Справа № 815/7275/13-а
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2013 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Великомихайлівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів в розмірі 319 грн. 88 коп., -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Великомихайлівського районного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів в розмірі 319 грн. 88 коп.
До судового засідання представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно. Надав до суду заяву, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує у повному обсязі та просить справу розглядати за відсутності позивача.
Відповідач до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином та своєчасно.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Дослідивши та проаналізувавши надані докази суд встановив наступне.
Правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття регулює Закон України «Про зайнятість населення від 05.07.2012 року № 5067-VI (далі - Закон № 5067-VI).
Відповідно до п. 2 ст. 1 Закону № 5067-VI безробітний - особа віком від 15 до 70 років, яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів як джерела існування, готова та здатна приступити до роботи.
Згідно до п. 1 ч. 1 ст. 43 Закону № 5067-VI статусу безробітного може набути соба працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.
Відповідно до ч. 2 ст. 43 Закону № 5067-VI статус безробітного надається зазначеним у частині першій цієї статті особам за їх особистою заявою у разі відсутності підходящої роботи з першого дня реєстрації у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи місця перебування. Порядок реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, які шукають роботу, і безробітних у територіальних органах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, визначається Кабінетом Міністрів України.
Згідно до п. 1 ч. 1 ст. 45 Закону № 5067-VI реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі зайнятості особи.
Частиною 1 ст. 4 Закону 5067-VI визначено, що до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 на підставі заяви від 11.01.2012 року надано статус безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с. 10-11).
Відповідно до ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно до ч. 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п. 2 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року N 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 р. за N 232/16248 (далі - Порядок), розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Пунктом 5 Порядку передбачено, що перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом: звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів; використання даних вищевказаних органів, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю, контрольно-ревізійних органів цільового використання коштів Фонду; проведення центром зайнятості перевірки достовірності зазначених у довідках про середню заробітну плату даних та записів у трудових книжках безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях та у фізичних осіб, які використовують найману працю, у порядку, встановленому законодавством. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення недостовірності даних, на підставі яких особі надано статус безробітної та право на виплату матеріального забезпечення, особа ознайомлюється з актом, про що засвідчує власним підписом. У разі відмови особи підписати акт про це робиться відповідна відмітка спеціалістом центру зайнятості.
15 квітня 2013 року головним спеціалістом-бухгалтером відділу фінансів та бухгалтерського обліку Великомихайлівського РЦЗ на підставі звіту 5-ПН, наданого до центру зайнятості Суворовського району м. Одеси, проведено перевірку щодо перебування у трудових відносинах ТОВ «Охоронна агенція «Фенікс-Україна» з громадянином ОСОБА_1 з 04.04.2012 року, за результатами якої складено акт № 34 розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с. 8-9).
В акті № 34 від 15.04.2013 року зазначено, що по результатам обміну даними з ДПА України за 2 квартал 2012 року встановлено, що громадянин ОСОБА_1 в 2 кварталі 2012 року отримував доходи в ТОВ «Охоронна агенція «Фенікс-Україна». Згідно звіту форми 5-ПН від 13.04.2012 року встановлено, що ОСОБА_1 був прийнятий на посаду охоронця в ТОВ «Охоронна агенція «Фенікс-Україна» 04.04.2012 року згідно наказу № 21-к від 04.04.2012 року.
Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 в період з 11.01.2012 року по 11.04.2012 року перебував на обліку у Великомихайлівському районному центрі зайнятості і в період з 11.01.2012 року по 11.04.2012 року отримував допомогу по безробіттю, та в порушення вимог ч. 2 ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» не повідомив позивача про обставини, що впливають на умови виплати йому матеріального забезпечення, а саме: про те, що відповідач був самостійно працевлаштований з 04.04.2012 року, в результаті чого ним було незаконно отримано допомогу по безробіттю в розмірі 319, 88 грн. за період з 04.04.2012 року по 11.04.2012 року.
Відповідно до п. 6 Порядку у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих, така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до п. 7 Порядку рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.
Згідно наказу Великомихайлівського районного центру зайнятості від 17.04.2013 року № НТ 130417 було прийнято рішення про повернення ОСОБА_1 незаконно отриманих коштів в якості виплат допомоги по безробіттю в сумі 319 грн. 88 коп. Зазначений наказ від 17.04.2013 року було отримано відповідачем, проте безпідставно отримані кошти в добровільному порядку не повернуто (а.с. 5-7).
Відповідно до п. 8 Порядку у разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 N 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.
Даних щодо оплати даної заборгованості на дату розгляду справи відповідачем до суду не надано.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, ч. 6 ст. 128, ст. ст. 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Великомихайлівського районного центру зайнятості кошти у розмірі 319 грн. 88 коп. до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на р/р 37172300900175, одержувач Великомихайлівський районний центр зайнятості, 20995752, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Суддя О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 22.11.2013 |
Номер документу | 35316426 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні