Постанова
від 21.11.2013 по справі 922/1192/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

про затвердження ліквідаційного балансу

"21" листопада 2013 р. Справа № 922/1192/13

вх. № 1192/13

Суддя господарського суду Усатий В.О.

при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.

За участю:

представника Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області - Гаврилова М.Ю., дов. від 08.07.2013 р.,

представника ліквідатора - Капустюк А.С., дов. від 01.07.2013 р.,

ліквідатора - Чурсін С.А.

По справі за заявою ТОВ фірма "Ловис Лімітед, м. Харків

до ТОВ фірма "Ловис Лімітед, м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою суду від 23.04.2013 р. визнано Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Ловис" Лімітед (код 21216678) банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії Чурсіна С.А., якого було зобов*язано відповідно до ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виконати дії передбачені вказаною статтею, завершити ліквідаційну процедуру та надати суду відповідні документи.

До суду надійшло клопотання ліквідатора (вх. 39267 від 23.10.2013 р.) , в якому він просить затвердити звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс та прийняти рішення по ліквідації ТОВ Фірма "Ловис" Лімітед, як юридичної особи.

Розглянувши надане клопотання, суд призначив звіт ліквідатора до розгляду в судовому засіданні 21.11.2013 р.

До суду надійшла скарга Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області (вх. 40069 від 29.10.2013 р.), в якому податкова інспекція просить суд визнати дії (бездіяльність ) ліквідатора неправомірними, зобов"язати ліквідатора забезпечити можливість для проведення Основ"янською ОДПІ м.Харкова позапланової виїзної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати боржником податків та зборів, для чого узгодити з податковою інспекцією термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства, забезпечити доступ ревізорів-інспекторів податкової служби, які будуть здійснювати документальну перевірку до відповідних первинних фінансово-господарських документів підприємства.

Розглянувши надану скаргу, суд призначив її до розгляду також в судовому засіданні 21.11.2013 р.

В судовому засіданні представник Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області в обґрунтування своєї скарги зазначила, що ліквідатор боржника не направив податкові інспекції заяви за формою 8-ОПП, тому вона не знала про порушення справи про банкрутство боржника, що позбавило її можливості з моменту порушення цієї справи провести документальну позапанову виїзну перевірку платника податків і тільки отримання відомостей з ЄДР щодо прийняття судом рішення про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ фірми "Лович Лімітед", податковою інспекцією прийнято рішення про проведення цієї перевірки, проте, ліквідатор відмовляється надати податковій інспекції витребувані документи.

Ліквідатор в даному судовому засіданні повідомив, що заява за формою 8-ОПП до податкової інспекції направлялася ще 10.01.2013 р., тому податкова інспекція мала час на проведення перевірки. Більш того, податкова інспекція заявила свої вимог до банкрута в липні місяці, як були розглянуті та визнані ліквідатором в повному обсязі.

Заслухавши ліквідатора та представника Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області, розглянувши скаргу податкової інспекції, суд зазначає наступне.

30.07.2013 р. від Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області надійшла заява з кредоторськими вимогами до боржника, яка розглянута ліквідатором і судом, а вимоги визнані та включені до реєстру вимог кредиторів, тому податкова інспекція є кредитором у цій справі.

Відповідно до п.4 ст.40 Закону, у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії учасників ліквідаційної процедури.

Відповідно до п.11 ст.41 Закону, дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

Відповідно до ст.41 Закону, ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

В пункті 28 Інформаційного листа ВГСУ від 28.03.2013 N 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI) зазначено, що з метою забезпечення реалізації передбачених чинним законодавством прав органів державної податкової служби (зокрема, щодо проведення перевірки боржника) постанова про визнання боржника банкрутом повинна надсилатися відповідному органу.

Згідно п. 78.7 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

В свої скарзі податкова інспекція заявляє, що боржником не надавалося податковій інспекції заяви за формою 8-ОПП та про ліквідацію ТОВ фірма "Ловис Лімітед" їй стало відомо з ЄДР щодо прийняття судом рішення про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ фірми "Ловис Лімітед".

Проте, твердження податкової інспекцій про необізнаність щодо порушення справи про банкрутство ТОВ фірма "Ловис Лімітед" спростовуються матеріалами справи, а саме: в матеріалах справи є докази направлення головою ліквідаційної комісії 10.01.2013 р. Основ"янській ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області заяви про припинення платника податків (форма 8-ОПП), оригіналу довідки про взяття на облік платника податків (форма 4-ОПП) та повідомлення про ліквідацію ТОВ фірми "Ловис Лімітед" (т.1 стор.51-54).

Крім того, судом до Основ"янської ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області були направлені ухвала про прийняття заяви ТОВ фірма "Ловис Лімітед" про порушення справи про його банкрутство від 28.03.2013 р., ухвала про порушення провадження у даній справі від 09.04.2013 р., які отримані податковою інспекцією, про що свідчать поштові повідомлення, які містяться в матеріалах справи.

Як свідчать надані до скарги документи, рішення про проведення позапланової виїзної перевірки ТОВ фірми "Ловис Лімітед" прийнято тільки 17.10.2013 р., проте як 23.10.2013 р. до суду ліквідатором вже поданий звіт про завершення ліквідаційної процедури.

Таким чином, не проведення податкової перевірки контролюючим органом з суб'єктивних причин не є перешкодою для затвердження господарським судом звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, припинення провадження у справі про банкрутство,

Також, суд вважає безпідставним твердження ДПІ про неналежне виконання ліквідатором своїх обов'язків, що полягало у відсутності його за місцезнаходженням боржника в момент виходу відповідальних працівників податкової інспекції з метою проведення позапланової перевірки боржника, оскільки чинним законодавством не передбачено обов'язку ліквідатора постійно знаходитися за юридичною адресою підприємства-банкрута.

Згідно ст.33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вина посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Стаття 34 Господарського процесуального кодексу України передбачає, що господарський суд приймає до уваги лише ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть бути підтверджені іншими засобами доказування.

Крім того, податковою інспекцією не наведено жодного факту невиконання або неналежного виконання ліквідатором своїх обов"язків під час проведення ліквідації банкрута.

Враховуючи наведенне, суд відмовляє Основ"янській ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області в задоволенні її скарги.

В судовому засіданні 21.11.2013 р. ліквідатор просив суд затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, ліквідувати банкрута як юридичну особу.

Заслухавши ліквідатора та дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що після визнання TOB фірма "ЛОВИС" Лімітед банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури ліквідатором були здійснені заходи відповідно до ст. ст. 41- 48, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон).

Ліквідатором здійснена публікація оголошення в офіційному друкованому органі України - газеті "Голос України" № 86 (5586) від 08.05.2013 р. про визнання TOB фірма "ЛОВИС" Лімітед банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою суду від 10.10.2013 р. затверджено реєстр вимог кредиторів.

У відповідності до ст. 45 Закону ліквідатором проведено інвентаризацію майнових активів банкрута, за результатами якої активів банкрута не виявлено.

Активи TOB фірма "ЛОВИС" Лімітед складали 6100,00 грн., у вигляді грошових коштів в касі підприємства, які були використані на проведення ліквідаційної процедури.

Відповідно довідок УДАІ ГУМВС України в Харківській області, Державної інспекції сільського господарства в Харківській області та Інформаційної довідки Державної реєстраційної служби Харківської області об'єктів права власності в вищезгаданих органах за банкрутом не зареєстровано.

Відповідно до п. 5 ст. 45 Закону вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно довідки Комінтернівського ВДВС ХМУЮ у відділі відкриті виконавчі провадження де стороною є TOB фірма "ЛОВИС" Лімітед, відсутні.

Ліквідатором закриті рахунки банкрута в установах банків, документи довгострокового зберігання здані до архіву, печатку банкрута було знищено ліквідатором, що підтверджується відповідним актом.

Ліквідатором складений ліквідаційний баланс з непогашеною кредиторською заборгованістю на загальну суму 5351,04 тис. грн.

Враховуючи, що ліквідатор виконав всі заходи по ліквідації банкрута та надав документи, що свідчать про відсутність активів банкрута та неможливість його функціонування згідно законодавства, суд вважає за необхідне затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, припинити провадження у справі та сповістити державні органи про ліквідацію банкрута.

Керуючись ст. 46 п. 6 ст. 83, ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

Відмовити Основ"янській ОДПІ м.Харкова ГУ Міндоходів у Харківській області в задоволенні скарги на дії ліквідатора.

Затвердити наданий суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс.

Ліквідувати юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ЛОВИС" Лімітед (код 21216678), зареєстроване Харківською державною адміністрацією Харківської області номер запису про державну реєстрацію № 1 480 120 0000 014632 від 02.03.1993 р. за адресою; 61001, м. Харків, вул. Плеханівська, буд. 149. Провадження у справі припинити.

Зобов'язати Головне управління статистики у Харківській області виключити з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "ЛОВИС" Лімітед (код 21216678).

Зобов'язати державного реєстратора провести державну реєстрацію припинення юридичної особи-банкрута, внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та передати органам державної статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування повідомлення про проведення державної реєстрації припинення для зняття юридичної особи з обліку.

Ухвалу направити ліквідатору, кредиторам, боржнику, Харківському обласному управлінню статистики, відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції в Харківській області, державному реєстратору, фондам, Основ'янській ОДПІ м. Харкова.

Суддя Усатий В.О.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.11.2013
Оприлюднено26.11.2013
Номер документу35485737
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1192/13

Ухвала від 28.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 11.11.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 04.06.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 12.03.2014

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

Ухвала від 21.10.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Усатий В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні