ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2013 року 09год.40хв. Справа № 815/7488/13-а
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Іванова Е.А.
секретар Сердюк І.С.
за участю представників: позивача Михайленко М.М.
відповідача Іожицького В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Позашкільного навчального закладу Дитячо-юнацької спортивної школи «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області до Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Позашкільний навчальний заклад Дитячо-юнацької спортивної школи «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області звернувся до суду з позовом Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ № 108-ос від 10.10.201З року Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення ФСС з ТВП про припинення фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл в частині припинення фінансування Позашкільного навчального закладу «Дитячо-юнацька спортивна школа «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області (код ЄДРПОУ 26275935) з моменту прийняття, а саме з 10 жовтня 2013 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, незважаючи на той факт що, позивачем в судовому порядку було оскаржено рішення Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №9 від 12 серпня 2013 року про застосування до позивача штрафних санкцій відповідачем, Виконавча дирекція Одеського обласного відділення ФСС з ТВП наказом № 108-ос від 10.10.2013р. (отриманий 21.10.2013 року) припинила часткове фінансування п'яти спортивних шкіл Одеської обласної організації ФСО «Україна», серед яких Позашкільний навчальний заклад ДЮСШ «ЛОКОМАТИВ» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м Котовськ Одеської області (код ЄДРПОУ 26275935). Приймаючі до уваги той факт, що рішення від 12.08.2013 № 9 не вступило в закону силу, вважаємо наказ № 108-ос від 10.10.201З року є таким, що прийнятий з порушенням норм чинного законодавства України, оскільки факт порушень використання коштів Фонду не встановлений відповідно до норм чинного законодавства України, та школа не повинна повертати кошти вказані відповідачем до закінчення розгляду справи по суті.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив його задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, та пояснив, що відповідно до п. 4.2 «Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 31.07.2012 №44 у разі виявлення порушень використання коштів Фонду, несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду фінансування ДЮСШ Центральних рад ФСТ припиняється відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ згідно з наказом Виконавчої дирекції Фонду, а фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що їм не підпорядковані, - відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ за наказом виконавчої дирекції відділення Фонду.
Вислухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, з'ясувавши обставини справи, дослідивши наявні у справі докази, суд доходить наступних висновків.
Згідно, п. 1 «Положення про Виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності», затвердженого Постановою правління Фонду №10 від 05.06.2001 року - Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є виконавчим органом правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, який забезпечує виконання рішень правління. Виконавча дирекція Фонду здійснює свою діяльність відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, Статуту Фонду та цього Положення. Виконавча дирекція Фонду є юридичною особою, має свою печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, підзвітна правлінню Фонду та здійснює свою діяльність від імені Фонду.
Судом встановлено , що між Виконавчою дирекцією Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Позашкільним навчальним закладом Дитячо-юнацька спортивна школа «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області 05 квітня 2013 року був укладений договір №35/9 на часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за умовами якого Фонд здійснює часткове фінансування за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на поточний рахунок або спеціальний реєстраційний рахунок в органі Державної казначейської служби України ДЮСШ у межах асигнувань, передбачених бюджетом Фонду за статтею «Оздоровчі заходи» на ІІ-ІУ квартали 2013 року та кошторисом ДЮСШ за коштами Фонду на ІІ-ІУ квартали 2013 року.
Вказаний договір за своєю природою відповідає критеріям адміністративного договору.
Пунктом 3.6 Договору передбачено, що у разі виявлення порушень використання коштів Фонду ДЮСШ, несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду, Фонд припиняє часткове фінансування ДЮСПІ до повернення Фонду в повному обсязі коштів Фонду, використаних з порушенням порядку їх використання.
Судом встановлено, що у період з 23.07.2013р. по 26.07.2013р. на підставі направлення №166 від 11.07.2013р. та наказу Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 04.07.2013р. №215-ос головними спеціалістами контрольно-ревізійного відділу було проведено перевірку коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення Позашкільного навчального закладу Дитячо-юнацька спортивна школа «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області за період з 01.01.2013р. по 01.07.2013р.
За результатами проведеної перевірки складено акт №06-10/35 від 26 липня 2013р. у висновках якого зазначено про порушення вимог ст..48, ст..49 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. №2240, ч. ІІ п.2.5.1 «Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою Правління Фонду №44 від 31.07.2012р. та п.31 Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженого Постановою КМУ від 05.11.2008р. №993, відповідно до яких тренером -викладачем спортивної школи може бути особа, що має високі моральні якості, вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», спеціаліст» чи «магістр».
На підставі акту перевірки 12.08.2013 року відповідачем було прийняте рішення №9 про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням) у розмірі 6269,45грн. та застосовано до позивача фінансові санкції у розмірі 3134,73грн.
Позивач не погодився з висновками акту перевірки та прийнятим рішенням. Кошти не повернув та 01.10.2013р. оскаржив їх в судовому порядку, та за його позовною заявою по справі №№815/6911/13-а була прийнята постанова, яка на час розгляду справи судом не набрала законної сили.
10.10.2013р. відповідачем виданий наказ №108-ос (а.с.7), яким в зв'язку виявленими порушеннями використання коштів Фонду дитячо-юнацькими спортивним, школами, відповідно до актів перевірки від 22.07.2013 №06-10/31, від 22.07.2013 №06-10/32, від 25.07.2013 №06-10 34. віл 26.07.2013 №06-10/35. від 24.07.2013 №06-10/33 та рішень від 09.08.2013 №6, від 09.08.2013 №8. від 12.08.2013 №10. від 12.08.2013 №9, від 09.08.2013 №7 керуючись пунктом 4.2. Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 № 44 припинено часткове фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл серед яких Позашкільного навчального закладу Дитячо-юнацька спортивна школа «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м. Котовськ Одеської області.
Позивач посилається як на підставу того, що оскаржуваний наказ є протиправним, те що на час видання наказу вже було оскаржено висновки акту №06-10/35 щодо порушення порядку використання коштів та рішення №9 про повернення коштів та застосування фінансових санкцій до позивача.
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. №2240, Постановою Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 31.07.2012 N 44 «Про затвердження Порядку часткового фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 серпня 2012 р. за N 1429/21741).
Згідно п.4.1 Постанови Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №44 від 31.07.2012 року контроль за цільовим використанням коштів Фонду здійснюють Виконавча дирекція Фонду та виконавчі дирекції відділень Фонду.
Відповідно до ч.3 ст.21 Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» часткове фінансування санаторіїв-профілакторіїв, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих оздоровчих закладів здійснюється Фондом у порядку, встановленому правлінням Фонду.
Порядок проведення перевірок підприємств, установ, організацій (у тому числі громадських об'єднань), дитячо-юнацьких спортивних шкіл, дитячих закладів оздоровлення, санаторіїв-профілакторіїв, які є структурними підрозділами підприємств, установ, організацій, та навчальних закладів щодо використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Фонд) цільового призначення їх отримувачами регулюється Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 року №30 «Про затвердження Порядку проведення перевірок отримувачів коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності цільового призначення, оформлення, реалізації та оскарження їх результатів» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 березня 2011 р. за N 394/19132).
У п.5.8 вказаного Порядку зазначено, що отримувачі страхових коштів зобов'язані впродовж десяти календарних днів з дня, наступного за днем отримання Рішення про повернення коштів Фонду перерахувати кошти Фонду, використані з порушенням встановленого порядку використання, а також фінансові санкції, визначені статтею 30 Закону, за рахунок власних коштів до бюджету Фонду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного органу Фонду.
Згідно п.5.10 Порядку рішення про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду приймається після закінчення 10-денного строку, встановленого для виконання Рішення про повернення коштів Фонду. У разі оскарження отримувачем страхових коштів у встановленому порядку Рішення про повернення коштів Фонду виконання цього рішення призупиняється.
Відповідно до п.5.11 та п.5.12 Порядку облік рішень про повернення коштів Фонду та рішень про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду ведеться в журналі за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. Отримувач страхових коштів може оскаржити рішення органу Фонду відповідно до статті 22 Закону.
Частина 3 ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001р. №2240 надає право страхувальникам та іншим отримувачам страхових коштів у разі незгоди з будь-яким іншим рішенням Фонду, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, або виходить за межі його компетенції протягом десяти календарних днів з дня отримання такого рішення в письмовій формі звернутися до зазначеного органу Фонду із скаргою про перегляд цього рішення.
З свого боку орган Фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів після отримання скарги страхувальника, іншого отримувача страхових коштів на їхню адресу поштою з повідомленням про вручення або надати під розписку. У разі якщо орган Фонду надсилає рішення про повну або часткову відмову у задоволенні скарги, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів протягом десяти календарних днів з дня отримання відповіді мають право звернутися з повторною скаргою до органів Фонду вищого рівня або до суду.
З аналізу вказаних нормативних актів не вбачається імперативної норми що, якщо особа, яка отримує страхові кошти оскаржує висновки акту або рішення про повернення коштів то Фонд не має право приймати рішення щодо зупинення фінансування.
Навпаки згідно п.4.2. Розділу ІV «Контроль за використанням коштів Фонду» Постанови №44 від 31.07.2012р. у разі виявлення порушень використання коштів Фонду, несвоєчасного повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду фінансування ДЮСШ Центральних рад ФСТ припиняється відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ згідно з наказом Виконавчої дирекції Фонду, а фінансування ДЮСШ регіональних організацій ФСТ та ДЮСШ, що їм не підпорядковані, - відповідно до умов договору про часткове фінансування ДЮСШ за наказом виконавчої дирекції відділення Фонду.
Як встановлено судом у п.3.6 Договору на часткове фінансування дитячо-юнацької спортивної школи за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №35/9 від 05 квітня 2013 року сторони передбачили аналогічну норму щодо підстав припинення фінансування, та у договорі відсутня якась відкладальна умова щодо не припинення фінансування в разі оскарження рішення , або застереження, що рішення щодо припинення фінансування не приймається, до закінчення процедури оскарження.
При цьому законодавець не залишив поза уваги інтереси осіб, які не погоджуються з рішенням суб'єкта власних повноважень та припускають можливість наступного порушення своїх прав прийняттям іншого рішення, надавши особі право звернення до суду відповідно до ст..117КАС України з заявою про забезпечення позову, а суду серед інших способів забезпечення право зупинити дію оскаржуваного рішення або заборонити вчиняти певні дії.
При цьому позивач намагається як аргумент своєї правової позиції застосувати аналогію права, але з невірним посиланням на правові норми (Податковий кодекс України), які нібито регулюють аналогічні питання, залишаючи поза увагою той факт, що це питання вирішено раніше вказаними нормативними актами, та відсутність норми, що у разі оскарження висновків актів та/або рішення про повернення кошті забороняється зупиняти фінансування, є не прогалиною у праві, а нормою права, що це не здійснюється, відображеною у нормативно-правовому акті Фонду зареєстрованому в Міністерстві юстиції України.
Якщо ж звертатися за аналогією права, то слід звертатися до Бюджетного Кодексу України, яким регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства і питання відповідальності за порушення бюджетного законодавства, та у ст.ст.117, 120,122 якого містяться аналогічні норми, щодо права зупиняти фінансування у разі нецільового використання коштів, та також не передбачено автоматичного зупинення рішення про зупинення фінансування при оскарженні актів перевірок, за висновками яких воно прийнято.
При цьому ч.3 ст.117 КАС України встановлює, що подання адміністративного позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень.
Суд звертає увагу, що предметом спору у цій справі не є оскарження правомірністі висновків акту перевірки або прийняття рішення про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, які вирішуються в іншій справі.
При наданні оцінки законності оскаржуваного рішення суд перевіряє його на відповідність критеріям визначеним ч.3 ст..2КАС України.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи, те що оскарження рішення про застосування до позивача штрафних санкцій та оскарження висновків акту перевірки не позбавляє права відповідача на прийняття наказу про припинення часткового фінансування дитячо-юнацьких шкіл, та той факт що в п. 3.6 договору №35/9 від 05 квітня 2013 року сторони передбачили умову щодо підстав припинення часткового фінансування ДЮСШ, суд доходить висновку, що позов не обґрунтований, відповідач діяв у межах повноважень та з дотриманням умов договору, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Керуючись ст.ст.158-163КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову Позашкільного навчального закладу Дитячо-юнацької спортивної школи «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м.Котовськ Одеської області до Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування наказу №108-ос від 10.10.2013р. відмовити.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої ст.160 КАС України скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови виготовлений 21 листопада 2013 року.
Суддя Іванов Е.А.
У задоволенні позову Позашкільного навчального закладу Дитячо-юнацької спортивної школи «Локомотив» Одеської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Україна» м.Котовськ Одеської області до Виконавчої дирекції Одеського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування наказу №108-ос від 10.10.2013р. відмовити.
21 листопада 2013 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35479053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні