Постанова
від 19.12.2006 по справі 34/460-06-11642а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

34/460-06-11642А

                   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"19" грудня 2006 р. Справа  № 34/460-06-11642А

19.12.2006р. в 12год.50хв. господарський суд Одеської області

у складі судді Фаєр Ю.Г.

при секретарі судового засідання Артемєвій В.В.,

за участю представників від позивача: Ковачова О.М. –головного державного податкового інспектора сектору супроводження справ у судах юридичного відділу ДПІ у Приморському районі м. Одеси, діючого на підставі довіреності від 19.10.06р. №30200/К/10-0117;

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань господарського суду Одеської області №416 адміністративну справу №34/460-06-11642А

за позовом Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси;

до відповідача Приватного підприємства "на ТИРАСПІЛЬСЬКІЙ"

про стягнення на суму 4146,57грн.

                                                           ВСТАНОВИВ:

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом, забезпечення податкової політики держави, згідно з частиною 3 статті 116 Конституції України, віднесено до компетенції органів виконавчої влади.

Відповідно до статті 4 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” Державна податкова адміністрація є центральним органом виконавчої влади, а статтею 2 цього Закону встановлено, що завданням органів Державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

З огляду на викладене органи Державної податкової служби законодавцем віднесено до суб'єктів владних повноважень, її діяльність входить до системи публічно-правових відносин, тому належить до компетенції адміністративних судів.

Державної податкова інспекція у Приморському районі м.Одеси звернулася до суду із позовом, в якому просить стягнути з відповідача на підставі п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) податковий борг по податку на додану вартість на загальну суму 4146,57грн., у т.ч. 909,60грн. штрафних санкцій по цьому податку та 104,97грн. пені.

Відповідач відзив на позовну заяву або письмові пояснення суду не надав, представника для участі в судовому засіданні не направив. Справа розглядається за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та давши їм оцінку в сукупності, суд прийшов до висновку, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно преамбули Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 названого закону податковий борг (недоїмка) –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), узгоджене платником податків або встановлене судом (господарським судом), але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно п.1.4. ст. 1 цього Закону пеня –це плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання. При цьому у п.1.2 ст.1 цього закону встановлено поняття податкового зобов'язання, яким є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до п.1.5 ст.1 названого закону штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.

Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду).

Відповідно до п.5.1 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.), податкове зобов'язання, самостійно визначене  платником податків у податковій декларації вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації . Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку.

Згідно п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 названого закону  узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначенні цією статтею,  визнається  сумою податкового боргу платника податків.

Державної податкова інспекція у Приморському районі м.Одеси звернулася до суду із позовом, відповідно до якого просить стягнути з відповідача податковий борг по податку на додану вартість на загальну суму 4146,57грн., у т.ч. 909,60грн. штрафних санкцій по цьому податку та 104,97грн. пені, посилаючись на виникнення у відповідача зазначеного податкового боргу по податковим деклараціям з ПДВ за січень 2005р., (вх.№7021 від 21.02.2005р.), березень 2005р. (вх.№37836 від 20.04.05р.), квітень 2005р. (вх.№65599 від 20.05.05р.), по податковому повідомленню –рішенню №0023041502 від 13.06.05р., прийнятому на підставі акту перевірки №5392 від 17.06.05р. з питання несвоєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання.

Крім того, після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня, згідно п.п.16.1.1 п.16.1 ст.16 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000р. (із змінами і доп.).

Відповідно до діючого законодавства Державною податковою інспекцією у Приморському районі м.Одеси були надіслані відповідачу перша податкова вимога №1/712 від 15.03.2005р. та друга податкова вимога №2/1646 від 11.07.2005р.

Доказів скасування в адміністративному порядку оскарження або визнання недійсними, нечинними або скасування судом зазначеного податкового повідомлення-рішення ДПІ, першої та другої податкових вимог,  відповідач суду не надав.

Зазначену суму боргу по податку на додану вартість на загальну суму 4146,57грн. в добровільному порядку відповідачем не сплачено, про що свідчать дані картки особового рахунку відповідача по податку на додану вартість, яка ведеться в органах державної податкової служби згідно з Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005р №276 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123), з врахуванням чого Державна податкова інспекція у Приморському районі м.Одеси звернулася до суду з позовом про стягнення останньої.

За таких обставин, слід стягнути з відповідача до бюджету податковий борг по податку на додану вартість на загальну суму 4146,57грн., у т.ч. 909,60грн. штрафних санкцій по цьому податку та 104,97грн. пені.

При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Покладення на відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею не передбачено.

На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.

Керуючись ст.ст.71, 72, 94, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства "на ТИРАСПІЛЬСЬКІЙ" (п/р26008009066001(980), в ФАКБ „Імексбанк”, МФО 328384, код ЄДРПОУ 32834077; адреса: 65029, м. Одеса, вул. Ніжинська, 66) на користь бюджету (р/р №31116029600008, код платежу 14010100, одержувач УДК в Одеській області, код ОКПО 23213460, банк УДК в Одеській області, МФО 828011) податковий борг по податку на додатну вартість на загальну суму 4146(чотири тисячі сто сорок шість)грн. 57коп.

3.Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                 Фаєр Ю.Г.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.12.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу353991
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —34/460-06-11642а

Постанова від 19.12.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Фаєр Ю.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні