Рішення
від 26.11.2013 по справі 912/1816/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2013 рокуСправа № 912/1816/13 Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коротченко Л.С., розглянув у відкритому судовому засіданні справу № 912/1816/13

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК", м. Харків

до відповідача: комунального підприємства "Міська комунальна аптека № 1", м. Олександрія Кіровоградської області

про стягнення 7 066,44 грн.

Представники сторін :

від позивача - участі не брали;

від відповідача - участі не брали.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК" звернулось до господарського суду Кіровоградської області з позовною заявою про стягнення з комунального підприємства "Міська комунальна аптека № 1" на користь позивача заборгованості за отриманий товар по договору № 553 від 03.01.12 р. в сумі 5 888,70 грн. та штрафу у розмірі 20% від вартості отриманого товару в сумі 1 177,74 грн.

Представники сторін в судовому засіданні 26.11.13 р. участі не брали.

25.11.13 р. на адресу господарського суду надійшло клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК" про розгляд справи без участі повноважного представника позивача (а.с. 34).

Оскільки участь представника товариства з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК" у судовому засідання 26.11.13 р. обов'язковою не визнавалась, зважаючи на норми ст. 22 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до яких участь в засіданні суду є правом сторони, а не її обов'язком, а також враховуючи подання позивачем витребуваних судом доказів, господарський суд вважає за можливе задовольнити подане клопотання та розглядає справу без участі повноважного представника позивача.

Відповідач вимог ухвали суду не виконав, письмових заперечень або будь-яких пояснень по суті спору суду не надав.

Поштовий конверт, яким відповідачу за адресою, зазначеною в позовній заяві, у свідоцтві про державну реєстрацію юридичної особи (а.с. 21) та у довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 23-24), а саме: 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, площа Леніна, буд. 7, направлялась ухвала про порушення провадження у справі від 07.11.13 р., повернувся з поштовою відміткою про невручення: "аптека зачинена" (а.с. 29).

Згідно правової позиції, наведеної у Постанові Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.11 р., якщо копії процесуальних документів було надіслано відповідачу за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

З огляду на викладене, господарський суд вважає комунальне підприємство "Міська комунальна аптека № 1" належним чином повідомленим про дату, час та місце судового розгляду справи.

На підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши наявні матеріали справи, подані докази, господарський суд встановив наступне.

03.01.12 р. між товариством з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК" (далі - Постачальник) та комунальним підприємством "Міська комунальна аптека № 1" (далі - Покупець) укладено договір № 533 (далі - Договір, а.с.11- 14).

Відповідно до умов Договору, Постачальник бере на себе зобов'язання передати (поставити) у власність Покупцю протягом дії Договору товар в асортименті і кількості, вказаній в накладних, які є невід'ємною частиною даного Договору. Покупець зобов'язується прийняти цей товар і своєчасно здійснити його оплату на умовах, визначених даним Договором (п. 1.1. Договору).

Пунктами 1.2. - 1.4. Договору передбачено, що предметом поставки є наступний товар: лікарські засоби (згідно Закону України "Про лікарські засоби"), вироби медичного призначення, інші продовольчі і непродовольчі товари, у тому числі біодобавки; поставка товару здійснюється за взаємною згодою сторін; накладі є документом, який замінює специфікацію і протокол узгодження цін і є невід'ємною частиною Договору.

Згідно п. 2.1. Договору, кількість і асортимент товару узгоджується сторонами і зазначається у видатковій накладній на кожну поставку.

Ціну товару і порядок розрахунків за Договором погоджено сторонами у розділі 3 Договору.

Так, у відповідності до п.п. 3.1. - 3.4. Договору, ціни на товари, що поставляються за даним Договором, вказані в національній валюті України; постачання здійснюється окремими партіями, оформленими відповідними видатковими накладними; ціни на товар зазначаються в кожній видатковій накладній, що є додатком до даного Договору; загальна сума Договору складає суму вартості товарів згідно видаткових накладних, які є невід'ємною частиною даного Договору і відвантажених протягом дії даного Договору.

Згідно п.п. 3.5. - 3.6. Договору, розрахунки за товар здійснюються по сумам, вказаним у видаткових накладних, шляхом відстрочення платежу протягом 30 календарних днів з моменту отримання товару Покупцем. Датою поставки вважається дата отримання товару Покупцем, про що Покупцем робиться відмітка у видатковій накладній. Якщо дата отримання товару не вказана Покупцем у видатковій накладній, датою отримання товару вважається дата виписки видаткової накладної; оплата поставлених товарів проводиться Покупцем шляхом банківського переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника на умовах, зазначених в п. 3.5. даного Договору. Датою оплати вважається дата надходження коштів на банківський рахунок Постачальника.

Поставка товару здійснюється за домовленістю сторін на умовах Франко-завод (EXW). Місце відвантаження - склад Постачальника: м. Харків, вул. Примакова, 46; товар вважається переданим у власність Покупця по кількості і асортименту після підписання уповноваженими особами Постачальника і Покупця видаткових накладних, оформлених належним чином. При отриманні товару уповноважена особа зобов'язана надати належним чином оформлену довіреність. У випадку, якщо немає можливості оформити довіреність на отримання товару, Покупець підтверджує факт отримання товару шляхом поставлення печатки юридичної особи або фізичної особи на видатковій накладній Постачальника (п. п. 5.3., 5.7. Договору).

Відповідно до п.п. 10.1., 10.4. Договору, цей Договір набуває чинності з моменту підписання його обома сторонами і обміну копіями документів, завірених мокрими печатками, вказаних в п. 12.4., і діє до 31.12.2012 року, а щодо зобов'язань за Договором - до повного їх виконання; Договір вважається пролонгованим строком на 1 рік, і на тих же умовах, якщо жодна із сторін не заявила письмово про його розірвання не пізніше, ніж за один місяць до закінчення терміну його дії.

Договір підписаний сторонами та скріплений печатками позивача та відповідача.

Сторонами підписано Додаткову угоду до Договору, у якій наведено приклад печатки (штампу) Покупця, якою останній при централізовано-кільцевих поставках товару завіряє довіреності, видаткові накладні, реєстри видаткових накладних, акти звірок, у відповідності з п. 13 Інструкції про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 16.05.96 р. № 99 (а.с. 15).

Укладений між сторонами Договір за своєю правовою природою є договором поставки, правовідносини за якими регулюються параграфом 3 Глави 54 Цивільного кодексу України.

Згідно ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник) зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

У відповідності до ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж.

Відповідно до приписів ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі - продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме: видаткової накладної № 100078157/1 від 20.05.13 р. на суму 1 118,21 грн., видаткової накладної № 100079758/1 від 22.05.13 р. на суму 2 502,31 грн., видаткової накладної № 100078609/1 від 22.05.13 р. на суму 281,82 грн. та видаткової накладної № 1000081799/1 від 27.05.13 р. на суму 1 986,36 грн., на виконання умов Договору Постачальником поставлено Покупцю товар на загальну суму 5 888,70 грн. (а.с. 16-20).

Вказані вище видаткові накладні містять відмітку про отримання товару відповідачем, а саме: підпис повноважного представника Покупця та відтиск печатки підприємства у графі "Отримав".

Однак, відповідач свої зобов'язання за Договором належним чином не виконав, за отриманий товар не розрахувався.

Оскільки заборгованість в сумі 5 888,70 грн. відповідачем сплачено не було, позивач з метою захисту порушених прав та інтересів звернувся до суду з даним позовом.

Стаття 525 Цивільного кодексу України передбачає, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідач не надав суду доказів сплати заборгованості за отриманий товар в розмірі 5 888,70 грн., а тому вимоги позивача в цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Також позивач просить стягнути з відповідача 1 177,74 грн. штрафу.

У відповідності до приписів ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України, виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

Статтею 549 Цивільного кодексу України встановлено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.

Відповідно до п. 7.2. Договору, за прострочення платежу понад тридцять календарних днів з моменту виникнення простроченого зобов'язання, обумовленого в пункті 3.5. даного Договору, Покупець сплачує Постачальнику штраф у розмірі 20% від вартості одержаного товару, за яким допущено прострочення платежу, а також суму боргу з урахуванням індексу інфляції згідно ст. 625 Цивільного кодексу України за весь час прострочення та 18% річних від простроченої суми.

Оскільки розрахунок штрафу в сумі 1 177,74 грн. (а.с. 10) відповідає умовам Договору та фактичним обставинам справи, вимоги в цій частині також підлягають задоволенню.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з комунального підприємства "Міська комунальна аптека № 1" (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, площа Леніна, 7, код 30118862, п/р № 26005181209001 у Кіровоградському РУ "ПриватБанк", МФО 323583) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ФІТО-ЛЕК" (місцезнаходження: пр. Гагаріна, 48, кв. 47, м. Харків, 61140, адреса для листування: вул. Примакова, буд. 46, м. Харків, 61004, код 21194014, п/р № 2600135689201 у ХВ № 1 ПАТ "Банк Петрокоммерц-Україна", МФО 300120) заборгованість в сумі 7 066,44 грн., з яких: 5 888,70 грн. - основний борг; 1 177,74 грн. - штраф, а також витрати по сплаті судового збору в сумі 1 720,50 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом.

Копію рішення направити сторонам, зокрема,

позивачу за адресою: 61004, м. Харків, вул. Примакова, 46;

відповідачу за адресою: 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, площа Леніна, 7.

Суддя Л. С. Коротченко

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено28.11.2013
Номер документу35532580
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —912/1816/13

Ухвала від 25.11.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коротченко Л.С.

Рішення від 26.11.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Коротченко Л.С.

Ухвала від 07.11.2013

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Глушков М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні