Рішення
від 20.11.2013 по справі 916/1534/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" листопада 2013 р.Справа № 916/1534/13

За позовом: Прокурора Тарутинського району Одеської області в інтересах держави в особі Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області в особі Відділу освіти Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області

до відповідачів: 1) Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад"

2) Товариства з обмеженою відповідальністю „Укргазмонтаж"

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Державної фінансової інспекції в Одеській області

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: ПП „Агро-Терм"

про визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів

Головуючий суддя: Малярчук І.А.

Судді Меденцев П.А. Оборотова О.Ю.

В судових засіданнях приймали участь представники:

від прокурора: Доброжан Н.І., посв. № 010038 від 17.10.11 р.; Дондов В.К., посв. № 013411 від 03.12.12 р.; Щербань Г.Д., посв. № 013415 від 03.12.12 р.; Вигнанок Т.Л., посв.№ 013414 від 03.12.12 р.

від позивачів: не з'явився

від відповідача: Тарутинського НВК „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" - Ткаченко О.В., згідно наказу від 02.02.09 р.

від відповідача: ТОВ „Укргазмонтаж"- не з'явився

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державної фінансової інспекції в Одеській області: Чабаненко О.В., довір. № 4 від 03.01.13 р.

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ПП „Агро-Терм" - не з'явився

В судовому засіданні 20.11.13 р. приймали участь представники:

від прокурора: Доброжан Н.І., посв. № 010038 від 17.10.11 р.; Вигнанок Т.Л., посв.№ 013414 від 03.12.12 р.

від позивачів: не з'явився

від відповідача: Тарутинського НВК „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" - не з'явився

від відповідача: ТОВ „Укргазмонтаж"- не з'явився

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Державної фінансової інспекції в Одеській області: Чабаненко О.В., довір. № 4 від 03.01.13 р.

від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: ПП „Агро-Терм" - не з'явився

СУТЬ СПОРУ: про визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ студентів-ліцей - дошкільний заклад", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 08.08.12 р., про визнання ТОВ „Укргазмонтаж" переможцем торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад".

Прокурор на заявлених позовних вимогах наполягає, надав суду за супровідними листами від 22.07.13 р. вх.№ 22074/13, від 05.08.13 р. вх.№ 23726/13 витребувані документи, пояснення від 22.07.13 р. вх.№ 22075/13, заяву від 08.07.13 р. вх.№ 20747/13, згідно якої з врахуванням того, що договір про закупівлю № 1 від 07.09.12 р., укладений між відповідачами був останніми в добровільному порядку розірваний, уточнив зміст позовних вимог, виклавши їх у вищенаведеній остаточній редакції.

Первинні позовні вимоги прокурора складали: про визнання недійсним договір № 1 від 07.09.12 р., укладений між Тарутинським НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" та ТОВ „Укргазмонтаж" на суму 10 123 888,55 грн.; про визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 08.08.12 р., про визнання ТОВ „Укргазмонтаж" переможцем торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад".

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач посилається на те, що кошторисами Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" на 2012 р., затвердженими 12.01.12 р. В.О. начальника відділу освіти Добинда Т.М. та підписані директором Ткаченко О.В., головним бухгалтером Касір М.Г., за КЕКВ 2130 „Капітальний ремонт" бюджетні призначення взагалі не затверджувались, тобто включення до Річного плану закупівель відповідної процедури закупівель суперечить затвердженим кошторисам, що є порушенням ст.4 ЗУ „Про здійснення державних закупівель".

Детальним вивченням технічної документації прокуратурою було встановлено, що процедурою закупівлі поєднано два різних предмета закупівлі: роботи з капітального ремонту будівлі та установка сонячних колекторів. При цьому, предмет закупівлі робіт з капітального ремонту здійснюється за ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженими наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.00 р. № 174, а закупівля сонячних колекторів провадиться за кодом Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 за показником п'ятого знака, 32.10.5 „Прилади напівпровідникові", у зв'язку з чим на підставі Порядку визначення предмета закупівлі відповідач повинен був провести закупівлю сонячних колекторів за окремою процедурою, яка включає в себе установку та монтаж. Звідси, при прийняті комітетом рішення (протокол № 1 від 29.05.12 р.) про затвердження документації конкурсних торгів було порушено даний порядок проведення торгів за різними предметами закупівлі.

Крім того, прокурором було встановлено, подання обома учасниками торгів, в порушення п.4.1. додатку №1 документації конкурсних торгів, витягів з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, замість інформаційної довідки з єдиної бази даних підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, або яких визнано банкрутами, дійсної на момент розкриття пропозиції конкурсних торгів. Також в порушення п.п. 1.2, 1.3 документації конкурсних торгів в пропозиції ПП „Агро-Терм" до довідок про наявність інженерно-технічних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, подано копії перших сторінок трудових книжок працівників, що унеможливило визначення їх працівниками підприємства, не надано документів про освіту інженерно-технічних працівників відповідної кваліфікації.

Щодо визначення позивачами у справі Тарутинську РДА та відділ освіти Тарутинської РДА прокурор відзначив, що фінансування загальноосвітньої школи провадиться безпосередньо через відділ освіти райдержадміністрації, тому даних осіб і зазначено позивачами у справі.

Позивачі, Тарутинська РДА та відділ освіти Тарутинської РДА в судові засідання не з'являлись, пояснення по справі та витребувані судом документи не надали.

Відповідач, Тарутинська НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", правову позицію щодо заявленого прокурором позову до відома суду не довів, витребувані документи в повному об'ємі не надав, однак 08.07.13 р. за вх.№20749/13 до суду надійшов лист відповідача в якому останній просить розглянути дану справу без участі представника відповідача. Також, в довідці від 08.07.13 р. вх.№20751/13 відповідач повідомив суд, що п.п.5.3., 5.4., 13.1. договору не виконувались його сторонами.

Відповідач, ТОВ „Укргазмонтаж", в судові засідання не з'являвся, відзив на позов та витребувані судом документи не подав.

Ухвалою від 10.07.13 р. суд залучив до розгляду справи ПП „Агро-Терм" в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача. Представник ПП „Агро-Терм" в судові засідання не з'являвся, пояснення по суті спору та витребувані судом документи не надав.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Державна фінансова інспекція в Одеській області, пояснення по справі до відома суду не довела, витребувані документи не подала.

З врахуванням нез'явлення в судові засідання представників позивачів, відповідачів, третіх осіб, не надання ними витребуваних судом документів, справа відповідно до ст.75 ГПК України розглядається судом за наявними в ній документами.

Клопотання прокурора про призначення справи до колегіального розгляду судом задоволено, про що свідчить ухвала від 05.08.13 р.

Ухвалою від 06.08.13 р., колегія у складі Головуючого судді Малярчук І.А., суддів ЗайцеваЮ.О., Лічмана Л.В., визначена відповідно до розпорядження голови господарського суду Одеської області Волкова Р.В., прийняла дану справу до свого розгляду.

Склад колегії судді був змінений за розпорядженням Голови господарського суду Одеської області Волкова Р.В., та визначений у вигляді: головуючий суддя Малярчук І.А., судді МеденцевП.А., Оборотова О.Ю. Ухвалою від 07.10.13 р. колегією суддів було прийнято дану справу до провадження.

Судом задовольнялись клопотання сторін про відкладення розгляду справи, про що свідчать відповідні судові ухвали.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи сторін, оцінивши їх в сукупності, суд встановив наступне:

11.06.12 р. у Віснику Державних Закупівель за № 70(672) було опубліковано оголошення під № 286589(буд) Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" Тарутинської райдержадміністрації Одеської області про проведення закупівель по ДБН Д.1.1-1-2000 - проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води по об'єктах Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", а 17.09.12 р. була здійснена публікація за №111(713) про переможця проведених торгів, яким стало ТОВ „Украгазмонтаж".

Оцінка пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) відбулась 08.08.12 р. та оформлена протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій), на яких розглядались пропозиції двох учасників ПП „Агро-Терм" та ТОВ „Укргазмонтаж" за результатом проведення оцінки яких комітетом було прийнято рішення про визнання найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ „Укргазмонтаж".

За результатами проведеної процедури відкритих торгів по предмету закупівлі „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води по об'єктах Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей-дошкільний заклад"" 07.09.12 р. між Тарутинською НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" та ТОВ „Украгазмонтаж" був укладений договір № 1 про закупівлю робіт за державні кошти. Однак, в процесі розгляду даної справи сторонами договору 27.06.13 р. за додатковою угодою № 5 до договору № 1 про закупівлю робіт за державні кошти з підстав відсутності коштів для фінансування робіт було розірвано з 27.06.13 р. договір № 1 про закупівлю робіт за державні кошти від 07.09.12 р. При цьому, від загальноосвітньої школи до суду надійшла довідка щодо не виконання сторонами договору в період його дії умов п.п. 5.3., 5.4., 13.1., зокрема щодо здійснення авансових платежів за договором та підписання документів по прийняттю виконаних підрядних робіт.

За таких умов прокурором були уточнені позовні вимоги відповідно до чого на розгляд суду поставлено вимогу щодо визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 08.08.12 р., про визнання ТОВ „Укргазмонтаж" переможцем торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад".

Так, на вимогу суду сторонами надіслано документацію конкурсних торгів, затверджену на засіданні комітету з конкурсних торгів протоколом № 11 від 29.05.12 р., зокрема, специфікацію щодо предмету закупівлі (Дефектний акт - додаток №2 до документації конкурсних торгів), який передбачає закупівлю геліоколектору та його монтаж, ремонтно-будівельні роботи по реконструкції будівлі, в якій сонячний колектор має бути встановлений, та пропозиції конкурсних торгів ПП „Агро-Терм" від 07.07.12 р., ТОВ „Укргазмонтаж" від 12.07.12 р., річний план закупівель на 2012 р. Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", затверджений рішенням комітету з конкурсних торгів від 26.12.12 р., оформлений протоколом №5, лист УДКСУ у Тарутинському районі Одеської області №02-21/399 від 02.04.2013р. та річний план закупівель на 2012 рік Тарутинського НВК „ЗОШ I-III ступенів-ліцей - дошкільний заклад", затверджений рішенням комітету з конкурсних торгів від 12.01.2012р. №2.

Згідно п.п.1, 15 Положення про відділ освіти Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області, надісланого прокурором до суду, вбачається, що відділ освіти районної державної адміністрації є структурним підрозділом державної адміністрації і підпорядковується голові державної адміністрації та управлінню освіти і науки обласної державної адміністрації. Відділ є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України із своїм найменуванням.

Відділ освіти відповідно до покладених на нього завдань: погоджує проекти будівництва загальноосвітніх навчальних закладів, сприяє їх раціональному розміщенню, контролює використання капітальних витрат та залучених коштів; вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування загальноосвітніх навчальних закладів та установ освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання. Відділ має право: вносити органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування навчальних закладів та установ освіти, брати безпосередню участь у формуванні освітньої галузі району (пп.24), 31) п.4, ч.5 п.5 Положення).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 29.07.13 р. засновником Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" є Тарутинська районна державна адміністрація Одеської області.

Із поданих суду пропозицій учасників конкурсних торгів суд встановив, що у матеріалах пропозиції ПП „Агро-Терм" знаходиться витяг з ЄДРЮОФОП станом на 09.07.12 р. з відмітками про відсутність процедури банкрутства та ліквідації у відношенні до ПП „Агро-Терм", лист-пояснення про відсутність підстав згідно ст.17 Закону України „Про здійснення державних закупівель", де міститься повідомлення підприємства щодо відсутності відносно нього відкритої процедури ліквідації та знаходження підприємства в процесі банкрутства. Однак, у пропозиції ТОВ „Укргазмонтаж" не містяться як така довідка останнього так і витяг з ЄДРЮОФОП з даними відомостями.

Разом з цим, в пропозиції конкурсних торгів ПП „Агро-Терм" не знаходяться копії трудових книжок працівників підприємства з відомостями щодо праці зазначених кваліфікованих осіб на підприємстві, зайняття ними на момент подачі документів відповідних посад та документів, які підтверджують відповідну освіту. В пропозиції конкурсних торгів ТОВ „Укргазмонтаж" дані документи знаходяться.

Оцінивши подані сторонами документи, їх правові позиції, суд, дійшов висновку щодо задоволення заявлених прокурором позовних вимог з врахуванням наступних положень законодавства.

Згідно преамбули Закону України „Про здійснення державних закупівель" №2289-VI від 01.06.2010р. цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Торги (конкурсні торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів (конкурсних торгів) згідно з процедурами, встановленими цим Законом (крім процедури закупівлі в одного учасника). Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням (п.31 ч.1 ст.1, ч.1 ст.3 Закону України „Про здійснення державних закупівель".

Відповідно до п.п.3, 10 ч.1 ст.1 Закону України „Про здійснення державних закупівель" державна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг за державні кошти у порядку, встановленому цим Законом; замовники - розпорядники державних коштів, які здійснюють закупівлю в порядку, визначеному цим Законом.

За положеннями ч.1 ст.4 Закону України „Про здійснення державних закупівель" закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, зміни до нього надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, річний план, кошторис (тимчасовий кошторис), фінансовий план (план асигнувань, план використання бюджетних (державних) коштів), зміни до них надсилаються Уповноваженому органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження. Річний план закупівель та зміни до нього оприлюднюються замовником шляхом розміщення на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п'яти робочих днів з дня їх затвердження.

Частинами 1, 2, 4, 5 ст.16 Закону України „Про здійснення державних закупівель" встановлено, що замовник вимагає від учасників або учасників попередньої кваліфікації подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Для участі у процедурах закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів; наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами). Документи, що не передбачені законодавством для учасників або учасників попередньої кваліфікації - фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі пропозиції конкурсних торгів або кваліфікаційної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника). Усі пропозиції конкурсних торгів або кваліфікаційні пропозиції, які відповідають кваліфікаційним критеріям, встановленим частиною другою цієї статті, та за відсутності інших, передбачених цим Законом, підстав для їх відхилення, допускаються до оцінки.

Розкриття пропозицій конкурсних торгів здійснюється в день закінчення строку їх подання у час та в місці, що зазначені в оголошенні про проведення процедури закупівлі. До участі у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів замовником допускаються всі учасники або їх уповноважені представники. Відсутність учасника або його уповноваженого представника під час процедури розкриття пропозицій конкурсних торгів не є підставою для відмови в розкритті чи розгляді або для відхилення його пропозиції конкурсних торгів. Під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів. ... Завірена підписом голови комітету з конкурсних торгів та печаткою замовника копія протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів надається будь-якому учаснику на його запит протягом одного робочого дня з дня отримання такого запиту (ч.ч.1, 2, 3, абз.3 ч.4 ст.27 Закону України „Про здійснення державних закупівель").

Відповідно до ч.5 ст.28 Закону України „Про здійснення державних закупівель" замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок - ціна; у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як: якість виконання робіт, послуг; умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування; експлуатаційні витрати; передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником.

Згідно п.п.1, 2, 3 ч.1 ст.29 Закону України „Про здійснення державних закупівель" замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо: учасник: не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону; не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки; не надав забезпечення пропозиції конкурсних торгів, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 цього Закону; пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

Відповідно до ч.1 ст.30 Закону України „Про здійснення державних закупівель" замовник відміняє торги у разі: відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт та послуг; неможливості усунення порушень, які виникли через виявлені порушення законодавства з питань державних закупівель; виявлення факту змови учасників; порушення порядку публікації оголошення про проведення процедури закупівлі, акцепту, оголошення про результати процедури закупівлі, передбаченого цим Законом; подання для участі у них менше двох пропозицій конкурсних торгів, а у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх пропозицій конкурсних торгів згідно з цим Законом; якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.

З врахуванням вищевикладених положень чинного законодавства та матеріалів справи, поданих оригіналів пропозицій конкурсних торгів учасників вбачається відсутність в матеріалах справи доказів стосовно наявності бюджетного фінансування даної процедури закупівлі, погодження її проведення Тарутинським НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" з позивачами, зокрема, Тарутинською райдержадміністрацією, яка є засновником останнього та здійснює його фінансування, і Відділом освіти Тарутинської райдержадміністрації, який за своїми функціональними обов'язками погоджує проекти будівництва загальноосвітніх навчальних закладів, контролює використання капітальних витрат та залучених коштів, вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування загальноосвітніх навчальних закладів та установ освіти, які перебувають у комунальній власності, аналізує їх використання, вносить органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо фінансування навчальних закладів та установ освіти.

Таких висновків суд дійшов ще й з врахуванням листа УДКСУ у Тарутинському районі Одеської області №02-21/399 від 02.04.2013р. та річного плану закупівель на 2012 рік Тарутинського НВК „ЗОШ I-III ступенів-ліцей - дошкільний заклад", затвердженого рішенням комітету з конкурсних торгів від 12.01.2012р. №2, який передбачав лише закупівлю природного газу для Тарутинського НВК на 2012рік, а також з огляду на надісланий відповідачем річний план закупівель на 2012 р. Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", затверджений рішенням комітету з конкурсних торгів від 26.12.12 р., оформлений протоколом №5, тобто, після проведення оскаржуваної процедури закупівлі, який містить перелік закупівель, в т.ч. і оскаржуваної.

Крім того, аналіз заявленого до конкурсних торгів предмету закупівлі свідчить про безпідставне об'єднання в ньому Тарутинським НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" декількох самостійних закупівель, які мають провадитись самостійно. Даного висновку суд дійшов з аналізу Специфікації щодо предмету закупівлі (Дефектний акт), який є додатком №2 до документації з конкурсних торгів, де містяться кошториси та перелік робіт по демонтажу та встановленню вікон, дверей, горищного перекриття, підвалу, а також установлення геліоколектору, з чого суд встановив, що дана закупівля мала б проводитьсь у вигляді двох різних закупівель за різними предметами стосовно ремонту приміщення та закупівлі обладнання, його улаштування.

Позиція прокурора про невідповідність конкурсних пропозицій ПП „Агро-Терм" конкурсній документації, зокрема п.4.1. додатку №1, базується на тому, що даний учасник не надав довідку про перебування останнього у судовій процедурі банкрутства, яка підтверджує відсутність стосовно учасника відомостей в єдиній базі даних про суб'єктів господарювання щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство або яких визнано банкрутами. Матеріали конкурсних пропозицій ПП "Агро-Терм" дійсно не містять такої довідки, що є порушенням умов документації конкурсних торгів.

З досліджених конкурсних пропозицій учасників суд встановив, що у конкурсній пропозиції переможця оскаржуваних торгів знаходились копії трудових книжок його працівників та документи про їх спеціальну освіту, однак, даних документів не було у іншого учасника торгів - ПП „Агро-Терм", незважаючи на те, що зазначена вимога була передбачена законодавством, але її невиконання учасником торгів було проігноровано комісією під час проведення процедури закупівлі та проведено її з порушенням.

Згідно ст.32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Статтею 33 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до ст.43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи вищенаведене, судом встановлено в процесі проведення 08.08.12 р. торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" порушення положень ч.1 ст. 16, ч.1 ст.30 Закону України „Про здійснення державних закупівель", у зв'язку з чим, суд задовольняє в повній мірі заявлені Прокурором Тарутинського району Одеської області в інтересах держави в особі Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області в особі Відділу освіти Тарутинської районної державної адміністрації Одеської області позовних вимог відповідно до чого визнає недійсним рішення комітету конкурсних торгів Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 08.08.12 р., про визнання ТОВ „Укргазмонтаж" переможцем торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад".

З врахуванням задоволення судом заявлених прокурором позовних вимог згідно ст.49 ГПК України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів.

Неявка відповідача - ТОВ „Укргазмонтаж" та третьої особи - ПП „Агро-Терм" в судове засідання не є перешкодою для розгляду справи по суті, оскільки, як визначено п.п.3.9.1., 3.9.2. Постанови Пленуму ВГСУ №18 від 26.12.2011р. „Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. ...В разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Крім того, у постанові ВГСУ від 04.11.2010р. у справі № 10-22-3-30/336-07-9260 визначено, що суддя може постановити рішення, навіть якщо не надійшло жодного підтвердження про вручення або безпосередньо доставку судових ухвал відповідачу, якщо виконано наступні умови: ухвала була передана одним із способів, передбачених процесуальним законодавством, не було отримано будь-якого підтвердження, не зважаючи на всі розумні зусилля для отримання, процесуальні документи надсилались за адресою, яка зазначена стороною.

В процесі розгляду даної справи судом було вжито всіх необхідних заходів щодо повідомлення сторін про судові засідання, в тому числі судове засідання, призначене на 20.11.2013р., особливо з врахуванням того, що ухвали надсилались сторонам за адресами згідно витягів з ЄДРЮОФОП, суд приймає рішення за результатами розгляду справи по суті.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд,

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити позов прокурора повністю.

2. Визнати недійсним рішення комітету конкурсних торгів Тарутинського НВК „ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад", оформлене протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 08.08.12 р., про визнання ТОВ „Укргазмонтаж" переможцем торгів на закупівлю робіт за предметом „Проведення санації з влаштуванням сонячних колекторів для приготування гарячої води на об'єктах Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад".

3. Стягнути з Тарутинського навчально-виховного комплексу „Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей - дошкільний заклад" (68500, Одеська область, Тарутинський район, смт. Тарутине, вул. Спортивна,1, код 22512781) до державного бюджету України (рахунок №31210206783008, Одержувач: ГУДКСУ в Одеській області, Код ЄДРПОУ - 37607526, Банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, Код бюджетної класифікації: 22030001, Код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області: 03499997) через Арцизьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Одеській області 573 (п'ятсот сімдесят три) грн. 50коп. судового збору.

4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Укргазмонтаж" (66800, Одеська область, смт. Ширяєве, вул. Ломоносова, 97, код 33424282) до державного бюджету України (рахунок №31210206783008, Одержувач: ГУДКСУ в Одеській області, Код ЄДРПОУ - 37607526, Банк одержувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, Код бюджетної класифікації: 22030001, Код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області: 03499997) через Миколаївську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів в Одеській області 573 (п'ятсот сімдесят три) грн. 50коп. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Повний текст рішення складено 25.11.13 р.

Головуючий суддя Малярчук І.А.

Суддя Оборотова О.Ю.

Суддя Меденцев П.А.

Дата ухвалення рішення20.11.2013
Оприлюднено27.11.2013
Номер документу35488803
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/1534/13

Рішення від 20.11.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 23.10.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 14.10.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 07.10.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Никифорчук М.І.

Ухвала від 16.09.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 06.08.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 05.08.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 22.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 10.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

Ухвала від 01.07.2013

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні