Справа № 815/6589/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стеценко О.О.
за участю секретаря - Довгальової Г.Г.
розглянувши в відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду справу за позовом Красноокнянського районного центру зайнятості в інтересах держави для захисту прав Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Південної митниці Міндоходів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення коштів,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Красноокнянського районного центру зайнятості в інтересах держави для захисту прав Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - позивач або Красноокнянський РЦЗ) до Південної митниці Міндоходів (далі - відповідач або Південна митниця), в якому Красноокнянський РЦЗ просить суд стягнути з Південної митниці кошти в розмірі 19192,75 грн. на користь держави до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ОСОБА_1 з 09.07.2012 року по 25.06.2013 року перебував на обліку в Красноокнянському РЦЗ як такий, що шукає роботу. З 16.07.2012 року ОСОБА_1 було надано статус безробітного та призначено виплату матеріального забезпечення у вигляді державної допомоги по безробіттю. 25.06.2013 року у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 31 закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю та знято його з обліку в центрі зайнятості, у зв'язку із поновленням на посаді за рішенням суду на попередньому місці роботи в Південній Митниці (постанова Одеського окружного адміністративного суду від 18.12.2012 року по справі № 815/4494/2012). За період перебування на обліку в Красноокнянському РЦЗ ОСОБА_1 була нарахована та виплачена допомога по безробіттю в розмірі 19192,75 грн. Керуючись ч. 4 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття», Красноокнянський РЦЗ звернувся до Південної митниці з вимогою відшкодувати суму виплаченого ОСОБА_1 матеріального забезпечення. Враховуючи, що у добровільному порядку Відповідачем зазначені кошти не сплачені, Позивач звернувся до суду.
У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити позов з підстав, викладених у позовній заяві (а.с. 2-4).
Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував у повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (а.с. 45-48), зазначивши, що позовні вимоги заявлені до неналежного відповідача, так як шкода, завдана органом державної влади відшкодовується державою, а здійснення операцій з коштами державного бюджету покладено на державне казначейство України та його територіальні органи. Крім того, представник відповідача в судовому засіданні додаткового зазначив, що вимога Красноокнянського РЦЗ про повернення коштів є передчасною, оскільки на даний час третьою особою, ОСОБА_1, не отримано коштів за час вимушеного прогулу, відповідачем також подано касаційну скаргу на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.12.2012 року по справі № 1570/4494/2012 та заявлено клопотання про зупинення виконання рішення суду по справі № 1570/4494/2012 до винесення остаточного рішення. З урахуванням чого, вимоги позивача до Південної митниці щодо повернення коштів у сумі 19192,75 грн., виплачених ОСОБА_1 у якості допомоги по безробіттю на момент розгляду справи, не підлягають задоволенню.
Третя особа, ОСОБА_1, в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, додатково пояснив, що йому дійсно виплачено суму матеріального забезпечення в розмірі 19192,75 грн.
Заслухавши пояснення надані представниками позивача, відповідача та третьої особи, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 проходив службу в митних органах України з 04.05.1994 року, з 02.02.2012 року був призначений на посаду головного інспектора митного поста «Платонове» Південної митниці, 21.06.2012 року був звільнений з посади головного інспектора митного поста «Платонове» Південної митниці (а.с. 9-13).
У зв'язку із звільненням ОСОБА_1 16.07.2012 року звернувся до Красноокнянського РЦЗ із заявою про надання статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю (а.с. 6).
На підставі заяви ОСОБА_1 від 16.07.2012 року відповідно до наказу Красноокнянського РЦЗ № НТ120716 від 16.07.2012 року ОСОБА_1 надано статус безробітного на загальних підставах з 16.07.2012 року та призначено допомогу по безробіттю відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності» (а.с. 7-8).
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 18.12.2012 року по справі № 1570/4494/2012, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 04.09.2013 року, визнано протиправним та скасовано наказ Державної митної служби України № 1279-к від 20.06.2012 року у частині припинення з 21.06.2012 року перебування на державній службі в митних органах України головного інспектора митного поста «Платонове» Південної митниці - ОСОБА_1 та поновлено на посаді аналогічній займаній до звільнення з 21.06.2012 року у Південній митниці (а.с. 15-17).
На виконання п. 2 наказу Державної митної служби № 939-к від 04.06.2012 року Південною митницею було видано наказ № 418-к від 18.06.2013 року, яким ОСОБА_1 призначено на посаду головного інспектора відділу оформлення № 1 митного поста «Котовськ» Південної митниці з 18.06.2013 року (а.с. 18-19).
У зв'язку із поновленням безробітного на роботі за рішенням суду відповідно пп. 2 п.1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття» відповідно до наказу Красноокнянського РЦЗ від 25.06.2013 року № НТ130625 припинено виплату по безробіттю ОСОБА_1 та знято його з реєстрації (а.с. 8).
За період перебування на обліку з 16.07.2012 року по 10.06.2013 року ОСОБА_1 була нарахована та виплачена допомога по безробіттю в розмірі 19192,75 грн., що підтверджується довідкою Красноокнянського РЦЗ № 574/03-28 від 26.06.2013 року(а.с. 20).
Керуючись положенням ч. 4 ст. ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування в Україні» Позивач звернувся до Південної митниці із повідомленням № 616/04-11 від 04.07.2013 року з вимогою повернути кошти в 15-денний термін в розмірі 19192,75 грн., що були виплачені ОСОБА_1 у вигляді допомоги по безробіттю (а.с.21).
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про зайнятість населення» №803-ХІІ від 01.03.1991 року, чинного на час виникнення спірних правовідносин держава створює умови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діяльності та забезпечує їм такий вид компенсації при втраті роботи, як виплата в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забезпечення на випадок безробіття визначаються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
Згідно зі ст.2 Закону України «Про зайнятість населення» безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи. У разі відсутності підходящої роботи рішення про надання громадянам статусу безробітних приймається державною службою зайнятості за їх особистими заявами з восьмого дня після реєстрації у центрі зайнятості за місцем проживання як таких, що шукають роботу. Реєстрація громадян провадиться при пред'явленні паспорта і трудової книжки, а в разі потреби - військового квитка, документа про освіту або документів, які їх замінюють.
Відповідно до пп. 2 п. 5.5 розділу 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 307 від 20.11.2000 року, виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду (з дня поновлення на роботі).
Так, судом встановлено, що ОСОБА_1 поновлено на посаді головного інспектора відділу оформлення № 1 митного поста «Котовськ» Південної митниці 18.06.2013 року (а.с. 18-19), а 25.06.2013 року - припинено виплату матеріального забезпечення по безробіттю (а.с. 8).
Згідно з абз. 3 підпункту 1 п.20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 219 від 14.02.2007 року громадяни, зареєстровані як такі, що шукають роботу, та безробітні, знімаються з обліку з дня поновлення безробітного на роботі за рішенням суду. При цьому в картці робиться запис про прийняття на роботу, зазначаються дата та номер наказу. Повернення виплачених безробітному коштів здійснюється відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», а саме: сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду утримується із роботодавця.
Згідно з п.п. 7, 8, 9 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України № 60/62 від 13.02.2009 року, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року №7-1, рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти. У разі відмови особи повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства. Рішення центру зайнятості щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку.
Отже, чинним законодавством покладається обов'язок по компенсації Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду на роботодавця, яким в даному випадку виступає Південна митниця.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про обов'язок Південної митниці відшкодувати до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття суму матеріального забезпечення, виплаченого безробітній особі - ОСОБА_1, у зв'язку з визнанням незаконним його звільнення з роботи та поновленням на посаді за рішенням суду.
Суд не приймає до уваги посилання представника Південної митниці на те, що Південна митниця є неналежним відповідачем по справі з огляду на те, що відповідно до п. 10 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» роботодавець - це власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган незалежно від форм власності, виду діяльності та господарювання.
Згідно з п.11 ст. 1 вказаного Закону найманий працівник - це фізична особа, яка працює за трудовим договором (контрактом) на підприємстві, установі, організації або у фізичної особи.
Згідно трудової книжки ОСОБА_1 його роботодавцем є Південна митниця, а тому саме Південна митниця зобов'язана сплатити на користь Красноокнянського РЦЗ 19192,75 грн., витрачених Красноокнянським РЦЗ на виплату допомоги по безробіттю ОСОБА_1
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року № 229 «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів та зборів» Південна митниця реорганізована шляхом приєднання до Південної митниці Міндоходів.
Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Згідно з ч. 1 ст. 69 та ч. 1 ст. 70 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно зі ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, як було вище зазначено, рішення Красноокнянського РЦЗ щодо повернення коштів може бути оскаржено в центрі зайнятості вищого рівня або в судовому порядку. Відповідачем отримано лист-повідомлення Красноокнянського РЦЗ та наказ Красноокнянського РЦЗ щодо повернення коштів в розмірі 19192,75 грн. (а.с. 24), проте ані в судовому, ані в адміністративному порядку оскаржено не було.
На підставі вищевикладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги Красноокнянського районного центру зайнятості в інтересах держави для захисту прав Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Південної митниці Міндоходів в якому просить суд стягнути з Південної митниці кошти в розмірі 19192,75 грн. обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов Красноокнянського районного центру зайнятості в інтересах держави для захисту прав Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Південної митниці Міндоходів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення коштів - задовольнити.
Стягнути з Південної митниці Міндоходів, код ЄДРПОУ 38721632, на користь держави в особі Красноокнянського районного центру зайнятості до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття: р/р 37172300900313, код ЄДРПОУ 13902738, ГУДКУ в Одеській області, МФО 822011, - вартість отриманого ОСОБА_1 матеріального забезпечення, у вигляді державної допомоги по безробіттю, в сумі 19192,75 (дев'ятнадцять тисяч сто дев'яносто дві грн. 75 копійок).
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Стеценко О.О.
Адміністративний позов Красноокнянського районного центру зайнятості в інтересах держави для захисту прав Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття до Південної митниці Міндоходів, третя особа без самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення коштів - задовольнити.
Стягнути з Піденної митниці Міндохів, код ЄДРПОУ 38721632, на користь держави в особі Красноокнянського районного центру зайнятості, до Фонду загальнообов'язкового державного соціального срахування України на випадок безробіття: р/р 37172300900313, код ЄДРПОУ 13902738, ГУДКУ в Одеській області, МФО 822011, - вартість отриманого ОСОБА_1 матеріального забезпечення, у вигляді державної допомоги по безробіттю, в сумі 19192,75 (дев'ятнадцять тисяч сто дев'яносто дві грн. 75 копійок).
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
12 листопада 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35301603 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стеценко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні