Постанова
від 14.11.2013 по справі 810/5340/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И 14 листопада 2013 року           810/5340/13-а           Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві до житлово-будівельного кооперативу № 12 «Салют» про застосування заходів реагування, в с т а н о в и в:           До Київського окружного адміністративного суду звернулось територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві до житлово-будівельного кооперативу № 12 «Салют» про застосування заходів реагування, а саме: зупинити роботу ліфтів № 16312 та № 16313 до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення їх роботи. В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідно до направлення на проведення перевірки від 23.09.2013 № 13/774 посадовою особою позивача проведено позапланову перевірку дотримання житлово-будівельним кооперативом № 12 «Салют» вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці. Під час перевірки житлово-будівельного кооперативу № 12 «Салют» виявлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників, а саме: здійснюється експлуатація ліфтів № 16312 та № 16313 без дозволу на таку експлуатацію. Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю працівників, на думку позивача, є підстави для зупинення роботи ліфтів № 16312 та №  16313. У зв'язку з чим позивач звернувся до суду із даним позовом. Відповідач отримав копію ухвали про відкриття провадження 27.10.2013. Заперечень проти позову або заяви про визнання позову відповідач не надав. Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві до житлово-будівельного кооперативу № 12 «Салют» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягають задоволенню з наступних підстав. Указом Президента України від 06.04.2011 № 408/2011 затверджено Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України (далі - Положення від 06.04.2011 №  408/2011), відповідно до пункту 1 якого Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд     України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України (далі - Міністр). Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері     безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення. Відповідно до пункту 6 Положення від 06.04.2011 № 408/2011 Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг. Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Київській області та м. Києві (далі - положення від 02.12.2011 № 186-к), відповідно до пункту 1 якого nериторіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у  Київській області та м. Києві (скорочена назва - територіальне управління Держгірпромнагляду у  Київській області та м. Києві) є територіальним органом, який діє у складі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у та їй підпорядковується. Територіальне управління Держгірпромнагляду у  Київській області та м.  Києві (далі - територіальне управління) є правонаступником прав та обов'язків територіального управління Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду по Київській області та м. Києву. Територіальне управління не залежить від будь-яких господарських органів, суб'єктів підприємництва, об'єднань громадян, політичних формувань, місцевих державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування, їм не підзвітне та не підконтрольне. Державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці (стаття 38 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII). Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V містить визначення державного нагляду (контролю), згідно зі статтею 1 якого ним є діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища, засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання (згідно з підпункту 7 пункту 4 положення від 02.12.2011 № 186-к). Територіальним управлінням Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві проведено перевірку дотримання житлово-будівельним кооперативом № 12 «Салют» вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці в частині виконання припису від 20.06.2013 № 13/54/479ПР та розпорядження від 20.06.2013 № 13/54/479Р, за результатами яких складено акт від 25 вересня 2013 року № 13/54/730А. Перевіркою встановлено невиконання відповідачем пункту 1 припису від 20.06.2013 № 13/54/479ПР, а саме: не одержано дозвіл на експлуатацію ліфтів № 16312 та №  16313. На підставі акту перевірки позивачем винесено припис від 30 вересня 2013 року №  13/54/730ПР, згідно з яким відповідача зобов'язано усунути виявлені під час перевірки порушення. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII державна політика в галузі охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Згідно з положенням про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 (далі - положення від 11.08.2011 № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. Приписами пункту 2.26 зазначеного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного     випадку     зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку. У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного   навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.          Відповідачем не надано доказів усунення вказаних порушень, виявлених під час проведення перевірки, за результатами якої складений акт від 25 вересня 2013 року №  13/54/730А. Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві підлягають задоволенню. Відповідно до пункту п'ятого статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей. Водночас, позивачем заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору. Клопотання обґрунтоване тим, що територіальне управління є бюджетною організацією, фінансування якої здійснюється з Державного бюджету України, а кошторисом витрат територіального управління на 2013 рік, затвердженим 21.01.2013, не передбачено фінансування для територіального управління    на видатки в частині сплати судового збору. Відповідно до статті 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Таким чином, суд вважає за можливе звільнити від сплати судового збору територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві. Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до житлово-будівельного кооперативу № 12 «Салют», а саме: тимчасово заборонити експлуатацію ліфтів № 16312 та № 16313 до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення їх роботи.           Керуючись статтями 11, 14, 33, 70, 71, 72, 86, 94, 1832, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - п о с т а н о в и в: Адміністративний позов задовольнити. Тимчасово заборонити житлово-будівельному кооперативу № 12 «Салют» (місцезнаходження: 08200, Київська область, м. Ірпінь, вул. Полтавська, буд. 61, код ЄДРПОУ 22200018) експлуатацію ліфтів № 16312 та № 16313 до усунення порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення їх роботи. Звільнити від сплати судового збору територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві. Постанова підлягає негайному виконанню. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Суддя                                                                                 Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено22.11.2013
Номер документу35353239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/5340/13-а

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні