cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
"18" листопада 2013 р.Справа № 924/60/13-г
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Дячук Т.В., за заявою Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області м.Кам'янець-Подільський
до товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" м.Кам'янець-Подільський
про визнання грошових вимог на суму 5372671,98грн.
Представники :
від кредитора : не брав участі
від банкрута : Іващук В.А. - ліквідатор
Ухвалою господарського суду від 17.01.2013р. порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" м.Кам'янець-Подільський, згідно норм ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Постановою суду від 30.01.2013р. визнано боржника банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на шість місяців і ліквідатором призначено арбітражного керуючого Іващука Валентина Анатолійовича.
30.07.2013р. до господарського суду надійшла заява Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання грошових вимог у сумі 4615801,10грн., яка призначена до розгляду.
Ухвалою від 05.08.2013р. судом було продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута до 30.10.2013р.
21.08.2013р. Кам'янець-Подільською ОДПІ подано заяву про уточнення грошових вимог, якою ОДПІ просить визнати поточні грошові вимоги у сумі 5372671,98грн. на підставі акту документальної планової невиїзної перевірки від 10.07.2013р.
Ліквідатор в судових засіданнях, заперечуючи проти заявлених грошових вимог, посилався на порушення вимог Податкового кодексу України при проведенні перевірки. Зазначив, що з дати винесення судом постанови про визнання ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" банкрутом виконання обов'язків керівника перейшло до ліквідатора, інших посадових осіб у банкрута немає, однак, повідомлення про проведення перевірки ліквідатору не надсилалось. Також просив врахувати, що нараховані по акту документальної планової невиїзної перевірки від 10.07.2013р. суми заниження податкових зобов'язань не підтверджені первинними документами.
Кредитором Кам'янець-Подільською ОДПІ надано суду для огляду документи на підставі яких складено акт документальної планової невиїзної перевірки від 10.07.2013р., а супровідним листом від 29.10.2013р. №5561/10/10-013 надано розрахунок пені, заявленої у складі грошових вимог до ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат".
Листом від 15.11.2013р. №0441/10/10-013р. Кам'янець-Подільською ОДПІ повідомлено суд про неможливість забезпечити явку в судове засідання повноваженого представника. В зв'язку з цим, ОДПІ просить розглянути заяву за її відсутності.
Ліквідатор ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" - арбітражний керуючий Іващук В.А. в судовому засіданні 18.11.2013р. зазначив, що він вважає нарахування ОДПІ пені у сумі 759393,78грн., за період з 31.01.2013р. по 28.10.2013р., після винесення судом 30.01.2013р. постанови про визнання товариства банкрутом, таким, що суперечить нормі ч.1 ст.23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.2013р. №2343-ХІІ (в редакції до 19.01.2013р.).
В зв'язку із наявністю зі сторони ліквідатора заперечень щодо розміру заявлених грошових вимог, суд розглядає заяву Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання грошових вимог до товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" по суті.
Розглянувши заяву, аналізуючи надані докази, доводи і заперечення сторін, господарським судом встановлено та враховується таке :
Провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" порушено 17.01.2013р. за нормами ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.2013р. №2343-ХІІ (в редакції чинній до 19.01.2013р.), яка визначає особливості банкрутства відсутнього боржника.
Постановою від 30.01.2013р. визнано боржника ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатора.
Особливості та порядок заявлення кредиторами претензій до відсутнього боржника, що ліквідується в порядку ст.52 Закону про банкрутство, визначені положеннями ч.5 вказаної статті та передбачають направлення кредиторами ліквідатору заяв із вимогами до банкрута в місячний термін після отримання від ліквідатора відсутнього боржника повідомлення про визнання банкрутом.
Кам'янець-Подільською об'єднаною державною податковою інспекцією 18.03.2013р. подано до суду заяву з грошовими вимогами на суму 2024239,07грн. Однак, враховуючи, що відповідно до ч.1 ст.25, ч.5 ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.2013р. №2343-ХІІ (в редакції чинній до 19.01.2013р.), у справах про банкрутство відсутнього боржника, розгляд таких вимог відноситься до компетенції ліквідатора і ліквідатором ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" вимоги ОДПІ на суму 2024239,07грн. були визнані повністю, господарський суд ухвалою від 27.05.2013р. припинив провадження з розгляду зазначеної заяви.
До господарського суду 30.07.2013р. надійшла заява №1291/10/10-013 від 29.07.2013р. Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області з поточними грошовими вимогами до ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" на суму 4615801,10грн. згідно податкових повідомлень-рішень, винесених на підставі акту від 10.07.2013р. №50/221/37180570 документальної планової невиїзної перевірки ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" з питань дотримання вимог податкового законодавства, за період з 10.09.2010р. по 31.12.2011р., валютного та іншого законодавства, за період з 10.09.2010р. по 31.12.2011р.
Під час розгляду грошових вимог, ОДПІ подано заяву про уточнення грошових вимог, якою просить визнати поточні грошові вимоги у сумі 5372671,98грн. Згідно наведеного в заяві розрахунку загальна сума 5372671,98грн. складається з : 3016354,75грн. (сума визначена податковим повідомленням-рішенням від 11.07.2013р. №0001172201) + 1539124,25грн. (сума визначена податковим повідомленням-рішенням від 11.07.2013р. №0001182201) + 60322,10грн. (сума визначена податковим повідомленням-рішенням від 11.07.2013р. №0006531702) =4615801,10грн. + 303269,43грн. (сума пені по податку на прибуток згідно картки особового рахунку) + 453601,45грн. (сума пені по податку на додану вартість згідно картки особового рахунку).
З матеріалів справи вбачається, що ліквідатор ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" листом від 20.08.2013р. №20/60 повідомив Кам'янець-Подільську ОДПІ про розгляд заявлених грошових вимог та відмовив у їх визнанні, з посиланням на те, що документальна планова невиїзна перевірка проведена з порушенням Податкового кодексу України.
Право контролюючого (податкового) органу проводити перевірки передбачено, зокрема, пунктом 20.1 ст.20 (підп. 20.1.1, 20.1.4), ст.75 Податкового кодексу України.
Згідно п.75.1 ст.75 цього Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відноси н з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення якого передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків і зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу. (підп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України).
Порядок та особливості проведення документальної невиїзної перевірки визначені ст.ст.77,79 Податкового кодексу України.
З огляду на зазначені норми податкового законодавства та виходячи з положень ч.5 ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.2013р. №2343-ХІІ, орган державної податкової служби і в ліквідаційній процедурі боржника - після прийняття постанови про визнання його банкрутом, не позбавлений та має право здійснити перевірку.
Відповідно до абз.6 ст.1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
Таким чином, у разі виявлення порушень вимог податкового законодавства та заборгованості боржника по сплаті податків, зборів (обов'язкових платежів) податковий орган має право заявити свої претензії до такого боржника шляхом подачі заяви із кредиторськими вимогами, в порядку передбаченому ч.1 ст.14 або ч.5 ст.52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Отже, враховуючи викладені обставини, аналіз норм законодавства щодо порядку визначення та визнання кредитором у справі про банкрутство, надані Кам'янець-Подільською ОДПІ розрахунки і докази на обґрунтування заявлених грошових вимог, господарський суд прийшов до висновку, що грошові вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню частково у сумі 4853138,76грн., з яких: 3016354,75грн. - сума грошового зобов'язання по податку на додану вартість, визначена податковим повідомленням-рішенням форми „Р" від 11.07.2013р. №0001172201; 1539124,25грн. - сума грошового зобов'язання по податку на прибуток приватних підприємств, визначена податковим повідомленням-рішенням „Р" від 11.07.2013р. №0001182201; 60322,10грн. - сума грошового зобов'язання по податку на доходи найманих працівників, визначена податковим повідомленням-рішенням форми „Р" від 11.07.2013р. №0006531702); 237337,66грн.- залишок пені по всіх видах податкових зобов'язань ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат", нарахованої по облікових картках станом на 17.01.2013р. і несплаченої до 30.01.2013р. (до дати винесення судом постанови про визнання боржника банкрутом).
В решті грошових вимог Кам'янець-Подільської ОДПІ щодо 519533,22грн. пені, нарахованої за період після винесення судом постанови про визнання ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" банкрутом, необхідно відмовити з огляду на таке :
Згідно ч.1 ст.23 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.2013р. №2343-ХІІ (в редакції чинній до 19.01.2013р.), з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
Отже, з моменту визнання ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" банкрутом 30.01.2013р., згідно відповідної постанови, яка не оскаржена та не скасована, по всіх видах заборгованості товариства всі кредитори мали припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій.
Статтею 4 Закону України „Про судовий збір" визначено, що при зверненні до господарського суду з заявою з грошовими вимогами до боржника сплачується судовий збір у сумі 1 розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява подається до суду, а статтею 5 встановлено пільги щодо сплати судового збору.
Положеннями ч.2 ст.4 1 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.
Податкові органи звільнені від сплати судового збору (п.21 ст.5 Закону України „Про судовий збір").
Тому, виходячи із розміру мінімальної заробітної плати, встановленого Законом України „Про державний бюджет України на 2013рік" станом на 01.01.2013р., на ТОВ „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" необхідно покласти судовий збір у розмірі 1147,00грн.
Керуючись пунктом 1 1 розділу Х „Прикінцеві та перехідні положення" Закону від 22.12.2011р. №4212-УІ, ч.1 ст.23, ст.ст.24, 31 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. №2343-ХІІ, ст.ст.4 1 , 44, 49, 86 Господарського процесуального кодексу України суд -
У Х В А Л И В :
Заяву Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про визнання грошових вимог до товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" м.Кам'янець-Подільський задовольнити частково.
Визнати грошові вимоги Кам'янець-Подільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області до товариства з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" м.Кам'янець-Подільський у сумі 4853138,76грн. (чотири мільйони вісімсот п'ятдесят три тисячі сто тридцять вісім гривень 76коп.) і зобов'язати ліквідатора врахувати їх при задоволенні вимог кредиторів.
Покласти на товариство з обмеженою відповідальністю „Кам'янець-Подільський м'ясоконсервний комбінат" м.Кам'янець-Подільський судовий збір у розмірі 1147,00грн. (одна тисяча сто сорок сім гривень 00коп.).
В решті заявлених грошових вимог на суму 519533,22грн. пені - відмовити.
Копію ухвали надіслати: кредитору та ліквідатору.
Суддя Дячук Т.В.
Віддруковано 3 примірники :
1 - до справи;
2 - Кам'янецькій ОДПІ (32300, м.Кам'янець-Подільський, вул.Огієнка, 74) - реком.;
3 - арбітражному керуючому Іващуку В.А. (м.Хмельницький, вул.Курчатова, 13/1, кв.92) - реком.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35535572 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Дячук Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні