Постанова
від 07.11.2013 по справі 817/3494/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/3494/13

07 листопада 2013 року 18год. 05хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гудима Н.С. за участю секретаря судового засідання Рибачок С.С. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Здолбунівського районного центру зайнятості доОСОБА_1 про стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ :

Здолбунівський районний центр зайнятості звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1) про стягнення виплаченого матеріального забезпечення на випадок безробіття в сумі 1926,23 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, однак подав суду письмове клопотання, яким просив розгляд справи провести без його участі (а.с.32).

Відповідач в судовому засіданні позов визнала частково. Пояснила суду, що дійсно, перебуваючи на обліку як безробітна, надавала послуги Публічному акціонерному товариству «Рівнеобленерго» та одержувала дохід відповідно до укладених цивільно-правових договорів. Зазначила, що Здолбунівський районний центр зайнятості про дані обставини не повідомив. Зауважила про те, що має сумніви стосовно розміру виплачених їй центром зайнятості коштів на загальну суму 1926,23 грн. Вказала, що на даний час не працює, а тому не може повернути позивачу виплачене матеріальне забезпечення на випадок безробіття в сумі 1926,23 грн. З таких підстав в задоволенні позову просила відмовити.

Заслухавши пояснення відповідача, повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 18.04.2012 року ОСОБА_1 звернулася до Здолбунівського районного центру зайнятості в пошуках роботи (а.с.4). 25.04.2012 року подала заяву, в якій зазначила, що не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує (а.с.7). Відповідно до вказаної заяви, позивачем 25.05.2012 року відповідачу було надано статус безробітного та призначено виплату допомоги по безробіттю з 25.05.2012 року.

Згідно з довідками Здолбунівського районного центру зайнятості відповідачу за період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року виплачено допомогу по безробіттю в сумі в сумі 417,07 грн. та за період з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року - в сумі 1509,16 грн. (а.с.9,10).

Судом встановлено, що в IV кварталі 2012 року ОСОБА_1 надавала ПАТ «Рівнеобленерго» послуги згідно з цивільно-правовими договорами. З матеріалів справи, а саме: копії договору №932 від 12.10.2012 року (а.с.5) та копії листа ПАТ «Рівнеобленерго» №25/151 від 02.07.2013 року (а.с.8) вбачається, що ОСОБА_1 за надані в вересні 2012 року та жовтні-грудні 2012 року ПАТ «Рівнеобленерго» послуги отримано оплату (дохід) на загальну суму 323,50 грн.

Про вказані обставини Здолбунівський районний центр зайнятості відповідач не повідомила, що також не заперечила в судовому засіданні.

З наведеного слідує, що ОСОБА_1, перебуваючи на обліку в центрі зайнятості, як безробітна і отримуючи допомогу по безробіттю в період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року та з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року на загальну суму 1926,23 грн., одночасно отримувала дохід від ПАТ «Рівнеобленерго», згідно з цивільно-правовими договорами.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" №1533 від 02.03.2000 року (далі - Закон №1533), загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - це система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з ст. 25 Закону України "Про зайнятість населення" № 803 від 01.03.1991 року (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такі види компенсацій:

а) надання особливих гарантій працівникам, вивільнюваним з підприємств, установ, організацій;

б) виплата матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації;

в) виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю.

Статтею 1 цього ж Закону встановлено, що зайнятість - це діяльність громадян, пов'язана із задоволенням особистих та суспільних потреб і така, що, як правило, приносить їм доход у грошовій або іншій формі.

Оскільки ОСОБА_1 в період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року та з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року працювала за цивільно-правовими договорами і отримувала дохід, мала статус зайнятої особи.

В силу вимог абз.1 п.5.5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року за №307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2000 року за №915/5136 (далі - Порядок №307), виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі працевлаштування безробітного, зайняття підприємницькою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від цієї діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами (з дня працевлаштування, державної реєстрації як суб'єкта підприємницької або іншої діяльності, виконання робіт (послуг) за цивільно-правовими угодами).

Отже, надаючи оплачувані послуги ПАТ «Рівнеобленерго» в період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року та з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року за цивільно-правовими договорами, відповідач не мала права на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття за вказаний період.

Згідно з ч. 2. ст. 36 Закону №1533 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 не повідомила позивачу відомості про обставини, що впливають на умови виплати їй забезпечення, а саме: про отримання доходу за цивільно-правовими договорами з ПАТ «Рівнеобленерго», а тому допомога по безробіттю за період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року та з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року на загальну суму 1926,23 грн. виплачена їй безпідставно.

Частиною 3 ст. 36 Закону №1533 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з п.6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України №60/62 від 13.12.2009 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2009 року за №232/16248 (далі - Порядок №60-62) у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.

Згідно з п. 7 Порядку №60-62 рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

З матеріалів справи вбачається, що 07.08.2013 року Здолбунівським районним центром зайнятості прийнято наказ №184 про повернення громадянкою ОСОБА_1 коштів в сумі 1926,23 грн., отриманих в період її перебування на обліку з дати оформлення трудових відносин з 03.09.2012 по 25.09.2012 року та з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року (а.с.12).

Судом також встановлено, що листом №06-2092 від 08.08.2013 року позивачем ОСОБА_1 пропонувалося протягом 15 календарних днів відшкодувати кошти в сумі 1926,23 грн.(а.с.11). Дане повідомлення відповідач отримав 19.08.2013 року, про що свідчить копія рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.11, зворотній бік).

Станом на момент розгляду справи судом відповідач суму незаконно отриманої допомоги по безробіттю в розмірі 1926,23 грн. позивачу не повернув.

Твердження відповідача про менший розмір виплаченого матеріального забезпечення, аніж 1926,23 грн. спростовуються довідками Здолбунівського районного центру зайнятості, відповідно до яких ОСОБА_1 за період з 03.09.2012 року по 25.09.2012 року нараховано 417,07 грн. та за період з 02.10.2012 року по 25.12.2012 року - 1509,16 грн. (а.с.9-10).

Відповідно до п. 8 Порядку №60-62 у разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 N 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк, стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Згідно зі ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

За наведених обставин позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, заперечення відповідача спростовуються матеріалами справи, а тому позов підлягає до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Здолбунівського районного центру зайнятості (35700, м. Здолбунів, вул. Кн. Ольги, 10, код ЄДРПОУ 13980904, р/р 37176001000603 в УДК в Рівненській області, МФО 833017) суму виплаченого забезпечення в розмірі 1926 (одна тисяча дев'ятсот двадцять шість) грн. 23 коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі проголошення судом вступної та резолютивної частин постанови, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Гудима Н.С.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35258495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/3494/13-а

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гудима Н.С.

Постанова від 07.11.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гудима Н.С.

Постанова від 07.11.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гудима Н.С.

Ухвала від 17.10.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гудима Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні