Постанова
від 14.11.2013 по справі 434/8527/13-а
АРТЕМІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЛУГАНСЬКА

Справа №434/8527/2013

№2а/434/289/2013

ПОСТАНОВА

IМЕНЕМ УКРАТНИ

04 листопада 2013 року Артемівський районний суд м.Луганська у складі головуючого судді Головіної Т.М., при секретарі Шклярук О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Луганську адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська про визнання дій неправомірними, зобов’язання здійснити перерахунок та виплату пенсії, -

ВСТАНОВИВ :

Позивач, посилаючись на те, що відповідачем не вірно нараховується йому пенсія, з порушенням Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого Постановою КМУ від 23.11.2011р. №1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , що призвело до виплати пенсії у зменшеному розмірі, звернувся до суду з даним позовом, в якому просив визнати дії УПФ України, які виявилися у письмовій відмові від 27.06.13р. у перерахунку йому пенсії протиправними та зобов'язати відповідача з 01.01.2012р. виконати перерахунок та призначити позивачу пенсію відповідно до вищевказаного Порядку, як особі, яка пропрацювала у зоні відчуження менше календарного місяця - 22 дні та отримала за цю працю 698,62 крб.

Ухвалою судді від 18.10.2013 року поновлено строк звернення до суду з даним позову, визнано причини його пропуску поважними.

Від представників сторін надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності , представник позивача на позові ОСОБА_1 наполягав, представник відповідача , згідно письмових заперечень, позов не визнав, посилаючись на те, що пенсія позивачу перерахована вірно, з урахуванням постанови КМУ від 23.11.2011р. №1210. Заробітну плату за роботу в зоні відчуження для обчислення пенсії позивача було розраховано по довідці про заробітну плату (без номеру та дати видачі), яку надано ВАТ „Луганським Автотранспортним підприємством 10954В» з чисельними порушеннями діючого пенсійного законодавства, а саме- збережений заробіток в графі «Збережений СЗ за дні роботи в зоні відчуження» визначено, як 155,00 руб, тобто за повний місяць роботи, а не за робочі дні в зоні відчуження; оплату за роботу в зоні відчуження розраховано за 22 робочі дні, 3 вихідні період з 04.06.1987р. по 30.06.1987р., з урахуванням кратності 3, денної тарифної ставки 7,25руб, але будь-які документи які б визначали, що позивач працював в вихідні дні останнім не надано, хоча в довідці є примітка «Стверджуючі документи про роботу в зоні відчуження (додаються копії)». Тобто, роботу у вихідні дні необхідно підтвердити табелем обліку робочого часу. Згідно довідки (без номеру та дати видачі), яку надано Начальником сводної а/к № 2 Минавтотранса УССР, позивач перебував у різних зонах радіоактивного забруднення, дні в довідці не зазначено, тому розрахувати оплату за роботу в зоні відчуження з урахування кратності 3 не має підстав. Згідно довідки №56/106 від 20.08.1997р. позивачу по розрахунковій відомості №0217 від 10.07.1987р. було виплачено за відпрацьований час на ЧАЕС с 04.06.1987р. по 30.06.1987р. 698,62грн., але в наданій позивачем довідці про заробітну плату (без номеру та дати видачі) за період з 01.01.1987р. по 31.12.1991р., яку надано ВАТ „Луганським Автотранспортним, підприємством 10954В» , в липні 1987р. позивачу виплачено 685грн., при цьому ця сума містіть й заробітну плату за липень 1987р. 25 червня 2013р. спеціалістом управління було проведено зустрічну перевірку первинних документів про стаж роботи та заробітну плату ВАТ „Луганського Автотранспортного підприємства 10954В» , які зберігаються в архівному відділі Луганської міської ради. Було перевірено накази підприємства, особові рахунки на нарахування заробітної плати працівникам ВАТ „Луганського Автотранспортного підприємства 10954В» за період з 01.01.1987р. по 31.12.1989р. В особових рахунках відсутня будь- яка інформація про нарахування позивачу заробітної плати. Згідно фонду № 2958 опису справ по особовому складу за 1967- 2002р.р. по ВАТ „Луганське Автотранспортне підприємство 10954В» особові рахунки працівників відділу безпеки руху в архівний відділ передано на зберігання не було.

З наданих доказів встановлено наступне:

Позивач є особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалід ІІ групи, є пенсіонером, перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська та отримує пенсію по інвалідності відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", виходячи із заробітної плати за період ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Позивач працював в Луганському автотранспортному підприємстві 10954 (далі АТП 10954) на посаді інженера, у період часу з 04.06.1987р. по 30.06.1987р. був відряджений для ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, у вказаний період часу приймав участь в будівництві автодороги ЧАЕС - Славутич, в 30 км. зоні відчуження, обіймаючи посаду заступника начальника зведеної автоколони №2 Мінавтотранса УРСР, йому виплачена заробітна плата у розмірі 698,62 крб. за 22 робочих дні; первинні документи про участь позивача у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС знищені, згідно акту про списання документів та справ (наказ від 16.02.90р. №39).

До зведеної автоколони №2 Мінавтотранса УРСР позивач був відряджений Луганським автотранспортним підприємством 20954 (далі АТП 20954).

12.01.1988 року Луганське автотранспортне підприємство 20954 було перейменоване на АТП 10954 , яке пізніше стало ВАТ В« Луганське автотранспортне підприємство 10954В» .

ВАТ В« Луганське автотранспортне підприємство 10954В» , код ЄДРПОУ 05465896, припинено 30.12.2011р. у зв’язку з визнанням його банкрутом, тобто ліквідовано без правонаступника.

Дані фактичні обставини підтверджені довідками АТП 10954 № 44 від 04.06.1997 року, №56/106 від 20.08.97р. (яку складено на підставі розрахункової відомості №0217 від 10.07.1987р., та відомостей за 1987 рік з особового рахунку позивача №99203), довідкою начальника зведеної автоколони №2 Мінавтотранса УРСР , довідкою ліквідатора АТП 10954 та розрахунком заробітної плати ліквідатора АТП 10954 , даними трудової книжки .

01.01.2012 року набула чинності Постанова КМУ від 23.11.2011 року № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи". Вказаним нормативним актом проведено перерахунок пенсії чорнобильцям, виходячи із розміру заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986 - 1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

Проте, позивач з 01.01.2012 року до 01.07.13р. отримує пенсію в розмірі 2957,27грн. без врахування заробітної плати, яку він отримував за період роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Не погодившись із порядком і способу проведення розрахунку своєї пенсії позивач звернувся до відповідача про її перерахунок, на що отримав відмову, мотивовану тим, що довідка та розрахунок заробітної плати ліквідатора АТП 10954 складено з чисельними порушеннями діючого пенсійного законодавства, а тому, з 01.07.2013р. пенсійну справу позивача приведено у відповідність з чинним законодавством, а саме пенсію по інвалідності обчислено в мінімальному розмірі - 2279,70 грн.

Суд вважає такі дії УПФУ протиправними , виходячи з наступного:

відповідно до ст. 2 КАСУ завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод, та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно - правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України .

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кабінетом Міністрів України 23.11.2011 року прийнято постанову №1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» , якою затверджено Порядок обчислення пенсій з 01.01.2012 року.

Зазначений Порядок визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв’язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54 і 57 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Пенсії за бажанням осіб можуть призначатися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження в 1986-1990 роках, у розмірі відшкодування фактичних збитків.

У разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження менше календарного місяця у 1986-1990 роках , за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної за період роботи за межами зони відчуження.

Згідно п. 4 Порядку , у разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження менше місяця у 1986— 1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично з відпрацьований час, в одному із неповних календарних місяців роботи протягом цих років, без додавання суми заробітної плати за період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробітна плата за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Якщо дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітної плати проводиться у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні, нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності додається до суми обчисленої заробітної плати.

Саме у такий спосіб - у відповідності до Порядку повинна бути розрахована пенсія позивача.

Відпрацьований позивачем час по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС - у період часу з 04.06.1987р. по 30.06.1987р. (тобто менше календарного місяця) та оплата за нього, підтверджується вище переліченими письмовими доказами, які у суду не має підстав ставити під сумнів. Дані документи є в розпорядженні Управління, тому УПФУ має провести перерахунок пенсії позивача з урахуванням вказаного Порядку та на підставі довідок, що знаходяться у пенсійній справі позивача.

За таких обставин суд прийшов до висновку про незаконність та безпідставність відмови у перерахунку пенсії позивачу із врахуванням документів, які засвідчують період його роботи в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та розмір його заробітної плати, у зв'язку з чим вважає за необхідне позов задовольнити в повному обсязі.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 19, 21, 22, 46 Конституції України, ст.ст. 13, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», Постановою Кабінету Міністрів України № 1210 від 23.11.2012 року, ст.ст. 2, 8, 17, 18, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська щодо відмови ОСОБА_1 в перерахунку та виплаті державної пенсії відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210 на підставі відомостей про заробітну плату за виконання робіт в зоні відчуження ЧАЕС та основному місцю роботи.

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Артемівському районі м. Луганська , починаючи з 01.01.2012 року провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 державної пенсії, як учаснику ліквідації наслідків аварій на ЧАЕС, інваліду ІІ групи, відповідно до положень п. п. 4 п.3 «Порядку обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 23.11.2011 року № 1210 із врахуванням відомостей про заробітну плату в розмірі 698,62 руб. за 22 робочих дні за виконання робіт в зоні відчуження ЧАЕС та із врахуванням раніше проведених виплат.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Артемівський районний суд м. Луганська протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя

СудАртемівський районний суд м. Луганська
Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено21.01.2014
Номер документу35216157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —434/8527/13-а

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Артемівський районний суд м. Луганська

Головіна Т. М.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Артемівський районний суд м. Луганська

Головіна Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні