Постанова
від 18.11.2013 по справі 812/9172/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 листопада 2013 року Справа № 812/9172/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Смішливої Т.В.

при секретарі судового засідання: Саприкіній Т.О.,

за участю:

представника позивача: Зайцева М.М., (дов. № 25 «Д» від 26.06.2013),

представника відповідача: Богатирьової Г.Ю., (дов. № 403 від 08.08.2013)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства «Міське житлове управління» про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

04 листопада 2013 року позивач звернувся з позовом до Комунального підприємства «Міське житлове управління» в якому зазначив, що Комунальне підприємство «Міське житлове управління» перебуває на обліку в Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області.

Комунальне підприємство «Міське житлове управління» має податкову заборгованість на загальну суму 304500,30 грн. (237549,80 грн. - основне зобов'язання, 37537,44 грн. - штрафні санкції, 29413,06 грн. - пеня), з яких - з податку на додану вартість - 118143,01 грн. (116375,67 грн. - основне зобов'язання, 1767,34 грн. - пеня); пеня по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, регулювання обігу готівки та застосування РРО - 106,27 грн.; з податку на доходи фізичних осіб - 20061,59 грн. (8859,44 грн. - штрафні санкції, 11202,15 грн. - пеня); з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності - 17247,33 грн. (16109,40 грн. - основне зобов'язання, 1137,93 грн. - пеня); з авансових внесків з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності у розмірі 31615,20 грн. (25003,00 грн. - основне зобов'язання, 3899,00 грн. - штрафні санкції, 2713,20 грн. - пеня); з частини чистого прибутку господарських організацій - 117326,90 грн. (80061,73 грн. - основне зобов'язання, 24779,00 грн. - штрафні санкції, 12486,17 грн. - пеня).

Вказана заборгованість виникла як на підставі самостійно поданих податкових декларацій платником податків, так і на підставі податкових повідомлень-рішень податкового органу, прийнятих за результатами перевірок відповідача. Всі податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженими особами відповідача, у встановленому законом порядку не оскаржувалися, та є узгодженими.

Окрім того, платнику податків нараховано пеню за несвоєчасну сплату узгоджених податкових зобов'язань.

Податковим органом з метою погашення податкового боргу платника податків вживалися заходи, передбачені ст. 59 ПК України, а саме - 20.05.2011 відповідачу вручено податкову вимогу форми «Ю» від 20.05.2011 № 1/1 на суму 3435,03 грн.

Комунальне підприємство «Міське житлове управління» не забезпечило виконання зобов'язань перед бюджетом по сплаті податків та погашенню податкового боргу за рахунок коштів на його розрахункових рахунках.

На підставі викладено позивач просить стягнути з Комунального підприємства «Міське житлове управління» податковий борг у розмірі 304500,30 грн. (237549,80 грн. - основне зобов'язання, 37537,44 грн. - штрафні санкції, 29413,06 грн. - пеня шляхом стягнення коштів з рахунків банків, що його обслуговують.

Представник позивача у судовому засіданні надав заяву про зменшення позовних вимог, зазначивши, що після подачі позові відповідачем частково сплачено податковий борг, який на даний час становить 274394,03 грн. (208120,62 грн. - основного боргу, 37537,44 грн. - штрафні санкції, 28735,97 грн. - пеня). Саме зазначену суму податкового боргу представник позивача просив стягнути з відповідача. Клопотання про розстрочення податкового боргу вважав необґрунтованим та просив у його задоволенні відмовити.

Представник відповідача у судовому засіданні уточнені позовні вимоги визнав, однак, посилаючись на скрутне фінансове становище підприємства просив суд розстрочити виконання судового рішення на 30 місяців зі сплатою рівними частками щомісячного згідно наданого графіку розстрочення.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд приходить до наступного.

Судом встановлені такі факти і відповідні їм правовідносини.

З матеріалів справи вбачається, що «Міське житлове управління», код ЄДРПОУ 36912724, є юридичною особою, зареєстрована виконавчим комітетом Кіровської міської ради від 16.07.2010 за № 13861020000000251, з перебуває на обліку в Стахановській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області. (а.с.8,9).

За відповідачем обліковується заборгованість перед бюджетом у розмірі 274394,03 грн. (208120,62 грн. - основне зобов'язання, 37537,44 грн. - штрафні санкції, 28735,97 грн. - пеня), з яких - з податку на додану вартість - 88036,74 грн. (86946,49 грн. - основне зобов'язання, 1090,25 грн. - пеня); пеня по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, регулювання обігу готівки та застосування РРО - 106,27 грн.; з податку на доходи фізичних осіб - 20061,59 грн. (8859,44 грн. - штрафні санкції, 11202,15 грн. - пеня); з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності - 17247,33 грн. (16109,40 грн. - основне зобов'язання, 1137,93 грн. - пеня); з авансових внесків з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності у розмірі 31615,20 грн. (25003,00 грн. - основне зобов'язання, 3899,00 грн. - штрафні санкції, 2713,20 грн. - пеня); з частини чистого прибутку господарських організацій - 117326,90 грн. (80061,73 грн. - основне зобов'язання, 24779,00 грн. - штрафні санкції, 12486,17 грн. - пеня) (а.с.5,6).

Податкова заборгованість Комунального підприємства «Міське житлове управління» у розмірі 274394,03 грн. виникла з наступних підстав.

Податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 88036,74 грн., виник на підставі не сплати відповідачем сум, визначених ним самостійно, у поданих податкових декларацій з податку на додану вартість № 9051308477 від 19.08.2013 на суму 58232,00 грн., несплачений залишок складає - 32083,49 грн., № 9057661310 від 17.09.2013 на суму 54863,00 грн. (а.с.11-16). Також податковим органом відповідачу по справі нарахована пеня у розмірі 1767,34 грн.

По штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, регулювання обігу готівки та застосування РРО позивачем нарахована пеня у розмірі 106,27 грн.

Податковий борг з податку на доходи фізичних осіб у сумі 20061,59 грн. виник на підставі винесених Стахановською ОДПІ Головного управління Міндоходів у Луганській області податкових повідомлень-рішень від 08.04.2013 № 0000151704 на суму 8293,00 грн., № 0000141704 на суму 510,00 грн., № 0000161704 на суму 56,04 грн. (а.с.21-23).

Вищевказані податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою КП «Міське житлове управління» 08.04.2013, у встановленому законом порядку не оскаржувалися, та є узгодженими.

Також, на підставі довідки від 29.03.2013 № 14/17-36912724 про результати позапланової виїзної перевірки комунального підприємства «Міське житлове управління» Кіровської міської ради Луганської області з питань повноти обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб за період з 21.07.2010 по 31.12.2012 платнику податків нарахована пеня у сумі 11202,15 грн. (а.с.27-34).

Податковий борг з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності у розмірі 17247,33 грн. виник на підставі не сплати відповідачем сум, визначених ним самостійно, у поданих податкових декларацій з податку на прибуток від 07.11.2012 № 9069567864 на суму 8430,00 грн., залишок за якою складає - 6133,40 грн., № 9086506389 від 05.02.2013 на суму 9976,00 грн. (а.с.17-20) Також податковим органом підприємству нарахована пеня у розмірі 1137,93 грн.

Заборгованість з авансових внесків з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності у розмірі 31615,20 грн. виникла на підставі прийнятого Стахановською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області податкового повідомлення- рішення від 10.07.2013 № 0000062200 на суму 28902,00 грн., з яких основного платежу - 25003,00 грн., штрафних санкцій - 3899,00 грн. (а.с.26).

Зазначене податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою КП «Міське житлове управління» 10.07.2013, у встановленому законом порядку не оскаржувалося, та є узгодженим.

На підставі акту перевірки від 26.06.2013 № 1/22-36912724 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки комунального підприємства «Міське житлове управління» Кіровської міської ради Луганської області з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності за період з 01.01.2011 по 31.12.2012, правомірності розрахунку частини чистого прибутку (доходів) господарських організацій, які належать до комунальної власності та своєчасності його перерахування до місцевого бюджету за період з 01.01.2011 по 31.12.2012, підприємству нарахована пеня у розмірі 2713,20 грн. (а.с.35-49).

Заборгованість КП «Міське житлове управління» з частини чистого прибутку господарських організацій у розмірі 117326,90 грн. виникла на підставі прийнятих Стахановською ОДПІ ГУ Міндоходів у Луганській області податкових повідомлень-рішень від 10.07.2013 № 0000042200 на суму 138587,00 грн., з яких за основним платежем - 115168,00 грн., не сплачений залишок складає 80061,73 грн. та штрафні санкції - 23419,00 грн., № 0000052200 на суму 1360,00 грн.(а.с.24-25).

Зазначені податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою КП «Міське житлове управління» 10.07.2013, у встановленому законом порядку не оскаржувалися, та є узгодженими.

Окрім того, на підставі акту перевірки від 26.06.2013 № 1/22-36912724 про результати документальної позапланової невиїзної перевірки комунального підприємства «Міське житлове управління» Кіровської міської ради Луганської області, код за ЄДРПОУ 36912724 з питань правомірності нарахування податкових зобов'язань податку на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності за період з 01.01.2011 по 31.12.2012, правомірності розрахунку частини чистого прибутку (доходів) господарських організацій, які належать до комунальної власності та своєчасності його перерахування до місцевого бюджету за період з 01.01.2011 по 31.12.2012, платнику податків нарахована пеня у розмірі 12486,17 грн. (а.с.35-49).

Сума нарахованої податковим органом пені підтверджується зворотнім боком облікової картки відповідача за видами податків (а.с. 151-163)

Вищевказана сума податкової заборгованості відповідачем самостійно не сплачена, а тому сума податкової заборгованості Комунального підприємства «Міське житлове управління», що підлягає сплаті до бюджету складає 274394,03 грн.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України №2755-УІ від 02.12.2010 (далі - ПКУ) зазначено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Органи державної податкової служби відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно п. 57.3. ст. 57 Податкового Кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відповідно до п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до облікової картки платника податків відповідач має податковий борг перед бюджетом у розмірі 274394,03 грн. (208120,62 грн. - основне зобов'язання, 37537,44 грн. - штрафні санкції, 28735,97 грн. - пеня), з яких - з податку на додану вартість - 88036,74 грн. (86946,49 грн. - основне зобов'язання, 1090,25 грн. - пеня); пеня по штрафним санкціям за порушення законодавства про патентування, регулювання обігу готівки та застосування РРО - 106,27 грн.; з податку на доходи фізичних осіб - 20061,59 грн. (8859,44 грн. - штрафні санкції, 11202,15 грн. - пеня); з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності - 17247,33 грн. (16109,40 грн. - основне зобов'язання, 1137,93 грн. - пеня); з авансових внесків з податку на прибуток підприємства, що належить до комунальної власності у розмірі 31615,20 грн. (25003,00 грн. - основне зобов'язання, 3899,00 грн. - штрафні санкції, 2713,20 грн. - пеня); з частини чистого прибутку господарських організацій - 117326,90 грн. (80061,73 грн. - основне зобов'язання, 24779,00 грн. - штрафні санкції, 12486,17 грн. - пеня)

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини (підпункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).

Відповідно до п.п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пунктом 59.1. ст. 59 Податкового кодексу встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.3 ст.59 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Пунктом 59.4. ст. 59 Податкового кодексу встановлено, що податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення.

Податковою вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме податковим органом 20.05.2011 відповідачу вручено податкову вимогу форми «Ю» від 20.05.2011 № 1/1 на суму 3435,03 грн. (а.с.10).

Вищезазначена вимога у встановленому законом порядку не оскаржувалася. З вищевикладеного впливає, що сума податкового боргу підлягає стягненню.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Щодо клопотання представника відповідача розстрочити виконання судового рішення на 30 місяців зі сплатою рівними частками щомісячного згідно наданого графіку розстрочення суд зазначає наступне.

Статтею 257 КАС України передбачено, що у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

Однак, згідно з положеннями ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення.

У даному випадку позивач просить суд саме розстрочити виконання судового рішення, але рішення суду не набрало чинності, податковим органом не здійснено дій, спрямованих на його виконання, що є тотожнім відкриттю виконавчого провадження за даним рішенням суду, та є безумовною вимогою приписів норм статті 263 КАС України.

Процесуальна дія відстрочення і розстрочення виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення у адміністративному судочинстві можливі тільки на стадії виконання судового рішення, яка є завершальною стадією судового процесу. Зазначена стадія починається з винесення державним виконавцем (у випадку примусового виконання рішення суду) постанови про відкриття виконавчого провадження, або вчинення відповідних дій податковим органом, як органом стягнення, відповідно до приписів Податкового кодексу України.

Доказів вчинення таких дій під час розгляду справи суду не надано.

Підставою для розстрочення виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.

При вирішенні даної заяви, суд вважає за необхідне зазначити, що заявником повинно також бути зазначено економічне обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення боргу внаслідок застосування режиму відстрочення та розстрочення судового рішення, протягом якого відбудуться зміни політики управління чи збутом такого заявника. У даному випадку такі події у заявника відсутні, жодних доказів обставин, вказаних у заяві про розстрочення постанови суду відповідачем не надано.

Посилання ж на складну фінансову ситуацію підприємства, як на підставу для розстрочення виконання судового рішення, судом до уваги не беруться, оскільки, це не є винятковою обставиною, у розумінні статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, клопотання представника відповідача про розстрочення виконання судового рішення суд вважає передчасним та таким, що не підлягає задоволенню.

Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 136, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з розрахункових рахунків Комунального підприємства «Міське житлове управління» (код ЄДРПОУ 36912724, 93800, Луганська область, м. Кіровськ, вул. Карташова, 12-А) відкритих у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство «Міське житлове управління» податковий борг у розмірі 274394,03 грн. (двісті сімдесят чотири тисячі триста дев'яносто чотири грн. 03 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову у повному обсязі складено та підписано судом 18 листопада 2013 року.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2013
Оприлюднено19.11.2013
Номер документу35284330
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/9172/13-а

Постанова від 18.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні