ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 листопада 2013 р. Справа №801/9816/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кононової Ю.С., за участю секретаря судового засідання Магері М.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом
Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні)
до Мирнівського сільського комунального підприємства "Чокъракъ"
про стягнення 1700 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом, в якому просить стягнути з Мирнівського сільського комунального підприємства "Чокъракъ" заборгованість зі штрафних санкцій в сумі 1700 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що, позивачем була проведена перевірка виконання відповідачем припису Державної інспекції з енергетичного нагляду №04/04-32-003 від 25.01.2013 року про усунення порушень законодавства про електроенергетику, про що був складений акт перевірки №04/04-32-006. З огляду на те, що вимоги припису не були виконані, державним інспектором з енергетичного нагляду була винесена постанова №190 кр про накладання штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 1700 грн., який у встановлений законодавством строк відповідачем на сплачений, а тому підлягає стягненню у примусовому порядку.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи у його відсутність.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про день, місце та час судового розгляду справи повідомлений належним чином, про поважність причин неприбуття у судове засідання суд не повідомив.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представників позивача та відповідача.
Розглянувши матеріали справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Відповідно до ст.17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Відповідно до преамбули Закону України "Про електроенергетику", він визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.
Згідно з ст.27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
З метою вдосконалення управління енергоспоживанням, посилення контролю за режимами використання електричної і теплової енергії Постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 №926 "Про посилення контролю за режимами споживання електричної і теплової енергії" у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 р. N131 затверджено Положення про державний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії.
Згідно з п.1 Положення, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
До складу Держенергонагляду входять Державні інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Автономній Республіці Крим, областях, м.Києві та Севастополі. Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.
Законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності.
Відповідно до Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 N1312, накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Відповідно до Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, що затверджена наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004 N817 (у редакції наказу Міністерства палива та енергетики України від 25.06.2008 N345) зареєстрована в Міністерстві юстиції України 20.01.2005 за N 71/10351, (п.10.2.) основними формами роботи інспектора з питань контролю за виконанням вимог приписів є перевірка виконання відповідних вимог приписів безпосередньо в суб'єкта господарювання. Вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання приписів.
Згідно з п.10.3. Інструкції, перевірка виконання вимог приписів безпосередньо в суб'єкта господарювання повинна проводитись, як правило, не пізніше двох календарних місяців після закінчення встановленого терміну виконання найбільш тривалого заходу.
За результатами проведеного позапланового заходу (перевірка виконання вимог Припису) складаються Акт перевірки (п.10.6.).
Судом встановлено, що 16 травня 2013 року у присутності директора Череднікова Г.Є. була проведена перевірка виконання Мирнівським сільським комунальним підприємством "Чокъракъ" припису Державної інспекції з енергетичного нагляду №04/04-32-003 від 25.01.2013 року (а.с.11-12). Перевіркою було встановлено, що вимоги припису не були виконані.
За результатами проведеної перевірки старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії був складений акт перевірки N04/04-32-006 від 16.05.2013, який був підписаний інспектором та директором підприємства (а.с.9-10).
Відповідно до ч.3 п.10.6.4. Інструкції акт перевірки передається інспектором до структурного підрозділу Держенергонагляду. Керівник структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав Направлення на проведення заходу з державного енергетичного нагляду, протягом п'яти робочих днів з дати його підписання керівником суб'єкта господарювання або отримання повідомлення поштового відділення зв'язку про його отримання керівником суб'єкта господарювання видає Розпорядження про усунення порушень законодавства, а за потреби відповідне Подання. Керівник структурного підрозділу Держенергонагляду, який видав Направлення на здійснення заходу, протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів приймає рішення щодо накладення штрафних санкцій в установленому порядку. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, яка виноситься інспекцією Держенергонагляду у регіоні або інспекцією Держенергонагляду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
Судом встановлено, що 08 липня 2013 року старшим Державним інспектором по енергонагляду за режимами споживання енергетичної та теплової енергії винесена постанова №190 кр про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 1700,00 грн. за невиконання припису (а.с.7). Копія цієї постанови отримана відповідачем 11.07.2013 року, що підтверджується поштовим повідомленням (а.с.4).
Згідно з ст.27 Закону України "Про електроенергетику" правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Процедура притягнення до відповідальності в сфері електроенергетики встановлена постановою Кабінету Міністрів України N1312 від 21.07.99 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику". Таким чином, вказаний штраф є адміністративно-господарською санкцією, застосованою у відповідності до вимог вказаних вище законів.
Відповідно до абз.1 п.10 Положення, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Згідно з п.11 Положення, рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Відповідач у порядку ст.71 КАС України не надав доказів оскарження постанови N190 кр від 08.07.2013 року або сплати ним заборгованості з штрафних санкцій у розмірі 1700 грн., а тому, виходячи з заявлених позовних вимог та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а заявлені ним позовні вимоги мають бути задоволені.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Мирнівського сільського комунального підприємства "Чокъракъ" (97402, АР Крим, м.Євпаторія, Роздольненське шосе, 13, р/р26005177066 у ГУ ГКСУ в АР Крим, м.Київ Сімферополь, МФО 380805, ЄДРПОУ 31116489) штраф у розмірі 1700,00 грн. (одна тисяча сімсот гривень) в дохід Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації доходів 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" на рахунок 31115106700087, отримувач Державний бюджет Джанкойського району, 21081100, код ЕГРПОУ отримувача 37694755, банк отримувача - ГУ ДКСУ в АР Крим м.Сімферополь, МФО банка отримувача - 824026.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ю.С. Кононова
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 35234461 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кононова Ю. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні