Постанова
від 11.11.2013 по справі 808/8182/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2013 року 15 год. 50 хв. Справа № 808/8182/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Р.В. Сацького,

при секретарі судового засідання А.С. Ярошенко,

за участю представників сторін :

від позивача: Чупріній О.Ю.;

від відповідача: Кошель М.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя адміністративну справу

за позовною заявою: Приватної установи «Новий театр»

до: Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області

про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2013 року Приватна установа «Новий Театр» (далі - ПУ «Новий Театр», позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, відповідач), в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 22.08.2013 №1024 про відмову у внесенні Приватної установи «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій та скасувати зазначене рішення;

- зобов'язати Державну податкову інспекцію в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області внести до Реєстру неприбуткових установ та організацій Приватну установу «Новий Театр» (код ЄДРПОУ 38461402, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, 16).

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила задовольнити їх у повному обсязі, надала пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Вважає, що Рішення відповідача від 22.08.2013 № 1024 про відмову у внесенні ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки п.1.3, п. 3.1 Статуту позивача визначають ПУ «Новий Театр» як неприбуткову установу, метою діяльності якого є провадження благодійної діяльності і меценатства, що виражається у здійсненні діяльності у галузі театрів і театральної справи, пов'язаною зі створенням, публічним виконанням, публічним показом, поширенням та збереженням творів театрального мистецтва, забезпеченням умов для розвитку театральної творчості, підготовкою професіональних кадрів, пропагандою кращих зразків театрального мистецтва і не має на меті одержання прибутку. Відповідно до п.5.9 Статуту майно та доходи театру не можуть бути використані на користь засновника театру або його посадових осіб, а також не можуть бути розподілені як під час існування театру, так і після його ліквідації. Згідно з п.5.8 Статуту ПУ «Новий Театр» не має права використовувати належні йому кошти або будь-яке інше майно на цілі, не пов'язані з виконанням статутних завдань. Крім того, вважає необґрунтованим твердження відповідача, що організаційно-правова форма ПУ «Новий Театр» не відповідає п. 157.1 ст.157 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України). Вказує, що видами діяльності згідно з п.3.3 Статуту ПУ «Новий Театр» є ті види діяльності, вичерпний перелік яких визначений у ст.8 Закону України №2605-IV і які відповідно до вказаного Закону впроваджуються для розвитку театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві, а не з метою одержання прибутку. Таким чином, позивач вважає, що статутні документи ПУ «Новий Театр» відповідають вимогам Закону України «Про театри і театральну справу» та ПК України в частині визначення статусу ПУ «Новий Театр» як неприбуткової установи відповідно до пп. «г» п. 157.1 ст. 157 ПК України. Таким чином, ПУ «Новий Театр» має право на отримання статусу неприбуткової установи відповідно до такої структури ознаки, визначеної в Податковому кодексі України та Положенні про Реєстр, як (0011) - інші, ніж визначені в підпункті «б» пункту 157.1 статті 157 розділу III Кодексу, юридичні особи, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів (підпункт «г» пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового Кодексу). На підставі викладеного, просить адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у запереченнях на адміністративний позов. Зазначає, що ПУ «Новий Театр» не підлягає внесенню до Реєстру неприбуткових установ та організацій оскільки організаційно-правова форма ПУ «Новий Театр» не відповідає критеріям, визначеним п.157.1 ст. 157 ПК України; в п. 3.5 Статуту ПУ «Новий Театр» вказано, що види діяльності, здійснення яких передбачає отримання спеціальних дозволів та ліцензій, здійснюється після їх отримання, також в п.7.6.1 Статуту вказано, що голова правління театру одержує у разі необхідності згідно з чинним законодавством України необхідні для діяльності театру ліцензії, патенти, дозволи. Згідно зі ст.1 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензія -документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов, а відповідно до ст. 42 Господарського кодексу України господарська комерційна діяльність (підприємництво) - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. На підставі викладеного, просить суд у задоволенні адміністративного позову ПУ «Новий Театр» відмовити в повному обсязі.

На підставі ст. 160 КАС України в судовому засіданні 11.11.2013 проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши надані позивачем документи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, судом встановлені наступні обставини.

Приватна установа «Новий Театр» (ідентифікаційний код 38461402) є юридичною особою, яка зареєстрована 21.11.2012 за №11031020000033404 Виконавчим комітетом Запорізької міської ради, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АА № 465197 та Довідка АА № 708706 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ). Державну реєстрацію змін до установчих документів (викладення Статуту в другій редакції) проведено державним реєстратором юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Реєстраційної служби Запорізького міського управління юстиції 06.08.2013, номер запису 11031050001033404.

Відповідно до Довідки АА № 708706 від 27.11.2012 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) організаційно-правовою формою ПУ «Новий Театр» за КОПФГ є «Приватна організація (установа, заклад); видами діяльності за КВЕД-2010 Приватної установи «Новий Театр» є «90.01 Театральна та концертна діяльність» та «90.02 Діяльність із підтримки театральних і концертних заходів».

Судом встановлено, що розглянувши реєстраційну заяву (форма № 1-РН) платника податку від 09.08.2013 року щодо включення ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій, ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя було прийнято рішення 22.08.2013 №1024 про відмову у внесенні установи (організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Дане рішення було отримано директором ПУ «Новий Театр» 03.09.2013 року.

Оскільки ПУ «Новий Театр» вважає, що Рішення ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 09.08.2013 № 1024 про відмову у внесенні ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій прийнято всупереч діючому законодавству, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про скасування зазначеного рішення та зобов'язаня ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя внести ПУ «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали та заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що неприбуткові підприємства, установи та організації - підприємства, установи та організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Порядок оподаткування неприбуткових установ та організацій визначений ст. 157 ПК України.

Відповідно до п. 157.1 ст. 157 ПК України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є:

а) органами державної влади України, органами місцевого самоврядування, Національною академією наук України та створеними ними установами або організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів;

б) благодійними фондами і благодійними організаціями, створеними у порядку, визначеному законом для провадження благодійної діяльності; громадськими організаціями, створеними з метою надання реабілітаційних, фізкультурно-спортивних для інвалідів (дітей-інвалідів) та соціальних послуг, правової допомоги, провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, просвітньої, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями, громадськими організаціями інвалідів, спілками громадських організацій інвалідів та їх місцевими осередками, створеними згідно із відповідним законом; науково-дослідними установами та вищими навчальними закладами III-IV рівнів акредитації, внесеними до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави; заповідниками, музеями та музеями-заповідниками;

в) кредитними спілками, пенсійними фондами, створеними в порядку, визначеному відповідними законами;

г) іншими, ніж визначені в підпункті «б» цього пункту, юридичними особами, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів;

ґ) спілками, асоціаціями та іншими об'єднаннями юридичних осіб, створеними для представлення інтересів засновників (членів, учасників), що утримуються лише за рахунок внесків таких засновників (членів, учасників) та не провадять господарську діяльність, за винятком отримання пасивних доходів;

д) релігійними організаціями, зареєстрованими в порядку, передбаченому законом;

е) житлово-будівельними кооперативами та об'єднаннями співвласників багатоквартирного будинку;

є) професійними спілками, їх об'єднаннями та організаціями профспілок, утвореними в порядку, визначеному законом;

ж) організаціями роботодавців та їх об'єднаннями, утвореними в порядку, визначеному законом;

з) садівничими та гаражними кооперативами або товариствами, створеними в порядку, визначеному законом.

Згідно з п. 157.12 ст. 157 ПК України з метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх неприбуткових організацій та їх відокремлених підрозділів, які звільняються від оподаткування згідно з положеннями цього пункту. Право неприбуткової організації на користування пільгами в оподаткуванні податком на прибуток виникає після внесення такої організації до Реєстру неприбуткових організацій та установ органами державної податкової служби в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до пункту 2 розділу I Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 24.01.2011 № 37 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2011 за № 161/18899 (чинний на час виникнення спірних відносин) реєстр неприбуткових установ та організацій - це автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про неприбуткові підприємства, установи та організації та їх відокремлені підрозділи, визначені підпунктом 14.1.121 пункту 14.1 статті 14 розділу I Податкового кодексу України, доходи яких згідно із статтею 157 розділу III Податкового кодексу України звільняються від сплати податку на прибуток.

Згідно з абз. 2 п. 5 Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій при визначенні структури ознаки неприбуткових установ та організацій необхідно керуватися такими нормативно-правовими актами: Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Податковим кодексом України, законами України, що регулюють діяльність відповідної неприбуткової установи та організації, тощо.

Пунктами 2 та 3 розділу II Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій встановлено, що для внесення до Реєстру неприбуткова установа або організація повинна подати до органу державної податкової служби за її місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до цього Положення, а також копії установчих документів. Органи державної податкової служби можуть проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих документах.

Згідно з підпунктом «г» п. 157.1 ст. 157 ПК України ця стаття застосовується до неприбуткових установ та організацій, зареєстрованих згідно з вимогами законодавства та внесених органами державної податкової служби в установленому порядку до Реєстру неприбуткових організацій та установ, які є іншими, ніж визначені в підпункті «б» пункту 157.1 статті 157 розділу III Податкового кодексу України, юридичні особи, діяльність яких не передбачає отримання прибутку згідно з нормами відповідних законів.

Відповідно до п. 157.5 ст. 157 ПК України від оподаткування звільняються доходи неприбуткових установ та організацій, визначених у підпункті «г» пункту 157.1 цієї статті, отримані у вигляді:

- разових або періодичних внесків, відрахувань засновників і членів;

- коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від провадження їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів;

- дотацій або субсидій, отриманих з державного або місцевих бюджетів, державних цільових фондів або в межах технічної чи благодійної, у тому числі гуманітарної, допомоги, крім дотацій на регулювання цін на платні послуги, які надаються таким неприбутковим організаціям або через них їх одержувачам згідно із законодавством, з метою зниження рівня таких цін.

При цьому, відповідно до пп. 14.1.268 п. 14.1 ст. 14 ПК України пасивними доходами є доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.

За змістом п. 157.15 ст. 157 ПК України під терміном «основна діяльність» для цілей цього підпункту слід розуміти діяльність неприбуткових організацій, яка визначена для них як основна законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації, у тому числі з надання реабілітаційних та фізкультурно-спортивних послуг для інвалідів (дітей-інвалідів), благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх, соціальних та інших подібних послуг для суспільного споживання, зі створення систем соціального самозабезпечення громадян (недержавні пенсійні фонди та інші подібні організації).

До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів, виконання робіт, надання послуг, які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг є нижчою від звичайної або якщо така ціна регулюється державою.

Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку згідно з нормами законів, що регулюють їх діяльність.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що неприбутковими організаціями є організації, основною метою діяльності яких є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності та меценатства і іншої діяльності, передбаченої законодавством. Статутні документи такої організації повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності, які не передбачають одержання прибутку.

Таким чином, в статутних документах неприбуткової організації при визначенні мети її створення має бути чітко зазначено про те, що основною метою її діяльності є не одержання прибутку, а провадження благодійної діяльності, меценатства та іншої діяльності, передбаченої законодавством.

Створення та діяльність театрів регламентується спеціальним нормативним актом - Законом України від 31.05.2005 № 2605-IV «Про театри та театральну справу».

Відповідно до ст.7 зазначеного закону на території України створюються і діють театри, що відрізняються за видами театрального мистецтва, формою власності, спрямованістю на різні верстви населення та іншими ознаками. При цьому, засновниками театру можуть бути органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, юридичні або фізичні особи.

Статтею 8 Закону №2605-IV встановлено, що метою основної діяльності театру є розвиток театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві. Основна діяльність театру не має на меті одержання прибутку. При цьому, згідно з п.3 ст.15 Закону №2605-IV основна діяльність театрів, види якої визначені у статті 8 Закону, відносяться до некомерційної діяльності театрів.

Видами основної діяльності театру відповідно до ст.8 Закону №2605-IV є:

-створення, публічне виконання та публічний показ театральних вистав, інших творів театрального мистецтва на власній сцені (сценах) та на гастролях, організація мистецьких фестивалів, конкурсів, оглядів, а також реалізація квитків на зазначені заходи;

-підготовка театральних постановок, театрально-концертних програм та інших заходів на основі договорів з юридичними та фізичними особами для їх публічного виконання чи публічного показу на власній чи орендованих сценах з додержанням прав авторів та виконавців ролей (партій) відповідно до законодавства про авторське право та суміжні права;

- організація стажувань усіх категорій працівників театрів;

- надання організаціям на основі договорів постановочних послуг, сценічних постановочних засобів для проведення вистав, концертів;

- виготовлення на замовлення юридичних та фізичних осіб предметів художнього оформлення театральних постановок, концертів;

- надання власної сцени іншим театрам для проведення гастрольних заходів, спільних театральних проектів та програм;

- підготовка, тиражування та реалізація інформаційно-довідникових і рекламних матеріалів, копій відеоматеріалів та фонограм, пов'язаних з діяльністю театру, з додержанням прав авторів та виконавців ролей (партій) відповідно до законодавства про авторське право і суміжні права.

В частині 4 ст. 15 Закону «Про театри та театральну справу» встановлено, що театри мають право на одержання статусу неприбуткової організації, при цьому частиною 5 вказаної статті передбачено, що установчі документи театру, що претендує на одержання статусу неприбуткової організації, повинні визначати статус театру як неприбуткової організації.

Як вбачається з матеріалів справи, ПУ «Новий Театр» діє на підставі Статуту, затвердженого рішенням Ради Торгівельно-промислової транснаціональної корпорації «Кераміст», оформленим протоколом № 3 від 29.07.2013.

Пунктом 1.3 Статуту ПУ «Новий Театр» Театр визначено як неприбуткову установу.

При цьому, згідно з п.3.1 метою діяльності Театру є провадження благодійної діяльності і меценатства, що виражається у здійсненні діяльності у галузі театрів і театральної справи, пов'язаною зі створенням, публічним виконанням, публічним показом, поширенням та збереженням творів театрального мистецтва, забезпеченням умов для розвитку театральної творчості, підготовкою професіональних кадрів, пропагандою кращих зразків театрального мистецтва і не має на меті одержання прибутку.

Згідно з п.3.3 Статуту Театр здійснює діяльність, яка передбачає розвиток театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві і не має на меті одержання прибутку.

Видами діяльності Театру згідно з п.3.3 Статуту ПУ «Новий Театр» є ті види діяльності, вичерпний перелік яких визначений у ст.8 Закону України №2605-IV і які відповідно до Закону впроваджуються для розвитку театрального мистецтва і театральної справи, формування та задоволення потреб населення в театральному мистецтві, а не з метою одержання прибутку.

Водночас, відповідно до п.5.9 Статуту майно та доходи Театру не можуть бути використані на користь Засновника театру або його посадових осіб, а також не можуть бути розподілені як під час існування Театру, так і після його ліквідації.

Окрім цього, згідно з п.5.8 Статуту ПУ «Новий Театр» не має права використовувати належні йому кошти або будь-яке інше майно на цілі, не пов?язанні з виконанням статутних завдань.

Аналізуючи наведені положення Статуту ПУ «Новий Театр», суд приходить до висновку, що статутні документи ПУ «Новий Театр» у повній мірі відповідають вимогам Закону України від 31.05.2005 № 2605-IV «Про театри та театральну справу», що регулює діяльність відповідної неприбуткової установи, та вимогам підпункту «г» пункту 157.1, пункту 157.5 ПК України в частині визначення статусу ПУ «Новий Театр» як неприбуткової установи.

Згідно зі ст.1 Закону України від 01.06.2000 №1775-ІІІ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензія - документ державного зразка, який засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного виду господарської діяльності протягом визначеного строку у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України за умови виконання ліцензійних умов.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).

Некомерційне господарювання - це самостійна систематична господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб'єктами господарювання державного або комунального секторів економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до ст. 12 Господарського кодексу забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування. Некомерційна господарська діяльність може здійснюватися також іншими суб'єктами господарювання, яким здійснення господарської діяльності у формі підприємництва забороняється законом.

В п. 3.5 Статуту ПУ «Новий Театр» вказано, що види діяльності, здійснення яких передбачає отримання спеціальних дозволів та ліцензій, здійснюється після їх отримання. Водночас, в п.7.6.1 Статуту вказано, що голова правління театру одержує у разі необхідності згідно з чинним законодавством України необхідні для діяльності театру ліцензії, патенти, дозволи.

З аналізу зазначених норм права вбачається, що господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність), при цьому відповідно до п.7.6.1 Статату ПУ «Новий Театр» необхідні для діяльності театру ліцензії, патенти, дозволи для здійснення окремих видів діяльності одержуються у разі необхідності згідно з чинним законодавством України.

Відповідно до ст.15 Закону № 2605-IV театри мають право здійснювати як комерційну, так і некомерційну господарську діяльність. Основна діяльність театрів, види якої визначені у п.3.3 Статуту ПУ «Новий Театр» та вичерпний перелік яких визначений у статті 8 зазначеного Закону, відноситься до некомерційної діяльності театрів.

До комерційної діяльності театрів згідно зі ст.15 Закону № 2605-IV відносяться такі додаткові види господарської діяльності, не заборонені законодавством:

- продаж сувенірної продукції та квітів;

- продюсерська діяльність;

- організація харчування працівників театру та глядачів;

- розміщення реклами в театрі;

- організація презентацій;

- виробництво товарів та надання послуг, що здійснюються виробничими службами та цехами театрів;

- прокат і реалізація костюмів, взуття, обладнання, реквізиту, бутафорії, гримувальних, пастижерних та інших товарів і предметів;

- інші види діяльності, передбачені установчими документами театру.

Можливість здійснення театрами комерційної діяльності передбачена законом та не залежить від того, зазначено про це в статуті чи ні. При цьому, доходи одержані театрами, внесеними до реєстру неприбуткових організацій, відповідно до ст.15 Закону № 2605-IV оподатковуються відповідно до закону.

Дана норма закріплена і в п.157.11 ПК України, відповідно до якого у разі, якщо неприбуткова організація отримує дохід з джерел, інших, ніж визначені пунктами 157.2 - 157.9 цієї статті, така неприбуткова організація зобов'язана сплатити податок на прибуток, який визначається як сума доходів, отриманих з таких інших джерел, зменшена на суму витрат, пов'язаних з отриманням таких доходів, але не вище суми таких доходів.

Згідно з ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, та з огляду на викладене, висновки Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про невідповідність Статуту Приватної установи «Новий Театр» положенням ПК України в частині визначення статусу ПУ «Новий Театр» як неприбуткової установи є безпідставними та недоведеними, а рішення ДПІ в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя від 22.08.2013 № 1024 про відмову у внесенні ПУ «Новий Театр» до Реєстру є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.1 та ч.3 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись статтями 2, 11, 17, 18, 71, 87, 90, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області від 22.08.2013 №1024 про відмову у внесенні Приватної установи «Новий Театр» до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області внести до Реєстру неприбуткових установ та організацій Приватну установу «Новий Театр» (код ЄДРПОУ 38461402, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, 16).

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватної установи «Новий театр» витрати на сплату судового збору у сумі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Р.В. Сацький

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2013
Оприлюднено25.11.2013
Номер документу35400338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/8182/13-а

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Постанова від 11.11.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 21.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні