Постанова
від 16.11.2013 по справі 813/8645/13-а
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2013 року м. Львів № 813/8645/13-а

01 год. 56 хв.

Львівський окружний адміністративний суд колегією суддів у складі: головуючий суддя Клименко О.М., суддя Гавдик З.В., суддя Ланкевич А.З., секретар судового засідання Бравчук Д.Є. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Гриниха Х.А.;

відповідача 1: представник не прибув;

відповідача 2: представники Михальчук Т.Н., Лозовський Т.З.;

відповідача 3: представник не прибув;

відповідача 4: представник не прибув;

відповідача 5: представник не прибув;

третя особа 1: представник Падяк А.М.;

третя особа 2: представник не прибув;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Виконавчого комітету Львівської міської ради до Контемплятивно-адораційного монастиря Сестер Василіанок під покровом Св. пророка Іллі, Місії «Центр військового капеланства» Української Греко-Католицької Церкви, Громадської організації «Союз християнських матерів», ОСОБА_6, ОСОБА_7, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Львівське міське управління Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області, Курія Української Греко-Католицької Церкви про встановлення обмеження права на проведення масових заходів, -

ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Львівської міської ради звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Контемплятивно-адораційного монастиря Сестер Василіанок під покровом Св. пророка Іллі (далі - Відповідач 1), Місії «Центр військового капеланства» Української Греко-Католицької Церкви (далі - Відповідач 2), Громадської організації «Союз християнських матерів» (далі - Відповідач 3), ОСОБА_6 (далі - Відповідач 4), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Львівське міське управління Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області (далі - третя особа 1) з урахуванням клопотань про уточнення та збільшення позовних вимог, просить заборонити Контемплятивно-адораційному монастирю Сестер Василіанок під покровом Св. пророка Іллі, Місії «Центр військового капеланства» Української Греко-Католицької Церкви, Громадській організації «Союз християнських матерів», ОСОБА_6 Главі УП ГКЦ Маркіяну Гітюку проводити 17 листопада 2013 року та в подальшому протягом 2013 року (відповідно до інформації вказаної у заявках) масові заходи на території прилеглій до колишнього храму єзуїтів (сьогодні Гарнізонний храм святих верховних апостолів Петра і Павла) на вул. Театральній, 11 з ходою відповідно до маршрутів, зазначених у заявках, а також заборонити відповідачам та будь-яким іншим релігійним громадам, юридичним та фізичним особам проводити з 17 листопада 2013 року масові заходи релігійного характеру на території прилеглій до колишнього храму єзуїтів (сьогодні Гарнізонний храм святих верховних апостолів Петра і Павла) на вул. Театральній, 11, за винятком проведення релігійних масових заходів за ініціативи Курії Української Греко-Католицької Церкви, яка на законних підставах користується приміщенням Гарнізонного храму святих верховних апостолів Петра і Павла, знаходиться у м. Львові по вул. Театральній, 11.

Позивач позов мотивує тим, що відповідачі мають намір проводити масові заходи 17 листопада 2013 року та в подальшому щонеділі протягом 2013 року практично в одному і тому ж місці в однаковий проміжок часу з використанням звукопідсилюючої апаратури, за участі представників різних релігійних конфесій, у яких існує різне бачення історії становлення християнства, відтак, між учасниками релігійних масових заходів можуть виникнути непорозуміння, що призводить до порушення прав та свобод інших людей та громадського порядку. Також вказує, що 14.11.2013 року на адресу Львівської міської ради надійшло звернення Львівського міського управління ГУ МВС України у Львівській області (вхідний номер - 1.7-18920), в якому просить звернутись з поданням до судових органів м. Львова для вирішення питання про заборону проведення усім релігійним громадам, громадським організаціям та окремим громадянам щоденно, починаючи з 14 листопада 2013 року будь-яких релігійних масових заходів на території, прилеглій до Гарнізонного храму Святих Петра і Павла (колишнього костелу Єзуїтів) по вул. Театральна, 11, за винятком проведення релігійних масових заходів за ініціативи громади Української Греко-Католицької Церкви (чин якої передбачає піші походи навколо культової споруди), яка на офіційних підставах користується приміщенням Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній,11. Окрім цього, відповідно до листа Львівського міського управління ГУ МВС України у Львівській області 03 та 10 листопада 2013 року вищевказаними організаторами було проведено релігійні масові заходи на тій ж території, під час проведення яких для забезпечення охорони громадського порядку було залучено 400 працівників органів внутрішніх справ. Учасників релігійних масових заходів було розділено міліцейськими ланцюжками, однак незважаючи на всі прийняті упереджуючі правоохоронні заходи, між їх учасниками виникали протистояння, які включали в себе словесні конфлікти, що супроводжувались взаємними образами на адресу один-одного, а також були спроби представників УПГКЦ прорвати «міліцейський ланцюжок», однак завдяки злагодженим діям працівників міліції вдалось запобігти силовому протистоянню між учасниками релігійних масових заходів.

З цих підстав Виконавчий комітет Львівської міської ради вважає, що у випадку одночасного проведення запланованих відповідачами масових акцій в одному місці існує загроза порушення національної безпеки, громадського порядку та завдання шкоди населенню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених в позовній заяві та клопотаннях про збільшення та уточнення позовних вимог.

Представник відповідача 1 в судове засідання не прибув. Судом були вжиті заходи щодо його повідомлення про дату, час та місце розгляду справи телефонограмою від 15.11.2013 року о 15 год. 45 хв.

Представники відповідача 2 позовні вимоги визнали частково. Просять позов задовольнити в частині, яка не стосується їхніх прав.

Представник відповідача 3 в судове засідання не прибув. Судова повістка даному відповідачу не вручена, відповідно до рапорту старшого інспектора ПС при ЛМУ ГУМВСУ у Львівській області лейтенанта міліції Бриги Б.Б. від 15.11.2013 року.

Відповідач 4 - ОСОБА_6 подав заяву про розгляд справи у його відсутності, в якій просив відмовити у задоволенні позову.

Судом, за клопотанням представника позивача, залучено до участі у справі в якості відповідача ОСОБА_7 (далі - Відповідач 5), який був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи телефонограмою від 15.11.2013 року о 18 год. 52 хв., проте в судове засідання не прибув.

Представник третьої особи - Львівського міського управління Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області в судовому засіданні позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Додатково зазначив, що проведення вказаних релігійних масових заходів заплановане в один і той же час, у тих же самих місцях організаціями, які в різний спосіб трактують таїнства віросповідання, що, в свою чергу, може викликати між ними конфлікт на релігійному ґрунті, а також певний негативний резонанс у віруючих християн та створює небезпеку масових заворушень, і як наслідок спричиняє загрозу особистій безпеці населенню. Вказав, що 03.11.2013 р. та 10.11.2013 р. під час проведення масових заходів відповідачами на вул. Театральній, 11 під стінами Гарнізонного храму Святих Петра і Павла Української Греко-Католицької Церкви відбулися конфлікти та сутички учасників акції та місцевого населення. І лише завдяки втручанню правоохоронних органів вдалось запобігти заподіянню шкоди життю та здоров'ю громадян.

Також судом залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Курію Української Греко-Католицької Церкви (далі третя особа 2), яка повідомлялась про дату, час та місце розгляду справи телефонограмою від 15.11.2013 року о 18 год. 57 хв., проте уповноважений представник в судове засідання не прибув.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи суд встановив.

28.12.2012 року до Виконавчого комітету Львівської міської ради звернувся Контемплятивно-адораційний монастир Сестер Василіанок під покровом Св. пророка Іллі з повідомленням про проведення з 06.01.2013 року і так кожної неділі впродовж року недільної Святої Літургії з 10 год. 00 хв. до 12 год. 00 хв. під стінами колишнього храму Єзуїтів (на вул. Театральній, 11, пл. І. Підкови), а опісля до 14 год. 00 хв. буде проведена мирна молитовна маніфестація з ходою по пр. Свободи від храму Єзуїтів до Оперного театру і назад по пр. Свободи до фігури Матері Божої і по вул. Беринди до Ратуші проти релігійної дискримінації релігійної меншини УП ГКЦ і з вимогою почергового користування колишнім храмом єзуїтів або надання гідного місця для відправлення недільних Богослужінь. Мирний захід буде включати молитву, спів, Святу Літургію. Приблизна кількість учасників з транспорантами - 250 учасників. Під час заходу будуть використовуватися засоби відеозйомки, озвучення.

01.10.2013 року голова ГО «Союз християнських матерів» Добромиль Ярослава звернулася до Виконавчого комітету Львівської міської ради з повідомленням про проведення мирного заходу - маніфестації за охорону і права сім'ї у неділі 17.11.2013 року та 24.11.2013 року з 10.00 до 14.00 год. під стінами колишнього костелу Єзуїтів, сьогодні Гарнізонний храм святих верховних апостолів Петра і Павла з ходою по проспекту Свободи від храму Єзуїтів до Оперного театру і назад по проспекту Свободи до фігури Матері Божої і по вул. Беринди до Ратуші. Мирний захід буде включати промови, молитви, співи, святу літургію та роздавання листівок. Приблизна кількість учасників - 250 осіб з транспарантами. Під час заходу будуть використовуватись засоби відео-зйомки, озвучення та музичні інструменти.

07.11.2013 року ОСОБА_6 звернувся з повідомленнями до Виконавчого комітету Львівської міської ради про проведення з 09.11.2013 року до 31.05.2014 року (субота-неділя з 14.00 до 21.00 год., понеділок з 18.00 до 21.00 год.) масових заходів, а саме - інформаційно-просвітницької компанії щодо теорій створення світу; урочистого святкування 1025-річниці хрещення Русі та соціологічного опитування «Роль християнства в суспільстві» на території проспекту Свободи (центральна алея на ділянці між Театром Опери та Балету ім. С. Крушельницької) до пам'ятника Адаму Міцкевичу. Мета проведення заходів - інформування населення про альтернативні теорії виникнення світу, популяризація християнських цінностей та збір інформації про відношення до християнства, пропагування християнських цінностей. Мирний захід буде включати демонстрацію відео-матеріалів, виступи музичних та театральних гуртів, проведення соціологічних опитувань. Приблизна кількість учасників - 30 учасників та 150 глядачів.

12.11.2013 року та 13.11.2013 року настоятель Гарнізонного храму Святих Петра і Павла Української Греко-Католицької церкви о. Степан Сус звернувся до Виконавчого комітету Львівської міської ради з повідомленням про проведення молитовних дійств (Божественної Літургії, виступів церковного хору із духовними піснями, Молебнів тощо) у неділю 17.11.2013 року та до кінця 2013 року щонеділі з 10.00 до 19.00 год., а також з 14.11.2013 року щодня до кінця 2013 року з 10.00 до 19.00 год. під стінами колишнього костелу Єзуїтів, сьогодні Гарнізонний храм святих верховних апостолів Петра і Павла. В повідомленні від 12.11.2013 року також зазначено про проведення молитовних дійств з 17.11.2013 року та до кінця 2013 року щонеділі з 12.00 год. до 19.00 год. - мирної молитовної ходи за маршрутом вул. Театральна, пл. І. Підкови, пр. Свободи від пам'ятника Адаму Міцкевичу до Оперного театру із зупинкою біля статуї Матері Божої, вул. Беринди, пл. Ринок, 1, вул. Шевська, вул. Театральна . Молитовна хода буде проведена з метою привернути увагу молоді, а також їх батьків та родичів шанобливо ставитись до святого Таїнства Подружжя та відповідальності за народження дітей. Молитовна мирна хода буде супроводжуватись співом та закликами до покаяння, під час заходів буде використовуватись відео та озвучення. Приблизна кількість учасників - 500 осіб.

На адресу Львівської міської ради 15.11.2013 року надійшло повідомлення від Глави УП ГКЦ Маркіяна Гітюка про проведення молитовної маніфестації з ходою по просп. Свободи. Маніфестація розпочнеться від колишнього храму Єзуїтів (вул. Театральна, вул. І.Підкови), де буде відправлено Святу Літургію, згодом хода попрямує до Оперного театру і назад по просп. Свободи до фігури Матері Божої і по вул. Беринди до Ратуші із закликами проти релігійної дискримінації релігійної меншини Української Правовірної Греко-Католицької Церкви і з вимогою почергового користування колишнім храмом Єзуїтів або надання гідного місця для відправлення недільних богослужінь. Приблизна кількість учасників з транспарантами - 250 учасників. Під час заходу будуть використовуватись засоби відеозйомки, озвучення, музичні інструменти.

Як вбачається із вищезазначених заявок відповідачів від 28.12.2012р., 01.10.2013р., 07.11.2013р., 12.11.2013р., 13.11.2013р., 15.11.2013р. масові заходи заплановані в один і той же час в тих же самих місцях.

Судом встановлено, що підставою для звернення до суду слугував лист Львівського міського управління Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області від 14.11.2013 року №16/13932, в якому повідомлялося про необхідність вирішення питання про заборону проведення усім релігійним громадам, громадським організаціям та окремим громадянам щоденно, починаючи з 14 листопада 2013 року будь-яких релігійних масових заходів на території, прилеглій до Гарнізонного храму Святих Петра і Павла (колишнього костелу Єзуїтів) по вул. Театральна, 11 за винятком проведення релігійних масових заходів за ініціативи громади Української Греко-Католицької Церкви (чин якої передбачає піші походи навколо культової споруди), яка на офіційних підставах користується приміщенням Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній,11. Також в даному листі зазначається, що вищевказаними організаторами було проведено аналогічні релігійні заходи під час проведення яких для забезпечення охорони громадського порядку було залучено 400 працівників органів внутрішніх справ ГУ МВС України у Львівській області. Учасників релігійних масових заходів було розділено міліцейськими ланцюжками, однак незважаючи на всі вжиті попереджуючі правоохоронні заходи, між учасниками виникло протистояння, яке полягало в словесній перепалці, що супроводжувалось взаємними образами, та в один момент група представників УПГКЦ намагалась прорвати міліцейський ланцюжок.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, ратифікована Верховною Радою України згідно із Законом України від 17 липня 1997року N 475/97-ВР «Про ратифікацію Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року», Першого протоколу та протоколів N 2, 4, 7 та 11 до Конвенції, гарантує кожній особі, серед інших прав і свобод, право на свободу зібрань та об'єднання. Зокрема, частиною першою статті 11 Конвенції передбачено право кожного на свободу мирних зібрань і свободу об'єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.

Статтею 21 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ратифікованого Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19 жовтня 1973 року N 2148-VIII, також визнається право на мирні збори. Зазначена стаття визначає, що користування цим правом не підлягає ніяким обмеженням, крім тих, які накладаються відповідно до закону, і які є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах державної чи суспільної безпеки, громадського порядку, охорони здоров'я і моральності населення або захисту прав та свобод інших осіб.

Мирні зібрання можна розтлумачити як масові заходи громадян, відкриті й доступні кожному, хто бажає взяти у них участь. Мирні заходи найчастіше проводяться з метою вираження ставлення тих чи інших груп, об'єднань громадян до суспільних явищ та проблем, привернення уваги органів влади до них та є однією із форм безпосередньої демократії.

Частиною другою статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що здійснення прав на свободу зібрань та об'єднання не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб. Ця стаття не перешкоджає запровадженню законних обмежень на здійснення цих прав особами, що входять до складу збройних сил, поліції чи адміністративних органів держави.

Право громадян України на мирні зібрання також гарантується Конституцією України, згідно з частиною першою статті 39 якої вони мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.

Частиною другою цієї статті встановлено, що обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Вказана норма частини 2 ст. 39 Конституції України кореспондується з нормою ст. 64 Конституції України, в якій визначено, що конституційні права і свободи людини і громадянина, а відповідно і право на мирні зібрання, не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Згідно з Положенням про службу дільничних інспекторів міліції в системі Міністерства внутрішніх справ України, затвердженим наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11 листопада 2010 року N 550, громадський порядок - це система суспільних відносин, які складаються і розвиваються в громадських місцях під впливом правових та соціальних норм, спрямованих на забезпечення нормального функціонування установ, організацій, громадських об'єднань, праці й відпочинку громадян, повагу до їх честі, людської гідності та громадської моралі.

Тлумачення понять «громадський порядок», «громадська безпека» та інших, що стосуються окремих положень щодо обмеження прав, містяться також у Сіракузьких принципах тлумачення обмежень і відступів від положень Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, схвалених економічною та соціальною радою Організації Об'єднаних Націй у 1985 році.

Так, згідно з названим актом «громадський порядок» можна визначити як сукупність норм, які забезпечують життєдіяльність суспільства або як низку основоположних принципів, на яких побудовано суспільство. Повага до прав людини є частиною громадського порядку. Громадський порядок необхідно тлумачити в контексті задач конкретного права, яке обмежено з цієї підстави.

Під «громадською безпекою» мається на увазі захист від загрози безпеці людей, їхньому життю або фізичному здоров'ю, а також серйозних збитків їхньому майну.

Здійснення повноважень щодо забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян під час проведення мирних зібрань Законом України від 21 травня 1997 року N 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» покладено на органи місцевого самоврядування. Так, відповідно до підпункту 3 пункту "б" частини першої статті 38 названого Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення відповідно до закону питань про проведення зборів, мітингів, маніфестацій і демонстрацій, спортивних, видовищних та інших масових заходів, здійснення контролю за забезпеченням при їх проведенні громадського порядку.

Отже, виконавчі комітети місцевих рад здійснюють повноваження щодо організації та контролю за забезпеченням охорони громадської безпеки, громадського порядку під час проведення мирних зібрань, органи міліції безпосередньо забезпечують громадський порядок, безпеку дорожнього руху, безпеку громадян тощо на таких заходах.

Зі змісту листа Гарнізонного храму Святих Петра і Павла Української Греко-Католицької Церкви від 10.11.2013 року слідує, що 1 жовтня 2013 року секта Догнала подала заявку від Громадської організації «Союз Християнських Матерів» про проведення ритуалів під стінами Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній, 11 та пл. Івана Підкови. Просять Львівського міського голову вжити заходів для усунення випадків дискримінації парафіян Гарнізонного храму Святих Петра і Павла.

Зазначені обставини також підтверджуються показами свідків ОСОБА_16 та ОСОБА_17, які в судовому засіданні зазначили, що зібрання, які відбуваються кожної неділі біля храму, заважають у проходженні до нього, вислови і заклики, які лунають із натовпу, ображають релігійні почуття. Також судом досліджено відеозапис із сюжетом таких зібрань.

Крім цього, до матеріалів справи долучено заяви від 02.10.2013р., 07.11.2013р. на адресу міського голови м. Львова щодо перешкод здійснення підприємницької діяльності та заяви парафіян і хористів Української Греко-Католицької Церкви, приватних підприємців та мешканців прилеглих будинків про заборону проведення масових зібрань біля Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній, 11 у м. Львові.

У зв'язку з вищевикладеними подіями та не допущення масових заворушень громадського порядку начальник Львівського міського управління Головного Управління Міністерства внутрішніх справ України у Львівській області звернувся до міського голови м. Львова з листом від 14.11.2013 року №16/13932 стосовно конфліктної ситуації, що склалася навколо цього храму.

У відповідності до ст.21 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» релігійні організації мають право засновувати і утримувати вільно доступні місця богослужінь або релігійних зібрань, а також місця, шановані в тій чи іншій релігії (місця паломництва). В інших випадках публічні богослужіння, релігійні обряди, церемонії та процесії проводяться щоразу з дозволу відповідної місцевої державної адміністрації, виконавчого комітету сільської, селищної, міської Рад народних депутатів. Клопотання про видачу вказаного дозволу подається не пізніш як за десять днів до призначеного строку проведення богослужіння, обряду, церемонії чи процесії, крім випадків, які не терплять зволікання.

Відповідно до статті 182 КАС України, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування негайно після одержання повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо мають право звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із позовною заявою про заборону таких заходів чи про інше обмеження права на мирні зібрання (щодо місця чи часу їх проведення тощо). Суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку в разі, якщо визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров'ю населення або правам і свободам інших людей.

В судовому засіданні встановлено, що проведення таких масових заходів біля Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній, 11 у м. Львові створює реальну небезпеку громадському порядку, загрозу здоров'ю населення та правам і свободам інших осіб.

Даючи оцінку встановленим в ході розгляду справи правовідносинам, суд вбачає небезпеку порушенню громадського порядку в можливості виникнення конфліктних ситуацій, оскільки має місце збіг місця та часу проведення кількох мирних зібрань різного (протилежного) ідеологічного спрямування. Зазначене підтверджується повідомленими представником третьої особи та представником відповідача 2 фактами про сутички, які відбувалися під час проведення відповідачами аналогічних зібрань 03.11.2013р. та 10.11.2013р., а також долученими до матеріалів справи зверненнями громадян.

В ході судового розгляду встановлено, що відповідач 2 - Місія «Центр військового капеланства» Української Греко-Католицької Церкви являється власником Гарнізонного храму Святих Петра і Павла по вул. Театральній, 11 у м. Львові, що підтверджується копіями витягів про державну реєстрацію прав, з державного реєстру правочинів та договору дарування, які долучені до матеріалів справи, що у свою чергу, виключає можливість задоволення позовних вимог щодо цього ж відповідача.

Суд вважає, що при реалізації прав громадян на мирні зібрання мають враховуватися інтереси громадського порядку та не повинно бути посягань на права і свободи, честь і гідність інших людей, оскільки згідно зі статтею 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції та законів України.

Враховуючи встановлені судом обставини, у відповідності до вимог ст.ст. 162, 182 КАС України, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог частково, а саме про необхідність обмеження права на мирні зібрання.

Згідно статті 94 КАС України, судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 182 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Обмежити, окрім Місії «Центр військового капеланства» Української Греко-Католицької Церкви (пл. Святого Юра, 5, м. Львів, 79000, код ЄДРПОУ 35775549), реалізацію права на мирні зібрання шляхом заборони проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій тощо, з 17 листопада 2013 року за адресою вул. Театральна, 11 у м. Львові.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова суду підлягає до негайного виконання.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова складена в нарадчій кімнаті в одному примірнику.

Головуючий суддя Клименко О.М.

Судді Гавдик З.В.

Ланкевич А.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35257942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/8645/13-а

Постанова від 16.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 15.11.2013

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні