ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 листопада 2013 року справа № 823/3178/13-а
14 год. 40 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Коваленка В.І.,
за участю секретаря - Савости С.В.,
за участю представників:
позивача - не з'явився,
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до кредитної спілки «Ліга-Кредит» про стягнення 5 100 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з адміністративним позовом до кредитної спілки «Ліга-Кредит» про стягнення 5 100 грн.
Позивач зазначає, що відповідач не виконав обов'язку щодо подання звітних даних, у зв'язку з чим винесено постанову від 03.07.2013р. № 129/15/3 про застосовання до нього штрафних санкцій в сумі 5 100 грн. Відповідач в добровільному порядку штрафні санкції не сплатив, а тому позивач просить їх стягнути в судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте подав клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
Розглянувши подані документи і матеріали, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.
Згідно відомостей, які містяться в матеріалах справи, відповідач зареєстрований 08.08.2007р. як суб'єкт господарювання, ідентифікаційний код 35317893.
В судовому засіданні встановлено, що посадовими особами позивача проведено перевірку відповідача на предмет подання звітних даних, за результатами якої складено акт № 153/15/3 від 14.06.2013р. Цим актом встановлено порушення відповідачем вимог статті 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» щодо зобов'язання надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг; абзацу другого частини першої статті 22 Закону України «Про кредитні спілки» щодо неподання кредитною спілкою уповноваженому органу фінансової звітності та інших звітних даних в обсягах, формах та у строки, встановлені уповноваженим органом; підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 р. за № 69/8668 щодо неподання звітних даних у строки, встановлені Нацкомфінпослуг. За даними названого акту перевірки, станом на 14.06.2013р., звітні дані кредитної спілки «Ліга - Кредит» за 9 місяців 2012 року, за 2012 рік та за І квартал 2013 року до Нацкомфінпослуг не надходили.
На підставі акту перевірки № 153/15/3 від 14.06.2013р. позивачем прийнято постанову № 129/15/3 від 03.07.2013р. про застосування до відповідача штрафних санкцій в розмірі 5 100 грн.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлюються Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12 липня 2001р. №2664-III (далі - Закон №2664-ІІІ).
Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 1 Закону №2664-ІІІ фінансові послуги - це операції з фінансовими активами, що здійснюються в інтересах третіх осіб за власний рахунок чи за рахунок цих осіб, а у випадках, передбачених законодавством, - і за рахунок залучених від інших осіб фінансових активів, з метою отримання прибутку або збереження реальної вартості фінансових активів.
Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону №2664-ІІІ визначено, що ринки фінансових послуг - це сфера діяльності учасників ринків фінансових послуг з метою надання та споживання певних фінансових послуг. До ринків фінансових послуг належать професійні послуги на ринках банківських послуг, страхових послуг, інвестиційних послуг, операцій з цінними паперами та інших видах ринків, що забезпечують обіг фінансових активів.
Відповідно до пункту першого Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070 та згідно частини 1 статті 23 Закону №2664-ІІІ, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
В силу положень статті 14 Закону №2664-ІІІ фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
У відповідності до абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України «Про кредитні спілки», кредитна спілка подає уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом.
За змістом положень пункту 2.2.2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25 грудня 2003 р. № 177 звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
Статтею 39 Закону №2664-ІІІ передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно статті 40 Закону №2664-ІІІ, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, та накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
У відповідності до пункту 2 частини 1, частин 2, 3 статті 41 Закону №2664-ІІІ, уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції, зокрема за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.
Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Підпунктом 1 пункту 6 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Нацкомфінпослуг для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з позовами (заявами) щодо порушення законодавства про фінансові послуги.
Згідно відомостей, які містяться у рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення № 203010375473, вищезазначена постанова про накладення штрафних санкцій в сумі 5 100 грн. одержана відповідачем 12.07.2013р., однак у передбаченому законодавством порядку оскаржена не була. Сума штрафу, визначена постановою, не сплачена.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з кредитної спілки «Ліга-Кредит», що знаходиться за адресою: вул. Леніна, 20, оф. 18, м. Умань, Черкаська обл., 20300, ідентифікаційний код 35317893, до Держаного бюджету України через Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, що знаходиться за адресою: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, ідентифікаційний код 38062828, штраф у сумі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Коваленко
Повний текст постанови виготовлено 18.11.2013р.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2013 |
Оприлюднено | 19.11.2013 |
Номер документу | 35272154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Коваленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні