Справа № 815/7540/13-а ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 14 листопада 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Стефанова С.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України у Приморському районі м. Одеси до приватного підприємства «Фірма «Ліга-Транссервіс» про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум фінансових санкцій та нарахованої пені у розмірі 2828,26 грн.,- ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України у Приморському районі м. Одеси (надалі по тексту - позивач) звернулося до суду з позовом до приватного підприємства «Фірма «Ліга-Транссервіс» (далі – відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум фінансових санкцій та нарахованої пені у розмірі 2828,26 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, відповідачем було порушено вимоги п. 1 ч. 2 ст. 6 та ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», а саме не були в повному обсязі сплачені зобов'язання по звітам про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів Пенсійного фонду, у зв'язку з чим у відповідача перед Управлінням виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску в загальній сумі 2828,26 грн. Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, надав до суду заяву про розгляд справи за його відсутності у порядку письмового провадження. Представник відповідача в судове засідання не з'явився про місце, дату, та час судового засідання був повідомлений належним чином, заперечення на позовну заяву не подав, про причини неявки до суду не повідомив. Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта. Враховуючи вище зазначені підстави, суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні. Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини. Відповідно до Положення про пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України № 384/2011 від 06.04.2011 року, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Пенсійний фонд України у своїй діяльності керується Конституцією України та Законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України та Міністра. Основними завданнями Пенсійного фонду України є, зокрема, реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску; забезпечення збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою. Згідно ст. 72 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» N 1058-IV від 09 липня 2003 року, джерелами формування коштів Пенсійного фонду є страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; суми від фінансових санкцій, застосованих відповідно до цього Закону та інших законів до юридичних та фізичних осіб за порушення встановленого порядку нарахування, обчислення і сплати страхових внесків та використання коштів Пенсійного фонду, а також суми адміністративних стягнень, накладених відповідно до закону на посадових осіб та громадян за ці порушення. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами. Згідно п. 3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Судом встановлено, що ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс» зареєстровано в УПФУ в Приморському районі м. Одеси під № 14869 та знаходиться на обліку відповідно до ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» N 1058-IV від 09 липня 2003 року, а з 01.01.2011 року відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI, як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Відповідності до ст.1 Закону України №-2464-IV під єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розуміється консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування. Пунктом 2 ст.3 Закону України №2464-IV передбачено, що єдиний внесок є загальнообов'язковим платежем. Згідно п. 5 ст.7 Закону України № 2464 - IV єдиний внесок нараховується на суми незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також від того, чи виплачені такі суми фактично після їх нарахування до сплати. Відповідно до ст.9 Закону України №2464-IV та Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яка затверджена постановою Правління Пенсійного фонду України 27.09.2010р. № 21-5 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010р. за №994/18289 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування згідно встановлених законодавством строків і тарифів. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Відповідно до п. 1 ч.1 ст.7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується для платників на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату. Розмір єдиного внеску та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюється ст. 8 Закону № 2464-VI. Згідно ч.5 ст.8 Закону № 2464-VI єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 1 ч. 1 ст.4 Закону, встановлюється у відсотках до визначеної абзацом першим пункту 1 частини першої ст. 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску відповідно до класів професійного ризику виробництва, до яких віднесено платників єдиного внеску з урахуванням видів їх економічної діяльності. Відповідач, відповідно до наданих звітів, має 33 клас професійного ризику виробництва, а тому відповідно до ч.5 ст.8 Закону № 2464-VI розмір єдиного внеску складає 37,66 %. Згідно ч.7 ст.5 Закону № 2464-VI єдиний внесок для працівників встановлюється у розмірі 3,6 % бази нарахування єдиного внеску. Як вбачається з розрахунків сум єдиного внеску ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс» є платником страхових внесків за ставками 37,66 % та 3,6%. Згідно з ч. 2,3,4,5,7,8,12 ст.9 вищезазначеного Закону та підпунктів 4.3.1, 4.3.6 пункту 4.3 Розділу IV Інструкції «Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 27.09.2010 р. за № 21-5, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 р. за N 994/18289 (далі - Інструкція № 21-5) платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Разом з тим, судом встановлено, що в порушення вимог п. 1 ч. 2 ст. 6 та ч. 8 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», відповідачем було самостійно обчислено, але не було своєчасно сплачено нарахований єдиний внесок. Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Судом встановлено, що УПФУ в Приморському районі м. Одеси відповідачу було складено узагальнюючу вимогу про сплату боргу за № ю-1074 від 10.05.2012 року на загальну суму 3306,52 грн., яку було надіслано позивачем за юридичною адресою відповідача. ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс» не було отримано вимогу про сплату боргу, про що свідчить довідка поштового відділення. Пунктом 6.4 розділом VI Інструкції №21-5 визначено, що якщо платник на день надсилання йому органом Пенсійного фонду вимоги не повідомив в установленому порядку про зміну місцезнаходження (місця проживання), вимога вважається належним чином врученою навіть у разі її повернення як такої, що не знайшла адресата. Судом встановлено, що суму боргу було частково сплачено в розмірі 1367 грн. 74 коп., таким чином, сума самостійно обчислених відповідачем, але не сплачених внесків до Управління склала 1938 грн. 78 коп. Крім того, внаслідок того, що відповідачем було порушено вимоги ст. 9 та на підставі ч. 10 та п.2 ч. 11 ст. 25 Закону України №2464-УІ Управлінням було застосовано фінансову санкцію та нараховано пеню, про що були складено рішення №1770 від 10.11.2011 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальну суму 248 грн. 69 коп. (сума фінансової санкції - 93 грн. 54 коп. та нарахована пеня - 155 грн. 15 коп.). Судом встановлено, що суму боргу було частково сплачено в розмірі 39 грн. 06 коп. Залишок боргу становив 209 грн. 63 коп. (сума фінансової санкції - 75 грн. 54 коп. та нарахована пеня - 134 грн. 09 коп.). Крім того, на підставі п.4 ч. 11 ст. 25 Закону України №2464-VI Управлінням було застосовано до ПП «Фірма .Ліга-Транссервіс» фінансові санкції, про що було складено наступні рішення про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності передбаченої Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»: рішення №2407 від 06.08.2012 р. на суму 170 грн. 00 коп., рішення №2408 від 06.08.2012 р. на суму 170 грн. 00 коп., рішення №2409 від 06.08.2012 р. на суму 170 грн. 00 коп. Усі зазначені рішення були підписані директором ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс». Також, відповідно до п.5 ч.7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. №2464-VI стягнення заборгованості зі сплати внесків та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або штрафних санкцій. Відповідно до ст. ст. 19, 20 Закону № 1058-ІV (редакція чинній на момент виникнення спірних правовідносин), розділу 5 Інструкції №21-1 «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» від 19.12.2003 p., яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за №64/8663 (далі за текстом - Інструкція №21-1), ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс» як страхувальник, зобов'язаний одночасно з одержанням в установах банків коштів на оплату праці вчасно, за встановленою законодавством формою перерахувати внески на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно встановлених тарифів та надавати звітність у встановлені законодавством терміни до органів Пенсійного фонду України. Відповідно до ст.20 Закону №1058-IV обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Відповідно до ст.ст. 17, 20 Закону України №1058-IV, розділу 5 Інструкції №21-1 ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс», як страхувальник, зобов'язано сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків. Відповідно до ч.2 ст.106 Закону України №1058-IV, суми страхових внесків, своєчасно не нараховані або не сплачені страхувальниками у відповідні строки, вважаються простроченою заборгованістю зі сплати страхових внесків (недоїмкою). Згідно з п.5 ч.9 ст. 106 Закону України 1058 - IV за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою або подання недостовірних відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбаченої законодавством, до територіальних органів Пенсійного фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповний місяць затримки подання відомостей, звітності, але не менше десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом року такого порушення - у розмірі 20 відсотків зазначених сум та не менше 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. На підставі вищезазначеного Управлінням було застосовано до відповідача фінансову санкцію, про що було складено рішення №1765-А від 19.07.2012 р. на загальну суму 170 грн. 00 коп. Суму боргу було частково сплачено в розмірі 0 грн. 15 коп. Залишок боргу становить 169 грн. 85 коп. Рішення було підписано директором ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс». Відповідно до ч.ч. 14, 15 ст. 106 Закону № 1058 - IV рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу є виконавчими документами; суми пені та фінансових санкцій, застосованих за порушення порядку та строків обчислення, нарахування та сплати страхових внесків стягуються в тому ж порядку, що й недоїмка із сплати страхових внесків; строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується. Страхувальник повинен сплатити суми зазначені у рішеннях про застосування фінансових санкцій протягом 10 днів з дня отримання. Таким чином з огляду на викладене, загальна сума заборгованості ПП «Фірма «Ліга-Транссервіс» перед Управлінням, яка підлягає стягненню у судовому порядку, становить 2828 грн. 26 коп., що підтверджується даними особового рахунку платника єдиного внеску. Відповідачем не подано до суду доказів, щодо сплати даної заборгованості у сумі 2828,26 грн., та доказів оскарження вимоги та рішень Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси про сплату боргу. Згідно з ч. 16 ст. 25 Закону № 2464 - VI строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується. Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог, а тому адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню. Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 128, 159-164 КАС України, суд – П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Приморському районі м. Одеси до приватного підприємства «Фірма «Ліга-Транссервіс» про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум фінансових санкцій та нарахованої пені у розмірі 2828,26 грн. - задовольнити. Стягнути з приватного підприємства «Фірма «Ліга-Транссервіс» (код ЄРПОУ 35117891) заборгованість зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, сум фінансових санкцій та нарахованої пені на користь управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м. Одеси у загальному розмірі 2828 грн. 26 грн., з якої: 2658 грн. 41 коп. - перерахувати на р/р 37193101001542 (Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області); 169 грн. 85 коп. - перерахувати на р/р 256013123705 (ВАТ «Державний ощадний банк»). Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом. Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя С.О. Cтефанов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 35230747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні