ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 жовтня 2013 р. (15:21) Справа №801/8415/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Леонової В.В., за участю представника позивача Дружкової О.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної фінансової інспекції в АР Крим
до Кримського республіканського професійно-техничного навчального закладу "Сімферопольське вище професійне училище сфери обслуговування і будівництва"
про спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про зобов'язання Кримського республіканського професійно-технічного навчального закладу "Сімферопольське вище професійне училище сфери обслуговування і будівництва" (далі відповідач) виконати пункт 4,6 письмових вимог від 11.04.2013 року № 01-03-14-14/3166, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач відмовляється виконувати письмові вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень.
Представник позивача у судовому засіданні, яке відбулось 07.10.2013 року, наполягав на задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання явку свого представника не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в України" (далі - Закон) від 26.01.1993р. №2939-XII, зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ст. 2 Закону головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування.
Згідно зі ст. 1 Закону здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Таким чином, позивач, реалізуючи свої завдання та функції у відносинах з фізичними та юридичними особами, є суб'єктом владних повноважень.
Відповідно до ст. 4 Закону інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Згідно ст. 15 Закону службові особи органу державного фінансового контролю є представниками органів виконавчої влади.
Законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Працівник органу державного фінансового контролю при виконанні покладених на нього обов'язків керується чинним законодавством і виконує вказівки своїх керівників. Ніхто інший, за винятком передбачених законодавством випадків, не вправі втручатися в діяльність службової особи органу державного фінансового контролю.
Втручання в діяльність працівника органу державного фінансового контролю тягне за собою відповідальність, передбачену законодавчими актами.
Згідно з п. 7, 8 ч. 1 ст. 10 Закону органам державного фінансового контролю надається право:
пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного
порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства.
Судом встановлено, що відповідач є юридичною особою з ідентифікаційним кодом 02545071, організаційно-правова форма юридичної особи - комунальна організація (установа заклад).
Згідно з п. 1 ст. 8 Закону однією із функцій органів державного фінансового контролю є здійснення державного фінансового контролю та контролю за:
виконанням функцій з управління об'єктами державної власності;
цільовим використанням коштів державного і місцевих бюджетів;
цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), одержаних під державні (місцеві) гарантії;
складанням бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів;
усуненням виявлених недоліків і порушень
Згідно з ч. 1, 2 ст. 11 Закону плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.
Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік.
Судом встановлено, що відповідно до плану роботи Державної фінансової інспекції в АР Крим на перший квартал 2013 року та на підставі направлень на проведення ревізії від 05.03.2013 №261, №263-№265 виданих в.о. начальника Держфінінспекції в АР Крим, головними державними фінансовими інспекторами відділу інспектування в сфері освіти і науки Звонарьовою Г.П., Харіним О.М., провідним державним фінансовим інспектором відділу інспектування в сфері освіти і науки Головенкіною Н.Ю. та старшим державним фінансовим інспектором відділу інспектування в сфері освіти і науки Кемельман Т.Ю. проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в Кримському республіканському професійно -технічному навчальному закладі "Сімферопольське вище професійне училище сфери обслуговування і будівництва" за період з 01.01.2011 року по 28.02.2013 року.
За результатами ревізії складено акт від 03.04.2013 року № 03-21/37, в якому виявлено ряд порушень та недоліків.
Відповідно до пунктів 4, 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 23.04.2011 року N 499/2011, за наслідками проведеної ревізії на адресу відповідача були направлені письмові вимоги від 11.04.2013 № 01-03-14-14/3166, у пунктах 4,6 яких зазначено:
- в порушення п.1, п.5 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV та п.20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 (зі змінами та доповненнями) кошторисами у ревізійному періоді за КФКВ 070501 передбачалися та проведені видатки, які не обумовлені характером діяльності Училища, тобто видатки на оплату електроенергії, теплопостачання та водопостачання стороньої організації Центрального районого відділу Сімферопольского міського управління ГУМВС України в АР Крим на загальну суму 4217,07 грн.
У зв'язку чим, позивач вимагає відобразити дебіторську заборгованість за юридичною особою щодо якої здійснено безпідставні витрати. Прийняти відповідно до діючого законодавства заходи щодо стягнення коштів у сумі 4217,07 грн. до республіканського бюджету.
В іншому випадку стягнути з осіб, винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних та фізичних осіб шкоду у порядку та розмірі встановленому ст. ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
- в порушення п. 3 II розділу Методики розрахунку, розподілення та порядку використання плати за оренду (суборенду) майна, що належить Автономній Республіці Крим, затвердженої постановою ВР АР Крим від 19.11.1998 № 274-2/98 (зі змінами та доповненнями) у періоді з 01.05.2011 по 31.01.2012 року при розрахунку орендної плати орендарю, Приватному вищому навчальному закладу «Кримський інститут економіки та господарського права», застосована орендна ставка 5% замість 12%, що призвело до не доотримання Училищем коштів у сумі 63270,26 грн., а також в порушення п.7 розділу III вищезазначеної Методики недоотримано коштів бюджетом у сумі 45193,05 грн.
У зв'язку чим, позивач вимагає відобразити в обліку дебіторську заборгованість за недоотриману орендну плату. Прийняти заходи відповідно до законодавства щодо отримання несплачених коштів у сумі 63270,26 грн. Прийняти відповідно до діючого законодавства заходи щодо стягнення коштів у сумі 45193,05 грн. до республіканського бюджету.
Згідно ст. 15 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" законні вимоги службових осіб органів державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Як вбачається із п. 10 ч.1 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" орган державного фінансового контролю звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, щодо теперішнього часу відповідачем не виконано п. 4, 6 письмових вимог від 11.04.2013 №01-03-14-14/3166 позовні вимоги належить задовольнити.
У судовому засіданні, яке відбулось 07.10.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до ст. 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанова оформлена та підписана 11.10.2013 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Зобов'язати Кримський республіканський професійно-технічний навчальний заклад "Сімферопольське вище професійне училище сфери обслуговування і будівництва" (95015, АР Крим, м.Сімферополь, вул. Севастопольська, 54) виконати пункти 4, 6 письмових вимог Державної фінансової інспекції в АР Крим від 11.04.2013 року № 01-03-14-14/3166.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2013 |
Оприлюднено | 26.11.2013 |
Номер документу | 35445309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні