cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
28.10.2013 Справа № 905/4244/13
Господарський суд Донецької області у складі судді Сич Ю.В.
при секретарі судового засідання Щитовій Л.М.,
розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд», м.Донецьк (ідентифікаційний код 35729543)
про зобов'язання ТОВ «Марморокбуд» виконати у повному обсязі умови договору будівельного підряду №052 від 13.12.2011р.
за участю представників:
від позивача: Ігнатов І.В. за довіреністю №95 від 12.07.2013р.,
від відповідача: Козюберда А.В. за довіреністю №224 від 15.07.2013р.
В судовому засіданні 15.07.2013р.
оголошено перерву до 23.07.2013р.,
17.09.2013р. оголошено перерву
до 03.10.2013р., 03.10.2013р.
оголошено перерву на 28.10.2013р.
на підставі ст. 77 Господарського
процесуального кодексу України.
Позивач, Головне управління капітального будівництва облдержадміністрації звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд», м.Донецьк про зобов'язання ТОВ «Марморокбуд» виконати у повному обсязі умови договору будівельного підряду №052 від 13.12.2011р.
Ухвалою від 13.06.2013р. зазначену позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі №905/4244/13.
Ухвалою від 05.08.2013р. господарський суд Донецької області продовжив строк розгляду спору у справі №905/4244/13 на п'ятнадцять днів за клопотанням позивача на підставі ст. 69 Господарського процесуального кодексу України.
Розпорядженням голови господарського суду Донецької області від 20.08.2013р. справу №905/4244/13 передано на розгляд судді Овсянніковій О.В.
Розпорядженням голови господарського суду Донецької області від 17.09.2013р. справу №905/4244/13 передано на розгляд судді Сич Ю.В.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем умов договору підряду №052 від 13.12.2011р. в частині виконання робіт, внаслідок чого позивач просить суд зобов'язати підрядника виконати в повному обсязі умови договору.
На підтвердження вказаних обставин позивач надав копії договору підряду №052 від 13.12.2011р., договірної ціни, графіку здійснення робіт по об'єкту, планів фінансування, платіжних доручень №361 від 16.12.2011р., №360 від 14.12.2011р., довідок про вартість виконаних будівельних робіт за лютий 2012р., за березень 2012р., за квітень 2012р., за травень 2012р., за червень 2012р., за вересень 2012р., за грудень 2012р., акту приймання-передачі матеріалів від 02.03.2012р., акту звіряння взаємних розрахунків станом на 01.02.2013р., актів приймання виконаних будівельних робіт №1 за грудень 2011р., №2 за лютий 2012р., №3 за березень 2012р., №4 за квітень 2012р., №5 за травень 2012р., №6 за червень 2012р., №7 за вересень 2012р., довідки про розбіжність між площами фасадів будинків, договору №05-0450-13 від 04.03.2013р., довідки про обсяг виконаних робіт, довідки про види робіт, що підлягають виконанню.
Нормативно свої вимоги позивач обґрунтовує ст. 55 Конституції України, ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, ст.ст. 15, 16, 526, 627, 629, 875 Цивільного кодексу України, ст.ст. 20, 193, 318 Господарського кодексу України, п.п.3, 31 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. №668, ст.ст. 1, 2, 22, 33, 44, 54-57 Господарського процесуального кодексу України.
15.07.2013р. відповідачем надано відзив на позовну заяву, за яким останній заперечує проти позовних вимог та зазначає, що позивачем не надано доказів на підтвердження конкретного обсягу та переліку тих робіт (умов договору будівельного підряду), які відповідачем не виконані.
Ухвалою від 23.07.2013р. господарський суд Донецької області визначив позивача як департамент капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації.
16.09.2013р. позивачем надано письмові пояснення, за якими зазначено, що вартість залишкових робіт за договором складає 1672422,47грн. Також конкретизував позовні вимоги, зокрема, просив суд зобов'язати відповідача у строк до 01.12.2013 виконати умови договору підряду №052 від 03.11.2011р., передбачені п.п.1.1, 4.2, 6.3.1, 6.3.16, 11.2.2, 11.7.1, 11.7.4, 11.5.9, 11.7.5 шляхом: виконання відповідно до проектно-кошторисної документації робіт на суму 1672422,47грн. за переліком видів робіт, що додається; оформлення та передачі департаменту капітального будівництва облдержадміністрації актів виконаних робіт форми КБ-2в на підтвердження виконання робіт на вказану суму, а також описів виконаних робіт, сертифікатів на матеріали, виконавчої документації, документів, що підтверджують вартість матеріалів та обладнання, актів випробування обладнання та іншої документації згідно з чинним законодавством; повідомлення про готовність об'єкта будівництва. Також надав для долучення до матеріалів справи копії позитивного експертного висновку №05-0450-13 від 11.03.2013р., переліку робіт, які належать до виконання за договором №052 від 13.12.2011р., договору на виконання проектно-вишукувальних робіт №8 від 17.05.2011р., календарного плану, зведеного кошторису №1.
28.10.2013р. позивачем надано письмові пояснення, за якими зазначив, що відповідачем частково виконанні роботи, що підтверджено відповідними актами виконаних підрядних робіт, та з урахуванням зазначеного позивач просив суд зобов'язати відповідача у строк до 31.12.2013р. виконати умови договору підряду №052 від 13.12.2011р., передбачені п.п.1.1, 4.2, 6.3.1, 6.3.16, 11.2.2, 11.7.1, 11.7.4, 11.5.9, 11.7.5 шляхом: виконання відповідно до проектно-кошторисної документації робіт на суму 1672422,47грн. за переліком видів робіт, що додається; оформлення та передачі департаменту капітального будівництва облдержадміністрації актів виконаних робіт форми КБ-2 в на підтвердження виконання робіт на вказану суму, а також описів виконаних робіт, сертифікатів на матеріали, виконавчої документації, документів, що підтверджують вартість матеріалів та обладнання, актів випробування обладнання та іншої документації згідно з чинним законодавством; повідомлення про готовність об'єкта будівництва.
28.10.2013р. відповідачем надано заяву, за якою визнав позовні вимоги в останній редакції в повному обсязі.
Розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації судового процесу відповідно до ст. 81-1 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до ст.4-3 Господарського процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється на засадах змагальності.
Розгляд справи відкладався на підставі ст. 77 Господарського процесуального кодексу України.
Під час судового розгляду справи представників сторін було ознайомлено з правами та обов'язками у відповідності із ст. 22 Господарського процесуального кодексу України.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням та заслухавши представників сторін, суд встановив:
13.12.2011р. між Головним управлінням капітального будівництва облдержадміністрації (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд» (підрядник) укладено договір підряду №052 (далі - Договір), за умовами якого на підставі проведеної процедури закупівлі відповідно до чинного законодавства підрядник приймає на себе зобов'язання на свій ризик виконати роботи по об'єкту «Реконструкція житлового фонду с.Розівка, Шахтарського району (улаштування навісної вентильованої системи) (ІІ пусковий комплекс) (житлові будинки №№6а, 8а, 9а, 20, 21, 13, 14, 15, 16, 17, 19 по вул.Островського, житлові будинки №№4, 5 по вул.Щорса)» (далі - об'єкт), а замовник прийняти та оплатити такі роботи відповідно до проектно-кошторисної документації (п.1.1. Договору).
На момент розгляду справи до матеріалів справи не надано ані змін, ані доповнень щодо виконання умов Договору.
Пунктом 10.1. Договору визначено, що даний договір набирає чинності з дати його підписання і діє до 31.12.2012, але до отримання документів про відповідність збудованого об'єкту проектній документації, згідно з вимогами чинного законодавства.
За п.3.1. Договору обсяг, вартість та термін виконання робіт визначаються прикладеними до договору календарним графіком виконання робіт і договірною ціною, які є невід'ємною частиною даного договору. Договірна ціна складає 12168775,20грн., у тому числі ПДВ 2028129,20грн. Договірна ціна складається згідно з Правилами визначення вартості будівництва - ДБН Д.1-1-2000 (з урахуванням змін та доповнень).
Відповідно до п.3.3. Договору обсяг робіт на 2011 рік визначений згідно з виділеними бюджетними коштами і складає 12168775,20грн., у тому числі ПДВ 2028129,20грн., у тому числі за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетом на соціально-економічний розвиток 10174010,57грн., у тому числі ПДВ 1695668,43грн., та за рахунок обласного бюджету 1994764,63грн, у тому числі ПДВ 332460,77грн. Джерело фінансування - субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток та обласний бюджет. Обсяг робіт на поточний рік може бути зменшений залежно від фактичного фінансування.
Згідно з п.5.1. Договору строки виконання робіт визначаються календарним графіком виконання робіт, який є невід'ємною частиною договору.
Відповідний календарний графік виконання робіт підписаний сторонами, про що свідчить наявна в матеріалах справи копія. Так, за вказаним графіком кінцевий термін виконання робіт за Договором на суму 12168775,20грн. - березень 2012р.
За п.4.1. Договору розрахунки за цим договором проводяться шляхом оплати за фактично виконані роботи та авансування.
Пунктом 4.2. Договору встановлено, що замовник перераховує підряднику попередню оплату у розмірі до 100% річного обсягу робіт, але не більше 12168775,20грн., у тому числі ПДВ 2028129,20грн. Підрядник зобов'язується використати отримані кошти протягом трьох місяців після їх одержання згідно с Постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2006р. №1404 (зі змінами). По закінченню вказаного терміну невикористана сума попередньої оплати повертається замовнику. Підрядник підтверджує використання коштів отриманої попередньої оплати актами виконаних підрядних робіт.
Так, замовником на користь підрядника перераховано 10845570,91грн., про що свідчать наявні в матеріалах справи копії платіжних доручень.
За п.4.3. Договору облік та оплата виконаних робіт здійснюється на підставі акту виконаних підрядних робіт, складеного за формою КБ-2в і довідки про вартість виконаних підрядних робіт, складеної за формою КБ-3.
Відповідно до п.4.4. Договору документи про виконані роботи та їх вартість складаються і підписуються підрядником згідно з ДБН А.3.1-5-96., ДБН Д.1.1.-2000 (із змінами) та передаються замовнику не пізніше 25 числа поточного місяця.
Як, зазначають сторони, підрядником виконано робіт за Договором на суму 10496352,73грн.
У відповідності з ч.1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язані встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Проте, як вбачається з матеріалів справи вбачається, що у встановлені строки підрядник не виконав роботи у повному обсязі.
Проаналізувавши вищезазначений договір, судом встановлено, що останній за своєю правовою природою є договором підряду та підпадає під регулювання статей 837-864 Цивільного кодексу України.
За статтею 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Згідно зі статтею 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Статтею 509 Цивільного кодексу України закріплено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, сплатити гроші тощо), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору, цього Кодексу та інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права і обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також з дій осіб, що не передбачені актами цивільного законодавства, але за аналогією породжують цивільні права і обов'язки.
Частиною 2 ст.11 Цивільного кодексу України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Відтак, відповідачем порушено умови Договору в частині виконання залишкової частини робіт у розмірі 1672422,47грн.
У заяві від 28.10.2013року відповідач визнав позовні вимоги (в останній редакції) у повному обсязі.
За приписами ч. 5 ст. 78 ГПК України, в разі визнання позову господарський суд приймає рішення про задоволення позову.
Враховуючи, що дії відповідача щодо визнання позову не суперечать законодавству та не порушують прав і охоронюваних законом інтересів інших осіб, оцінюючи надані докази в їх сукупності, суд вважає, що позов повністю доведений позивачем та обґрунтований матеріалами справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, умовах договору та підтверджуються наданими до позову документами.
Судові витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню з відповідача у відповідності до ст.49 Господарського процесуального кодексу України.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 11, 509, 526, ч.1 ст. 530, 837 Цивільного кодексу України; ст. 193 Господарського кодексу України, ст.ст. 4-2, 4-3, 22, 43, 44, 49, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд», м.Донецьк про зобов'язання ТОВ «Марморокбуд» виконати у повному обсязі умови договору будівельного підряду №052 від 13.12.2011р. задовольнити.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд» (83108, м.Донецьк, просп.Партизанський, буд.2в, ідентифікаційний код 35729543) до 31.12.2013 року виконати умови договору підряду №052 від 13.12.2011 року, передбачені п.п. 1.1, 4.2, 6.3.1, 6.3.16, 11.2.2, 11.7.1, 11.7.4, 11.5.9, 11.7.5 шляхом:
- виконання відповідно до проектно - кошторисної документації робіт на суму 1672422,47грн. за переліком:
Будинок 9А:
1. Подовження покриття крівлі з азбестоцементних листів звичайного профілю - 38,65м2,
2. Облаштування жолобів підвісних - 128м,
3. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 64м,
4. Облаштування снігозатримувачів - 28,5м2,
Будинок 8А:
1. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 56м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 28,47м2,
Будинок 6А:
1. Облаштування дрібних покриттів примикань козирків - 8,5м2,
2. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
3. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 56м,
4. Облаштування снігозатримувачів - 28,59м2,
5. Навантаження сміття - 0,627т,
6. Саморізи SDS 4,8х28 кровельні з прокладкою - 255шт,
7. Саморізи SDS 4,8х70 кровельні з прокладкою - 408шт,
8. Навантаження сміття вручну - 13,568т,
9. Перевезення сміття до 8 км - 13,588т
Будинок 5:
1. Облаштування жолобів підвісних - 128м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 64м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 37,83м2,
Будинок 4:
1. Облаштування жолобів підвісних - 128м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 64м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 37,65м2,
Будинок 21:
1. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 56м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 31,11м2,
Будинок 20:
1. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 56м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 31,14м2,
Будинок 19:
1. Облаштування дрібних покриттів примикань козирків - 1,5м2,
2. Монтаж крівлі з профлиста - 3,6м2,
3. Розбирання покриттів крівлі з рулонних матеріалів в 1-3 шари - 322,90м2,
4. Розбирання цементних покриттів - 472,24м2,
5. Розбирання утеплювача - 472,24м,
6. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха в один шар з механічним кріпленням, завтовшки 100мм - 472,24м,
7. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха кожен подальший шар з механічним кріпленням, завтовшки 50мм - 4722,24м2,
8. Облаштування пароізоляції прокладної в один шар - 4722,24м2,
9. Облаштування покриттів крівлі з ПВХ мембрани з прокладкою по карнизу - 472,2м2,
10. Облаштування примикань крівлі з ПВХ мембрани до парапету - 15,60м2,
11. Облаштування дрібних покриттів з листової сталі з полімерним покриттям - 36м2,
12. Навантаження сміття вручну - 36,69т,
13. Перевезення сміття до 8км - 36,69т,
Будинок 17:
1. Розбирання примикання з рулонних матеріалів в 1-3 шари - 25,8м2,
2. Розбирання покриттів крівлі з рулонних матеріалів в 1-3 шари - 345м2,
3. Розбирання цементних покриттів - 448,66м2,
4. Розбирання утеплювача - 448,66м2,
5. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха в один шар з механічним кріпленням, завтовшки 100мм - 448,66м2,
6. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха в один шар з механічним кріпленням, завтовшки 50мм - 448,66м2,
7. Облаштування пароізоляції прокладної в один шар - 448,66м2,
8. Облаштування покриттів крівлі з ПВХ мембрани з прокладкою по карнизу - 460,3м2,
9. Облаштування примикань крівлі з ПВХ мембрани до парапету - 15,6м2,
10. Облаштування дрібних покриттів з листової сталі з полімерним покриттям - 26,65м2,
11. Навантаження сміття вручну - 35,077т,
12. Перевезення сміття до 8км - 35,077т,
Будинок 16:
1. Облаштування жолобів підвісних - 108м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 58,
3. Облаштування снігозатримувачів - 24,48м2,
Будинок 15:
1. Розбирання примикання з рулонних матеріалів в 1-3 шари - 26м2,
2. Розбирання покриттів крівлі з рулонних матеріалів в 1-3 шари - 490,75м2,
3. Розбирання цементних покриттів - 490,75м2,
4. Розбирання утеплювача - 490,75м2,
5. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха в один шар з механічним кріпленням, завтовшки 100мм - 490,75м2,
6. Утеплення покриттів плитами з мінеральної вати досуха в один шар з механічним кріпленням - 490,75м2,
7. Облаштування пароізоляції прокладної в один шар - 490,75м2,
8. Облаштування покриттів крівлі з ПВХ мембрани з прокладкою по карнизу - 503,7м2,
9. Облаштування примикань крівлі з ПВХ мембрани до парапету - 15,6м2,
10. Облаштування дрібних покриттів з листової сталі з полімерним покриттям - 26,65м2,
11. Навантаження сміття вручну - 39,865т,
12. Перевезення сміття до 8км - 39,865т,
Будинок 14:
1. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
2. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 60м,
3. Облаштування снігозатримувачів - 20,76м2,
4. Навантаження сміття вручну - 5,463т,
5. Перевезення сміття до 8км - 5,463т,
Будинок 13:
6. Облаштування жолобів підвісних - 94м,
7. Навішування водостічних труб, колін, відливів та воронок з готових елементів зі сходів та подмостей - 60м,
8. Облаштування снігозатримувачів - 20,7м2.
- оформлення та передачі Департаменту капітального будівництва капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації м.Донецьк актів виконаних робіт форми КБ-2в на підтвердження виконання робіт на вказану суму, описів виконаних робіт, сертифікатів на матеріали, виконавчої документації, документів, що підтверджують вартість матеріалів та обладнання, актів випробування обладнання та іншої документації згідно з чинним законодавством;
- повідомлення про готовність об'єкта будівництва.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Марморокбуд» (83108, м.Донецьк, просп.Партизанський, буд.2в, ідентифікаційний код 35729543) на користь Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації (83000, м.Донецьк, вул..Челюскінців, буд.144, ідентифікаційний код 26503980) судовий збір у розмірі 1147,00грн.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
У судовому засіданні 28.10.2013р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційного скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення складено та підписано 04.11.2013р.
Суддя Ю.В. Сич
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2013 |
Оприлюднено | 15.11.2013 |
Номер документу | 35227943 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Ю.В. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні