ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
про залишенняадміністративного позову без руху
21 листопада 2013 рокуСправа №827/2854/13-а
Суддя Окружного адміністративного суду міста Севастополя Александров О.Ю., перевіривши матеріали позову ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі в особі Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Балаклавського району м. Севастополя, Державної служби статистики України в особі територіального органу державної статистики - Управління статистики у м. Севастополі, Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство «Перископ», про: скасування реєстраційних дій, рішень та записів; відновлення реєстрації; зобов'язання вчинити певні дії; покладення функцій, визначення органів,
встановив:
ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 звернулися до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі в особі Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Балаклавського району м. Севастополя, Державної служби статистики України в особі територіального органу державної статистики - Управління статистики у м. Севастополі, Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство «Перископ», про:
- скасування всіх реєстраційних дій, рішень та записів, що містяться у Єдиному Державному Реєстрі та Єдиному Державному Реєстрі Підприємств та Організацій України щодо Обслуговуючого кооперативу «Садівничне товариство «Перископ» та припинити юридичну особу Обслуговуючого кооперативу «Садівничне товариство «Перископ» з призначенням комісії з припинення юридичної особи, порядку та строку припинення юридичної особи згідно закону;
- відновлення реєстрації Садівничого Товариства «Перископ» у Єдиному Державному Реєстрі Підприємств та Організацій України, що існувала до порушень, за формою власності, ідентифікаційним кодом 24697342, та іншими даними згідно зі інформаційним фондом Єдиного Державного Реєстру Підприємств та Організацій України щодо ідентифікаційного кодування, довідкової інформації, класифікаційних, реєстраційних та інших відомостей;
- зобов'язати виконати усі необхідні дії, передбаченні законодавством щодо зазначених у пункті 1 та пункті 2 цих вимог відповідно до повноважень на Реєстраційну службу Головного управління юстиції у м. Севастополі в особі Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Балаклавського району м . Севастополя та Державну службу статистики України в особі територіального органу державної статистики - Управління статистики у м. Севастополі, які знаходяться за місцем розташування відповідно: вул. Новікова, буд.14, Балаклавський район, місто Севастополь, 99042; вул. Гоголя, буд.5, Ленінський район, місто Севастополь, 99011;
- покласти функції комісії з припинення юридичної особи на орган управління юридичної особи Обслуговуючого кооперативу «Садівничне товариство «Перископ» або інших осіб за визначенням та призначенням суду та зобов'язати виконати належним чином усі дії з функцій щодо припинення юридичної особи Обслуговуючий кооператив «Садівничне товариство «Перископ»;
- зобов'язати Державну службу статистики України в особі територіального органу державної статистики - Управління статистики у м.Севастополі виконати та надати Довідку з Єдиного Державного Реєстру Підприємств та Організацій України повноважній особі, яка має право діяти від імені Садівничого товариства «Перископ» за її зверненням для подальшої реєстрації;
- визначити в судовому порядку органи владних повноважень, які мають виконувати обов'язки та права власника передбачені законом, щодо управління та розпорядження об'єктом права власності Українського народу - земельною ділянкою Садівничого товариства "Перископ" площею 5,0473 гектарів - для ведення колективного садівництва в межах згідно Державного Акта на право постійного користування землею ІІ-КМ № 002767 наданого згідно розпорядження Севастопольської міської держадміністрації № 1114р від 27 червня 1997 року та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 512 від 05.08.1997 р.;
- зобов'язати органи владних повноважень, визначених у пункті 6 цих вимог, виконати усі обов'язки та дії щодо реєстрації власності, похідного речового права, та повноважень з управління і розпорядження об'єктом права власності Українського народу - земельною ділянкою Садівничого товариства "Перископ" площею 5,0473 гектарів - для ведення колективного садівництва в межах згідно Державного Акта на право постійного користування землею ІІ-КМ № 002767 наданого згідно розпорядження Севастопольської міської держадміністрації № 1114р від 27 червня 1997 року та зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 512 від 05.08.1997р.
За правилами частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Як визначено пунктом 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
За визначенням пункту 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Компетенція адміністративних судів щодо вирішення адміністративних справ визначена статтею 17 Кодексу адміністративного судочинства України.
Зі змісту наведених положень Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що однією з обов'язкових ознак віднесення справи до адміністративної юрисдикції є участь у справі у якості сторони суб'єкта владних повноважень, при здійсненні ним владних управлінських функцій у спірних відносинах.
Сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач (частина перша статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначаються ім'я (найменування) відповідача, посада і місце служби посадової чи службової особи, поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі відомі.
Зі змісту адміністративного позову вбачається, що у якості відповідача, поряд з двома суб'єктами владних повноважень, зазначено Обслуговуючий кооператив «Садівниче товариство «Перископ», який не є суб'єктом владних повноважень у розумінні пункту 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на те, що одна зі сторін у справі - позивачі, не є суб'єктами владних повноважень, іншою стороною (у даному випадку - відповідачем), можуть виступати лише суб'єкти владних повноважень, а не особа без такого статусу.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Згідно з частиною четвертою статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може містити вимоги про:
1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;
2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;
3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;
4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;
5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;
6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень;
7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.
Згідно з частиною п'ятою статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов суб'єкта владних повноважень може містити інші вимоги у випадках, встановлених законом.
В порушення вимог пункту 4 частини першої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України позивачами у пунктах 2, 4, 6 заявлені позовні вимоги, не передбачені частиною четвертою статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України. Частина п'ята статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України на позивачів не поширюється, оскільки вони не є суб'єктом владних повноважень.
Згідно з частиною другою статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів.
В обґрунтування позовних вимог у позові, зокрема, зазначено, що позивачі є користувачами земельних ділянок у складі постійних користувачів Садівничого товариства «Перископ».
Проте, в порушення вимог частини другої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позову не надано ані передбачених Земельним кодексом України доказів того, що позивачі станом на день подання позову є користувачами яких-небудь земельних ділянок, ані передбачених законодавством доказів (документів) на підтвердження існування такої юридичної особи як Садівниче товариство «Перископ».
За визначенням пункту 8 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Тобто, право на судовий захист має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів.
Отже, з метою оскарження дії, бездіяльності або акта суб'єкта владних повноважень, особа може звернутися до адміністративного суду лише, якщо ці дії, бездіяльність, рішення суб'єкта владних повноважень фактично були вчинені (прийняті) та порушують права, свободи та закони інтереси особи - позивача, тобто, особа - позивач та суб'єкт владних повноважень - відповідач є учасниками спірних правовідносин.
Позовні вимоги, зокрема, мотивовані тим, що державній реєстрації Садівничого товариства «Периском» перешкоджає рішення, прийняте Державним реєстратором Балаклавського району м. Сеастополя від 31.03.2008 №10751200000000816, яким ідентифікаційний код Садівничого товариства «Перископ» було присвоєно іншій особі. При цьому, позивач просить суд зобов'язати відповідачів вчинити дії, щодо вчинення яких він до відповідачів не звертався, й відповідно правовідносини між позивачем та відповідачами щодо вчинення відповідних дій не виникали.
Крім того, у пунктах 1, 3, 7 прохальної частини позову позивачами не вказано які саме конкретно дії вони просять суд зобов'язати вчинити відповідачів.
Таким чином, в порушення вимог частини другої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України позивачами до позову не додано доказів наявності правовідносин між ним та відповідачами щодо відмови останніх у вчиненні дій, які законодавством віднесено до їх компетенції, та про які позивачі просять у позові.
З урахуванням викладеного позивачам необхідно надати суду письмові докази звернення до відповідачів щодо вчиненні дій, про які йдеться у прохальній частині позову, та отримання відповідей на них.
За правилом частини третьої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається, зокрема, документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
За визначенням частини першої статті 1 Закону України «Про судовий збір» судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів і включається до складу судових витрат.
Частиною першою статті 4 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Ставки судового збору за подання позовів до адміністративного суду визначені пунктом 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" (із змінами і доповненнями).
Зокрема, з 23.10.2013 ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру визначена 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.
Позивачами заявлено сім позовних вимог немайнового характеру.
Статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» від 06.12.2012 р. № 5515-VI, з 1 січня 2013 року встановлена мінімальна заробітна плата у розмірі 1 047,00 грн.
Таким чином, позивачі мали сплатити судовий збір за заявлені вимоги у розмірі 481,74 грн. (1 147,00 грн. х 0,06) х 7). Натомість, до позову додані квитанції від 14.11.2013 №253, 257, 259 про сплату судового збору у розмірі 25,00 грн. за кожною.
В порушення вимоги частини третьої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України документ про сплату судового збору у розмірі 481,74 грн. до позову не доданий.
За таких обставин позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 не відповідає вимогам статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України (пунктам 3, 4 частини першої, частинам другої, третьої).
Згідно з частиною першою статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
Керуючись статями 105, 106- 108, 165 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Севастополі в особі Державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Балаклавського району м. Севастополя, Державної служби статистики України в особі територіального органу державної статистики - Управління статистики у м. Севастополі, Обслуговуючого кооперативу «Садівниче товариство «Перископ», про: скасування реєстраційних дій, рішень та записів; відновлення реєстрації; зобов'язання вчинити певні дії; покладення функцій, визначення органів, - залишити без руху .
Запропонувати позивачам у строк до 05 грудня 2013 року усунути недоліки позову шляхом надання відповідних документів безпосередньо до канцелярії суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя протягом 5 днів з дня її проголошення.
У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя О.Ю. Александров
Суд | Окружний адміністративний суд міста Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 25.11.2013 |
Номер документу | 35415264 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Александров О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні