ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2013 р. Справа № 804/14163/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: судді Борисенко П.О, при секретарі судового засідання - Сергієнка Ю.В., за участю представника позивача - Целік Т.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства «Рембудсервіс»
до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської
області
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Рембудсервіс» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач 21.10.2013 р. звернувся з заявою до відповідача, в якій просив видати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки по вул. Богдана Хмельницького, 7-а, м. Дніпропетровськ, кадастровий номер 1210100000:04:019:0046, для поновлення договору оренди земельної ділянки,з застосуванням коефіцієнту функціонального використання 1,0 (землі автомобільного транспорту). 22.10.13 р. листом № 20/20-1053 відповідач відмовив у надані витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку на земельну ділянку із застосуванням коефіцієнту функціонального використання 1,0. Позивач вважає, дії Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області протиправними та просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, у судове засідання не з'явився. Надав до суду клопотання про розгляд справи без участі його представника та письмові заперечення, в яких зазначив, що згідно рішення Дніпропетровської міської ради від 02.12.2009 року № 258/52 «Про віднесення за основним цільовим призначенням до категорій земель», земельна ділянка по вул. Богдана Хмельницького, 7-а, кадастровий номер 1210100000:04:019:0046 віднесена до земель житлової та громадської забудови, а отже, дії при відмові у застосуванням коефіцієнту функціонального використання 1,0 вважає такими, що відповідають вимогам діючого законодавства.
Судом задоволено клопотання відповідача про заміну первісного відповідача Управління Держземагенства у Дніпропетровському районі Дніпропетровської області на його правонаступника Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступні обставини.
Рішенням №172/12 від 08.10.2003р. Дніпропетровської міської ради вирішено, затвердити матеріали земельно - кадастрової інвентаризації, розроблені ДП «Дніпропетровський міський центр державного земельного кадастру» і передати земельну ділянку площею 0,2255 га (кадастровий номер 1210100000:04:019:0046) в оренду строком на десять років ПП «Рембудсервіс» по фактичному розміщенню автостоянки за адресою: вул. Богдана Хмельницького, 7-а, м.Дніпропетровськ, код цільового використання землі (УКЦВЗ) 1.11.6 (інша комерційна діяльність). Визначити оренду плату за користування цією земельною ділянкою у розмірі земельного податку, який обчислюється відповідно до вимог чинного законодавства.
Рішенням № 125/40 від 25.09.2013 року договір оренди було поновлено.
Відповідно до п.1.3 Договору оренди землі від 25.03.2004 року, цільове призначення земельної ділянки є «фактичне розміщення автостоянки».
У відповідності до п. б ч. 2 ст. 71 Земельного кодексу України майданчики для стоянки транспорту і відпочинку віднесено до земель автомобільного транспорту.
Згідно ст. 5, 13, 20 Закону України "Про оцінку земель" залежно від мети та методик проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель, грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у тому числі, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. За результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земель.
Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затверджено спільним наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук №18/15/21/11 від 27.01.2006р. та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 р. за №388/12262 (далі - Порядок).
Відповідно до додатку 1 Порядку "Коефіцієнти, які характеризують використання земельної ділянки: (Кф) до земель транспорту і зв'язку застосовується коефіцієнт 1,0.
Такий висновок підтверджується й листом Держкомзему України від 24.04.2008 року №14-17-11/4203, згідно якого Український класифікатор цільового використання землі (УКВЗ), що визначений у листі Держкомзему України від 24.04.1998 року №14-1-7/1205, має рекомендаційний характер.
Крім того, відповідно до УКЦВЗ землі за цільовим використанням поділяються на: землі населених пунктів, землі сільськогосподарського призначення, землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення, землі природоохоронного; оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, землі лісогосподарського призначення, землі водогосподарського призначення.
Відповідно до статті 2 Земельного кодексу України від 18.12.1990 року за цільовим призначенням всі землі України поділяються на: землі сільськогосподарського призначенні; землі населених пунктів (міст, селищ міського типу і сільських населених пунктів); землі промисловості, транспорту, зв'язку, оборони та іншого призначення; землі природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; землі лісового фонду; землі водного фонду; землі запасу.
Отже, категорії цільового використання землі, передбачені УКЦВЗ, повністю співпадають з категоріями земель за цільовим призначенням, встановлені Земельним індексом України від 18.12.1990 року.
Тобто, встановлюючи в УКЦВЗ категорії цільового використання землі, Держкомзем України мав на увазі категорії земель за цільовим призначенням, встановлені Земельним кодексом України від 18.12.1990 року.
Такий висновок підтверджується також Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010р. №548 (надалі - КВЦПЗ).
Так, види цільового призначення земель, передбачені КВЦПЗ, повністю відповідають категоріям за цільовим призначенням, встановленим чинним Земельним кодексом України.
При цьому, Держкомзем України відмовився від використання термінів «цільове використання», замінивши його терміном «цільове призначення», що використовується в чинному Земельному кодексі України. Враховуючи, що Земельний кодекс України від 18.12.1990 року втратив чинність, а розподіл земель на категорії за цільовим призначенням, передбачений чинним Земельним кодексом України від 25.10.2001 року суттєво відрізняється від такого розподілу, передбаченого Земельним кодексом України від 18.12.1990 року, слід зазначити, що УКЦВЗ втратив свою актуальність з моменту прийняття чинного Земельного кодексу України.
Таким чином, визначаючи категорії земель за функціональним використанням, при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки, відповідач повинен виходити не з коду цільового використання за УКЦВЗ, а з категорій цільового призначення земельних ділянок (земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та метою їх надання (по фактичному розміщенню автостоянки) і як наслідок застосовувати до цих відносин коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0.
Відповідно до Наказу «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель»N 548 від 23 липня 2010р. цільове призначення, як «фактичне розміщення автостоянки» відповідає опису визначеному підрозділом 12.04, землі транспорту «для розміщення та експлуатації будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства» і має код розділу КВЕД 60.
Згідно Наказу «Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів»№18/15/21/11 від 27.01.2006р. код розділу КВЕД 60 відноситься до «землі транспорту, зв'язку», «землі автомобільного транспорту» до них застосовується коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0.
Отже, до Позивача повинен бути застосований код виду цільового призначення земель (КВЦПЗ) 12.04 землі транспорту «для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства (по фактичному розміщенню автостоянки), код КВЕД 60 та коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Таким чином, за вищевикладених підстав, суд доходить висновку щодо доведеності і обгрунтованості позовних вимог та вважає за необхідне задовольнити їх у повному обсязі.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Приватного підприємства «Рембудсервіс» - задовольнити.
Визнати протиправними дії Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області з приводу відмови Приватному підприємству «Рембудсервіс» у видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку на земельну ділянку 0,2255 га (кадастровий номер 1210100000:04:019:0046), по вул. Богдана Хмельницького, 7-а, м. Дніпропетровськ, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання у розмірі 1,0 (землі транспорту і звязку).
Зобов'язати Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області розрахувати нормативну грошову оцінку на земельну ділянку площею 0,2255 га (кадастровий номер 1210100000:04:019:0046), по вул. Богдана Хмельницького, 7-а, м. Дніпропетровськ, застосувавши коефіцієнт функціонального використання 1,0 (землі транспорту і зв'язку), на підставі чого надати Приватному підприємству «Рембудсервіс» витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Присудити Приватному підприємству «Рембудсервіс» здійснені ним документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету в сумі 70 грн. 00 коп. (сімдесят гривень 00 копійок).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 КАС України.
Повний текст постанови складений 11.11.2013р.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили станом на 11.11.2013р. Суддя П.О.Борисенко П.О.Борисенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35474119 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Борисенко Павло Олександрович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Борисенко Павло Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні