ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/5756/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,
за участю секретаря судового засідання - Метельської А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області до Кооператива"Нептун" про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
26 вересня 2013 року Кременчуцька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кооператив "Нептун" про стягнення податкового боргу, посилаючись на несплату відповідачем в установлені строки, узгодженої суми податкових зобов'язань з орендної плати за землю з юридичних осіб в сумі 77590,30 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач в судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, хоча в матеріалах справи наявні докази, що він належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. У запереченнях проти позову відповідач посилався на порушення порядку вручення податкових вимог, що йому надсилалися податковим органом, а також вказував, що з 01.02.2011 Кооператив "Нептун" незаконного очолювала громадянка ОСОБА_1, що підтверджується рішенням Крюківського районного суду м. Кременчука від 19.11.2012, що у свою чергу, виключає легітимність усіх прийнятих зазначеною особою рішень та законність поставлених нею підписів на всіх документах підприємства.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Судом встановлено, що 30.01.2012 відповідачем було подано до Кременчуцької ОДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік № 1300, відповідно до якої визначено річну суму орендної плати з юридичних осіб на 2012 рік в загальному розмірі 67747,63 грн., в тому числі з розрахунком щомісячних платежів за січень - листопад 2012 року в розмірі 5645,65 грн., за грудень 2012 року по 5645,59 грн. (а.с.32-35).
04.12.2012 відповідачем було подано до Кременчуцької ОДПІ уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік №9076286255, якою уточнено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю за 2012 року на суму 73 827,53 грн., та визначено штрафну санкцію у розмірі 130,28 грн. (а.с. 36-37).
25.01.2013 відповідачем було подано до Кременчуцької ОДПІ податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 рік № 9002323597, відповідно до якої визначено річну суму орендної плати з юридичних осіб на 2013 рік в загальному розмірі 88 593,06 грн. у тому числі з розрахунком щомісячних платежів за січень 2013 року в розмірі 7382,75 грн, лютий 2013 року в розмірі 7382,76 грн., за березень 2013 року в розмірі 7382,75 грн, квітень 2013 року в розмірі 7382,76 грн., за травень 2013 року в розмірі 7382,75 грн, червень 2013 року в розмірі 7382,75 грн., за липень 2013 року в розмірі 7382,75 грн, серпень 2013 року в розмірі 7382,75 грн., за вересень 2013 року в розмірі 7382,76 грн, жовтень 2013 року в розмірі 7382,76 грн., за листопад 2013 року в розмірі 7382,76 грн, грудень 2013 року в розмірі 7382,76 грн.
Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно із пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 56.11 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.
Разом з тим, у строки, визначені податковим законодавством, суми орендної плати за земельні ділянки з юридичних осіб за період березень 2012 року - липень 2013 року в розмірі 66 108,69 грн. (з урахуванням часткової сплати в розмірі 46 500 грн.) в добровільному порядку відповідачем сплачені не були.
Крім того, 17.06.2013 Кременчуцькою ОДПІ проведено перевірку Кооперативу "Нептун" з питання своєчасності подання платіжного доручення на перерахування належної до сплати за землю за період лютий - жовтень 2012 року, за результатами якої складено акт перевірки №4620 від 17.06.2013, яким зафіксовано порушення п. 287 ст. 287 Податкового кодексу України (а.с. 67).
На підставі акту перевірки Кременчуцькою ОДПІ винесено податкові повідомлення - рішення від 26.06.2013 №0003641505/1051, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію на суму 9033,04 грн. та №0003651505/1052, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію на суму 76,81 грн., які вручені відповідачу 26.06.2013, про що свідчить підпис директора підприємства на корінцях податкових повідомлень-рішень (а.с.42).
Кременчуцькою ОДПІ 10.07.2012 проведена камеральну перевірку Кооперативу "Нептун" з питань своєчасності подання платіжного доручення на перерахування належної до сплати орендної плати за січень 2012 року, за результатами проведення якої складено акт перевірки №2236/15-223/06951937 від 10.07.2012, в якому зафіксовано порушення п.287.3 ст.287 ПКУ та на підставі п.126.1 ст.126 ПКУ.
На підставі акту перевірки №2236/15-223/06951937 від 10.07.2012 Кременчуцькою ОДПІ винесено податкове повідомлення - рішення від 10.07.2012 №0004881503/948, яким до відповідача застосовано штрафну (фінансову) санкцію на суму 562,04 грн., яке вручено платнику податків, про що свідчить підпис директора підприємства на корінці податкового повідомлення-рішення (а.с.42).
Даних щодо оскарження вищевказаних податкових повідомлень - рішень в адміністративному та в судовому порядку позивачем не надано, а тому вказані суми грошового зобов'язання є узгодженими.
Відповідно до вимог пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до підпункту 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Пунктом 129.4 Податкового кодексу України встановлено, що пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Відповідно до зазначених норм Кременчуцькою ОДПІ за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання нараховано пеню у розмірі 1805,71 грн.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, за Кооперативом "Нептун" рахується податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб в розмірі 77 590,30 грн., що підтверджується витягом з картки особового рахунку відповідача, наявним в матеріалах справи.
Кременчуцькою ОДПІ, як органом який здійснює контроль за правильністю та своєчасністю сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), вживалися заходи по погашенню податкового боргу у встановленому законом порядку.
Так, 02.03.2012 позивачем винесено податкову вимогу № 279/1, яку отримано відповідачем, про що свідчить підпис представника підприємства на корінці податкової вимоги (а.с. 31).
Відповідно до пункту 59.5. статті 59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
Доводи відповідача щодо незгоди із вищевказаною податковою вимогою у зв'язку з відсутністю доказів її направлення, врученню відповідачу судом до уваги не приймаються, з огляду на те, що відповідно до корінця податкової вимоги, наявного в матеріалах справи, податкову вимогу отримано представником підприємства ОСОБА_1, яка на той час, згідно витягу з ЄДР, копії рішення загальних зборів Кооперативу "Нептун" від 01.02.2011 та заяви форми №1 -ОПП (а.с. 88-92) була керівником Кооперативу "Нептун", крім того, дана податкова вимога відповідачем в адміністративному та в судовому порядку не оскаржувалася та є узгодженою.
Посилання відповідача в своїх запереченнях на факт незаконного обіймання посади голови кооперативу ОСОБА_1, що у свою чергу, виключає легітимність усіх прийнятих зазначеною особою рішень та законність поставлених нею підписів на всіх документах підприємства, суд також не приймає до уваги, оскільки податкові декларації, подані відповідачем до податкового органу за 2012 рік за підписом вказаної особи, відповідачем не оскаржувалися, судом не дійсними не визнавалися. Рішенням Крюківського районного суду м. Кременчука від 19.11.2012 по справі №1615/520/2012, на яке посилається відповідач в обгрунтування свої заперечень, та яке набрало чинності 12.03.2013, не визнавалася діяльність ОСОБА_1 на посаді голови Кооперативу "Нептун" не законною, а тому у суду відсутні докази не законності поставлених нею підписів на документах підприємства, зокрема, податкових деклараціях з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік та податковій вимозі № 279/1 від 02.03.2012.
Враховуючи, що минуло 60 днів з дня направлення податкової вимоги відповідачу, а також несплату ним податкового боргу в установлений термін в добровільному порядку, суд вважає, що заявлена позивачем сума податкового боргу підлягає стягненню.
Згідно підпунктів 20.1.19 та 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частин; застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які його обслуговують, здійснюється за рішенням суду, яке направляється для виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області до Кооператива "Нептун" про стягнення податкового боргу задовольнити.
Стягнути з розрахункових рахунків Кооператива "Нептун" (код ЄДРПОУ 06951937) кошти на погашення податкового боргу з орендної плати за землю на р/р 33218812700008, одержувач: місцевий бюджет міста Кременчука, код одержувача: 37965850, банк одержувача: ГУДКСУ у Полтавській області, МФО 831019 в розмірі 77 590,30 грн. (сімдесят сім тисяч п'ятсот дев'яносто гривень тридцять копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 19 листопада 2013 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35318430 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні