ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2013 року м. ПолтаваСправа № 816/5713/13-а
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевякова І.С.,
при секретарі судового засідання - Лебідь Т.М.,
за участю:
представника позивача - Дудченко В.В.,
представника відповідача - Танащук А.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" в особі філії Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" до Управління Держземагентства у Лубенському районі Полтавської області,треті особи - Духівська сільська рада Лубенського району Полтавської області, Лубенська районна державна адміністрація про скасування рішення та зобов"язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
25 вересня 2013 року Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз" в особі філії Управління магістральних газопроводів "Київтрансгаз" Публічного акціонерного товариства "Укртрансгаз" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Держземагентства у Лубенському районі Полтавської області, треті особи - Духівська сільська рада Лубенського району Полтавської області, Лубенська районна державна адміністрація про визнання протиправною відмову Державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Лубенському районі Полтавської області щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці, наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ№002198, що знаходиться під НУП Лубенського ЛВУМГ філії "УМГ"Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Духівської сільської ради; скасування Рішення №РВ-5300024462013 від 20.05.2013 року про відмову ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру; зобов'язання Управління Держземагентства у Лубенському районі вчинити дії у формі прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру земельної ділянки ПАТ "Укртрансгаз", наданій позивачу згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002198.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилалися на те, що державному кадастровому реєстратору Управління Держземагентства у Лубенському районі Полтавської області позивачем було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі та заяву про внесення відомостей для внесення земельної ділянки під НУП ("необслуговуваний підсилювальний пункт"), (далі - НУП) Лубенського ЛВУМГ філії "УМГ "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номеру. Рішенням №РВ-5300024462013 від 20.05.2013 державним кадастровим реєстратором відмовлено ПАТ "Укртрансгаз" у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Вказували, що дане рішення є безпідставним, неправомірним та таким, що порушує законні права та інтереси позивача, а тому підлягає скасуванню, оскільки перешкоджає оформленню позивачем права постійного користування даною земельною ділянкою.
В судовому засіданні представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив її задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення вимог позовної заяви, посилаючись на правомірність прийняття державним кадастровим реєстратором рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру земельної ділянки під НУП Лубенського ЛВУМГ філії "УМГ "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області. Зазначала, що відповідач при винесенні оскаржуваного рішення діяв у чіткій відповідності до вимог чинного земельного законодавства, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Треті особи - Духівська сільська рада Лубенського району в судове засідання явку свого уповноваженого представника не забезпечила, просила розглянути справу за його відсутності; Лубенська районна державна адміністрація явку в судове засідання свого уповноважного представника не забезпечила, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином.
За таких обставин суд вважає за можливе провести розгляд справи за даної явки сторін.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши наявні в матеріалах справи документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України "Про реорганізацію дочірніх компаній Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 13.06.2012 №360-р та наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України "Про реорганізацію Дочірньої компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" від 18.07.2012 № 530 припинено діяльність ДК "Укртрансгаз", внаслідок реорганізації шляхом перетворення в Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз".
Відповідно до п.1.2 Статуту ПАТ "Укртрансгаз" є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та обов'язків ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України".
Відповідно до рішення Оріхівської сільської Ради народних депутатів Лубенського району Полтавської області від 18.12.2001 Дочірній компанії "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", правонаступником якої є ПАТ "Укртрансгаз" був виданий Державний акт на право постійного користування землею І-ПЛ № 002198, яка розташована на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області та згідно якого землекористувачу надається у постійне користування 0,003 гектарів землі. Площу земельної ділянки, наданої для розміщення та експлуатації об'єктів трубопровідного транспорту, займає у визначених межах 0,0038 га - НУП (а.с. 33-36).
11 липня 2012 року між ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" (Замовник) та ТОВ НВП "Горизонт" (Виконавець) було укладено договір № 1207000328 (а.с.26-27), згідно умов якого виконавець зобов'язувався у 2012-2013 роках за завданням Замовника надати послуги з розробки землевпорядної документації та оформлення документів, що посвідчують право користування земельними ділянками ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" під діючими об'єктами трубопровідного транспорту, які знаходяться на території Полтавської області, а Замовник - прийняти і оплатити такі послуги.
На виконання умов даного договору, з метою переоформлення державного акту на право постійного користування, земельної ділянки, що перебуває у постійному користуванні позивача та знаходиться на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області, на якій розміщено об'єкти трубопровідного транспорту - НУП Лубенського ЛВУ МГ філії "УМГ "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз", ТОВ НВП "Горизонт" було розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) зовнішніх меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ПАТ "Укртрансгаз" для розміщення об'єктів трубопровідного транспорту на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області.
20 травня 2013 року позивач звернувся до державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Лубенському районі Полтавської області із заявою про внесення відомостей (змін до них) для внесення земельної ділянки під об'єктами трубопровідного транспорту Лубенського ЛВУ МГ, що знаходяться на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера.
Рішенням №РВ-5300024462013 від 20.05.2013 державним кадастровим реєстратором Управління Держземагентства у Лубенському районі відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Проте, позивач не погоджується із таким рішенням відповідача, та зазначає, що було порушено його законні права, оскільки такі обставини унеможливлюють реєстрацію даної земельної ділянки позивача в Державному земельному кадастрі та подальшу реєстрацію права користування в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Надаючи оцінку позовним вимогам позивача, суд виходить із наступного.
Згідно ст. 1 Закону України "Про державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Частиною 3 ст. 5 цього Закону встановлено, що порядок ведення Державного земельного кадастру визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до вимог цього Закону.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Відповідно до п. 73 Порядку ведення Державного земельного кадастру державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, зокрема, розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Згідно п. 74 Порядку ведення Державного земельного кадастру Державний кадастровий реєстратор протягом строку, встановленого пунктом 73 цього Порядку, перевіряє електронний документ на відповідність:
1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);
2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;
3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Пунктом 107 Порядку ведення Державного земельного кадастру визначено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку.
Згідно п. 109 Порядку ведення Державного земельного кадастру державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи.
Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.
Відповідно до п.п. 77, 79 Порядку ведення Державного земельного кадастру у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, Державний кадастровий реєстратор: 1) складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16; 2) повертає заявникові документацію із землеустрою та оцінки земель без позначки, зазначеної у пункті 75 цього Порядку, разом з електронним документом, протоколом його перевірки та іншими документами, крім документа, що підтверджує оплату послуг з внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, для виправлення зазначених у протоколі проведення перевірки електронного документа помилок та подання документів разом з цим протоколом для проведення повторної перевірки.
Розгляд доопрацьованого електронного документа, що містить відомості про результати робіт із землеустрою та оцінки земель, здійснюється у разі повторного звернення заявника відповідно до пунктів 66 - 78 цього Порядку.
В поясненнях, які були надані відповідачем під час розгляду справи та в письмових запереченнях на адміністративний позов було зазначено, що підставою для прийняття рішення №РВ-5300024462013 від 20.05.2013, яким позивачу відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, була невідповідність електронного документа установленим вимогам.
Так, при здійсненні автоматизованої перевірки електронного документа на відповідність наявним даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів), встановленим вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа, даним документації із землеустрою та оцінки земель, державним кадастровим реєстратором виявлено знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Судом встановлено, що відповідно до викопіювання з кадастрової карти (плану) розташування земельної ділянки з кадастровим номером 5322881800:06:003:0013 (а.с. 58-60), земельна ділянка, надана ПАТ "Укртрансгаз" згідно державного акта І-ПЛ №002198, що знаходиться під НУП Лубенського ЛВУ МГ філії "УМГ "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області, площею 0,0038 га, накладаються на раніше зареєстровану земельну ділянку за кадастровим номером 5322881800:06:003:0013, яка надана СФГ "Нове-2" у користування на підставі договору оренди землі від 30.11.2012 року (а.с.61-62).
Державний кадастровий реєстратор приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі:
- невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства;
- розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини;
- розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора;
- подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі (п. 111 Порядку ведення Державного земельного кадастру).
Таким чином, оскільки в результаті перевірки документів для державної реєстрації земельної ділянки, поданих позивачем до Управління Держземагентства у Лубенському районі було виявлено факт накладення земельної ділянки позивача, наданої йому відповідно до державного акту І-ПЛ №002198 та земельної ділянки 5322881800:06:003:0013, суд приходить до висновку, що відповідач при прийнятті рішення №РВ-5300024462013 від 20.05.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
За відсутності підстав для визнання протиправною відмови державного кадастрового реєстратора Управління Держземагентства у Лубенському районі у присвоєнні кадастрового номеру земельній ділянці, для скасування рішення №РВ-5300024462013 від 20.05.2013 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, відсутні і підстави для зобов'язання відповідача вчинити дії по прийняттю рішення по внесенню до Державного земельного кадастру з присвоєнням кадастрового номера земельної ділянки, наданій ПАТ "Укртрансгаз" згідно Державного акту на право постійного користування землею І-ПЛ №002198, що знаходиться під НУП Лубенського ЛВУ МГ філії "УМГ "Київтрансгаз" ПАТ "Укртрансгаз" на території Духівської сільської ради Лубенського району Полтавської області.
За викладених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги є неправомірними, необґрунтованими і не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 19 листопада 2013 року.
Суддя І.С. Шевяков
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2013 |
Оприлюднено | 20.11.2013 |
Номер документу | 35334101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.С. Шевяков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні