Постанова
від 08.11.2013 по справі 812/8206/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 листопада 2013 року Справа № 812/8206/13-а

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Агевич К.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу у розмірі 152861,06 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, -

ВСТАНОВИВ:

26 вересня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу у розмірі 152861,06 грн. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що комунальне підприємство «Екотранс» код 31348949, здійснює фінансово - господарську діяльність на підставі Статуту і є самостійним суб'єктом, який має права юридичної особи. Підприємство зареєстровано рішенням виконавчого комітету Стахановської міської ради від 29.12.2005 за № 1 382 120 0000 000557 та внесене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. КП «Екотранс не сплачено до бюджету узгоджену суму податкового боргу в сумі 152861,06 грн., а саме: надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів як вторинної сировини в сумі 152861,06 грн., з яких основного платежу - 134765,92 грн., штрафні санкції - 16447,57 грн. та пені - 1647,57 грн.

На підставі викладеного, позивач просив стягнути з комунального підприємства «Екотранс» суму податкового боргу з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах крім розміщення окремих видів як вторинної сировини у розмірі 152861,06 грн., з яких основного платежу - 134765,92 грн., штрафні санкції - 16447,57 грн. та пені - 1647,57 грн. шляхом стягнення коштів з розрахункових рахунків банків, що його обслуговує.

08 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява від представника Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області про зменшення позовних вимог, відповідно до якої зазначено, що комунальне підприємство «Екотранс» частково сплатило суму податкового боргу з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів як вторинної сировини в сумі 2861,06 грн. відповідно платіжного доручення від 04.10.2013 №1261 на підставі викладеного Стахановська ОДПІ уточнила суму позовних вимог та просила стягнути з комунального підприємства «Екотранс» суму податкового боргу з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів як вторинної сировини у розмірі 150000,00 грн., з яких основного платежу - 131904,86 грн., штрафні санкції - 16447,57 грн. та пені - 1647,57 грн. шляхом стягнення коштів з розрахункових рахунків банків, що його обслуговує. Також, представник позивача просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

08 листопада 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи без його участі.

З урахуванням норм ч. 4 ст. 122, ч. 6 ст. 128 КАС України, 08 листопада 2013 року ухвалою Луганського окружного адміністративного суду призначено розгляд справи в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі документів.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.69-72 КАС України, суддя виходить з наступного.

У судовому засіданні встановлено, що відповідач - комунальне підприємство «Екотранс», зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Стаханівської міської ради Луганської області 29.01.2001 за № 1 392 120 0000 000557 (а.с.5-6). Відповідач взятий на облік як платник податків Стаханівською об'єднаною державною податковою інспекцією Луганської області з 16.02.2001.

Відповідно до ст. 6 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання; подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку); подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством; виконувати законні вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оподаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) про проведення перевірки; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов'язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації); повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця; забезпечувати збереження документів, пов'язаних з виконанням податкового обов'язку, протягом строків, установлених цим Кодексом; допускати посадових осіб контролюючого органу під час проведення ними перевірок до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів оподаткування, а також для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право визначати у визначених цим Кодексом випадках суми податкових та грошових зобов'язань платників податків (підпункт 20.1.27 пункту 20.1); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пункту 20.1); звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини (пункт 20.1.18 пункту 20.1).

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Розділом VІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою екологічного податку.

Відповідно до п.240.1. ст. 240 ПК України платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;

розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини;

утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Згідно з п. 240.2. ст. 240 ПК України платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.

Статтею 246 ПК України встановлені ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах.

Відповідно до п.250.1. ст.250 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу.

22 квітня 2012 року комунальним підприємством «Екотранс» було подано до Стаханівської ОДПІ Луганської області податкову декларацію з екологічного податку за І квартал 2013 року № 9022485556, в якій відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання з екологічного податку, а саме за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах в сумі 47693,22 грн. (а.с.12-13).

29 липня 2012 року комунальне підприємство «Екотранс» подало до Стаханівської ОДПІ Луганської області податкову декларацію з екологічного податку за ІІ квартал 2013 року № 9045923831, в якій відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання з екологічного податку, а саме за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах в сумі 56618,04 грн. (а.с.14-15).

Так, через несплату відповідачем в повному обсязі у встановлений законодавством строк самостійно визначених податкових зобов'язань згідно з податковими деклараціями утворився податковий борг, який станом на 12.09.2013 складав 152861,06 грн., що підтверджується розшифровкою податкової заборгованості (а.с.9-10)

Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Законом № 2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п. 6.2.3. п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

На виконання вищезазначених положень Закону № 2181 Стаханівською ОДПІ Луганської області на адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 14 травня 2005 року № 106, яка була отримана відповідачем 18 травня 2005 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.7).

08 липня 2005 року позивачем на адресу відповідача було направлено другу податкову вимогу № 2/188, яка була отримана відповідачем 11 липня 2005 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.8).

Даних про оскарження відповідачем податкових вимог судом не встановлено, а тому вони є узгодженими та чинними на час розгляду справи.

Згідно із п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

У зв'язку з несплатою грошових зобов'язань протягом строків, визначених Податковим Кодексом податковим органом, на підставі акту перевірки від 19.12.2012 № 652/15-31348949 було прийняте податкове повідомлення-рішення від 26.12.2012 №0001931502 (а.с.17-19), відповідно до якого комунальному підприємству «Екотранс» на підставі ст. 126 Податкового кодексу України притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 20596,30 грн. (20% грошового зобов'язання, погашеного з затримкою).

За несвоєчасну сплату податкового зобов'язання податковим органом відповідачу була нарахована пеня у сумі 1647,57 грн., що підтверджується розшифровкою податкового боргу комунального підприємства «Екотранс». (а.с.9)

Згідно платіжного доручення №1261 від 04 жовтня 2013 року комунальним підприємством «Екотранс» податковий борг з екологічного податку сплачено частково, у сумі 2861,06 грн. (а.с.23).

Таким чином, загальна сума податкової заборгованості складає 150000,00 грн.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Таким чином, законодавець встановив, що саме органи податкової служби здійснюють за платника податку погашення податкового боргу шляхом стягнення грошових коштів з рахунків банку, які обслуговують платника.

Наявність заборгованості відповідачем у сумі 150000,00 грн. не заперечується (а.с. 22), але зазначена сума на час розгляду справи не сплачена, відтак судом уточнені позовні вимоги визнаються обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 136 КАС України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Згідно ч. 3 ст. 112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

На підставі вищевикладеного у суду не має підстав для неприйняття визнання адміністративного позову, так як дії відповідача не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Враховуючи вимоги ч.4 ст.94 КАС України, а також те, що позивач від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оскільки у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Уточнені позовні вимоги Стахановської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до комунального підприємства «Екотранс» про стягнення податкового боргу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з комунального підприємства «Екотранс» (ідентифікаційний код 31348949) на користь Державного бюджету України суму податкового боргу з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів як вторинної сировини у розмірі 150000,00 грн. (сто п'ятдесят тисяч гривень 00 коп.), з яких основного платежу - 131904,86 грн. (сто тридцять одна тисяча дев'ятсот чотири гривні 86 коп.), штрафні санкції - 16447,57 грн. (шістнадцять тисяч чотириста сорок сім гривень 57 коп.) та пені - 1647,57 грн. (одна тисяча шістсот сорок сім гривень 57 коп.)

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд у порядок і строки, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.В. Агевич

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35300220
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/8206/13-а

Постанова від 08.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 11.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні