ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 листопада 2013 р. (16:35) Справа №801/10197/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК
про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим (далі відповідач) про визнання протиправною відмову у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1, зобов'язання відповідача повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, посилаючись на те, що позивач не заповнив п.п. 13, 14 декларації протиправно відмовляє у реєстрації декларації на початок виконання будівельних робіт.
Позивач у судове засідання, яке відбулось 13.11.2013 року не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Відповідно до договору купівлі-продажу квартири від 18.06.2012 року за реєстровим № 2561 позивач є власником квартири НОМЕР_2 що знаходиться адресою: АДРЕСА_1, договір купівлі - продажу пройшов державну реєстрацію у СМБРТІ 22.06.2012 року.
Відповідно до договору купівлі-продажу квартири від 18.06.2012 року за реєстровим № 2565 позивач є власником квартири НОМЕР_3 що знаходиться адресою: АДРЕСА_1, договір купівлі - продажу пройшов державну реєстрацію у СМБРТІ 22.06.2012 року.
Відповідно до договору купівлі-продажу квартири від 18.06.2012 року за реєстровим № 2557 позивач є власником квартири НОМЕР_4 що знаходиться адресою: АДРЕСА_1, договір купівлі - продажу пройшов державну реєстрацію у СМБРТІ 22.06.2012 року.
ПП «АПК АРТ-Проект», яка має відповідну ліцензію АВ № 340828, розроблено робочий проект «Реконструкція квартир НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1.
В матеріалах справи є довідка житлово-експлуатаційного об'єднання Залізничного району м. Сімферополя в якій ЖЕО не заперечує проти реконструкції НОМЕР_1 по АДРЕСА_1.
Позивач 23.10.2013р. надав до Інспекції ДАБК декларацію про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 по АДРЕСА_1.
Відповідач листом за № 7/1р- 6620 вих. повідомив позивача про те, що подана ним декларація оформлена з порушенням Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, а саме:
- не заповнено "Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки";
- не заповнено "Земельна ділянка використовується для будівництва на підставі".
Інспекція ДАБК в АР Крим позбавлена можливості зареєструвати надану декларацію на початок будівельних робіт та згідно із п. 11 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466 повернула її на доопрацювання.
Не погодившись із вказаною відмовою позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим щодо її оскарження, а також про зобов'язання вчинити певні дії.
Оцінюючи правомірність дій відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у частині 3 статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.
"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.
"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.
Суд з'ясовує, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчинюється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.
Статтею 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що право на виконання будівельних робіт, на об'єктах, що належать до I-III категорій складності, надається після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт. Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.
Відповідно до статті 32 зазначеного Закону віднесення об'єкта будівництва до тієї чи іншої категорії складності здійснюється проектною організацією і замовником будівництва.
У п.2 ст. 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зазначено, що категорія складності об'єкта будівництва визначається відповідно до державних будівельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (відповідальності) такого об'єкта будівництва.
Порядком виконання підготовчих робіт та Порядком виконання будівельних робіт затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 466, визначені механізм виконання підготовчих робіт та процедура виконання будівельних робіт. Згідно цих Порядків реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності". Декларація приймається у дозвільному центрі за місцезнаходженням об'єкта. Реєстрацію декларації проводить Інспекція за місцезнаходженням об'єкта на безоплатній основі. Замовник (його уповноважена особа) заповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 2. У разі подання декларації до дозвільного центру він передає її до Інспекції не пізніше наступного робочого дня. Один примірник після проведення реєстрації повертається замовнику, другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала. Замовник згідно із законом відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації. Інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації та реєструє її. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може повторно звернутися до Інспекції для реєстрації декларації. У разі коли Інспекція не зареєструвала декларацію або не повернула її в установлений строк, заявник набуває право на виконання будівельних робіт на одинадцятий робочий день з дня, коли декларація повинна бути зареєстрована, чи повернута. У такому разі декларація вважається зареєстрованою.
Згідно з п.8 ч. 1 ст. 1 Розділу I Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", яким встановлюються правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Матеріали справи підтверджують дотримання позивачами вимог законодавства щодо наявності документів про призначення відповідальних виконавців робіт та відомостей про здійснення авторського та технічного нагляду, дотримання вимог щодо складання робочого проекту реконструкції, відображення відповідних відомостей у декларації на початок будівельних робіт.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності є непорушним.
Матеріали справи свідчать про те, що квартири, які хоче реконструювати позивач, знаходяться на земельній ділянці багатоквартирного будинку.
Згідно з ч.1 ст. 42 Земельного кодексу України (далі ЗК) земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні житлові будинки, а також віднесені до них будівлі, споруди, прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються у постійне користування підприємствам, установам та організаціям, що здійснюють управління цими будинками.
З матеріалів справи вбачається, що КП ЖЕК Залізничного району м. Сімферополя є балансоутримувачем багатоквартирного будинку та фактичним землекористувачем земельної ділянки, на якій розташований багатоквартирний житловий будинок АДРЕСА_1, у зв'язку з чим позивач, являючись власником квартири у багатоквартирному будинку, в силу діючого законодавства не може бути власником або користувачем земельної ділянки на якій розташований цей будинок.
Що стосується не заповнення п. 13 декларації про початок виконання будівельних робіт «Інформація про містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Відповідно до ст. 29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», фізична особа, яка подала до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати вихідні дані для проектування об'єкту будівництва. Містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних та надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури.
Отже, отримання містобудівних умов та обмежень є необхідним під час здійснення будівельних робіт з нового будівництва (реконструкції з розширенням існуючої забудови) на належній забудовнику земельній ділянці.
Згідно ч. 2 ст. 29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. На даний час діє рішення Сімферопольської міської ради № 868 від 26.11.2009 р. «Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у м. Сімферополі», п. 7 якого зазначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки надаються власнику або користувачу земельної ділянки.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011 р. «Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст» у п. 2.2. зазначено, що для отримання містобудівних умов та обмежень необхідно надати засвідчену у встановленому порядку копію документа про право власності користування) земельною ділянкою.
Таким чином, отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки є похідним від документів, що засвідчують право власності або користування земельною ділянкою.
За таких обставин, аналізуючи вищезазначені вимоги діючого законодавства, суд дійшов висновку, що п. 13 "Інформація про містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки" та п. 14 "Інформація про земельну ділянку" можуть бути заповнені лише власниками або користувачами земельної ділянки.
Відповідно до пункту 11 Порядку виконання підготовчих робіт (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. за №466) у разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її замовнику з обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає, що відповідач, відмовляючи позивачу у реєстрації декларації на початок будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 по АДРЕСА_1, діяв невмотивовано, не надавши належної оцінки всім фактичним обставинам, в наслідок чого не можна визнати такими, що відповідають вимогам чинного законодавства дії щодо відмови у реєстрації такої декларації.
Таким чином, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст 161-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити .
2. Визнати протиправними дії Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК щодо відмови ОСОБА_1 у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1.
2. Зобов'язати Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в АР Крим (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крейзера, 6, ЄДРПОУ 37543274) повторно розглянути питання щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт з реконструкції квартир НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 35231614 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні