cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" листопада 2013 р.Справа № 922/4166/13
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Присяжнюка О.О.
при секретарі судового засідання Кріциній В.Е.
розглянувши справу
за позовом Харківського прокурора з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, м. Харків в інтересах держави в особі ДП "Завод ім.В.О. Малишева", м. Харків до ТОВ "Будівельна компанія Регіонбудсервіс-2002", м. Харків про визнання недійсним договору за участю представників сторін:
позивача - Повелиця Г.В., дов. № 16/38 від 04.01.2013р.
відповідача - не з'явився
прокурор - не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Прокурор в інтересах держави в особі позивача звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати недійсним договір підряду № 362дп від 17.10.2011р., укладений між ДП "Завод ім.В.О. Малишева" та ТОВ "Будівельна компанія Регіонбудсервіс - 2002". Свої вимоги прокурор обґрунтовує тим, що договір підряду № 362дп від 17.10.2011р. за своїм змістом не відповідає Типовому договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010 року №925, а також вимогам п. 2.1, 2.3 Документації конкурсних торгів щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі у торгах на закупівлю робіт з ремонту покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С і 420, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів ДП "Завод ім. В.О. Малишева" від 26.07.2011 року, Додатку №5 до Документації конкурсних торгів - проекту Договору, ч.1 ст. 2, ст. 22, 31, ч.1, 5 ст. 40, ч.1 ст. 41 Закону України "Про здійснення державних закупівель". Крім того, прокурор посилається на те, що оспорюваний Договір не містить і інших істотних умов, визначених, зокрема, Господарським кодексом України.
В судовому засіданні 12.11.2013р. оголошено перерву до 19.11.2013р.
У призначене судове засідання прокурор не з'явився, про причини неявки суд не повідомив. Про час та місце розгляду справи прокурор був повідомлений належним чином.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов прокурора в повному обсязі, просить його задовольнити.
Представник відповідача у призначене судове засідання не з'явився, через канцелярію суду подав заяву (вх. № 42782 від 19.11.2013р.) про слухання справи без участі його представника. У відзиві на позов (вх. № 41197 від 07.11.2013р.) відповідач заперечує проти позову, вважає що у позивача відсутні підстави для визнання спірного договору недійсним. Зокрема, відповідач посилається на те, що спірний договір є дійсним оскільки сторонами досягнуто згоди щодо усіх істотних умов договору і невідповідність його окремих частин Закону не тягне за собою визнання його повністю недійсним.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
17 жовтня 2011 року між позивачем - ДП "Завод ім. В.О.Малишева" (замовником) та відповідачем - ТОВ "Будівельна компанія "Регіонбудсервіс 2002" (генпідрядником) був укладений договір підряду № 362 дп (надалі - Договір).
Відповідно до умов Договору замовник доручає а генпідрядник бере на себе зобов'язання по ремонту покрівлі, заміні внутрішніх водостоків корпусів 300С та 420 (п.1.1 Договору).
Відповідно до п.2.1. Договору, договірна ціна робіт складає 23316370,80грн.
Договір укладено за результатами проведення процедури відкритих торгів відповідно до документації конкурсних торгів щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі у торгах на закупівлю робіт з ремонту покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С і 420, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів ДП «Завод імені В.О. Малишева» від 26.07.2011 року.
Відповідно до пункту 2 «Істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю» розділу 6 «Укладання договору про закупівлю» Документації конкурсних торгів щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі у торгах на закупівлю робіт з ремонту покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С і 420, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів ДП «Завод ім. В.О. Малишева» від 26.07.2011р. проект договору викладено в Додатку 4 Документації конкурсних торгів. Договір про закупівлю укладається у письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом та має відповідати формі Типового договору, який затверджено Наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010р. № 925. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів (у тому числі ціни за одиницю продукції) переможця процедури закупівлі та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю до повного виконання зобов'язань сторонами, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та узгодженого зменшення сторонами договору ціни договору про закупівлю. Учасник не має права відступати від істотних умов договору, але має право конкретизувати його умови. Істотними умовами договору про закупівлю є: предмет договору; кількість (обсяг) послуги та вимоги щодо її якості; порядок здійснення оплати; ціна договору; термін та місце надання послуги; строк дії договору; права та обов'язки сторін; зазначення умови щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків; відповідальність сторін.
Відповідно до пунктів 1.1., 1.2. проекту договору, наведеного у додатку № 5 документації конкурсних торгів, підрядник зобов'язується з червня по грудень 2011 році виконати Замовнику Роботи за обсягом та за цінами, зазначеними в Додатку, що є невід'ємною частиною цього Договору, а Замовник - прийняти та оплатити такі Роботи. Найменування: ремонт покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С та 420 згідно з діючими будівельними, санітарними, технологічними та протипожежними нормами та правилами з одночасною розробкою проектно-кошторисної документації (далі - Роботи).
При цьому, відповідно до п. 1.3. договору № 362дп від 17.10.2011р. документація складається з кошторису та договірної ціни, складених відповідно до ДБН Д 1.1-1-2000, які є невід'ємною частиною договору та надаються Генпідрядником Замовнику на затвердження на протязі 5 днів з моменту підписання Договору.
Обов'язок щодо складання та передачі Генпідрядником Замовнику проектної документації договором № 362дп від 17.10.2011р. не передбачений.
Відповідно до п. 1.1 проекту договору роботи мають бути виконані з червня по грудень 2011року. При цьому, згідно п. 4.1 проекту договору розрахунки проводяться шляхом перерахування коштів на рахунок Виконавця поетапно після підписання Сторонами Акту виконаних робіт. Згідно п. 5.1 проекту договору строк виконання робіт встановлюється Договором підряду, визначається графіком ремонту, враховуючи всі необхідні іспити. Невід'ємною частиною договору підряду є ПВР (ПОР), календарний план виконання робіт, по кожному об'єкту окремо, у якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт згідно з переліком.
Згідно пунктів 3.1., 3.2. договору № 362дп від 17.10.2011р. генпідрядник зобов'язується розпочати роботи за даним Договором на протязі 5 днів з моменту перерахування авансу на матеріали та роботу. Строк виконання робіт - шість місяців з моменту початку будівельних робіт. Календарні плани виконання робіт відсутні. Згідно п. 2.2. договору № 362 від 17.10.2011 Замовник здійснює попередню оплату у розмірі 30% від вартості робіт.
Згідно п. 6.2.3 проекту договору Замовник має право зменшувати обсяг закупівлі виконання робіт та загальну вартість цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому разі Сторони вносять відповідні зміни до цього Договору.
Договір № 362дп від 17.10.2011р. такої умови не містить.
Згідно п. 15 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. № 668 у договорі підряду сторони зобов'язані визначити найменування об'єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
Договір № 362дп від 17.10.2011р. не містить параметрів об'єкта будівництва, а також проектної документації.
Пунктом 9.3 договору № 362дп від 17.10.2011р. гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва встановлено 8 років з дня його прийняття.
В обґрунтування своїх вимог за позовом прокурор посилається на те, що договір підряду № 362дп від 17.10.2011р. за своїм змістом не відповідає Типовому договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти, затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010 року №925, а також вимогам п. 2.1, 2.3 Документації конкурсних торгів щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі у торгах на закупівлю робіт з ремонту покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С і 420, затвердженої рішенням комітету з конкурсних торгів ДП "Завод ім. В.О. Малишева" від 26.07.2011 року, Додатку №5 до Документації конкурсних торгів - проекту Договору, ч.1 ст. 2, ст. 22, 31, ч.1, 5 ст. 40, ч.1 ст. 41 Закону України "Про здійснення державних закупівель". Крім того, на думку прокурора, оспорюваний Договір не містить і інших істотних умов, визначених, зокрема, Господарським кодексом України.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить із наступного.
Пленум Верховного Суду України в Постанові від 06.11.2009р. №9 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» роз'яснив, що правочин може бути визнаний недійсним лише з підстав, визначених законом. При цьому суд повинен встановити наявність цих обставин, з якими закон пов'язує настання певних юридичних наслідків.
Відповідно до ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч.1-3, 5 та 6 ст. 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Згідно з ч.1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Зазначені положення ЦК України узгоджуються з положеннями ч.1 ст. 207 ГК України, відповідно до якої господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинене з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Згідно ст. 7 Господарського кодексу України відносини у сфері господарювання регулюються Конституцією України, цим Кодексом, законами України, нормативно-правовими актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також іншими нормативними актами.
Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 75 ГК України (в редакції, що діяла на час укладення Договору № 362дп від 17.10.2011р.) для закупівель товарів, робіт чи послуг державне комерційне підприємство застосовує процедури закупівель, визначені Законом України "Про здійснення державних закупівель".
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010р. N 2289-VI (в редакції, яка діяла на час укладення Договору № 362дп від 17.10.2011р.) цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень.
Згідно ч. 1 ст. 40 Закону N 2289-VI договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Типовий договір про закупівлю затверджується Уповноваженим органом.
Згідно ч. 3 ст. 184 ГК України укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Згідно ч.2 ст. 179 Господарського кодексу України Кабінет Міністрів України, уповноважені Президентом України міністерства, інші центральні органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.
Згідно ч.4 ст. 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Відповідно до абзацу четвертого підпункту 19 частини першої статті 8 та абзацу другого частини першої статті 40 Закону N 2289-VI Наказом Міністерства економіки України від 27.07.2010р. № 925 затверджено форму Типового договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти.
Згідно ч. 2 ст. 22 Закону N 2289-VI Документація конкурсних торгів повинна містити:
1) інструкцію з підготовки пропозицій конкурсних торгів;
2) кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
4) кількість товару та місце його поставки;
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) проект договору або основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю;
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані пропозиції конкурсних торгів, у разі якщо учасникам дозволяється подати пропозиції конкурсних торгів стосовно частини предмета закупівлі (лота);
9) перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критеріїв;
10) строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів;
11) інформацію про валюту, в якій повинна бути розрахована і зазначена ціна пропозиції конкурсних торгів;
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів;
13) зазначення способу, місця та кінцевого строку подання пропозицій конкурсних торгів;
14) порядок надання роз'яснень щодо документації конкурсних торгів;
15) розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій конкурсних торгів (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
17) місце, дату і час розкриття пропозицій конкурсних торгів;
18) прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Згідно ч. 1 ст. 40 Закону N 2289-VI договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Типовий договір про закупівлю затверджується Уповноваженим органом.
Згідно ч. 5 ст. 40 Закону N 2289-VI умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Судом встановлено, що договір № 362дп від 17.10.2011р. не відповідає проекту договору, наведеного у додатку № 5 документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з ремонту покрівлі, заміну внутрішніх водостоків корпусів 300С та 420, а саме пунктам 1.1, 1.2, 4.1, 5.1, п. 6.2.3 проекту договору.
Крім того, суд зазначає, що згідно п. 1 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. № 668 (надалі - Загальні умови), ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об'єктів), а також комплексів і видів робіт, пов'язаних із капітальним будівництвом об'єктів.
Положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Згідно п. 2 Загальних умов, загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Згідно п.3 Загальних умов, кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни.
проектна документація - текстові та графічні матеріали, затверджені в установленому порядку, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, а також кошториси об'єкта будівництва.
Згідно п. 5 Загальних умов, договір підряду укладається у письмовій формі. Істотними умовами договору підряду є, зокрема, найменування та реквізити сторін; місце і дата укладення договору підряду; предмет договору підряду; договірна ціна; строки початку та закінчення робіт (будівництва об'єкта); права та обов'язки сторін; порядок забезпечення виконання зобов'язань за договором підряду; умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва; порядок забезпечення робіт проектною документацією, ресурсами та послугами; порядок залучення субпідрядників; вимоги до організації робіт; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів; умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт; джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта); порядок розрахунків за виконані роботи; порядок здачі-приймання закінчених робіт (об'єкта будівництва); гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору підряду; порядок врегулювання спорів; порядок внесення змін до договору підряду та його розірвання.
Згідно п. 48 Загальних умов, сторона, що забезпечує роботи (будівництво об'єкта) проектною документацією, зобов'язана протягом установленого договором підряду строку передати іншій стороні чотири примірники проектної документації, якщо інше не передбачено договором підряду. Додаткові примірники проектної документації передаються за домовленістю сторін.
При цьому, судом встановлено, що проектна документація на виконання робіт з ремонту покрівлі, заміни внутрішніх водостоків корпусів 300С та 420 відсутня.
Згідно п.17 Загальних умов, невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
При цьому, судом встановлено, що календарний графік виконання робіт за договором № 362дп від 17.10.2011р. відсутній.
Згідно п. 15 Загальних умов, у договорі підряду сторони зобов'язані визначити найменування об'єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
В порушення зазначеного пункту договір № 362дп від 17.10.2011р. не містить параметрів об'єкта будівництва, а також проектної документації.
Згідно п. 69 Загальних умов, організація виконання робіт повинна відповідати проектно-технологічній документації (проект організації будівництва та проект виконання робіт), склад і зміст якої визначається нормативними документами та договором підряду.
Договір № 362дп від 17.10.2011р. зазначених умов не містить, проектно-технологічна документація відсутня.
Згідно п. 73 Загальних умов Підрядник зобов'язаний у визначеному договором підряду порядку інформувати замовника про:
хід виконання робіт, у тому числі про відхилення від графіка їх виконання (причини, заходи щодо усунення відхилення тощо);
забезпечення виконання робіт матеріальними ресурсами;
результати здійснення контролю за якістю виконуваних робіт, матеріальних ресурсів;
загрозу виконанню договору підряду з вини замовника.
Договір № 362дп від 17.10.2011р. вищевказаних обов'язків не містить, передбачений зазначеною нормою порядок відсутній.
Відповідно до статті 884 Цивільного кодексу України, гарантійний строк експлуатації об'єкта має становити десять років від дня прийняття об'єкта замовником. Аналогічне положення закріплено в пункті 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, згідно якого гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником.
При цьому, п. 9.3 договору № 362дп від 17.10.2011р. гарантійний строк встановлено 8 років.
Окрім того, умовами договору № 362дп від 17.10.2011р. не передбачений порядок страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об'єкта будівництва, порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта), що є істотними умовами договору підряду, і є порушенням вимог пункту 5 Загальних умов
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що укладений між сторонами спірний договір № 362 дп від 17.10.11 р. укладено з порушенням чинного законодавства, у зв'язку із чим позовні вимоги про визнання його недійсним є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Суд залишає поза увагою заперечення відповідача щодо дійсності спірного договору, у зв'язку із досягненням сторонами згоди з усіх істотних умов договору та частковим виконанням сторонами умов договору, оскільки зазначені умови є підставою для визнання договору укладеним і не впливають на відповідність умов договору вимогам законодавства. Посилання представника відповідача на можливість визнання недійсними лише окремих положень договору суд не бере до уваги, оскільки при розгляді справи встановлено невідповідність Закону ряду істотних умов договору, без яких договір укладеним бути не може.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд керується ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої судовий збір покладається: у спорах, що виникають при укладанні, зміні та розірванні договорів, - на сторону, яка безпідставно ухиляється від прийняття пропозицій іншої сторони, або на обидві сторони, якщо господарським судом відхилено частину пропозицій кожної із сторін; у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, господарський суд має право покласти на неї судовий збір незалежно від результатів вирішення спору. Судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує мито за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору. Суми, які підлягають сплаті за проведення судової експертизи, послуги перекладача, адвоката та інші витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: при задоволенні позову - на відповідача; при відмові в позові - на позивача; при частковому задоволенні позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Таким чином, суд вважає необхідним витрати по сплаті судового збору у сумі 1147,00грн. покласти на відповідача.
Керуючись ст.ст. 203, 215, 884 Цивільного кодексу України, ст.ст. 179, 184, 207 Господарського кодексу України, ст.ст. 2, 22, 40, 41 Закону України «Про здійснення державних закупівель», ст.ст. 1, 12, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсним договір підряду № 362дп від 17.10.2011р., укладений між Державним підприємством «Завод імені В.О. Малишева» (61037, м. Харків вул. Плеханівська, 126; код ЄДРПОУ 14315629) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Регіонбудсервіс-2002" (61017, м. Харків, вул. Котлова, 168; код ЄДРПОУ 24665810).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія Регіонбудсервіс-2002" (61017, м. Харків, вул. Котлова, 168; код ЄДРПОУ 24665810) на користь державного бюджету України (одержувач коштів - Управління державної казначейської служби у Дзержинському районі м. Харкова, вул. Бакуліна 18, м. Харків, 61166, код ЄДРПОУ 37999654, рахунок 31215206783003, банк одержувача - Головне управління державної казначейської служби України у Харківській області, МФО 851011, код бюджетної класифікації 22030001) 1147,00грн. судового збору.
Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Повне рішення складено 21.11.2013 р.
Суддя Присяжнюк О.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 25.11.2013 |
Номер документу | 35412331 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Присяжнюк О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні