Постанова
від 15.11.2013 по справі 760/21776/13-п
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3-7625/13

в справі 760/21776/13-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 листопада 2013 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Шереметьєва Л. А., за участю :

прокурора - Роговенко Н.В.,

представника Київської міжрегіональної митниці - Козлюка П.Г.,

особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2

представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міжрегіональної митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, директора ТОВ «Знам'янський агрохім» АДРЕСА_1, (код ЄДРПОУ 35551592), паспорт НОМЕР_5 виданий 10.03.1998 року Дарницьким РУ ГУ МВС України в м. Києві, проживає: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код платника податків НОМЕР_2, за ознаками порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, -

В С Т А Н О В И В :

Головним інспектором оперативно-аналітичного відділу управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Київської міжрегіональної митниці Міндоходів України Заічко Олександром Миколайовичем відносно ОСОБА_2 16 вересня 2013 року складено протокол №0713/10000/13 про порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, які проявилися в наступному.

09 вересня 2013 року на митну територію України в зоні діяльності Львівської митниці з Польщі автомобільним транспортом держ. № НОМЕР_3/НОМЕР_6 ввезено товар «продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» являє собою штучний сульфат магнію гранульований…» загальною вагою брутто 20040 кг., нетто-20000 кг. на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім»: АДРЕСА_1, (код ЄДРПОУ 35551592).

Товар переміщувався на підставі товаросупровідних документів: договору купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року, інвойсу № 3100049161 від 09 вересня 2013 року, сертифікату походження товару № PL/MF/AG 0071346 від 19 серпня 2013 року, CMR б/н від 09 вересня 2013 року.

Згідно з договором купілі-продажу продавцем товару виступає компанія «ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNO BRZEG sp.zo.o., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chemiczna 3» Польща, покупець товару - ТОВ «Знам'янський агрохім».

Товар надійшов у зону діяльності Київської міжрегіональної митниці, зона митного контролю митного поста «Столичний» ВМО-1.

10 вересня 2013 року відповідно до договору доручення № 03-13/У від 11 липня 2013 року про надання послуг по декларуванню товарів між ТОВ «Укртрансінтер», код ЄДРПОУ 30709768, 08132 м. Вишневе, вул. Київська 21 та ТОВ «Знам'янський агрохім», декларантом ТОВ «Укртрансінтер» ОСОБА_5 було подано митну декларацію, яка була прийнята митним постом «Столичний» до оформлення з присвоєнням декларації номера 100270000/2013/177022.

У графі 31 «Вантажні місця та опис товару, маркування» митної декларації № 100270000/2013/177022 декларант ОСОБА_5 зазначила відомості про товари та правильність цих відомостей засвідчила у графі 54 митної декларації своїм підписом, а саме:

«продукт «Siarczan Magnezu granulowany MgS 21-30» являє собою штучний сульфат магнію гранульований, що містить одну молекулу кристалізаційної води, незначні домішки сполук кальцію, кремнію, заліза, фосфору, міді тощо. Вага нетто 20000 кг. Сфера застосування: використання в якості сировини для виробництва магнезіальних цементів, як наповнювач для паперу та добрив, та в текстильній промисловості. Торговельна марка «Siarkopol», фірма виробник -«ZAKLADY CHEMICZNE «Siarkopol» TARNO BRZEG sp.zo.o., 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chemiczna 3» Польща.

Під час проведення митного огляду товару 10 вересня 2013 року за митною декларацією № 100270000/2013/177022 посадовою особою митниці встановлено, що заявлений до митного оформлення товар відповідає супровідним документам щодо ваги, виробника товару, але при цьому було встановлено, що на маркуванні товару виробником було зазначено, що товар є «добривом гранульованим неорганічним» (Nawoz nieorganiczny granulowany) та була наявна інструкція щодо його застосування.

Крім того, в супровідних документах, сертифікаті дослідження товару, інвойсі та договорі купівлі-продажу PL/831220876/13-0131 від 01 липня 2013 року в п. 9.2 зазначено, що товар є «добриво».

Враховуючи виявлену невідповідність інформації в супровідних документах та інформації, заявленій в гр. 31 митної декларації № 100270000/2013/177022, а також наявного маркування товару, 10 вересня 2013 року, директором ТОВ «Знам'янський агрохім» ОСОБА_2 було направлено лист до Київської міжрегіональної митниці з інформацією про те, що штучний сульфат магнію гранульований MgS 21-30 САS: 7487-88-9 являється сировиною, оскільки він є продуктом, який виробляється методом грануляції пиловидної суміші, яка утворюється шляхом хімічного розпаду карбоната магнію при взаємодії сірчаної кислоти. Виходячи з цього, продукт містить магній (в більшій мірі) у формі сульфату магнію, а в меншій мірі-у формі не розкладеного карбонату магнію. Виходячи із вищевказаного, даний товар є сировиною, яка не потребує державної реєстрації.

З метою перевірки наданої інформації, Київською міжрегіональною митницею був направлений запит до Міністерства екології та природних ресурсів України, стосовно надання інформації щодо необхідності державної реєстрації вищевказаного продукту.

Своїм листом № 3202/07/4-7 від 12 вересня 2013 року Міністерство екології та природних ресурсів України проінформувало митницю про те, що згідно зі ст.4 Закону України «Про пестициди і агрохімікати» від 02 березня 1995 року № 86/95-ВР, забороняється ввезення на митну територію України (крім дослідних партій, що використовуються для державних випробовувань та наукових досліджень), виробництво (крім виробництва для експорту та виробництва дослідних партій, що використовуються для державних випробовувань, науково-технологічних досліджень та випробовувань), торгівля, застосування та рекламування пестицидів і агрохімікатів до їх державної реєстрації, а особи винні у застосуванні пестицидів та агрохімікатів, які не пройшли державних випробувань, реєстраціє та перереєстрації несуть цивільну, адміністративну, дисциплінарну або кримінальну відповідальність, згідно зі ст.. 20 Закону України «Про пестициди і агрохімікати».

Проведеною перевіркою та інформацією, розміщеною на сайті виробника, Київською міжрегіональною митницею було встановлено, що даний продукт-сульфат магнію, відноситься до агрохімікатів та потребує державної реєстрації в Мінприроди України згідно з Законом України «Про пестициди і агрохімікати» та в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України від 04 березня 1996 року № 295 «Порядок проведення державних випробувань, державної реєстрації та перереєстрації, видання переліків пестицидів та агрохімікатів дозволених до використання в Україні».

При проведенні митного контролю не встановлено наявність реєстраційних документів на вищевказаний товар при ввезенні на митну територію України.

Враховуючи викладене, Київська міжрегіональна митниця прийшла до висновку, що товар, який було переміщено на митну територію України на адресу ТОВ «Знам'янський агрохім» не було заявлено декларантом ОСОБА_5 в МД 100270000/2013/177022 в гр. 31 у відповідності з вимогами законодавства щодо заявлення точних та достовірних відомостей про товар, який підлягав об'язковому декларуванню, а саме: не вказано в митній декларації, що даний товар є «добривом», а не як вказано в 31 гр. - «що це товар, який використовується як сировина».

Також при декларуванні не було враховано маркування на упаковці виробника товару, на якій чітко зазначено, що товаром є «добрива».

В своєму поясненні декларант ОСОБА_5 зазначила, що вона відповідно до договору доручення № 03-13/У від 11 липня 2013 року про надання послуг по декларуванню товарів, подала до митного оформлення товар за МД № 100270000/2013/177022 та супровідні документи на товар. Всю необхідну інформацію про товар, який підлягав митному оформленню, вона отримала від підприємства - отримувача товару ТОВ «Знам'янський агрохім», директором якого є ОСОБА_2 Їй також керівником підприємства був наданий лист до Київської міжрегіональної митниці від 10 вересня 2013 року № 7, в якому було зазначено, що даний товар не потребує державної реєстрації, а тому нею в митній декларації в гр. 44 не було зазначено інформацію про необхідний державний реєстраційний документ.

Відповідно з договором про надання послуг на декларування товарів саме «замовник» послуг - ТОВ «Знам'янський агрохім», несе відповідальність за достовірність наданих документів та відомостей про товар.

Таким чином, митний орган вважає, що в діях директора ТОВ «Знам'янський агрохім» ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 472 МК України, а саме: надання недостовірної інформації декларанту ОСОБА_5, що призвело до недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари (найменування товарів, характеристики…), які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Представник Київської регіональної митниці, з позицією якого погодився прокурор, вважав вказані обставини доведеними та просять притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_2 та його представник заперечували проти викладених обставин та просили закрити провадження у справі.

Зазначили, що в митній декларації вірно вказаний код товару 2833 21 00, що підтверджується довідкою по товару за даним кодом.

Для ввезення сульфату магнію за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 не потрібна реєстрація товару в Україні, т.я. з листа Державної митної служби України від 02 листопада 2012 року випливає, що товар з кодом 2833 21 00/штучний сульфат магнію/ не включений до переліку пестицидів та хімікатів.

Таким чином Міністерство екології та природних ресурсів України фактично погодив імпорт сульфату магнію за кодом УКТ ЗЕД 2833 21 00 без його реєстрації.

Окрім цього зазначили, що ОСОБА_2 не має нести відповідальності за дії митного брокера, т.я. ТОВ «Знам'янський агрохім» було надано агенту з митного оформлення ОСОБА_5 повний пакет документів, які забезпечують можливість повного, належного заявлення точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Дані, зазначені у наданих супровідних документах, є достовірними.

Разом з тим, агент з митного оформлення, всупереч нормам Митного кодексу України, пунктам 2.1.1, 2.1.3, 2.2.3 договору доручення від 11 липня 2013 року № 03-13/У, не вчинила всіх належних дій по декларуванню товарів, що є її прямим обов'язком та за порушення якого передбачена відповідальність.

Крім того, агент у разі сумнівів щодо правильності визначення опису товару у графах 31 та 33 митної декларації з метою запобігання порушенню митного законодавства мав можливість: подати тимчасову митну декларацію (стаття 260 Митного кодексу України) та звернутися до митних органів із клопотанням про встановлення коду товару; просити здійснення фізичного огляду товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах (стаття 266 Митного кодексу України).

Провадження в справі відносно ОСОБА_2 підлягає закриттю, виходячи з наступного.

Так, ст. 472 МК України передбачена відповідальність за порушення установленого Митним кодексом України порядку декларування товарів, перелік яких установлюється Митним кодексом України і Кабінетом Міністрів України, транспортних засобів комерційного призначення, переміщуваних через митний кордон України, шляхом незаяви за встановленою формою точних відомостей про товари і транспортні засоби, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю і митного оформлення, під час такого переміщення.

Даною нормою закону чітко визначено склад адміністративного правопорушення, який тягне за собою відповідальність за порушення митних правил, та склад адміністративного правопорушення, а саме: недекларування товарів, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Таким чином, об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на недекларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України саме незаявою за встановленою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість, терміни декларування і т.п.) про товари, транспортні засоби, що підлягають обов'язковому декларуванню у випадку переміщення через митний кордон України.

Суб'єктивна сторона вчинення дій спрямованих на недекларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України, передбачає як наявність умислу, так і вчинення відповідних дій через необережність.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року №450 затверджено Положення про митні декларації та форми цих декларацій, яким визначено, що товари декларуються шляхом подання митному органу митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.

Норма ст. 257 МК України вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого, відповідно до положень ст. 265 МК України, наділений декларант.

Тобто, декларант є самостійним суб'єктом відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України.

Законом не передбачено такої підстави для відповідальності посадової особи підприємства, як надання недостовірної інформації декларанту товару, що призвело до порушення митного законодавства.

Згідно зі статтею 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Статтею 266 МК України визначені обов'язки, права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом. У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).

Обов'язок по декларуванню товарів, підготовці документів та надання послуг супроводження щодо вимог митного законодавства України стосовно митного оформлення вантажів ТОВ «Знам'янський агрохім» взяло на себе ТОВ «Укртрансінтер» на підставі Договору від 11 лютого 2013 року.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Виходячи з викладеного вище обґрунтування, в діях ОСОБА_2 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно з ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Виходячи з викладеного вище, провадження по справі відносно ОСОБА_2 підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 260, 263-266, 472, 489 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, відносно ОСОБА_2 закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.11.2013
Оприлюднено20.11.2013
Номер документу35358470
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/21776/13-п

Постанова від 15.11.2013

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні