ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 листопада 2013 року м. Київ К/9991/45290/11
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Суддів:Черпіцької Л.Т. Розваляєвої Т.С. Маслія В.І. провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2011 року у справі № 2а/0570/669/2011 за позовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Державного реєстратора відділу реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності державної адміністрації Святошинського району м. Києва Дарчук Інни Михайлівни, треті особи - Приватне підприємство «Гордес-сап», Державна податкова інспекція у Святошинському районі міста Києва про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулась з позовом до Управління державної реєстрації Донецької міської ради, Державного реєстратора відділу реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності держадміністрації Святошинського району м. Києва Дарчук Інни Михайлівни, в якому просила:
- визнати протиправними дії Управління державної реєстрації Донецької міської ради стосовно невизнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження Приватного підприємства «Гордес-сап» за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, буд. 7, не скасування реєстраційних дій, не внесення до Єдиного державного реєстру запису про місцезнаходження підприємства за попередньою адресою, не повернення реєстраційної справи підприємства до державного реєстратора за місцезнаходженням;
- визнати неправомірним запис в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження Приватного підприємства «Гордес-сап» (ЄДРПОУ 25404164) за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, буд. 7;
- зобов'язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради скасувати реєстраційні дії від 13 травня 2009 року за №10721070008000894 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу Приватного підприємства «Гордес-сап»;
- зобов'язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради внести до Єдиного державного реєстру запис про місцезнаходження Приватного підприємства «Гордес-сап» (ЄДРПОУ 25404164) за адресою: м. Київ, вул. Уборевича,4/49;
- зобов'язати Управління державної реєстрації Донецької міської ради повернути реєстраційну справу Приватного підприємства «Гордес-сап» (ЄДРПОУ 25404164) до державного реєстратора відділу реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності держадміністрації Святошинського району м. Києва Дарчук Інни Михайлівни.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2011 року, в позові відмовлено.
Не погоджуючись з рішеннями суду першої та апеляційної інстанцій Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька звернулась з касаційною скаргою, у якій просить скасувати судові рішення першої та апеляційної інстанції, та ухвалити нове про задоволення позову, посилаючись на те, що при прийнятті зазначених судових рішень було порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, ПП «Гордес-сап» зареєстроване як юридична особа Святошинською районною у м. Києві державною адміністрацією 05 жовтня 2004 року, номер запису 10721200000000894, включене до ЄДРПОУ за номером 25404164, місцезнаходження: м. Київ, пр. 50-річчя Жовтня, 9-В, кв.14.
Підприємством була змінена адреса на м. Донецьк, вул. Павших Комунарів, 7.
ПП «Гордес-сап» подано реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 27 квітня 2009 року, на підставі якої державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Дарчук І.М. здійснено державну реєстрацію змін відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження Приватного підприємства «Гордес-сап» за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, 7.
Відповідно до листа від 20 травня 2009 року № 685 зазначений державний реєстратор надіслала до виконавчого комітету Донецької міської ради реєстраційну справу ПП «Гордес-сап» у зв'язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, 7.
13.05.2009р. Державним реєстратором відділу реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації Дарчук Інною Михайлівною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб запис під номером №10721070008000894 - внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах.
З акту виходу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька від 16 серпня 2010 року № 827/23-2/25404164 за юридичною адресою Приватного підприємства "Гордес-сап" вбачається, що за адресою: 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, буд. 7 підприємство не знаходиться.
12 листопада 2010 року позивачем до Управління державної реєстрації Донецької міської ради надіслано лист про внесення змін до відомостей юридичної особи Приватного підприємства "Гордес-сап" та повернення реєстраційної справи до Державного реєстратора відділу реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності держадміністрації Святошинського району м. Києва.
На зазначений лист Управління державної реєстрації Донецької міської ради надіслало відповідь, у якому зазначило, що порушень Закону про реєстрацію державним реєстратором при проведенні дій щодо зміни місцезнаходження юридичної особи, зазначеної в цьому листі, не було, тому проведені дії не підлягають скасуванню.
Відмовляючи в задоволенні позову, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з такими висновками судів.
Частиною 3 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 29 Закону для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Відповідно до ч. 7 ст. 29 Закону державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 Закону державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 Закону передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Таким чином, державний реєстратор під час реєстраційних дій, а саме зміни місцезнаходження не має права перевіряти подані відомості та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.
Судами встановлено, що відповідно до акту виходу за юридичною адресою підприємства Приватного підприємства «Гордес-сап» Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька від 16 серпня 2010 року № 827/23-2/25404164 підприємство за юридичною адресою 83086, м. Донецьк, пр. Павших Комунарів, буд. 7 не знаходиться.
Державною податковою інспекцією у Ворошиловському районі м. Донецька було надіслано повідомлення Управлінню Державної реєстрації Донецької міської ради від 21 жовтня 2009 року №42384/10/29-013 про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, з якого вбачається, що стосовно юридичної особи Приватного підприємства «Гордес-сап», ЄДРПОУ 25404164, за адресою 83000, м. Донецьк, Ворошиловський район, пр. Павших Комунарів, 7 проведено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження, за результатами яких встановлено відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок, не встановлено.
Державним реєстратором виконавчого комітету Донецької міської ради 30 жовтня 2009 року надісланий лист № 7451 керівнику юридичної особи Приватного підприємства «Гордес-сап» про те, що у зв'язку із отриманням від податкового органу повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, керівнику необхідно підтвердити до 30.11.2009 р. реєстраційні відомості про юридичну особу шляхом надіслання державному реєстратору заповненої картки підтвердження реєстраційних відомостей (форма № 6).
Згідно п. 12 ст. 19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Згідно пункту 14 статті 19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Таким чином, суди вірно зазначили, що відсутність юридичної особи ПП «Гордес-сап» за місцезнаходженням не тягне скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
Враховуючи встановлені судами обставини та зазначені вимоги законодавства, колегія суддів вважає, що оскаржувані судові рішення є законними та обґрунтованими. Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав вважати, що судами попередніх інстанцій при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права чи порушено норми процесуального права.
Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька відхилити, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 14 червня 2011 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст.235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35549079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Черпіцька Л.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні