Постанова
від 23.05.2013 по справі 2а-8265/12/0170/10
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

23 травня 2013 р. Справа №2а-8265/12/0170/10

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді - Кудряшової А.М.,

секретар судового засідання - Золоткова Г.Ю.,

за участю представників сторін:

від позивача - Крилова Л.М., довіреність від 08.05.2013 року;

від відповідача - Сіренко О.В., довіреність від 01.10.2012 року,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної фінансової інспекції в АР Крим

до Державного підприємства "Керченський комбінат хлібопродуктів" Державного агентства резерву України

про спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

Державна фінансова інспекція в АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України, в якому просить зобов'язати відповідача виконати обов'язкові вимоги Державної фінансової інспекції в АР Крим №01-06-14-14/3419 від 09.04.2012 року у частині пункту 3 та пункт 4 в частині відображення в обліку та перерахування до державного бюджету суми в розмірі 1246,00 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ревізією фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України встановлено ряд порушень, які відображені в акті ревізії від 29.03.2012 року №06-21/30 та у п.3.4 письмових вимог №01-06-14-14/3419, станом на теперішній час вимоги Державної фінансової інспекції не виконані.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав на задоволенні адміністративного позову.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог з підстав викладених у письмових запереченнях, вказав, що преміювання працівників відбулось із додержанням діючого законодавства, а тому у задоволені позову належить відмовити.

Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлене наступне.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» (далі - Закон) від 26.01.1993р. №2939-XII, зі змінами та доповненнями.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.

Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірок державних закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Таким чином, позивач, реалізуючі свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є суб'єктом владних повноважень.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Згідно зі ст. 15 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» службові особи органу державного фінансового контролю є представниками органів виконавчої влади. Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються. Працівник органу державного фінансового контролю при виконанні покладених на нього обов'язків керується чинним законодавством і виконує вказівки своїх керівників. Ніхто інший, за винятком передбачених законодавством випадків, не вправі втручатися в діяльність службової особи органу державного фінансового контролю.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» органам державного фінансового контролю надається право: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.

Судом встановлено, що Державне підприємство «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України є юридичною особою з ідентифікаційним кодом 00951994, організаційно-правова форма юридичної особи - державне підприємство. До основних видів діяльності за КВЕД віднесено: виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості, виробництво готових кормів для тварин, що утримуються на фермах, оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, вантажний автомобільний транспорт, складське господарство, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.14).

Таким чином, відповідач відноситься до підприємств і організацій, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач відноситься до підконтрольних відповідачу установ, у зв'язку з чим, спір, що виник між сторонами має ознаки публічно-правового спору та відноситься до справи адміністративної юрисдикції.

Згідно з п. 1 ст. 8 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» однією із функцій органів державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю та контролю за:

- виконанням функцій з управління об'єктами державної власності;

- цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів;

- цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії;

- складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;

- станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів;

- усуненням виявлених недоліків і порушень.

Згідно з ч. 1,2 ст. 11 Закону України «Про Основні засади здійснення державного фінансового контролю в України» плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія. Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік.

Державною фінансовою інспекцією в Автономній Республіці Крим відповідно до п.1.1.1.4 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в АР Крим на 1-й квартал 2012 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України за період з 05.03.2012 року по 29.02.2012 року, про що складено акт від 29.03.2012 року № 06-21/30 (а.с.15-94).

Судом встановлено, що Державною фінансовою інспекцією в Автономній Республіці Крим на підставі акту від 29.03.2012 року № 06-21/30 складено вимоги про усунення виявлених порушень від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419, відповідно до яких, зокрема, пунктом 3 зазначено: в ході ревізії встановлено, що в порушення п.3.13.17 Колективного договору, що діяв з 01.05.2010 року, Положення про преміювання робітників Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України , ст..10,13,18 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 року №322-VII, ст..5,14,15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року №108/95-ВР, ст.5,7,9 Закону України «Про колективні договори і угоди» у грудні 2011 року було необґрунтовано нараховано та сплачено премію у сумі 9000,00 гривень та нараховано ЄСВ у сумі 3399,30 гривень.

У зв'язку з чим вимагає відобразити дебіторську заборгованість по необґрунтовано нарахованої та сплаченої премії у сумі 9000 гривень . Провести претензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів у сумі 9000,00 гривень. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у зайвих грошових виплатах, а саме: директора Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України Кучеренко О.С., головного економіста Швець Н.Й., бухгалтера Семенкової К.Ф. кошти у сумі 9000,00 гривень, у порядку та розмірах встановлених ст.ст.133-136 Кодексу законів про працю України.

Також пунктом 4 вимог зазначено, що в ході ревізії встановлено, що в результаті встановлених порушень у 2011 році не донараховано дивідендів на суму 1810,00 гривень, відповідно до п.5 ст.11 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» та п.1 Порядку відрахування в державний бюджет частини прибутку державними унітарними підприємствами та їх об'єднання, затвердженого КМУ від 23.02.2011 року №138.

У зв'язку з чим вимагає відобразити заборгованість перед бюджетом та перерахувати в дохід державного бюджету частини прибутку в сумі 1810,00 гривень.

Суд зазначає, що п.4 вимоги усунуто частково на суму 546,00 гривень, тому позивач просить суд зобов'язати відповідача виконати цей пункт вимог в частині відображення в обліку та перерахування до державного бюджету суми в розмірі 1246,00 гривень.

Щодо п. 3 обов'язкових для виконання вимог про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419 судом встановлено наступне.

Судом встановлено, що у грудні 2011 року на підставі наказу директора Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України №512 від 14.12.2011 року «Про преміювання робітників комбінату» за добросовісне відношення до своїх зобов'язань дев'яти робітникам було нарахована та сплачена премія у сумі 9000,00 гривень, та нараховано єдиного соціального внеску у сумі 3399,30 гривень (а.с.98).

Відповідно до ст.5 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 року організація оплати праці здійснюється на підставі:

- законодавчих та інших нормативних актів;

- генеральної угоди на національному рівні;

- галузевих (міжгалузевих), територіальних угод;

- колективних договорів;

- трудових договорів.

Згідно з ст.10 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 року №322-VIII колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов'язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів трудящих, власників та уповноважених ними органів.

Статтею 13 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 року №322-VIII визначається зміст колективного договору, відповідно до якої: зміст колективного договору визначається сторонами в межах їх компетенції. У колективному договорі встановлюються взаємні зобов'язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема:

зміни в організації виробництва і праці;

забезпечення продуктивної зайнятості;

нормування і оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.);

встановлення гарантій, компенсацій, пільг;

участі трудового колективу у формуванні, розподілі і використанні прибутку підприємства, установи, організації (якщо це передбачено статутом);

режиму роботи, тривалості робочого часу і відпочинку;

умов і охорони праці;

забезпечення житлово-побутового, культурного, медичного обслуговування, організації оздоровлення і відпочинку працівників;

гарантій діяльності профспілкової чи інших представницьких організацій трудящих;

умов регулювання фондів оплати праці та встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці;

забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

Колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги.

Відповідно до ст.5 Закону України «Про колективні договори» умови колективних договорів і угод, укладених відповідно до чинного законодавства, є обов'язковими для підприємств, на які вони поширюються, та сторін, які їх уклали.

Проаналізувавши вищевикладене, суд приходить до висновку, що колективним договором регулюються трудові відношення, у тому числі оплата праці та преміювання працівників, його виконання є обов'язковими для підприємств на якій він поширюється, а також на сторін які його уклали.

Разом з тим, Колективний договір Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України (а.с.98-99) та Положення о преміюванні працівників Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України (а.с.100-101), що були досліджені під час розгляду справи, передбачають преміювання працівників за підсумками господарської діяльності підприємства за місяць за умовами наявності прибутку від звичайної діяльності до податкообтяження. Виплату премії працівникам за добросовісне відношення до своїх обов'язків ні Колективний договір Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України, ні Положення о преміюванні працівників Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України не передбачають, а тому нарахована та виплачена на підставі наказу № 512 від 14.12.2011 року премія 9-ти працівникам комбінату робітникам Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України за добросовісне відношення до своїх обов'язків в загальній сумі 9000,00 гривень та відповідно нарахований єдиний соціальний внесок в сумі 3399,30 гривень є необґрунтованими.

Таким чином, пункт 3 обов'язкових для виконання вимог про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419 є обґрунтованим та підлягає виконанню.

Щодо правомірності пункту 4 обов'язкових для виконання вимог від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419, судом встановлено наступне.

Відповідно до п.5 ст.11 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» - господарська організація, у статутному капіталі якої є корпоративні права держави, за підсумками календарного року зобов'язана спрямувати частину чистого прибутку на виплату дивідендів згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Згідно з Порядком відрахування в державний бюджет частини прибутку (дохід) державними унітарними підприємствами та їх об'єднання, затвердженого Кабінетом міністрів України від 23.02.2011 року №138 частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, у розмірі:

- 30 відсотків - державними підприємствами, що є суб'єктами природних монополій, та державними підприємствами, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку, яких перевищує 50 млн. гривень;

- 15 відсотків - іншими державними унітарними підприємствами.

Як було встановлено судом, Державне підприємство «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України є юридичною особою організаційно-правова форма якої - державне підприємство.

Таким чином, Державне підприємство «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України зобов'язано виконувати вимоги п.5 ст.11 Закону України «Про управління об'єктами державної власності» та додержуватись вимогам Порядку відрахування в державний бюджет частини прибутку (дохід) державними унітарними підприємствами та їх об'єднання, затвердженого КМУ від 23.02.2011 року №138.

Відповідно до акту ревізії від 29.03.2012 року №06-21/30 Державним підприємством «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України в порушення вимогам чинного законодавства не донараховано дивідендів на суму 1810,00 гривень.

Як встановлено судом та підтверджується довідкою про надання інформації щодо усунення порушень, відповідачем частково виконано п.4 обов'язкових вимог №01-06-14-14/3419 від 09.04.2012 року, а саме: вимога усунута на суму 564,00 гривень, ці дії свідчать про те, що відповідачем визнано п.4 вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 09.04.2012 року № 01-06-14-14/3419 та вчинюються дії щодо усунення виявленого порушення.

Однак, на час розгляду справи відповідачем не надано доказів повного усунення виявлених ревізією порушень, які викладені у пункті 4 обов'язкових для виконання вимог від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419.

Таким чином п. 4 обов'язкових для виконання вимог про усунення порушень, виявлених ревізією фінансово-господарської діяльності Державного підприємства «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України від 09.04.2012 року №01-06-14-14/3419 є обґрунтованим, фактично визнається відповідачем та підлягає виконанню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність вимог позивача, вважає їх такими, що відповідають вимогам чинного законодавства, належним чином обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та підлягають задоволенню.

У судовому засіданні, яке відбулось 23 травня 2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови виготовлений та підписаний 28 травня 2013 року.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. ст. 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Зобов'язати Державне підприємство «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України виконати пункт 3 обов'язкових вимог Державної фінансової інспекції в Автономній Республіці Крим від 09 квітня 2012 року № 01-06-14-14.

3. Зобов'язати Державне підприємство «Керченський комбінат хлібопродуктів» Державного агентства резерву України виконати пункт 4 обов'язкових вимог Державної фінансової інспекції в Автономній Республіці Крим від 09 квітня 2012 року № 01-06-14-14 в частині відображення в обліку та перерахування до державного бюджету суми в розмірі 1246 (одна тисяча двісті сорок шість) гривень 00 копійок.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кудряшова А.М.

Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено21.11.2013
Номер документу35336728
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8265/12/0170/10

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кудряшова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні