КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 875/16/13-а
Суддя-доповідач: Желтобрюх І.Л.
ПОСТАНОВА
Іменем України
19 листопада 2013 року 0 18:00 м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючої-судді: Желтобрюх І.Л.,
суддів: Мамчура Я.С.,
Шостака О.О.,
при секретарі: Оліщук А.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу за адміністративним позовом кандидата у народні депутати України ОСОБА_3 до Центральної виборчої комісії України, третя особа, - кандидат у народні депутати України ОСОБА_4, - про зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
18 Листопада 2013 року о 19 год. 45 хв. кандидат у народні депутати України ОСОБА_3 звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії України та просив зобов'язати відповідача внести зміни до відомостей про кандидата у народні депутати України ОСОБА_4, розміщених на офіційному веб-сайті відповідача, а саме: змінити відомості про партійність кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №132 ОСОБА_4 з «безпартійний» на «член політичної партії Народний Союз «Наша Україна».
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 листопада 2013 року кандидата у народні депутати України ОСОБА_4 залучено до участі у справі як третю особу.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_3, зокрема, зазначає, що розміщена на офіційному веб-сайті відповідача інформація про те, що кандидат у народні депутати України ОСОБА_4 є безпартійним, не відповідає дійсності, оскільки останній є членом Політичної Партії Народний Союз «Наша Україна». Вважає, що розміщення такої інформації на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії України вводить в оману виборців та може вплинути на результати виборів.
У судовому засіданні представник позивача, ОСОБА_5, що діяв на підставі довіреності, позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити.
Представники відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнали, посилаючись на те, що відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, поданих до Комісії для реєстрації кандидатів, несуть відповідні суб'єкти виборчого процесу.
Представник третьої особи ОСОБА_6 заперечив проти позову та зазначив, що ОСОБА_4 не є членом Політичної партії «Народний Союз Наша Україна», а додані до позовної заяви документи містять ознаки фальсифікації. Так, зокрема, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридичної особи із назвою «Миколаївська обласна організація Політичної партії Народний Союз «Наша Україна» за ідентифікаційним кодом юридичної особи 33627219, не існує. Станом на 13.11.2013 ідентифікаційний код 33627219 закріплений за Миколаївською обласною організацією Політичної партії «Наша Україна», - тобто за іншою юридичною особою. Зазначена довідка підписана неповноважною особою, оскільки за Статутом Політичної партії «Наша Україна» право представляти територіальні осередки партії у зовнішніх зносинах мають лише керівники таких осередків. Крім того, ОСОБА_6 зазначив про порушення позивачем принципу недоторканості приватного життя, закріпленого Конституцією України та ст. 11 ч. 2 Закону України «Про інформацію».
Заслухавши представників сторін та третьої особи, дослідивши надані сторонами докази у їх сукупності та надавши їм правову оцінку, колегія суддів вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
З матеріалів справи вбачається, що 16.10.2013 першим заступником Голови ВО «Батьківщина» Князевичем Р.П. були подані документи до Центральної виборчої комісії для реєстрації кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №132 на повторних виборах 15 грудня 2013 року народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 ОСОБА_4.
Постановою Центральної виборчої комісії від 21 жовтня 2013 року № 226 «Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України в одномандатних виборчих округах на повторних виборах народних депутатів України 15 грудня 2013 року» серед інших осіб зареєстровано і ОСОБА_4 кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 132 (Миколаївська область).
11 Листопада 2013 року до відповідача надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 132 ОСОБА_3 стосовно зазначення ОСОБА_4 неправдивих відомостей, що, на думку заявника, може свідчити про порушення встановленого частиною другою статті 53 Закону України «Про вибори народних депутатів України» порядку висування кандидатів у народні депутати України та є підставою для відмови в реєстрації кандидата у народні депутати України згідно з пунктом 2 частини 1 статті 60 Закону України «Про вибори народних депутатів України».
13 Листопада 2013 року до Центральної виборчої комісії надійшли заперечення довіреної особи кандидата у народні депутати України ОСОБА_4 в яких, зокрема, зазначалося, що інформація, подана до Центральної виборчої комісії стосовно безпартійності ОСОБА_4, відповідає дійсності, а також про вірогідність підробки бланку, печатки, змісту та, ймовірно, й підпису на документах, поданих скаржником.
Постановою Центральної виборчої комісії від 13 листопада 2013 року № 327 «Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 132 ОСОБА_3, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 11 листопада 2013 року за №21-36-8521», вказану скаргу було залишено без розгляду по суті у зв'язку з пропуском строку оскарження.
Водночас постановою від 15 листопада 2013 року № 332 «Про звернення до Генеральної прокуратури України» на підставі частини 4 статті 13 Закону України «Про Центральну виборчу комісії» та частини 25 статті 74 цього Закону ЦВК звернулась до Генеральної прокуратури України, якій передала скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 132 ОСОБА_3 та заперечення на вказану скаргу разом з доданими до них документами для вжиття заходів реагування відповідно до законів України.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи колегія суддів виходить з такого:
Порядок висування і реєстрація кандидатів у депутати визначається розділом сьомим Закону України «Про вибори народних депутатів України».
Відповідно до статті 52 Закону України «Про вибори народних депутатів України» право висування кандидатів у депутати в одномандатних округах реалізується виборцями через партії або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Законом.
За змістом частини 2 статті 55 Закону України «Про вибори народних депутатів України» Центральна виборча комісія реєструє кандидата у депутати, який балотується в одномандатному окрузі в порядку самовисування, за умови пред'явлення ним особисто одного із документів, передбачених п.1 та 2 частини 3 статті 2 цього Закону, та отримання нею таких документів: заяви про самовисування, датованої днем подачі документів для реєстрації його кандидатом у депутати до Центральної виборчої комісії, автобіографії кандидата в депутати на паперовому носії та у електронному вигляді, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу ( у тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості, тощо.
Статтею 53 Закону визначений порядок висування кандидатів у народні депутати України партією.
Відповідно до частини другої статті 53 Закону Партія може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 9 Закону має право бути обраною депутатом.
Згідно з положеннями Закону Центральна виборча комісія реєструє кандидата у народні депутати України, висунутого партією, у відповідному одномандатному виборчому окрузі за умови отримання документів перелік, яких визначено частиною першою статті 55 Закону. Зокрема, до Центральної виборчої комісії подається заява особи про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї партії (за підписом відповідного кандидата) із зобов'язанням у разі обрання депутатом припинити діяльність чи скласти представницький мандат, які відповідно до Конституції України та законів України несумісні з мандатом народного депутата України, та згодою на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у виборах, а також із зобов'язанням у разі обрання депутатом протягом місяця після офіційного оприлюднення результатів виборів передати в управління іншій особі належні їй підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом (або зазначенням, що таких немає), та автобіографія кандидата в депутати, на паперовому носії та в електронному вигляді, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (всі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство із зазначенням часу проживання на території України, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, адресу місця проживання, контактний номер телефону, відомості про наявність чи відсутність судимості.
Частиною першою статті 6 Закону України «Про вибори народних депутатів України» встановлено, що громадянам України забезпечуються умови для вільного формування своєї волі та її вільного виявлення при голосуванні.
За змістом частини третьої статті 63 Закону України «Про вибори народних депутатів України» виборчі комісії при поширенні інформації про вибори зобов'язані дотримуватися об'єктивності, неупередженості, збалансованості, достовірності, повноти і точності інформації.
Відомості про кандидатів у народні депутати України зазначаються у рішенні Центральної виборчої комісії про реєстрацію кандидатів, у переліку кандидатів, зареєстрованих в одномандатному виборчому окрузі, що публікується в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр», в інформаційному плакаті кандидата, виборчому бюлетені, а також в інформації про кандидатів, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії, на підставі документів, поданих до Комісії для реєстрації відповідних кандидатів.
При цьому, колегія суддів зазначає, що чинним законодавством України не передбачено обов'язку та не визначено процедури здійснення Центральною виборчою комісією перевірки достовірності даних, зазначених в документах кандидатів у народні депутати України, що подаються до ЦВК для реєстрації кандидатів.
Тобто, відповідальність за достовірність та точність відомостей у документах, поданих до Комісії для реєстрації кандидатів, несуть відповідні суб'єкти виборчого процесу. За таких обставин суд приходить до висновку, що будь-яких протиправних дій чи бездіяльності Центральною виборчою допущено не було.
Що стосується тверджень позивача про недостовірність даних, розміщених на офіційному веб-сайті відповідача, про партійність кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі №132 ОСОБА_4, - вони не доведені у встановленому законом порядку з огляду на таке.
Роздруківки веб-сайтів, надані позивачем, жодним чином не дозволяють встановити і перевірити їх джерела та достовірність наведених в них даних.
Довідку Виконавчого комітету Миколаївської обласної організації Політичної партії Народний Союз «Наша Україна» (а.с.28) теж не можна вважати допустимим та належним доказом, внаслідок наступних обставин: по-перше, назва політичної організації, зазначена на бланку та печатці такої довідки, не відповідає назві юридичної особи, вказаній в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за ідентифікаційним кодом 33627219; по-друге довідка підписана головним консультантом виконавчого комітету, в той час як право видавати та підписувати такі довідки має лише Голова організації Партії у відповідності до п.6.7.2 Статуту Політичної партії «Наша Україна». Наведене, на думку колегії суддів, не дає підстав до висновку про юридичну силу та доказовість цього документу.
При вирішенні викладених у позовній заяві вимог колегія суддів також враховує, що перевірка, ініційована ЦВК постановою від 15 листопада 2013 року №332 до Генеральної прокуратури України, на момент розгляду справи не завершена, і недостовірність даних щодо партійності ОСОБА_4 як юридичний факт не встановлена.
Таким чином, позивачем не надано доказів подання ОСОБА_4 неправдивих відомостей щодо партійної приналежності; належних та допустимих доказів про належність ОСОБА_4 до Політичної партії Народний Союз «Наша Україна», що, в свою чергу, свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про зобов'язання ЦВК внести зміни до відомостей про кандидата у народні депутати України ОСОБА_4, розміщених на офіційному веб-сайті.
З урахуванням вищевикладеного, надавши оцінку встановлених у справі обставинам та доказам, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись статтями 17, 60, 61, 104, 105, 106, 160, 161, 162, 163, 172, 177 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Кандидату у народні депутати України ОСОБА_3 в задоволенні адміністративного позову до Центральної виборчої комісії про зобов'язання вчинити дії відмовити.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Вищого адміністративного суду України у дводенний строк з моменту її ухвалення через Київський апеляційний адміністративний суд.
Відповідно до ст. 177 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Головуючий суддя:
Судді:
Головуючий суддя Желтобрюх І.Л.
Судді: Мамчур Я.С
Шостак О.О.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2013 |
Оприлюднено | 27.11.2013 |
Номер документу | 35509273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Желтобрюх І.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні