а
а
ВІННИЦЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс
(0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
31
грудня 2008 р. Справа
№ 2-а5399/08
м.
Вінниця
Вінницький
окружний адміністративний суд в складі
Головуючого
судді Мельник-Томенко Жанни Миколаївни,
При секретарі
судового засідання: Пивовар Інні
Михайлівні
За участю представників сторін:
позивача:
не з'явився надавши заяву про розгляд справи у відсутності представника
позивача
відповідача
: не з'явився
розглянувши
матеріали справи
за
позовом: Гайсинської міжрайонної державної податкової
інспекції
до: агрокооперативу приватних пайовиків
"Шанс"
про:
скасування державної реєстрації, -
ВСТАНОВИВ
:
Гайсинською
міжрайонною державною податковою інспекцією подано позов про припинення
(скасування) державної реєстрації юридичної особи -агрокооперативу приватних
пайовиків "Шанс", зареєстрованої рішенням Теплицької районної
державної адміністрації № 436 від 25.12.2003 року. Позов мотивовано тим, що
відповідач протягом року не подає органам державної податкової служби
податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Позивач у
судове засідання не з'явився, надавши заяву, в якій вказав, що підтримує
позовні вимоги та просить суд розглядати справу у відсутності представника
позивача.
Відповідач
заперечень на позовну заяву, повноважного представника у судове засідання не
направив. Про день, час і місце розгляду справи був повідомлений завчасно та
належним чином. Відповідно до ст. 35 КАС України вважається, що юридична особа
повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена
за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Оскільки судові
повістки направлялись відповідачу рекомендованими листами за адресою вказаною в
установчих документах, суд вважає, що вжив всі передбачені законом заходи для
забезпечення явки останніх до суду, неприбуття представника відповідача за
таких обставин в судове засідання, виходячи зі змісту ст. 128 Кодексу
адміністративного судочинства України, не є перешкодою для розгляду справи, а
тому судом ухвалено розглянути справу за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до
наданих доказів судом встановлено, що
агрокооператив приватних пайовиків "Шанс" зареєстрований
рішенням Теплицької районної державної адміністрації № 436 від 25.12.2003 року,
діє на підставі статуту, затвердженого загальними зборами засновників
агрокооперативу приватний пайовиків "Шанс" протокол № 1 від
18.12.2003 року, зареєстрованого
Теплицькою РДА № 436 від 25.12.2003 року та взятий на облік як платник податків
в Гайсинській МДПІ.
Згідно
довідки Вінницького обласного управління статистики № 1945 від 29.12.2003 року,
Агрокооператив приватних пайовиків "Шанс" включене до ЄДРПОУ,
ідентифікаційний код - 32793387, керівник - ОСОБА_1, місцезнаходження вул.
Діброви,4, с. Орлівка, Теплицький район, Вінницька область.
Статтею 9
Закону України „Про систему оподаткування” передбачені обов'язки платників податків і зборів
(обов'язкових платежів), а саме: вести бухгалтерський облік, складати звітність
про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни,
встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів); сплачувати
належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені
законами терміни.
Відповідно до
ст. 4 Закону України „Про порядок
погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними
цільовими фондами” податкові декларації подаються за базовий податковий
(звітний) період, що дорівнює:
а)
календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), -
протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного
(податкового) місяця;
б)
календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті
квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів,
наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу
(півріччя);
в)
календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г"
підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім
календарним днем звітного (податкового) року.
В порушення
зазначених норм Закону відповідач не звітує до Гайсинської МДПІ з 2006 р. (по
податку на додану вартість остання декларація подана 27.09.2006 року № 18431),
що стверджується довідкою позивача № 807/9/20 від 19.03.2008 року.
Відповідно до
підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків,
затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.98 р.
№ 80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.98 р. за №
172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі
неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових
декларацій, документів бухгалтерської звітності, керівник державної податкової
служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою
про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з довідкою
№811/9/20 від 19.03.2008 року Гайсинської МДПІ заборгованість за платежами до
бюджету у відповідача відсутня.
Відповідно до
Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (п. 17, ч. 1 ст. 11) органи державної
податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених
законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до
судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації
суб'єкта підприємницької діяльності.
Згідно з
частиною першою ст. 216 Господарського кодексу України (далі - ГК України)
учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за
правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників
господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом,
іншими законами та договором.
Відповідно до
ст. 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника
господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне
виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення
господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього
заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною
першою ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених
законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів
господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади
або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції,
тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на
припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
А згідно з
частиною першою ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання
діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути
застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної
реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Відповідно до
частини другої ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних
осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі -
Закон) підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної
особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання
протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій,
документів фінансової звітності відповідно до закону.
Отже,
враховуючи те, що відповідач не звітує у встановленому законодавством порядку
більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв'язку
з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєстрації юридичної
особи - агрокооперативу приватних пайовиків "Шанс"
Відповідно до
частини першої ст. 105 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV
(далі - ЦК України) учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення
про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це
орган, що здійснює державну реєстрацію, який вносить до Єдиного державного
реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває у процесі припинення. А
абзацом другим частини другої цієї статті передбачено, що виконання функцій
комісії з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо)
може бути покладено на орган управління юридичної особи.
Відповідно до
частини п'ятої ст. 38 Закону суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної
особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та
встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного
реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не
пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
А частиною
сьомою цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного
робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому
керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як
голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи
зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику
(учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо
припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Відповідно до
частини четвертої ст. 105 ЦК України комісія з припинення юридичної особи
поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості
про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про
припинення юридичної особи.
Згідно з
частиною першою ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення
юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або
уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена
законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у
спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати
(надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору
документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до
частини десятої ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону за відсутності підстав для
залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення
юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор
повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з
частиною дев'ятою ст. 36 Закону строк державної реєстрації припинення юридичної
особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати
надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної
особи.
Проаналізувавши
чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності
юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане
з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок
її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з
тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону
(закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних
принципів і загальних засад права).
В зв'язку з
наведеним вище суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в
наступному складі: голова комісії - Гайсинська МДПІ; члени комісії: голова
кооперативу - ОСОБА_1; державний реєстратор Теплицької РДА; Теплицький РВ УМВС
України у Вінницькій області.
Зобов'язати
ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів
з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах
масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію
юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення агрокооперативу
приватних пайовиків "Шанс" та не пізніше двох місяців з дати
публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з
описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами
першою та другою ст. 36 Закону; встановити строк роботи ліквідаційної комісії
70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно з
частиною сьомою ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє
суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення
його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня
внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності.
Відповідно до
ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких
ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72
цього Кодексу.
Доказів, які
б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Оскільки спір
вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати
судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних
повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз,
судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись
ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
1. Позов
задовольнити повністю.
2. Припинити
юридичну особу - Агрокооператив приватних пайовиків "Шанс" (юридична
адреса: вул. Діброви, 4, с. Орлівка,
Теплицький район, Вінницька область, код ЄДРПОУ - 32793387).
3. Створити
ліквідаційну комісію в складі: голова комісії
- Гайсинська МДПІ; члени комісії: голова кооперативу - ОСОБА_1.;
державний реєстратор Теплицької РДА; Теплицький РВ УМВС України у Вінницькій
області.
4.
Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили
повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що Агрокооператив
приватних пайовиків "Шанс" перебуває у процесі припинення.
5.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даним
рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в
яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що
припиняється, повідомлення про припинення Агрокооперативу приватних пайовиків
"Шанс" та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного
повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення)
державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36
Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -
підприємців" від 15.05.2003 р. № 755-IV.
6. Встановити
строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням
законної сили.
7. Копію
постанови, направити Гайсинській МДПІ, ОСОБА_1 (АДРЕСА_1), Теплицькому РВ УМВС
України у Вінницькій області, державному реєстратору Теплицької РДА, для
виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних
осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до
ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня
її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до
ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви
про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції
подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна
скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив
оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається
особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до
ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,
встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає
сили після закінчення цього строку.
У разі подання
апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова в повному обсязі виготовлена через 5
календарних днів, проте повний текст постанови оформлено 08.01.2009 року,
оскільки 04.01.2009 року являється
вихідним днем, а перший робочий день - 08.01.2009 року.
Суддя/підпис/
Мельник-Томенко Жанна Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2008 |
Оприлюднено | 14.05.2009 |
Номер документу | 3548718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мельник-Томенко Ж.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні