Постанова
від 07.10.2013 по справі 801/9107/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 жовтня 2013 р. (16:06) Справа №801/9107/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Суворової С.В., за участю секретаря судового засідання Жилич О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим

до Виконавчого комітету Кольчугинської сільської ради Сімферопольський район

про стягнення 1 374,25 грн.

за участю:

представника позивача - Анікєєва Г.В., посвідчення №31 від 01.11.2012 року, довіреність №7 від 18.03.2013 року;

представника позивача - Волошина Т.Г., посвідчення №13 від 01.11.2012 року, довіреність №10 від 15.04.2013 року;

представника відповідача - Грицькова Л.Л., довіреність №19 від 20.09.2013 року

Суть спору: До Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим 17.09.2013 року надійшов адміністративний позов Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим до Виконавчого комітету Кольчугинської сільської ради, про стягнення заборгованості у сумі 1 374,25 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» не сплачено заборгованість за несвоєчасне повернення страхових коштів та штраф за порушення порядку використання страхових коштів у сумі 1 374,25 грн.

Відповідач проти позову заперечує з підстав викладених у письмових запереченнях, вказує на те, що ним у липні та серпні 2013 року були подані до Управління Державної казначейської служби України в Сімферопольському районі платіжні доручення, які підтверджують оплату штрафу за рішеннями в сумі 1 026,32 грн. та 347,93 грн. відповідно, проте з незалежних від нього причин оплата не здійснена.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, дослідивши надані докази, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Кольчугинської сільської ради зареєстрований юридичною особою 21.05.1997 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.4-5) та карткою страхувальника (а.с.6)

На підставі направлення виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим №167 від 18.03.2013 року (а.с.7) головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу Алдушиним А.В., проведена планова перевірка правильності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у Виконавчому комітеті Кольчугинської сільської ради за період з 01.01.2011 року по 31.12.2012 року. Перевірка проводилась з 18.03.2013 року по 20.03.2013 року.

За результатами проведеної перевірки відповідачем складено акт №05-05/135 від 20.03.2013 року (далі - акт перевірки), в якому зафіксовано порушення відповідачем:

- п.п.3, 14, 20 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затверджено Постановою КМУ №1266 від 26.09.2001 року (далі - Порядок №1266);

- п.3.2.1 Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затвердженого Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 року за №25, внаслідок чого виявлено порушення порядку використання страхових коштів на суму 2 052,63 грн. та недоплату на суму 589,68 грн., що підлягає поверненню застрахованим особам (зв. бік а.с.9-10).

На підставі акту перевірки №05-05/135 від 20.03.2013 року, керуючись ч.1 ст.21, ст.22, п.6 ч.1 ст.28, ч.1 ст.30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240 від 18.01.2011 року (далі - Закон №2240), виконавчою дирекцією Відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим прийнято Рішення №05-05/97 від 29.03.2013 року про повернення коштів Фонду та застосування штрафних санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності (а.с.12).

Згідно Рішення №05-05/97 від 29.03.2013 року за порушення відповідачем положень Порядку №1266 в частині неправомірності здійснення витрат страхових коштів в сумі 2 052,53 грн., до останнього застосований штраф в розмірі 1 026, 32 грн.

У вказаному рішенні зазначено, що загальна сума, яка підлягає перерахуванню Виконавчим комітетом Кольчугинської сільської ради протягом 10-ти днів на рахунок позивача складає 3 078,95 грн. (зв. бік а.с.12); таке рішення отримано представником відповідача 03.04.2013 року (а.с.13).

У зв'язку з тим, що Виконавчий комітет Кольчугинської сільської ради несвоєчасно та не в повному обсязі перерахував відповідачу суму 3 078,95 грн., визначену у Рішенні від 29.03.2013 року, Сімферопольською міжрайонною виконавчою дирекцією відділення ФСС на підставі п.6 ч.1 ст.28, ч.1 ст.30 Закону №2240 прийнято Рішення №03-05-140 від 29.04.2013 року про застосування до відповідача:

- пені в розмірі 40,03 грн. (0,1% на суму несвоєчасно повернених, повернених не в повному обсязі) страхових коштів та штрафних санкцій;

- штрафу за несвоєчасне повернення (пне в повному обсязі) страхових коштів - 307,90 грн. (10 % від суми несвоєчасно повернених чи повернених не в повному обсязі страхових коштів).

Загальна сума коштів, яка підлягає сплаті у десятиденний строк складає 347,93 грн. (а.с.14); рішення отримано відповідачем 07.05.2013 року (а.с.16).

Встановив фактичні обставини справи та відповідні цим обставинам правовідносини, надав оцінку доказам, суд вважає позов обґрунтованим, виходячи з наступного.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності визначає Закон України від 18.01.2001р. №2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

На виконання положень Закону №2240 прийнято Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням №1266.

Цей Порядок визначає правила обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням і від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності у разі настання страхового випадку, а також оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації чи фізичної особи, яка використовує працю найманих працівників.

Розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід) для розрахунку страхових виплат (крім страхування на випадок безробіття) та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця, є період роботи за останнім основним місцем роботи (зайняття підприємницькою діяльністю) перед настанням страхового випадку, протягом якого застрахована особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески.

Для страхування на випадок безробіття розрахунковим періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід, грошове забезпечення), є період (періоди) роботи за основним місцем роботи (проходження служби), а у разі його відсутності - період (періоди) зайняття підприємницькою, адвокатською, нотаріальною, творчою або іншою діяльністю, пов'язаною з одержанням доходу безпосередньо від такої діяльності, виконання робіт (надання послуг) згідно з цивільно-правовими договорами перед настанням страхового випадку (реєстрація особи в державній службі зайнятості як безробітної), протягом якого сплачено страхові внески (п.3 Порядку №1266).

Пункт 14 Порядку №1266 визначає порядок обчислення середньоденної заробітної плати (дохід, грошове забезпечення), шляхом ділення нарахованої за розрахунковий період заробітної плати (оподатковуваного доходу, грошового забезпечення), з якої сплачувалися страхові внески (п.14 Порядку №1266).

Сума страхових виплат застрахованій особі та оплати за перших п'ять днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця розраховується шляхом множення суми денної (годинної) виплати, розмір якої встановлюється у відсотках середньоденної (середньогодинної) заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) залежно від страхового стажу, якщо його наявність передбачено законодавством, на кількість:

календарних днів, що підлягають оплаті, - за страхуванням на випадок безробіття, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (крім допомоги по тимчасовій непрацездатності), для допомоги по вагітності та пологах за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, а також для добровільно застрахованих осіб та осіб, які сплачують єдиний податок, - для всіх страхових виплат;

днів (годин), які підлягають оплаті за графіком роботи підприємства, установи, організації (структурного підрозділу підприємства, установи, організації або за індивідуальним графіком роботи), - для допомоги по тимчасовій непрацездатності та оплати за перших п'ять днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця (п.20 По рядку №1266).

Згідно довідки за результатами перевірки правильності нарахування відповідачем допомоги з тимчасової втрати працездатності виявлено порушення п.3, п.20 Порядку №1266, а саме невірне визначення ОСОБА_5(рос.) кількості днів, що належать оплаті у березні 2010 року всього на суму 54,84 грн.; неправильне визначення розрахункового періоду ОСОБА_6 за липень 2011 року всього на суму 262,77 грн., разом - 317,61 грн. (а.с.11).

Відповідно довідки за результатами правильності нарахування допомоги по вагітності та пологам за січень 2011 року, серпень 2011 року, квітень 2012 року особам - ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9(рос.), ОСОБА_10, виявлено факти невірного здійснення видатків в сумі 1 735,02 грн. та недоплат, що підлягають виплаті застрахованим особам в сумі 589,68 грн., загалом - 2 324,70 грн. в порушення п.14 Порядку №1266 (зв. бік а.с.11).

Частиною 1 ст. 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» (далі Закон) визначено, що страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону страхувальники, інші отримувачі коштів Фонду зобов'язані у десятиденний строк після отримання рішення органу Фонду про повернення коштів перерахувати страхові кошти, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені у статті 30 цього Закону.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу (абз. 2, 3 ч. 1 ст. 30 Закону).

Пунктом 6 ч. 1 ст. 28 Закону передбачено право страховика накладати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

Згідно до платіжного доручення №U622368 від 26.04.2013 року відповідач частково здійснив оплату суми заборгованості згідно Рішення №05-05/97 від 29.03.2013 року в розмірі 2 052,63 грн.

Враховуючи, що така сплата відбулася після спливу 10-тиденного строку передбаченого в Рішенні №05-05/97 від 29.03.2013 року, позивач правомірно застосував до відповідача штрафні санкції та пеню згідно Рішення №03-05-140 від 29.04.2013 року.

Таким чином, за відповідачем рахується сума заборгованості в розмірі 1 374,25 грн.

Суд не приймає доводи відповідача про неможливість сплатити кошти навіть у разі вжиття ним усіх необхідних заходів, виходячи з наступного.

До матеріалів справи відповідачем надано реєстри бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів №66 від 16.05.2013 року, №60 від 22.04.2013 року та реєстри бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів №109 від 16.05.109 року, №82 від 22.04.2013 року.

Виконавчий комітет Кольчугинської сільської ради як орган місцевого самоврядування в силу п. 47 ч.1 ст.2 Бюджетного кодексу України, ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування» є розпорядником бюджетних коштів.

Державна казначейська служба України, згідно з Положенням про Державну казначейську службу України, затвердженого Указом Президента України № 460/2011 від 13.04.2011 року, зокрема, здійснює через систему електронних платежів Національного банку України розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів, спільних із міжнародними фінансовими організаціями проектів.

Порядком обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженим наказом Державного казначейства України № 136 від 09.08.2004 року передбачено, що реєстри бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних та бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів є документами, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання та подаються розпорядниками бюджетних коштів за умови взяття бюджетного зобов'язання до відповідного органу Державного казначейства України. Такі документи, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання, повертаються розпоряднику з відміткою «зареєстровано та взято на облік».

Кошти з рахунків клієнтів списуються банками лише за дорученнями власників цих рахунків або на підставі платіжних вимог стягувачів.

Платіжне доручення, згідно з п. 1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Національного банку України № 22 від 21.01.2004 року, це розрахунковий документ, що містить письмове доручення платника обслуговуючому банку про списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок отримувача.

Платники та стягувачі оформляють доручення/розпорядження про списання коштів з рахунків на відповідних бланках розрахункових документів, форма та порядок оформлення яких визначаються цією Інструкцією (п. 1.8).

Відповідно до п. 1.14 Інструкції відміткою про дату реєстрації банком платіжного доручення платника про сплату платежів до бюджету є заповнення в ньому реквізиту «Дата надходження», який банк заповнює незалежно від дати складання платником цього платіжного доручення.

У разі відмови виконати платіжну вимогу, оформлену стягувачем або отримувачем (якщо договірне списання коштів), банк у день її надходження має зробити на її зворотному боці напис про причину повернення документа без виконання (з обов'язковим посиланням на статтю закону України, відповідно до якої платіжна вимога не може бути виконана, та/або главу/пункт нормативно-правового акта Національного банку, який порушено), зазначити дату повернення (це засвідчується підписами відповідального виконавця і працівника, на якого покладено функції контролера, та відбитком штампа банку) і не пізніше наступного робочого дня надіслати цю платіжну вимогу в орган Державної казначейської служби України чи банк, від якого вона надійшла (п. 2.18 Інструкції).

За таких обставин, належними доказами списання зі свого рахунку зазначеної суми коштів та її перерахування на рахунок отримувача є оформлення платіжних доручень, які виконуються обслуговуючим банком.

Позивачем не надано доказів оформлення платіжних доручень на здійснення оплати в сумі 1 374,25 грн. та отримання банком таких платіжних доручень із заповненням останнім при їх реєстрації реквізиту «Дата надходження».

Враховуючи, що в матеріалах справи відсутні докази оскарження відповідачем рішення №05-05/97 від 29.03.2013 року, №03-05-140 від 29.04.2013 року та ним не надано доказів про сплату суми заборгованості в розмірі 1 374,25 грн., позовні вимоги Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим до Виконавчого комітету Кольчугинської сільської ради, про стягнення є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з Виконавчого комітету Кольчугинської сільської ради заборгованість суми штрафу та пені за несвоєчасне повернення страхових внесків, за порушення порядку використання страхових внесків в розмірі 1 374,25 грн. (одна тисяча триста сімдесят чотири грн., 25 коп.) на користь Сімферопольської міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим на р/р 25600084373000 в ПАО КБ "Надра" м. Київ, МФО 380764, ЄДРПОУ 38430594).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частини постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частин постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів від дня отримання постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення строку, з якого суб'єкт владних повноважень може отримати копію постанови суду.

Суддя Суворова С.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35309350
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/9107/13-а

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Суворова С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні