Постанова
від 19.11.2013 по справі 801/9878/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 листопада 2013 р. (11:42) Справа №801/9878/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим, м. Сімферополь, у складі головуючого судді Гаманка Є.О., за участю секретаря Сироватського М.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за адміністративним позовом

Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева"

про стягнення пені в розмірі 6249,14 грн.

Представники сторін:

представник позивача, Бахарева Н.Ю., довіреність № 04-5/11 від 30.09.13р.;

директор відповідача, Стрекалова М.М. розпорядження №133-п від 17.04.2007р.

Кримське республіканське відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" (далі відповідач) 6249,14 грн. пені, яка була нарахована у зв'язку з несвоєчасною сплатою адміністративно-господарських санкцій у розмірі 37100,00грн. за 2010 рік.

Представник позивача у судовому засіданні на наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позову посилаючись на ст. 99 КАС України та на відсутність коштів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 43 Конституції України держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю і гарантує рівні можливості для його реалізації. Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991р. № 875 зі змінами та доповненнями (далі Закон), передбачені гарантії для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами.

Пунктом 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 N 1434, встановлено, що Фонд є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначеного Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.

Основним завданням Фонду, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контроль за виконанням роботодавцями нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом. Фонд також відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за сплатою роботодавцями адміністративно-господарських санкцій і пені (підпункт 3 пункту 4 зазначеного Положення).

Згідно ст. 19 Закону для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч.1 ст.20 Закону роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним.

Відповідно до ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, в яких беруть участь ті самі особи, або особи, щодо якої встановлено ці обставини.

Згідно ст. 255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 06 квітня 2012р. у справі №2а-11026/11/0170/21, яка залишена без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2012р., встановлено, що норматив, щодо працевлаштування інвалідів, відповідно до вимог ст. 19 Закону становить 2 особи, а сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону та п. 3.7 Інструкції становить 37100,00 грн. Таким чином, відповідач повинен перерахувати до Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 37100,00 грн. адміністративно-господарських санкцій за два робочих місця, призначених для працевлаштування інвалідів і не зайняті ними.

Враховуючи вищенаведене, постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 06 квітня 2012р. у справі №2а-11026/11/0170/21 стягнуто з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів 37100,00 грн. заборгованості зі сплати адміністративно - господарських санкцій.

Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.07р. № 70 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцями самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого ч.1 ст.19 Закону.

Пунктом 2.2 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України № 223 від 15.05.2007 року (далі Порядок) визначено, що пеня - це штрафна санкція, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно сплаченої адміністративно-господарської санкції, передбаченої Законом за кожний календарний день прострочення виконання зобов'язання.

Відповідно до абз. 2, 3 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).

Пунктом 3.1 Порядку також передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Нарахування пені як роботодавцем, так і органом контролю здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій по день сплати включно (тобто з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу) (п. 3.4 Порядку).

Суми штрафних санкцій перераховуються підприємствами в дохід державного бюджету на рахунки органів Державного казначейства, а у разі несплати в установлений термін, відділення Фонду соціального захисту інвалідів вживають заходів щодо їх стягнення у судовому порядку.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем адміністративно-господарські санкції в розмірі 37100,00грн. у повному обсязі сплачені у період з 27.06.2013р. по 28.08.2013р. (а.с.7).

Отже, враховуючи кількість днів прострочки - 867 за період з 27.06.2013р. по 28.08.2013р., сума пені, яка нарахована позивачем складає 6249,14 грн.

Суд вважає неспроможним посилання відповідача на пропуск позивачем строку для звернення до суду з цим позовом тому, що право на нарахування пені у позивача виникло з моменту сплати відповідачем відповідних сум, тобто у період з 27.06.2013р. по 28.08.2013р.

Судом встановлено, що позивачем на адресу відповідача направлялись повідомлення від 30.08.2013 року про необхідність перерахування в дохід державного бюджету суму пені в розмірі 6249,14 грн. (а.с.18-20).

У порядку ст. 71 КАС України відповідачем не надано суду доказів сплати пені в сумі 6249,14 грн., або доказів наявності помилки в розрахунку суми пені, нарахованої позивачем.

При цьому суд вважає неспроможним посилання відповідача на відсутність коштів на сплату пені, як на підставу для відмови у позові, тому, що брак коштів, пов'язаний з фінансуванням відповідача з державного бюджету, не є безумовною підставою для звільнення відповідача від сплати пені, нарахованої у зв'язку із порушенням термінів сплати адміністративно-господарських санкцій.

При таких обставинах, вимоги Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню у повному обсязі, тому що не суперечать чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови, у повному обсязі постанову виготовлено 20.11.2013 року.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, ст.ст. 158-159, 161-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Санаторій ім. В. В. Куйбишева" (98635, АР Крим, м. Ялта, вул. Щербака, б. 11, ЄДРПОУ 02650771; МФО 384522; ЯФ АКБ «Південний»; р/р 26003310068401, або з іншого рахунку) на користь Кримського республіканського відділення Фонду соціального захисту інвалідів (95001, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Крилова, 133; р/р 31211230700039 ГУ ДКС України в АР Крим, МФО 824026, одержувач: Державний бюджет м. Ялта; 50070000, призначення платежу *; ЄДРПОУ платника, 50070000; 01; пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарської санкції за 2010 рік) 6249,14 грн. (шість тисяч двісті сорок дев'ять гривен чотирнадцять копійок) заборгованості зі сплати пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій за 2010р.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Гаманко Є.О.

Дата ухвалення рішення19.11.2013
Оприлюднено22.11.2013
Номер документу35370076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/9878/13-а

Постанова від 19.11.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Гаманко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні