Справа № 825/3864/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 листопада 2013 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Падій В.В.,
за участю секретаря Кондратенко О.В.,
представника прокуратури Лазоренка М.Н.,
представника Центрального територіального
департаменту Національної комісії з цінних паперів
та фондового ринку Кравченка В.В.,
представника відповідача Дерлюка Ю.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом заступника прокурора м. Чернігова в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного товариства закритого типу "Юрол" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, -
В С Т А Н О В И В:
18.10.2013 заступник прокурора м. Чернігова звернувся в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до суду з адміністративним позовом до акціонерного товариства закритого типу "Юрол" (далі - АТЗТ "Юрол") про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700 грн. Свої вимоги мотивує тим, що постановою від 18.04.2013 №569-ЦД-5-Е за нерозміщення регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів на АТЗТ "Юрол" накладено штраф у розмірі 1700 грн. Вказану постанову відповідач, в установленому законодавством України порядку, не оскаржував, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив. Відповідно до частини 8 статті 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" штрафи, накладені Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, стягуються в судовому порядку.
Представник прокуратури та представник Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позовної заяви заперечував в повному обсязі та зазначив, що постанова директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів від 18.04.2013 № 569-ЦД-5-Е та документи, які передували її складанню відповідачем не отримувались. На запит АТЗТ "Юрол" від 28.10.2013 Чернігівська дирекція УДППЗ «Укрпошта» повідомила, що листоношею відділення поштового зв'язку Чернігів-14 було допущено порушення порядку вручення реєстрованої кореспонденції юридичній особі, внаслідок чого рекомендований лист, який надійшов на адресу АТЗТ "Юрол" з м. Києва був вручений листоношею 25.04.2013 не уповноваженій особі товариства, прізвище якої встановити неможливо за давністю часу. Таким чином, вважає, що відповідач був позбавлений можливості оскаржити постанову директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів від 18.04.2013 № 569-ЦД-5-Е.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Судом встановлено, що 27.03.2013 заступником директора Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Грищенко І.С. складено акт № 717-ЦД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.6), яким встановлено ознаки правопорушення вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 1 глави 7 розділу V "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", а саме: нерозміщення АТЗТ "Юрол" регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua.
29.03.2013 директором Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.7) та постановою від 18.04.2013 № 569-ЦД-5-Е за нерозміщення АТЗТ "Юрол" регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів накладено на АТЗТ "Юрол" штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян - 1700 грн. (а.с.8,9).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Частиною 1 статті 40 Закону № 448/96-ВР встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно пункту 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 19.12.2006 № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 року за № 97/13364 встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 року №1470 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 року за № 1855/22167 (далі - Правила № 1470).
Відповідно до пункту 5 Розділу I Правил № 1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Згідно пунктів 1, 2 Розділу IV Правил №1470, уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів.
Розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови (пункту 1 Розділу VII Правил № 1470).
Пунктом 2 Розділу XVIII Правил № 1470 встановлено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.
Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем в установленому законодавством України порядку, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплачено.
Постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не оскаржувалась, а отже є чинною на момент розгляду даної справи.
В судовому засіданні представник відповідача підтвердив факт нерозміщення регулярної річної інформації за 2011 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних ДКЦПФР про ринок цінних паперів за адресою: www.stockmarket.gov.ua.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурора Бахмацького району в інтересах Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного товариства закритого типу "Юрол" про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, необхідно задовольнити, оскільки вони є законні та обґрунтовані, а штраф підлягає стягненню з відповідача до Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з акціонерного товариства закритого типу "Юрол" (код ЄДРПОУ 22816895) в дохід Державного бюджету України (УДКСУ, балансовий рахунок 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ звітності 106) штрафну санкцію у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.
Порядок апеляційного оскарження постанови суду, передбачений статтями 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: В.В. Падій
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35299829 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Падій В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні