Копія:
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2013 р. справа №818/8517/13-a
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бондаря С.О.
за участю секретаря судового засідання - Мамонтової К.В.
представника позивача - Солов"я П.О.
представника відповідача - Бєлокопитової Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/8517/13-a
за позовом державної фінансової інспекції в Сумській області
про зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція в Сумській області звернулася до суду з адміністративним позовом до обласного комунального закладу "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького" про зобов'язання виконати п. 4 листа-вимоги державної фінансової інспекції в Сумській області від 12.07.2013 року №18-04-14-14/5113 "Про усунення виявлених ревізією порушень" в частині: відобразити дебіторську заборгованість за Сумським державним університетом в сумі 69735 грн. 80 коп.; стягнути кошти в сумі 69735 грн. 80 коп. з Сумського державного університету з подальшим перерахуванням коштів в сумі 55393 грн. 84 коп. до обласного бюджету, так як видатки були проведені в минулих бюджетних періодах /2001-2012р.р./; в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України. Свої вимоги мотивує тим, що в ході ревізії діяльності комунального закладу "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького" встановлено безпідставне проведення витрат відповідачем на утримання кафедри інфекційних хвороб Сумського державного університету, а саме на оплату комунальних послуг, в сумі 69735,80 грн. На адресу позивача був направлений припис про усунення вказаних порушень, який до теперішнього часу залишається не виконаним.
Обласний комунальний заклад "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького", заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що між Сумською обласною інфекційною клінічною лікарнею ім. З.Й.Красовицького (далі - лікарня) та Сумським державним університетом укладено угоду про співробітництво від 22.04.2009р. № 1. Відповідно до п.3.2. вказаного договору та п.1.5 Положення про клінічний лікувально - профілактичний заклад охорони здоров'я, затвердженого наказом МОЗ України від 05.06.1997р. № 174, витрати, пов'язані з утриманням матеріально-технічної бази клінічних лікувально-профілактичних закладів охорони здоров'я, здійснюються за рахунок коштів цього закладу. Угодою про співробітництво передбачено, що лікувальний заклад виділяє приміщення, які спільно використовуються (п.1.3 договору), забезпечує господарське обслуговування приміщень, роботу медичної апаратури. Навчальний заклад забезпечує навчальну, лікувальну та наукову роботу. Відповідно до такого розмежування відбувається розмежування витрат, оскільки п. 1.5 Положення передбачає, що витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково-дослідного процесів здійснюються за рахунок коштів на утримання відповідного вищого медичного закладу освіти, а витрати, пов'язані з утриманням матеріально - технічної бази - за рахунок коштів лікувально-профілактичного закладу. Таке розмежування відповідає вимогам ст.1130 Цивільного кодексу України та ст.176 Господарського кодексу України. Тому, на думку відповідача, проведення витрат лікарнею на утримання кафедри інфекційних хвороб Сумського державного університету, а саме на оплату комунальних послуг, в сумі 69735,80 грн. є обґрунтованими.
Представник позивача Соловей П.О. в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача Бєлокопитова Н.В. позов не визнала з підстав, викладених у письмовому запереченні.
Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
В судовому засіданні встановлено, що Державною фінансовою інспекцією в Сумській області проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності в комунальному закладі «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького», за результатами якої складено акт від 05.07.2013р. № 04-07/58 (а.с.16-23).
На підставі акту ревізії, головному лікарю комунального закладу «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького» пред'явлено вимогу від 12.07.2013р. № 18-04-14-14/5113 про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства та необхідності повідомити інспекцію про вжиті заходи в строк до 12 серпня 2013 року (а.с.24-26).
Зазначена вимога не була оскаржена комунальним закладом «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького», що свідчить про визнання відповідачем вимоги.
На виконання вимоги, комунальним закладом вживалися заходи щодо усунення виявлених порушень.
Проте, на момент звернення до суду залишається не виконаним п. 4 вимоги від 12.07.2013 № 18-04-14-14/5113 «Про усунення виявлених ревізією порушень», а саме:
- відобразити дебіторську заборгованість за Сумським державним університетом в сумі 69735,80 грн.;
- стягнути кошти у сумі 69735,80 грн. з Сумського державного університету з подальшим перерахуванням коштів в сумі 55393,84 грн. до обласного бюджету, так як видатки були проведені в минулих бюджетних періодах (2011-2012 роки);
- в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст.130-136 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до п.7 ст.10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Отже вимога органу державного фінансового контролю щодо усунення виявлених порушень законодавства є обов»язковою до виконання.
Враховуючи, що вимога державної фінансової інспекції в Сумській області не була оскаржена комунальним закладом «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького», то вона є обов»язковою до виконання.
Посилання відповідача на необґрунтованість вимоги є безпідставними з огляду на таке.
Ревізією оплати комунальних послуг встановлено, що на базі комунального закладу «Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького» розміщено кафедру інфекційних хвороб медичного інституту Сумського державного університету, який підпорядкований Міністерству освіти і науки України, та фінансується за рахунок коштів державного бюджету.
Для забезпечення якісного науково-педагогічного процесу установою виділено Сумському державному університету необхідну кількість приміщень, а саме було закріплено за кафедрою інфекційних хвороб медичного інституту Сумського державного університету протягом періоду, що підлягав ревізії, 151,8 м 2 площі.
Кафедра інфекційних хвороб медичного інституту Сумського державного університету розміщена у приміщенні лікарні згідно угоди про співробітництво між закладом і Сумським державним університетом від 22.04.2009р. №1, яку складено відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 05.06.1997р. №174 «Про затвердження Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров'я», розпоряджень голови Сумської обласної державної адміністрації від 13.11.2000р. №380, наказу управління охорони здоров'я Сумської обласної державної адміністрації від 06.04.2001р. №325.
На підставі укладеної угоди, відповідачем проведено виплати на утримання кафедри інфекційних хвороб Сумського державного університету, а саме на оплату комунальних послуг, в сумі 69735,80 грн.
Проведення вказаних виплат суперечить вимогам ч.2 ст.85 Бюджетного кодексу України та п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2009р. №228, згідно яких заборонено планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів.
Також частиною 2 статті 4 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджетна система України і Державний бюджет України встановлюються виключно даним Кодексом та законом про Державний бюджет України, якщо іншим нормативно-правовим актом бюджетні відносини визначаються інакше, ніж у даному Кодексі, застосовуються відповідні норми цього Кодексу.
Під час ревізії до Головного фінансового управління Сумської обласної державної адміністрації направлено запит від 30.05.2013р. №18-04-15-15/3955 з проханням надати інформацію: чи виділялись лікарні у періоді, що підлягав ревізії, коштів на сплату комунальних послуг, спожитих кафедрою інфекційних хвороб медичного інституту Сумського державного університету, за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату.
Отриманою від Головного фінансового управління Сумської обласної державної адміністрації відповіддю виділення Лікарні вищевказаних коштів не підтверджено.
Всього за період, що підлягав ревізії, Лікарнею проведено витрат на утримання кафедри інфекційних хвороб Сумського державного університету, а саме на оплату комунальних послуг, в сумі 69735,80 грн.
Отже, внаслідок недотримання вимог бюджетного законодавства відповідачем зайво заплановано та проведено видатків на оплату за рахунок коштів загального фонду комунальних послуг, спожитих сторонньою юридичною особою (Сумським державним університетом) в сумі 69735,80 гривень.
Таким чином, суд вважає за необхідне зобов'язати обласний комунальний заклад "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й.Красовицького" виконати частково п. 4 листа-вимоги державної фінансової інспекції в Сумській області від 12.07.2013 року №18-04-14-14/5113, а саме: відобразити дебіторську заборгованість за Сумським державним університетом в сумі 69735 грн. 80 коп.; стягнути кошти в сумі 69735 грн. 80 коп. з Сумського державного університету з подальшим перерахуванням коштів в сумі 55393 грн. 84 коп. до обласного бюджету, так як видатки були проведені в минулих бюджетних періодах /2001-2012р.р./; в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов державної фінансової інспекції в Сумській області до обласного комунального закладу "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького" про зобов'язання вчинити дії - задовольнити.
Зобов'язати обласний комунальний заклад "Сумська обласна інфекційна клінічна лікарня імені З.Й. Красовицького" (м. Суми, вул. 20 років Перемоги, 15, код ЄДРПОУ 14011007) виконати частково п. 4 листа-вимоги державної фінансової інспекції в Сумській області від 12.07.2013 року №18-04-14-14/5113 "Про усунення виявлених ревізією порушень", а саме: відобразити дебіторську заборгованість за Сумським державним університетом в сумі 69735 грн. 80 коп.; стягнути кошти в сумі 69735 грн. 80 коп. з Сумського державного університету з подальшим перерахуванням коштів в сумі 55393 грн. 84 коп. до обласного бюджету, так як видатки були проведені в минулих бюджетних періодах /2001-2012р.р./; в іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб, шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) С.О. Бондар
Повний текст постанови виготовлений 22 листопада 2013 року.
З оригіналом згідно:
Суддя С.О. Бондар
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 25.11.2013 |
Номер документу | 35408134 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.О. Бондар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні