Постанова
від 13.11.2013 по справі 812/9064/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 5.1.2

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 листопада 2013 року Справа № 812/9064/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Кравцової Н.В.,

при секретарі: Олейнік О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Південної державної регіональної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління Ясеновське» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

31 жовтня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Південної державної регіональної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління Ясеновське» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до наказу № 1108 від 17.09.2013 та направлення на перевірку №754 від 19.09.2013 21 жовтня 2013 року посадовими особами територіального управління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання шахто дільниці №2 (колишня шахта ім. В.В. Вахоушева» ВП «Шахтоуправління Ясеновське» ТОВ «ДТЕК «Ровенькиантрацит», код ЄДРПОУ 38542664, розташованого за адресою: м. Ровеньки, смт. Пролетарське, вул. Серебрякова, 2б, на предмет ведення робіт з монтажу лави №7 «пан» пласту h 10, та проведення вентиляційного хідника лави №7 «пан» пласту h 10.

Під час планової перевірки виявлено 48 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 7 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 21.10.2013 № ГЛ-135 зафіксовані наступні порушення, а саме:

- статей 13, 14 Закону України №2694: забій виробітки не забезпечений розрахованими витратами повітря, яке складає Qф=121 м3/хв., замість Qр=206 м3/хв., що є порушенням п.1.1 VІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: у тупиковому вибою виробітки t=280С, замість не більш t=260С згідно ПБ НПАОП 10.0-1.01-10, що є порушенням п.22.1 ІV НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на кінці вентиляційного трубопроводу відсутня вставка з жорсткого матеріалу довжиною не менш 2,0 м., що є порушенням п.4 гл.4 Р. VІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на усій довжині стрічкового конвеєра 1-Л100 відсутні засоби зупинки приводу з будь-якого місця по усій його довжині, що є порушенням п.1 гл.6 Р. VІІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: відсутнє кріплення приводної станції скребкового конвеєра СП-202, що є порушенням п.1 гл.3 Р. V НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на 3-х метрах від вибою виробітки відсутня затяжка покрівлі та боків виробітки, відсутній контакт рам аркового кріплення з покрівлею виробітки, що є порушенням п.11 гл.3 Р. V НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: останній раз перевірка реле витоку струму була проведена 3-ю зміною 19.10.2013, що є порушенням р.8 гл.14 Р. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: у вибою виробітки відсутнє тимчасове охоронююче кріплення, що є порушенням п.8 гл.13 Р. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10.

На підставі викладеного та у зв'язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, позивач просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління Ясеновське» (Луганська область, м. Ровеньки, смт. Пролетарський, вул. Серебрякова, 2б) шляхом зупинення роботи з проведення вентиляційного хідника лави № 7 «пан» пласту h 10 (колишня шахта ім. В.В. Вахоушева» ВП «Шахтоуправління Ясеновське» ТОВ «ДТЕК «Ровенькиантрацит») у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні, викладеному у позові, просив задовольнити його в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні не визнав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним в запереченнях проти позову, пояснив що виявленні актом перевірки від 21.10.2013 № ГЛ-135 порушення були негайно усунуті відповідачем, що підтверджується актом перевірки проведення та кріплення вентиляційного хідника лави №7 пласту h10 від 12.11.2013 №ГЛ-146, просив відмовити у задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, приходить до наступного.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року №408/2011 (далі - Положення №408/2011), Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Пунктом 6 Положення №408/2011 встановлено, що Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02 грудня 2011 року № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Луганській області (далі - теруправління), згідно пункту першим якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується.

Закон України «Про охорону праці» (далі - Закон №2694) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно до вимог статті 38 Закону №2694 державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно - правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі - Закон № 877) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до статті 1 Закону № 877 державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Відповідно до підпункту сьомого пункту четвертого Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

- будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

- видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

- застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

- забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

- виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

- облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

- проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

В судовому засіданні встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідно до наказу № 1108 від 17.09.2013 та направлення на перевірку №754 від 19.09.2013 21 жовтня 2013 року посадовими особами територіального управління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання шахто дільниці №2 (колишня шахта ім. В.В. Вахоушева» ВП «Шахтоуправління Ясеновське» ТОВ «ДТЕК «Ровенькиантрацит», код ЄДРПОУ 38542664, розташованого за адресою: м. Ровеньки, смт. Пролетарське, вул. Серебрякова, 2б (а.с.9, 10-12).

За результатами перевірки позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 21 жовтня 2013 року № 135-ГЛ (а.с.13-20). З висновків акту вбачається, що під час планової перевірки виявлено 48 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 7 створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 21.10.2013 № ГЛ-135 зафіксовані наступні порушення, а саме:

- статей 13, 14 Закону України №2694: забій виробітки не забезпечений розрахованими витратами повітря, яке складає Qф=121 м3/хв., замість Qр=206 м3/хв., що є порушенням п.1.1 VІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: у тупиковому вибою виробітки t=280С, замість не більш t=260С згідно ПБ НПАОП 10.0-1.01-10, що є порушенням п.22.1 ІV НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на кінці вентиляційного трубопроводу відсутня вставка з жорсткого матеріалу довжиною не менш 2,0 м., що є порушенням п.4 гл.4 Р. VІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на усій довжині стрічкового конвеєра 1-Л100 відсутні засоби зупинки приводу з будь-якого місця по усій його довжині, що є порушенням п.1 гл.6 Р. VІІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: відсутнє кріплення приводної станції скребкового конвеєра СП-202, що є порушенням п.1 гл.3 Р. V НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: на 3-х метрах від вибою виробітки відсутня затяжка покрівлі та боків виробітки, відсутній контакт рам аркового кріплення з покрівлею виробітки, що є порушенням п.11 гл.3 Р. V НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: останній раз перевірка реле витоку струму була проведена 3-ю зміною 19.10.2013, що є порушенням р.8 гл.14 Р. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10;

- статей 13, 14 Закону України №2694: у вибою виробітки відсутнє тимчасове охоронююче кріплення, що є порушенням п.8 гл.13 Р. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10).

Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 21 жовтня 2013 року № 135-ГЛ підписаний посадовими особами відповідача без зауважень та заперечень.

У судовому засіданні встановлено, що 12.11.2013 позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №ГЛ-146, згідно якого встановлено, що порушення встановлені актом №135-ГЛ від 21.10.2013 усунені у повному обсязі.

Представник позивача в судовому засіданні підтвердив, що на даний час відповідач усунув усі порушення, що були виявлені в ході перевірки та створювали загрозу життю, здоров'ю працівників.

Таким чином, судом установлено, що на момент здійснення перевірки позивачем Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління Ясеновське» дійсно існували порушення, наведені в акті перевірки від 21.10.2013 №135-ГЛ, що створювали загрозу життю та здоров'ю людей. Однак на час розгляду справи вказані порушення були відповідачем усунені.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відсутні підстави для задоволення позову.

Керуючись ст.ст.17, 18, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних вимог Територіального управління Держгірпромнагляду у Луганській області Південної державної регіональної гірничотехнічної інспекції нагляду у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «Ровенькиантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахтоуправління Ясеновське» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 18 листопада 2013 року.

Суддя Н.В. Кравцова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35327935
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/9064/13-а

Постанова від 13.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Кравцова

Ухвала від 01.11.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.В. Мирончук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні