначає наступне. 14.12.2011 засновниками ТОВ "Ясени" було прийнято рішення про завершення (припинення) професійної діяльності на фондовому ринку, а саме: діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів. Згідно Порядку зупинення дії та анулювання ліцензії на окремі види професійної діяльності на фондовому ринку, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.06.2006 № 432, листом № 362 від 15.11.2011 товариством був надісланий необхідний перелік документів. Проте, у відношенні ТОВ "Ясени" було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 24.11.2011 № 257-УЛ. Зазначає, що сертифікація фахівців пов'язана з проходженням навчання, здачею іспитів та із значними грошовими витратами. У зв'язку з прийняттям рішення про припинення професійної діяльності на фондовому ринку товариству не було сенсу проходити процедуру відновлення протягом трьох місяців потрібної кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб). Під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів представником ТОВ "Ясени" ОСОБА_2 було надано пояснення щодо порушення, яке було враховано під час розгляду справи. Оскільки наказом від 26.12.2012 № 1166 ліцензія серії АГ № 572185 від 08.02.2011 на провадження діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів була анульована, то з 26.12.2012 ТОВ "Ясени" не є професійним учасником ринку цінних паперів і до товариства не можуть бути застосовані штрафні санкції за порушення на ринку цінних паперів, а саме: за порушення ліцензійних умов провадження діяльності з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів. Крім того, відповідач зазначає, що про накладення штрафних санкцій постановою № 13-ЦА-УП-Р від 08.01.2013 йому стало відомо лише 20.07.2013 зі слів працівників прокуратури та з офіційного веб-сайту Комісії.

В судовому засіданні представник відповідача заперечив проти позову та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

03.09.2013 до суду від представника позивача надійшли письмові пояснення по справі, в яких посилається на наступне. Щодо того, що на момент винесення постанови про накладення санкції № 13-ЦА-УП-Р від 08.01.2013 товариство не було ліцензіатом, оскільки 26.12.2012 була анульована ліцензія, зазначає, що розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери ТОВ "Ясени" винесене в момент дії вказаної ліцензії. Крім того, ліцензіат протягом тривалого часу, починаючи з 26.09.2011 до 26.12.2012, здійснював свою діяльність з порушенням вимог законодавства на ринку цінних паперів. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 335-ЦА-УП-Р складений 10.12.2012, тобто в момент дії ліцензії товариства. Станом на 01.08.2012, у термін встановлений для виконання розпорядження № 140-ЦА-ДД-Р від 30.05.2012, ТОВ "Ясени" не надано Комісії документи, які б вказували на те, що ним не здійснювалася діяльність з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, яка є виключно ліцензійною діяльністю на фондовому ринку. Зокрема, в пакеті документів, поданих на анулювання ліцензії, товариством 01.08.2013 не були надані копії актів приймання-передавання всіх реєстрів емітентів.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити.

В судовому засіданні представник прокуратури також просив суд позовні вимоги задовольнити.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокуратури та представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Ясени" (код ЄДРПОУ 22103002) здійснювало свою діяльність на фондовому ринку України як професійний учасник ринку цінних паперів на підставі виданої Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) ліцензії серії АГ № 572185 від 08.02.2011.

Відповідно до установленого Комісією порядку згідно з додатком № 5 Порядку та умов видачі ліцензії провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006 № 345, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.07.2006 за № 890/12764, із змінами і доповненнями, посадові особи та фахівці ліцензіата, що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку повинні бути сертифіковані.

Станом на 26.09.2011 у всіх сертифікованих фахівців товариства, а саме: директора ОСОБА_1 (сертифікат № 27879-Р від 13.10.2008), старшого реєстратора ОСОБА_2 (сертифікат № 27880-Р від 13.10.2008), реєстратора ОСОБА_3 (сертифікат № 27881-Р від 13.10.2008), строки дії сертифікатів закінчились.

Відповідно 24.11.2011 у відношенні ТОВ "Ясени" було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 257-УЛ щодо порушення вимоги абз.2 п.4 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, затверджених рішенням Комісії від 26.05.2006 № 348, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 11.08.2006 за № 973/12847, а саме: у разі виникнення у реєстратора факту зменшення визначеної кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб), установленої при отриманні ліцензії, але не менше ніж до одного фахівця, такий реєстратор повинен відновити потрібну кількість протягом трьох місяців та повідомити про це Комісію в установленому порядку.

Станом на 15.12.2011 інформацію щодо наявності у ТОВ "Ясени" необхідної кількості сертифікованих фахівців до Комісії не подано.

За порушення вимог законодавства про цінні папери, нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні ТОВ "Ясени" було винесено постанову від 15.12.2011 № 1146-УЛ та застосовано санкцію у вигляді попередження та одночасно видано для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 559-УЛ від 15.12.2011 з терміном виконання до 01.04.2012.

На підставі поданого клопотання ТОВ "Ясени" уповноваженою особою Комісії було прийнято рішення про продовження терміну виконання розпорядження до 01.06.2012, яке було оформлено новим розпорядженням № 43-02 від 02.04.2012.

Листом від 23.05.2012 № 100 ТОВ "Ясени" знову звернулося до Комісії з проханням про продовження терміну виконання розпорядження.

Уповноваженою особою Комісії за вказаним клопотанням прийнято рішення про продовження терміну виконання розпорядження до 01.08.2012, яке було оформлено новим розпорядженням від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р.

Згідно з розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р ТОВ "Ясени" у термін до 01.08.2012 повинно було усунути порушення вимоги абз.2 п.4 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, зокрема, відновити потрібну кількість сертифікованих фахівців реєстратора, та у термін до 06.08.2012 письмово проінформувати уповноважену особу Комісії та департамент регулювання депозитарної та розрахунково-клірингової діяльності про виконання цього розпорядження з доданням відповідних документів, а саме: довідки про керівних посадових осіб та фахівців ліцензіата, що безпосередньо здійснюють професійну діяльність на фондовому ринку.

Однак, Комісією від відповідача жодних відповідей щодо виконання розпорядження не отримано, порушення не були усунуті, за що ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачена відповідальність юридичних осіб.

01.08.2012 за вхідним № 6874з до Комісії надійшов лист-клопотання ТОВ "Ясени" (вих. № 132 від 30.07.2012) про продовження терміну виконання розпорядження до завершення процедури анулювання ліцензії. Одночасно 01.08.2012 ТОВ "Ясени" подало до Комісії заяву на анулювання ліцензії.

За підсумками розгляду заяви та поданих документів ТОВ "Ясени" відмовлено в анулюванні ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме: діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, оскільки надані товариством документи не містили копій актів приймання-передавання всіх реєстрів емітентів, ведення яких здійснювало це товариство, та відповідно не підтверджували виконання реєстратором вимог Розділу VІІІ Положення про порядок ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 17.10.2006 № 1000, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.2007 за № 48/13316 - наказ Голови Комісії від 31.08.2012 за № 71.

26.11.2012 ТОВ "Ясени" повторно подало заяву та необхідні документи на анулювання ліцензії (вхідний № 14928/ВП від 26.11.2012).

Постановою уповноваженої особи Комісії 29.11.2012 стосовно ТОВ "Ясени" порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.

10.12.2012 складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 335-ЦА-УП-Р, відповідно до якого ТОВ "Ясени" всупереч вимогам Закону України "Про державне регулювання цінних паперів в Україні" не виконано розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р, термін виконання якого закінчився 01.08.2012.

Постановою уповноваженої особи Комісії від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до п.8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання цінних паперів в Україні" та п.1 розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470, до ТОВ "Ясени" застосовано штраф у розмірі 17000,00 грн.

За підсумками розгляду заяви та документів, поданих ТОВ "Ясени" до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на анулювання ліцензії, наказом Голови Комісії від 26.12.2012 № 1166 було анульовано ліцензію № 572185 від 08.02.2011.

Відповідно у відношенні до ТОВ "Ясени" застосовано дві санкції, за наступні правопорушення: 1) за порушення вимог законодавства про цінні папери, нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, за яке винесено постанову від 15.12.2011 № 1145-УЛ та застосовано санкцію у вигляді попередження; 2) за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, за яке винесено постанову від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р та застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 грн.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Учасниками ринку цінних паперів згідно ст. 1 зазначеного Закону є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою, зокрема, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Згідно ст. 5 зазначеного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктами 10, 14 ст. 8 цього ж Закону передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства, накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

У відповідності до п.8 ст. 11 вказаного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 15 Закону України "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні" ліцензійні умови здійснення депозитарної діяльності учасниками Національної депозитарної системи встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Для здійснення кожного з видів депозитарної діяльності учасникам Національної депозитарної системи видається ліцензія Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Для здійснення клірингу та розрахунків за угодами щодо цінних паперів депозитарій має отримати ліцензію Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Порядок видачі ліцензії затверджується Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Ліцензія на здійснення депозитарної діяльності банкам видається Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з Національним банком України.

Відповідно до п.6 глави 2 розділу III Порядку та умов видачі ліцензії на провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, переоформлення ліцензії, видачі дубліката та копії ліцензії керівні посадові особи заявника (у тому числі банку), його відокремлених підрозділів, яким надані повноваження здійснювати депозитарну діяльність зберігача цінних паперів, визначені рішенням Комісії від 05.01.1999 № 1, а також фахівці заявника, його відокремлених та/або спеціалізованих структурних підрозділів (у тому числі керівник цього підрозділу), які безпосередньо здійснюють депозитарну діяльність зберігача цінних паперів, повинні бути сертифіковані згідно з Положенням про сертифікацію. Для заявника (крім банку) та його відокремлених підрозділів, яким надані повноваження щодо здійснення депозитарної діяльності зберігача цінних паперів, кваліфікаційні вимоги при отриманні ліцензії такі: не менше трьох сертифікованих у встановленому порядку фахівців (у тому числі керівні посадові особи).

Як встановлено судом, відповідачем не виконано вимоги розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р, а саме: абз.2 п.4 глави 2 Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів, щодо відновлення у встановлений термін потрібної кількості сертифікованих фахівців реєстратора.

Постанова від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р винесена безпосередньо за невиконання відповідачем розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р.

При цьому, суд звертає увагу на те, що вказане розпорядження про усунення встановлених правопорушень законодавства про цінні папери, відповідачем в адміністративному чи судовому порядку не оскаржувалося, та, відповідно скасовано не було, а отже є чинним та таким, з яким ТОВ "Ясени" погодилось.

На думку відповідача, у зв'язку із анулюванням 26.12.2012 ліцензії від 08.02.2011 № 572185, у Комісії не було підстав для застосування 08.01.2013 санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.

Суд зазначає, що на момент винесення розпорядження від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р ТОВ "Ясени" було ліцензіатом, а отже було зобов'язано виконати зазначене розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Посилання відповідача як на підставу невиконання розпорядження від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р на факт прийняття рішення про завершення (припинення) професійної діяльності на фондового ринку, що оформлено протоколом загальних зборів учасників ТОВ "Ясени" № 1/2011 від 14.12.2011, суд оцінює критично, з огляду на наступне.

В судовому засіданні представником відповідача було підтверджено те, що лист № 362 від 15.12.2011, надісланий на адресу Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, носив суто інформаційний характер, всіх дій, передбачених Положенням про припинення провадження професійної діяльності на фондовому ринку, а саме депозитарної діяльності зберігачів цінних паперів, виконано не було. Відповідну заяву про анулювання ліцензії з переліком документів, необхідних для припинення здійснення депозитарної діяльності, було надіслано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку тільки 26.11.2012.

На підставі цієї заяви 26.12.2012 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято рішення про анулювання ліцензії ТОВ "Ясени".

Отже, суд приходить до висновку, що відповідач здійснював професійну діяльність на ринку цінних паперів під час дії ліцензії без дотримання вимог чинного законодавства щодо обов'язкової кількості сертифікованих фахівців реєстратора, чим порушив вимоги Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - депозитарної діяльності, а саме діяльності з ведення реєстру власників іменних цінних паперів.

Таким чином, оскільки відповідачем не заперечується факт не виконання розпорядження від 30.05.2012 № 140-ЦА-ДД-Р, постанова від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р є правомірною, та такою, що винесена у відповідності до вимог чинного законодавства.

Відповідно до розділів VІІ, ХVІІІ Правил та ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" копія постанови вручається під розписку або протягом трьох робочих днів надсилається поштою особі, щодо якої її винесено; документ, який підтверджує сплату штрафу протягом 5 робочих днів, надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії; разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду.

Супровідним листом № 16/01/450/НК від 09.01.2013 ТОВ "Ясени" було направлено постанову від 08.01.2013 № 13-ЦА-УП-Р, що підтверджується копією списку згуртованих поштових відправлень рекомендованої кореспонденції (наявної в матеріалах справи), що в свою чергу спростовує посилання відповідача на ненадіслання йому такої постанови.

Згідно ч. 1 ст. 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У відповідності до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 11, 70, 71, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов заступника прокурора Закарпатської області Хилі М. М. в інтересах держави в особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю "Ясени" - задовольнити.

2.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Ясени" (пл. Кирила і Мефодія, 5, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000) штрафні санкції в сумі 17000,00 (сімнадцять тисяч) грн. на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ 106.

3.Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд, який ухвалив постанову. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Р.О. Ващилін

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2013
Оприлюднено14.11.2013
Номер документу35185779
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/2604/13-а

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Ващилін Р. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні