Справа № 161/18369/13-к
Провадження № 1-кс/161/4070/13
У Х В А Л А
м. Луцьк 31 жовтня 2013 року
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області Ковтуненко В.В.,
при секретарі Соколовій К.Ю.,
з участю слідчого Пилипюка Ю.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засідання в залі суду м. Луцька клопотання слідчого СУ УМВС України у Волинській області Пилипюка Ю.Г. про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СУ УМВС України у Волинській області ОСОБА_1 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором відділу прокуратури Волинської області ОСОБА_2 про тимчасовий доступ та можливість вилучення (здійснити виїмку) в державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області за адресою: м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35 документів, які містять охоронювану законом таємницю та стали підставою для проведення державної реєстрації Спілки споживчих товариств Волинської області, код ЄДРПОУ 38741013.
В обґрунтування клопотання посилається на те, що 26.02.2013 в Луцький міський відділ УМВС України у Волинській області надійшло колективне звернення підприємців, які здійснюють торгівельну діяльність на «Завокзальному» ринку м. Луцька про те, що керівництво Волинської облспоживспілки протидіє їх законній господарській діяльності, примушуючи зменшувати площу торгових павільйонів, сплачувати в касу власні кошти у вигляді «Безповоротної фінансової допомоги», які нібито необхідні для накриття торгівельних рядів та забирати раніше встановлені металеві конструкції на місці, де через ринок проходить газова труба.
Відомості про вчинене кримінальне правопорушення були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12013020010001235, попередня правова кваліфікація, передбачена ч.1 ст.206, ч.4 ст.191 КК України (протидія законній господарській діяльності та заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем).
В ході досудового розслідування встановлено, що 20.02.2009 повноважними представниками Луцької міської ради та Волинської облспоживспілки укладено договір оренди земельної ділянки для обслуговування «Завокзального» ринку м. Луцька. Після цього, облспоживспілкою з підприємцями, які здійснюють свою господарську діяльність на вказаному ринку, укладалися договори оренди торгівельних місць. При цьому, укладеними договорами будь-які інші платежі, крім орендної плати та компенсації за використану електроенергію, не передбачені.
Проте, у період 2011-2012 років службові особи Волинської облспоживспілки, мотивуючи необхідністю виконання приписів управління ДСНС у Волинській області про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту та ПАТ «Волиньгаз» про порушення «Правил безпеки систем газопостачання України», погрожуючи розірванням укладених договорів оренди торгівельних місць, примушували підприємців додатково сплачувати в касу «Завокзального» ринку власні кошти у вигляді «Безповоротної фінансової допомоги», які нібито необхідні для накриття торгівельних рядів і перенесення підземного газопроводу, котрий проходить територією ринку.
Відповідно до наданої Луцькою ОДПІ довідки №2861/22.4/01743401 від 20.05.2013 «Про результати позапланової виїзної перевірки Волинської облспоживспілки з питань здійснення фінансово-господарських відносин з суб’єктами підприємницької діяльності та оренди ними торгових місць на «Завокзальному ринку» м. Луцька за період з 01.01.2010р. по 31.12.2012р.» встановлено, що підприємцями «Завокзального» та «Центрального» ринків у вказаний період надано безповоротну фінансову допомогу на загальну суму 2210536,08 грн., які оприбутковані в бухгалтерському обліку та відображені в деклараціях з ПДВ Волинської облспоживспілки, у графі «Інші доходи». Отримані кошти використовувалися в ході господарської діяльності, в тому числі для виплати зарплати працівникам. За виконані підрядні роботи по накриттю торгівельних рядів «Завокзального» ринку м. Луцька відповідно до укладених договорів, на банківський рахунок підрядника - підприємця ОСОБА_3 перераховано 2185659,00 грн. Проте, згідно одержаних в ході досудового розслідування даних встановлено, що останнім об’єм та розцінки виконаних будівельних робіт у період 2011-2012 років були значно завищені, а відомості відображені в підтверджуючих документах не відповідають дійсності. Так, відповідно до актів виконаних будівельних робіт за вказаний період, підрядником ОСОБА_3 виконано будівельні роботи на загальну суму 1541000,00 грн. У зв’язку з цим, у даному кримінальному провадженні для з’ясування дійсних обсягів та вартості вказаних робіт призначено будівельно-технічну експертизу та документальну бухгалтерську перевірку.
Крім цього, в ході слідства встановлено, що постановою восьмих зборів Ради Волинської облспоживспілки чотирнадцятого скликання від 25.02.2013 внесено зміни до Статуту Волинської облспоживспілки (нова редакція) від 03.02.2009 відповідно до яких сума вступного внеску та членських внесків при виході або виключенні членів з облспоживспілки не повертається, внаслідок виходу або виключення членів з облспоживспілки вони не мають права вимагати виплати грошовими коштами чи передачі в натурі майна, в тому числі того, яке було передане, як вступний, членський чи інший внесок, що суперечить чинним нормативним актам у цій сфері, зокрема п.п. 7, 16, 18 Програми завершення розмежування і закріплення власності в споживчій кооперації України (Укоопспілки), затвердженої постановою XVIII (позачергового) з'їзду працівників споживчої кооперації України від 19.12.2000.
В подальшому, згідно постанови ХV (позачергового) з’їзду споживчої кооперації Волинської області від 29.04.2013, припинено членство та виведено зі складу облспоживспілки 15 районних споживчих товариств. Одночасно затверджено зміни до Статуту спілки, відповідно яких до її складу введено 7 нових споживчих товариств. Також вказаним з’їздом створено нову спілку споживчих товариств «Спілка споживчих товариств Волинської області».
16.05.2013 проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Волинської обласної спілки споживчих товариств. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на сьогоднішній день, засновниками (учасниками) Волинської облспоживспілки є 7 юридичних осіб, введених до її складу ХV (позачерговим) з’їздом споживчої кооперації Волинської області від 29.04.2013, зокрема Луцьке міське СТ, «Волинькоопторг» та ряд ринків області, засновниками яких є фізичні особи, що пов’язані з керівництвом облспоживспілки. При цьому, їх частка майна у статутному фонді та розмір пайових внесків, як і частки тих споживчих товариств, що вийшли зі складу Волинської обласної спілки залишилися невизначеними. Вказане дає можливість новим членам спілки, користуватися майном, фактично належним попереднім засновникам, членство яких було припинено раніше.
Так, допитаний з цього приводу в якості свідка ОСОБА_4 показав, що станом на 2004 рік, він та ще близько 250 пайовиків області, сплатили пайові внески у СТ «Луцький госпрозрахунковий ринок», правонаступником якого є СТ «Завокзальний» ринок, котрий у свою чергу являється одним із засновників Волинської облспожиспілки. Станом на сьогоднішній день вище вказані особи, відповідно до чинного законодавства, не внесені до списку засновників СТ «Завокзальний» ринок, сплачені пайові внески їм не повернуто в результаті чого порушено їх корпоративні права.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Волинська облспоживспілка (код ЄДРПОУ 01743401) та створена ХV з’їздом споживчої кооперації Волинської області від 29.04.2013 Спілка споживчих товариств Волинської області (код ЄДРПОУ 38741013), зареєстровані як суб’єкти господарської діяльності державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області (м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35).
Відповідно до ч. 4 ст. 8 Закону України «Про споживчу кооперацію» споживча спілка визнається юридичною особою і може здійснювати господарську та іншу не заборонену чинним законодавством діяльність з дня її державної реєстрації.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 1 ст. 24 цього ж Закону передбачено, що для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні надати державному реєстратору такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; примірники установчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників-юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб-власників істотної участі цих юридичних осіб.
Приймаючи до уваги, що зазначені документи можуть містити конфіденційну інформацію, проте вони самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами є доказами, які відображають факти і обставини заволодіння коштами підприємців та майном пайовиків, мають значення для встановлення осіб, що вчинили даний злочин, є предметом дослідження бухгалтерської ревізії та криміналістичних експертиз, без їх використання неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, тому слідчий просить суд надати (забезпечити) стороні обвинувачення у кримінальному провадженні №12013020010001235 від 01.03.2013 тимчасовий доступ та можливість вилучення (здійснити виїмку) в державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області за адресою: м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35 документів, які містять охоронювану законом таємницю та стали підставою для проведення державної реєстрації Спілки споживчих товариств Волинської області, код ЄДРПОУ 38741013, а саме: заповненої реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірника оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; примірників установчих документів; документа, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформації з документами, що підтверджують структуру власності засновників-юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб-власників істотної участі цих юридичних осіб.
В судовому засіданні слідчий підтримав своє клопотання та просив його задовольнити з підстав у ньому викладених.
Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши письмові матеріали клопотання, приходжу до висновку про задоволення клопотання з наступних підстав.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Відповідно до ст. 85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Відповідно до ч. 2 ст. 91 КПК України доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» право доступу до документів, які знаходяться у відповідній реєстраційній справі, мають засновники (учасники) юридичної особи, фізична особа-підприємець, а також уповноважені ними особи та особи, які згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, на підставі письмової заяви та працівники контролюючих і правоохоронних органів…
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв'язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
При розгляді клопотання встановлено, що службові особи Волинської обласної спілки споживчих товариств обґрунтовано підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст.206, ч.4 ст.191 КК України. Так, як вони в період 2011-2013 років, погрожуючи розірванням договорів оренди торгових місць, примушували підприємців сплачувати в касу власні кошти у вигляді «Безповоротної фінансової допомоги», які нібито необхідні для накриття торгівельних рядів дахом.
Також встановлено, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ та можливість їх вилучення, в дійсності перебувають у володінні державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області за адресою: м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35.
Також встановлено, що стороною кримінального провадження доведено, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, самі по собі та в сукупності з іншими документами наявними в кримінальному провадженні, у зв’язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і довести іншими способами, обставини вчинення правопорушення та отримати вказані документи не можливо.
Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що стороною кримінального провадження доведено наявність підстав, передбачених ч. 5, ч. 6 ст. 163 КПК України для надання тимчасового доступу, оскільки іншими способами довести обставини, вчинення кримінального правопорушення не можливо. А тому за таких обставин приходжу до висновку про задоволення клопотання.
Приймаючи до уваги викладене, керуючись ст.ст. 163, 164 КПК України,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СУ УМВС України у Волинській області Пилипюка Ю.Г. про тимчасовий доступ до речей і документів - задовольнити.
Надати слідчому СУ УМВС України у Волинській області Пилипюку Ю.Г. тимчасовий доступ та можливість вилучення (здійснити виїмку) речей і документів, які перебувають у володінні державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області за адресою: м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35, що містять охоронювану законом таємницю та стали підставою для проведення державної реєстрації Спілки споживчих товариств Волинської області, код ЄДРПОУ 38741013, а саме:
-реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи;
-примірника оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи;
-примірника установчих документів;
-інформації з документами, що підтверджують структуру власності засновників-юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб-власників істотної участі цих юридичних осіб.
Строк дії ухвали один місяць з дня постановлення ухвали.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд заклопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, згідно ст. 166 КПК України, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: /підпис/
Згідно з оригіналом
Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду В.В. Ковтуненко
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2013 |
Оприлюднено | 21.01.2014 |
Номер документу | 35261451 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Ковтуненко В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні