Постанова
від 21.11.2013 по справі 823/3450/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2013 року справа № 823/3450/13

м. Черкаси

12 год. 00 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мишенка В.В.,

при секретарі Гордієнку Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси в приміщенні суду адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства «Анвіс-Трейд» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора м. Черкаси в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з закритого акціонерного товариства «Анвіс-Трейд» (далі-відповідач) заборгованість зі сплати штрафу у розмірі 1700 грн. 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог прокурором зазначено, що до відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів відповідною постановою було накладено санкцію у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. Зазначену постанову відповідачем оскажено не було, штрафні санкції не сплачено, а тому штраф підлягає стягненню в судовому порядку.

Представник прокуратури позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити а також розгляд справи провести без його участі.

Представник позивача адміністративний позов підтримала в повному обсязі та просила розгляд справи провести без участі представника.

Відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, свого представника не направив, проте до суду повертаються конверти з відміткою - адресат вибув.

У зв'язку з неявкою в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Згідно з ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.

Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 121 Конституції України від 28.06.1996р. № 254к/96-ВР прокуратура України становить єдину систему, на яку покладаються представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом.

Згідно зі ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991р. № 1789-XII підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

Відповідно до п. 23 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду Державного бюджету України належать кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються відповідно до закону (крім штрафів, визначених пунктами 11, 12 і 13 частини першої статті 69 цього Кодексу).

Тому згідно ч. 2 ст. 60 КАС України передбачено, що з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави. При цьому прокурор повинен надати адміністративному суду докази, які підтверджують неможливість громадянина самостійно здійснювати представництво своїх інтересів.

Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Закрите акціонерне товариство «Анвіс-Трейд», як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 14188355, зареєстроване 12.12.1995 року.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон України № 448/96-ВР).

Відповідно до статті 1 Закону України № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону України № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно частин 1-4 статті 6 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно до вимог п. 10 ст. 8 Закону України № 448/96-ВР національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до акту від 03.04.2013 року № 839-ЦД-4-Е про правопорушення на ринку цінних паперів встановлено ознаки порушення ЗАТ «Анвіс-Трейд» вимог ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», пункт 1, глави 7, розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006р. № 1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007р. за № 97/13364 (зі змінами та доповненнями), а саме: неподання ЗАТ «Анвіс-Трейд» регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента в електронній та паперовій формах. Термін подання регулярної річної інформації за 2011 рік до територіального органу Комісії за місцезнаходженням емітента - до 01.06.2012 року.

Після чого постановою від 05 квітня 2013 року було призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ «Анвіс-Трейд» на 25.04.2013р. об 11 год. 15 хв. Та надіслано 05.04.2013р., згідно зі штампом вих. № 03/02/3225/ПР.

В подальшому 25.04.2013 року постановою № 819-ЦД-4-Е постановлено, за неподання регулярної річної інформації про результати фінансово-господарської діяльності за 2011 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, накласти на ЗАТ «Анвіс-Трейд» штрафну санкцію у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 1700 грн. В якій також зазначено, що постанова може бути оскаржена протягом 10 днів. Постанова та розпорядження про усунення недоліків на ринку цінних паперів направлена 29.04.2013р. за вих.. № 03/02/4312/ПН, про що свідчить супровідний лист(а.с. 7).

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулюються Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок» від 23 лютого 2006 року № 3480-IV (далі - «Закон № 3480-IV»).

Стаття 2 Закону № 3480-IV визначає емітента як юридичну особу, Автономну Республіку Крим або міські ради, а також державу в особі уповноважених нею органів державної влади, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов'язання щодо них перед їх власниками.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону № 3480-IV регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 2 ст. 40 Закону № 3480-IV визначено, що звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється: для акціонерних товариств - з дня державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів (крім акцій) - з дня реєстрації випуску цінних паперів до 31 грудня звітного року включно.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулюються Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 року № 1591.

Пунктом 1 Главою 7, розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 грудня 2006 р. N 1591 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364 встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

В зв'язку з тим, що ЗАТ «Анвіс-Трейд» не опублікувало річну інформацію за 2011 рік ст. 11 Закону України № 448/96-ВР передбачена відповідальність юридичних осіб.

Згідно з п. 7 ст. 11 Закону України № 448/96-ВР неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вищезазазначену постанову направлено відповідачу рекомендованим листом, про що свідчить реєстр рекомендованих відправлень від 30.04.2013 року № 309.

Розділом 18 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

У разі оскарження цієї постанови штраф має бути сплачений: не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення; не пізніше як через 15 днів з дня отримання рішення за результатами розгляду скарги, якщо рішення передбачає сплату штрафу.

Резолютивною частиною постанови передбачено, що рішення може бути оскаржено в 10-денний термін до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або до суду у встановленому законодавством порядку.

Приймаючи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки штраф не сплатив та не оскаржив постанову про його накладення в установленому порядку, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з закритого акціонерного товариства «Анвіс-Трейд» (18009, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Дахнівська, буд. 50, кім. 21, ідентифікаційний код 14188355) на користь бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (03680, м. Київ, вул. Горького, 51, ідентифікаційний код 38039715) штраф за правопрушення на ринку цінних паперів в розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Мишенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2013
Оприлюднено25.11.2013
Номер документу35402962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/3450/13-а

Ухвала від 08.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

Постанова від 21.11.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Мишенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні