ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2013 р. Справа № 804/14299/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» з вимогою:
- стягнути кошти з усіх розрахункових рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» (код 36989823, 53210 Дніпропетровська обл., м. Нікополь, пр-т Трубників, б. 27, кв. 42), відкритих у банківських установах, на суму податкового боргу по платежам до бюджету всього в розмірі 32 761,85 грн. (в т.ч.: пеня - 938,85 грн.) по платежу «податок на додану вартість» (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач Управління ДКС України у м. Нікополь, код отримувача 38033121, банк ГУ ДКС України у Дніпропетровській області, МФО 805012).
В обгрунтування позову позивач зазначив, що у зв'язку з нарощуванням податкового боргу та відсутністю погашення самостійно задекларованих податкових зобов'язань, утворився зазначений податковий борг. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.
Представник позивача в судове засідання не прибув, подав до суду письмове клопотання з проханням розглянути справу в порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.
Відповідач до суду не з'явився. Судом було направлено на адресу відповідача копію ухвали про відкриття провадження у справі, судову повістку, проте конверт було повернуто до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання». З урахуванням того, що конверт було направлено за адресою місцезнаходження відповідача, яке зазначено у Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, наданим до матеріалів справи, - суд вважає, що відповідача було належним чином повідомлено про дату, час та місце судового розгляду справи.
Згідно ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Частина 11 ст. 35 КАС України передбачає, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, (копія якого наявна в матеріалах справи) Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ», код 36989823 (далі за текстом - ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» або відповідач) 09.04.2010р. зареєстровано юридичною особою.
Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 04.04.2011р. № 236/29-068, (копія якої наявна в матеріалах справи) відповідач перебуває на обліку в Нікопольській ОДПІ з 13.04.2010р. за №440/29-065. Юридична адреса відповідача: 53210, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, пр-т Трубників, б. 27, кв. 42.
ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» є платником податків та зборів, в тому числі - платником податку на додану вартість, (копія свідоцтва № 200043094 про реєстрацію платника податку на додану вартість міститься в матеріалах справи).
Згідно п.66.5 ст. 66 ПК України - у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік згідно з цією главою, платник податків зобов'язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів.
Так, від ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» до органу державної податкової служби не надходила інформація щодо будь-яких змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік.
Згідно п.49.3 ст. 49 ПК України податкова декларация подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо
реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Платник податків ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» надавало податкову звітність до Нікопольської ОДПІ згідно частини «в» п.49.3 ст. 49 ПК України, (копія договору про визнання електронних документів від 06.04.2011р. № 165/28-4 міститься в матеріалах справи).
Згідно п.36.1 ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Судом встановлено, що станом на 01.10.2013р., за період лютий - липень 2013р., ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» має новостворений податковий борг по платежам до бюджету всього в сумі 32 761,85 грн. (в т. ч. - пеня 938,85 грн.) по платежу «податок на додану вартість».
Сума новоствореного податкового боргу ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» утворилась в результаті наступного.
Згідно з п.п.9.1.3 п. 9.1 ст.9 ПК України податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків і зборів.
Як вбачається з матеріалів справи, борг ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» по платежу «податок на додану вартість» складається з несплачених грошових зобов'язань, які самостійно визначені відповідачем при подачі податкової звітності по податку на додану вартість, а саме: згідно податкової декларації за лютий 2013 року (вх.від 18.03.13 № 9013748200), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 5 981,00 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації з врахуванням суми переплати складає 5 981,00 грн.: згідно податкової декларації за березень 2013 року (вх.від 11.04.13 № 9019393747), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 1847,0 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації з врахуванням суми переплати складає 1 847,0 грн.: згідно податкової декларації за квітень 2013 року (вх.від 19.05.13 № 9028912194), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобовязань становить 4 810,0грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації складає 4 810,0грн.: згідно податкової декларації за травень 2013 року (вх.від 16.06.13 № 9035273247), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 2 502,00 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації з врахуванням суми переплати складає 2 502,0 грн.: згідно податкової декларації за червень 2013 року (вх.від 19.07.13 № 9043550308), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 5 810,00 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації з врахуванням суми переплати складає 5 810,0грн.: згідно податкової декларації за липень 2013 року (вх.від 19.08.13 № 9051560658), сума самостійно нарахованих та несплачених грошових зобов'язань становить 10 873,0 грн.
На момент нарахування сум згідно вищевказаної декларації в КОР платника платника по платежу «податок на додану вартість» переплата відсутня.
Сума податкового боргу по платежу «податок на додану вартість» згідно поданої декларації з врахуванням суми переплати складає 10 873,0 грн.: пені за несвоєчасну сплату грошових зобов'язань, які самостійно визначені відповідачем при подачі податкової звітності по податку на додану вартість всього в сумі 938,85 грн.
Підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається:
а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом;
б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 статті 129 ПК України передбачено, що пеня нараховується у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).
Згідно п. 129.4 ст. 129 ПК України - пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.
В результаті того, що відповідачем податковий борг по сплаті сум згідно звітних податкових декларацій по податку на додану вартість було сплачено із затримкою в термінах сплати - додатково, на суму несвоєчасно сплаченого ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» податкового боргу, у відповідності з вимогами п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 та п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПК України, по платежу «податок на додану вартість» була нарахована пеня всього в сумі 938,85 грн., яку відповідачем станом на 01.10.2013 року також не сплачено.
Таким чином, сума податкового боргу ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» по пені по платежу «податок на додану вартість» складає всього 938,85 грн.
Отже, станом на 01.10.2013р. сума новоствореного податкового боргу ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» по платежу «податок на додану вартість» складає всього 32 761,85 грн. (в пьч.: пеня - 938,85 грн.).
Згідно п.п. 14.1.175. п. 14.1 ст.14 ПК України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання - є податковим боргом.
Згідно п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п.59.1 ст.59 ПК України).
Податковий борг по сплаті в бюджет податків та зборів у ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» виник ще у 2012 році, внаслідок несплати ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» узгоджених грошових зобов'язань борг не переривався та є не погашений підприємством у добровільному порядку.
У зв'язку з чим, на виконання вимог п. 59.1 ст. 59 ПК України на адресу ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» була направлена податкова вимога від 07.07.2012р. № 229, яка була вручена особисто директору ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ», (копія якої наявна в матеріалах справи).
Відповідно до норм податкового законодавства України в разі несплати попередніх податкових вимог, на новостворений податковий борг податкові вимоги не формуються.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Таким чином, станом на 01.10.2013р., за період лютий-липень 2013 року, ТОВ «ВКФ» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» має новостворений податковий борг по платежам до бюджету всього в сумі 32 761,85 грн. (в т.ч.: пеня - 938,85 грн.) по платежу «податок на додану вартість».
На момент подачі позовної заяви податкова заборгованість не скасована і не списана.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно із пп. 16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов'язані сплачувати податків та збори в строки га розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) джерел самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу плата податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплаче сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Згідно п.87.2 ст.87 ПКУ джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених і Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податку зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який згідно пп.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, становить сума грошового зобов'язання ( з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. (Грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію (п. 14.1.39). Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (пп.14.156)).
Відповідно до вимог п.п.46.1, ст. 46 ПКУ - податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Митні декларації прирівнюються до податкових декларацій для цілей нарахування та/або сплати податкових зобов'язань.
Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Згідно п.п. 49.18.1, 49.18.2. 49.18.3, 49.18.4, 49.18.5 п. 49.18, 49.19, 49.20 ст. 49 ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;
календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), згідно з відповідним розділом цього Кодексу, зазначена податкова декларація подається у строки, визначені пунктом 49.18 цієї статті для такого базового звітного (податкового) періоду.
Для цілей цього Кодексу під терміном «базовий звітний (податковий) період» слід розуміти перший звітний (податковий) період року, визначений відповідним розділом цього Кодексу.
Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Граничні строки подання податкової декларації можуть бути збільшені за правилами та на підставах, які передбачені цим Кодексом.
Відповідно до вимог пп.54.3.1- пп.54.3.6 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України - контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Згідно з п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України - грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно вимог ст. 59 Податкового кодексу України - У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до вимог п.п.20.1.28 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України - органи державної податкової служби мають право: застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до вимог п.п.20.1.4 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.2 статті 95 Податкового кодексу України - стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючий такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам ДПС, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом Державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
Відповідно до положень, закріплених ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Таким чином, позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 14, 16, 20, 36, 46, 49, 54, 57, 59, 66, 87, 95, 129 Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 9, 11, 70-71, 86, 128, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути кошти з усіх розрахункових рахунків Товариства з обмеженою
відповідальністю «Виробничо-комерційна фірма» «ЕНЕРГОСТАЛЬ» (код 36989823, 53210
Дніпропетровська обл., м. Нікополь, пр-т Трубників, б. 27, кв. 42), відкритих у банківських установах, на суму податкового боргу по платежам до бюджету всього в розмірі 32 761,85 грн. (в т.ч.: пеня - 938,85 грн.) по платежу «податок на додану вартість» (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач Управління ДКС України у м. Нікополь, код отримувача 38033121, банк ГУ ДКС України у Дніпропетровській області, МФО 805012).
Копію постанови направити сторонам по справі.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та в строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Е.О. Юрков
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 21.11.2013 |
Номер документу | 35338194 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юрков Едуард Олегович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні