Постанова
від 14.11.2013 по справі 826/15242/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 листопада 2013 року 17:12 № 826/15242/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Молдар» доДержавної податкової інспекції у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.09.2013р., за участю:

представника позивача - Морозов М.В.,

представника відповідача - Братікова О.П.

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 14 листопада 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Молдар» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 17.09.2013р. №0005902208.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийняте відповідачем протиправно, а тому підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Відповідач проти заявленого позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийняте правомірно.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

На підставі направлення №316/26-58-22-08-09 від 16.08.2013р. та відповідно до наказу №390 від 16.08.2013р. ДПІ у Солом'янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві проведено перевірку ТОВ «Молдар» за результатами якої 30.08.2013р. складено акт №1125/26-58-22-08-09/34879078 про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Молдар» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при взаємовідносинах з ТОВ «Трейдайленд» (код ЄДРПОУ 34879078) за період з 01.01.2011р. по 30.06.2013р. (далі по тексту - Акт перевірки).

На підставі встановленого порушення відповідачем 17.09.2013р. прийнято податкове повідомлення - рішення №0005902208, яким за порушення п. 198.6 статті 198 ПК України позивачу визначено суму грошового зобов'язання з ПДВ в розмірі 594 076грн., в тому числі основний платіж - 475 261грн. та штрафні санкції - 118 815грн.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що між позивачем (Покупець) та ТОВ «Трейдайленд» (Постачальник) укладено договір поставки товару №191012 від 19.10.2012р., відповідно до умов якого Постачальник зобов'язується систематично постачати і передавати у власність Покупцю певний товар, а Покупець зобов'язується приймати цей товар, зазначений у прийомо-здавальних документах, та своєчасно здійснювати його оплату на умовах даного Договору. Предметом поставки є продукти харчування та парфуми. Конкретний асортимент поставки визначається за погодженням сторін.

Від імені ТОВ «Трейдайленд» ОСОБА_3 оформлені такі документи: податкові накладні №791 від 29.12.2012р. на загальну суму 43 122,17грн., в тому числі ПДВ 7 187,03грн., №792 від 29.12.2012р. на загальну суму 80 028,28грн., в тому числі ПДВ 13 338,05грн., №793 від 29.12.2012р. на загальну суму 97 614,71грн., в тому числі ПДВ 16 269,12грн., №794 від 29.12.2012р. на загальну суму 120 486,30грн., в тому числі ПДВ 20 081,05грн., №795 від 29.12.2012р. на загальну суму 78 709,13грн., в тому числі ПДВ 13 118,19грн., №313 від 14.12.2012р. на загальну суму 26 698,61грн., в тому числі ПДВ 4 449,77грн., №341 від 17.12.2012р. на загальну суму 35 166,58грн., в тому числі ПДВ 5 861,10грн., №402 від 19.12.2012р. на загальну суму 29 607,84грн., в тому числі ПДВ 4 934,64грн., №463 від 21.12.2012р. на загальну суму 34 199,70грн., в тому числі ПДВ 5 699,95грн., №192 від 10.12.2012р. на загальну суму 28 417,45грн., в тому числі ПДВ 4 736,24грн., №193 від 10.12.2012р. на загальну суму 64 128,96грн., в тому числі ПДВ 10 688,16грн., №194 від 10.12.2012р. на загальну суму 102 438,94грн., в тому числі ПДВ 17 073,16грн., №222 від 11.12.2012р. на загальну суму 26 584,27грн., в тому числі ПДВ 4 430,71грн., №223 від 11.12.2012р. на загальну суму 68 491,20грн., в тому числі ПДВ 11 415,20грн., №224 від 11.12.2012р. на загальну суму 108 405,52грн., в тому числі ПДВ 18 067,59грн., №252 від 12.12.2012р. на загальну суму 114 414,72грн., в тому числі ПДВ 19 069,12грн., №557 від 27.11.2012р. на загальну суму 110 417,10грн., в тому числі ПДВ 18 402,85грн., №556 від 26.11.2012р. на загальну суму 106 394,88грн., в тому числі ПДВ 17 732,50грн., №555 від 26.11.2012р. на загальну суму 28 207,16грн., в тому числі ПДВ 4 701,19грн., №554 від 26.11.2012р. на загальну суму 38 559,71грн., в тому числі ПДВ 6 426,62грн., №405 від 19.11.2012р. на загальну суму 83 520грн., в тому числі ПДВ 13 920грн., №404 від 19.11.2012р. на загальну суму 109 624,51грн., в тому числі ПДВ 18 270,75грн., №403 від 19.11.2012р. на загальну суму 24 448,50грн., в тому числі ПДВ 4 074,75грн., №376 від 16.11.2012р. на загальну суму 44 560,32грн., в тому числі ПДВ 7 426,72грн., №375 від 16.11.2012р. на загальну суму 111 339,82грн., в тому числі ПДВ 18 556,64грн., №374 від 16.11.2012р. на загальну суму 43 986,91грн., в тому числі ПДВ 7 331,15грн., №373 від 16.11.2012р. на загальну суму 42 390,71грн., в тому числі ПДВ 7 065,12грн., №66 від 05.11.2012р. на загальну суму 94 904,78грн., в тому числі ПДВ 15 817,46грн., №65 від 02.11.2012р. на загальну суму 61 338,92грн., в тому числі ПДВ 10 223,15грн., №64 від 02.11.2012р. на загальну суму 103 136,02грн., в тому числі ПДВ 17 189,34грн., №63 від 02.11.2012р. на загальну суму 45 054,53грн., в тому числі ПДВ 7 509,09грн., №62 від 02.11.2012р. на загальну суму 117 576,19грн., в тому числі ПДВ 19 596,03грн., №61 від 02.11.2012р. на загальну суму 24 324,19грн., в тому числі ПДВ 4 054,03грн., №647 від 29.10.2012р. на загальну суму 88 196,78грн., в тому числі ПДВ 14 699,46грн., №646 від 29.10.2012р. на загальну суму 21 805,56грн., в тому числі ПДВ 3 634,26грн., №645 від 29.10.2012р. на загальну суму 6 690,19грн., в тому числі ПДВ 1 115,03грн., №496 від 22.10.2012р. на загальну суму 129 768,19грн., в тому числі ПДВ 21 628,03грн., №495 від 22.10.2012р. на загальну суму 89 650,22грн., в тому числі ПДВ 14 941,70грн., №494 від 22.10.2012р. на загальну суму 96 587,76грн., в тому числі ПДВ 16 097,96грн., №493 від 22.10.2012р. на загальну суму 33 781,18грн., в тому числі ПДВ 5 630,20грн., №492 від 22.10.2012р. на загальну суму 38 371,81грн., в тому числі ПДВ 6 395,30грн., №491 від 22.10.2012р. на загальну суму 98 415,10грн., в тому числі ПДВ 16 402,52грн.;

видаткові накладні №РН-791 від 29.12.2012р. на загальну суму 43 122,17грн., в тому числі ПДВ 7 187,03грн., №РН-792 від 29.12.2012р. на загальну суму 80 028,28грн., в тому числі ПДВ 13 338,05грн., №793 від 29.12.2012р. на загальну суму 97 614,71грн., в тому числі ПДВ 16 269,12грн., №РН-794 від 29.12.2012р. на загальну суму 120 486,30грн., в тому числі ПДВ 20 081,05грн., №РН-795 від 29.12.2012р. на загальну суму 78 709,13грн., в тому числі ПДВ 13 118,19грн., №РН-313 від 14.12.2012р. на загальну суму 26 698,61грн., в тому числі ПДВ 4 449,77грн., №РН-341 від 17.12.2012р. на загальну суму 35 166,58грн., в тому числі ПДВ 5 861,10грн., №РН-402 від 19.12.2012р. на загальну суму 29 607,84грн., в тому числі ПДВ 4 934,64грн., №РН-463 від 21.12.2012р. на загальну суму 34 199,70грн., в тому числі ПДВ 5 699,95грн., №РН-192 від 10.12.2012р. на загальну суму 28 417,45грн., в тому числі ПДВ 4 736,24грн., №РН-193 від 10.12.2012р. на загальну суму 64 128,96грн., в тому числі ПДВ 10 688,16грн., №РН-194 від 10.12.2012р. на загальну суму 102 438,94грн., в тому числі ПДВ 17 073,16грн., №РН-222 від 11.12.2012р. на загальну суму 26 584,27грн., в тому числі ПДВ 4 430,71грн., №РН-223 від 11.12.2012р. на загальну суму 68 491,20грн., в тому числі ПДВ 11 415,20грн., №РН-224 від 11.12.2012р. на загальну суму 108 405,52грн., в тому числі ПДВ 18 067,59грн., №РН-252 від 12.12.2012р. на загальну суму 114 414,72грн., в тому числі ПДВ 19 069,12грн., №РН-557 від 27.11.2012р. на загальну суму 110 417,10грн., в тому числі ПДВ 18 402,85грн., №РН-556 від 26.11.2012р. на загальну суму 106 394,88грн., в тому числі ПДВ 17 732,50грн., №РН-555 від 26.11.2012р. на загальну суму 28 207,16грн., в тому числі ПДВ 4 701,19грн., №РН-554 від 26.11.2012р. на загальну суму 38 559,71грн., в тому числі ПДВ 6 426,62грн., №РН-405 від 19.11.2012р. на загальну суму 83 520грн., в тому числі ПДВ 13 920грн., №РН-404 від 19.11.2012р. на загальну суму 109 624,51грн., в тому числі ПДВ 18 270,75грн., №РН-403 від 19.11.2012р. на загальну суму 24 448,50грн., в тому числі ПДВ 4 074,75грн., №РН-376 від 16.11.2012р. на загальну суму 44 560,32грн., в тому числі ПДВ 7 426,72грн., №РН-375 від 16.11.2012р. на загальну суму 111 339,82грн., в тому числі ПДВ 18 556,64грн., №РН-374 від 16.11.2012р. на загальну суму 43 986,91грн., в тому числі ПДВ 7 331,15грн., №РН-373 від 16.11.2012р. на загальну суму 42 390,71грн., в тому числі ПДВ 7 065,12грн., №РН-66 від 05.11.2012р. на загальну суму 94 904,78грн., в тому числі ПДВ 15 817,46грн., №РН-65 від 02.11.2012р. на загальну суму 61 338,92грн., в тому числі ПДВ 10 223,15грн., №РН-64 від 02.11.2012р. на загальну суму 103 136,02грн., в тому числі ПДВ 17 189,34грн., №РН-63 від 02.11.2012р. на загальну суму 45 054,53грн., в тому числі ПДВ 7 509,09грн., №РН-62 від 02.11.2012р. на загальну суму 117 576,19грн., в тому числі ПДВ 19 596,03грн., №РН-61 від 02.11.2012р. на загальну суму 24 324,19грн., в тому числі ПДВ 4 054,03грн., №РН-647 від 29.10.2012р. на загальну суму 88 196,78грн., в тому числі ПДВ 14 699,46грн., №РН-646 від 29.10.2012грн. на загальну суму 21 805,56грн., в тому числі ПДВ 3 634,26грн., №РН-645 від 29.10.2012р. на загальну суму 6 690,19грн., в тому числі ПДВ 1 115,03грн., №РН-496 від 22.10.2012р. на загальну суму 129 768,19грн., в тому числі ПДВ 21 628,03грн., №РН-495 від 22.10.2012р. на загальну суму 89 650,22грн., в тому числі ПДВ 14 941,70грн., №РН-494 від 22.10.2012р. на загальну суму 96 587,76грн., в тому числі ПДВ 16 097,96грн., №РН-493 від 22.10.2012р. на загальну суму 33 781,18грн., в тому числі ПДВ 5 630,20грн., №РН-492 від 22.10.2012р. на загальну суму 38 371,81грн., в тому числі ПДВ 6 395,30грн., №РН-491 від 22.10.2012р. на загальну суму 98 415,10грн., в тому числі ПДВ 16 402,52грн.

РН 19 листопада 2012 року між позивачем (Продавець) та ТОВ «Трейдайленд» (Покупець) укладено договір №1112-1, відповідно до умов якого Продавець зобов'язується протягом строку дії даного Договору постачати і передавати у власність Покупцю певний товар, а Покупець зобов'язується приймати цей товар, зазначений у прийомо-здавальних документах, та своєчасно здійснювати його оплату на умовах даного Договору. Предметом поставки є продукти. Строки, кількість та асортимент поставки визначається за погодженням сторін.

На виконання умов вказаного договору ТОВ «Молдер» оформлені наступні документи: податкові накладні №19 від 27.12.2012р. на загальну суму 128 618,64грн. в тому числі ПДВ 21 436,44грн., №18 від 26.12.2012р. на загальну суму 142 920грн., в тому числі ПДВ 23 820грн.; №17 від 25.12.2012р. на загальну суму 93 780грн., в тому числі ПДВ 15 630грн., №16 від 25.12.2012р. на загальну суму 95 247,60грн., в тому числі ПДВ 15 874,60грн., №12 від 21.12.2012р. на загальну суму 108 941,46грн., в тому числі ПДВ 18 156,91грн., №13 від 21.12.2012р. на загальну суму 97 647,80грн., в тому числі ПДВ 16 274,63грн., №14 від 24.12.2012р. на загальну суму 104 868грн., в тому числі ПДВ 17 478грн., №15 від 24.12.2012р. на загальну суму 99 804грн., в тому числі ПДВ 16 634грн., №20 від 27.12.2012р. на загальну суму 115 012,12грн., в тому числі ПДВ 19 168,69грн., №14 від 20.11.2012р. на загальну суму 141 675,05грн., в тому числі ПДВ 23 612,51грн., №15 від 20.11.2012р. на загальну суму 119 448грн., в тому числі ПДВ 19 908грн., №16 від 20.11.2012р. на загальну суму 94 128грн., в тому числі ПДВ 15 688грн., №17 від 21.11.2012р. на загальну суму 104 808грн., в тому числі 17 468грн., №18 від 21.11.2012р. на загальну суму 118 896грн., в тому числі 19 816грн., №19 від 22.11.2012р. на загальну суму 110 923,20грн., в тому числі ПДВ 18 487,20грн., №20 від 22.11.2012р. на загальну суму 116 100грн., в тому числі ПДВ 19 350грн., №22 від 23.11.2012р. на загальну суму 59 040грн., в тому числі ПДВ 9 840грн., №23 від 26.11.2012р. на загальну суму 70 421,40грн., в тому числі ПДВ 11 736,90грн., №24 від 26.11.2012р. на загальну суму 75 202,60грн., в тому числі ПДВ 12 533,77грн., №29 від 28.11.2012р. на загальну суму 143 004грн., в тому числі ПДВ 23 834грн., №30 від 29.11.2012р. на загальну суму 130 986грн., в тому числі ПДВ 21 831грн.;

видаткові накладні №РН-27/12-1 від 27.12.2012р. на загальну суму 128 618,64грн. в тому числі ПДВ 21 436,44грн., №РН-26/12-1 від 26.12.2012р. на загальну суму 142 920грн., в тому числі ПДВ 23 820грн., №РН-25/12-2 від 25.12.2012р. на загальну суму 93 780грн., в тому числі ПДВ 15 630грн., №РН-25/12-1 від 25.12.2012р. на загальну суму 95 247,60грн., в тому числі ПДВ 15 874,60грн., №РН-21/12-1 від 21.12.2012р. на загальну суму 108 941,46грн., в тому числі ПДВ 18 156,91грн., №РН-21/12-1 від 21.12.2012р. на загальну суму 97 647,80грн., в тому числі ПДВ 16 274,63грн., №РН-24/12-1 від 24.12.2012р. на загальну суму 104 868грн., в тому числі ПДВ 17 478грн., №РН-24/12-2 від 24.12.2012р. загальну суму 99 804грн., в тому числі ПДВ 16 634грн., №РН-27/12-2 від 27.12.2012р. на загальну суму 115 012,12грн., в тому числі ПДВ 19 168,69грн., №РН-20/11-1 від 20.11.2012р. загальну суму 141 675,05грн., в тому числі ПДВ 23 612,51грн., №РН-20/11-2 від 20.11.2012р. на загальну суму 119 448грн., в тому числі ПДВ 19 908грн., №РН-20/11-3 від 20.11.2012р. на загальну суму 94 128грн., в тому числі ПДВ 15 688грн., №РН-21/11-1 від 21.11.2012р. на загальну суму 104 808грн., в тому числі 17 468грн., №РН-21/11-2 від 21.11.2012р. на загальну суму 118 896грн., в тому числі 19 816грн., №РН-22/11-1 від 22.11.2012р. на загальну суму 110 923,20грн., в тому числі ПДВ 18 487,20грн., №РН-22/11-2 від 22.11.2012р. на загальну суму 116 100грн., в тому числі ПДВ 19 350грн., №РН-23/11-2 від 23.11.2012р. на загальну суму 59 040грн., в тому числі ПДВ 9 840грн., №РН-26/11-1 від 26.11.2012р. на загальну суму 70 421,40грн., в тому числі ПДВ11 736,90грн., №РН-26/11-2 від 26.11.2012р. на загальну суму 75 202,60грн., в тому числі 12 533,77грн., №РН-28/11-1 від 28.11.2012р. на загальну суму 143 004грн., в тому числі ПДВ 23 834грн., №РН-29/11-1 від 29.11.2012р. на загальну суму 130 986грн., в тому числі ПДВ21 831грн., №РН-23/11-1 від 23.11.2012р. на загальну суму 99 246грн., в тому числі 16 541грн.

Оплата товару відбувалась шляхом безготівкового перерахування коштів, в матеріалах справи містяться платіжні доручення та виписки з банку.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «Трейдайленд» на дату перевірки 13.05.2013р. перебувало на обліку у ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, стан платника - згідно витягу Картки платника податків свідоцтво платника ПДВ анульовано 11.03.2013р. (ліквідація за власним бажанням).

ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві складено акт №1616/22-9/38347763 від 13.05.2013р. про неможливість проведення зустрічної звірки з ТОВ «Трейдайленд» щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.09.2012р. по 31.03.2013р., відповідно до якого встановлено, відсутність факту реального здійснення господарської діяльності та ведення такої діяльності не директором ОСОБА_3, а іншими не встановленими особами.

На підставі постанови про призначення судової експертизи від 17.06.2013р., яку було винесено старшим слідчим СВ ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ДПС Перепелицею С.С., 22.06.2013р. проведено почеркознавчу експертизу. Зі змісту складеного експертом висновку вбачається, що підписи на документах наданих до експертизи виконані ймовірно не громадянином ОСОБА_3, а іншою особою.

На підставі вищевикладеного відповідач дійшов висновку про порушення позивачем п. 198.6 статті 198 ПК України, що призвело до заниження ПДВ в розмірі 476 261грн., в тому числі по періодам за жовтень 2012року у розмірі 100 545грн., за листопад 2012 року у розмірі 198 297грн., за грудень 2012 року 176 419грн.

Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011 року, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясувати, зокрема, рух активів у процесі здійснення господарської операції, установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Статтею 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. № 996-XIV (із змінами та доповненнями) зазначено, що сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Виходячи з вимог п.2 ст. 3 "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена п. 1.2 ст. 1, п. 2.1 ст. 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.95р. за №168/704, первинні документи:

- це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. №996-XIV (із змінами та доповненнями) встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку. Згідно з даною нормою, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Дія контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Такі первинні документи повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Згідно з п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995р. №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995р. за №168/704 первинні документи (на паперових і машинозчитуваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості, первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99р. № 996-XIV (із змінами та доповненнями).

Враховуючи вищевикладене, позивачем не підтверджено фактичне здійснення постачання, приймання-передачі та оприбуткування товарно-матеріальних цінностей по договірним взаємовідносинам з вказаними контрагентами.

Відповідно до п. 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення органами державної податкової служби документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Згідно з п. 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними.

Пунктом 201.4 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг.

Відповідно до п. 201.6 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Згідно з п. 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Таким чином, розмір податкового зобов'язання продавця товарів (послуг) по господарським операціям, проведеним з кожним контрагентом - покупцем у окремому звітному періоді, має дорівнювати розміру податкового кредиту такого покупця, задекларованого за такий звітний період, що передбачає відображення покупцем отриманої податкової накладної у реєстрі отриманих податкових накладних цього звітного періоду.

Відповідно до листа Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011, № 742/11/13-11 "Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України" будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

Так, згідно з пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності.

Таким чином, витрати для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

В ході розгляду справи судом встановлено, що операції між позивачем та контрагентами вказаними вище не мали реального характеру. Фактично перевіркою встановлено документування операцій по регістрах бухгалтерського обліку, які стосуються лише факту перерахування грошових коштів. Підприємствами - контрагентами перераховувались кошти без мети реального настання правових наслідків, з метою зниження об'єкту оподаткування, несплати податків, у зв'язку з чим дії підприємства призвели до втрат дохідної частини Державного бюджету України.

Крім того, судом в якості свідка в судове засідання викликався директор ТОВ «Трейдайленд». Проте, в судове засідання він не з'явився, письмових пояснень по справі не надав.

Таким чином, суд погоджується з висновками податкового органу викладеними в Акті перевірки.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивачем не доведена реальність господарських операцій, оскільки не підтверджується час здійснення операції, відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання.

На думку суду відповідач виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності прийнятого ним податкового повідомлення-рішення від 17.09.2013р. №0005902208, а тому адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Молдар» вважається таким, що не підлягає задоволенню.

Оскільки судове рішення ухвалене на користь суб'єкта владних повноважень, судові витрати, відповідно з частини другої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю «Молдар» відмовити повністю.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Повний текст постанови складено 20.11.2013р.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35357826
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/15242/13-а

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 27.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні