ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2013 року справа № 823/1573/13-а
17 год. 07 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Коваленка В.І.,
за участю секретаря - Савости С.В.,
за участю представників:
позивача - Іщенко В.І., Постоленко І.В. за довіреностями,
відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної фінансової інспекції в Черкаській області до Озерищанської сільської ради про стягнення 4 184 грн. 96 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Черкаській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Озерищанської сільської ради, в якому просить стягнути з Озерищанської сільської ради до загального фонду сільського бюджету с. Озерище кошти в сумі 4 184 грн. 96 коп.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що протягом січня-лютого 2013 року працівниками Канівської об'єднаної державної фінансової інспекції проведено ревізію дотримання вимог бюджетного законодавства при складанні та виконанні Озерищанського сільського бюджету, а також ревізію фінансово-господарської діяльності Озерищанської сільської ради за період з 01.06.2009р. по 31.12.2012р. За наслідками ревізії складено акт від 28.02.2013р. за № 04-22/29, яким зафіксовано порушення, яке полягало в тому, що стягнення, які проводились з винних осіб, за сумами незаконних виплат в 2006-2007 роках, віднесені на відновлення касових видатків сільської ради 2009 року за кодом економічної класифікації видатків 1111 «Оплата праці працівників бюджетних установ» на суму 3 804 грн. 08 коп., за кодом економічної класифікації видатків 1120 «Нарахування на заробітну плату» на суму 1 380 грн. 88 коп., замість перерахування їх до загального фонду бюджету Озерищанської сільської ради. Таке порушення призвело до ненадходження до сільського бюджету села Озерище грошових коштів на суму 5 184 грн. 96 коп. Оскільки вимога позивача про усунення зазначеного порушення виконанна лише частково, а саме: відповідачем перераховано до загального фонду бюджету Озерищанської сільської ради кошти в сумі 1 000 грн., то позивач вважає, що несплачена сума коштів в розмірі 4 184 грн. 96 коп. підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та наполягали на їх задоволенні.
Відповідач позов визнав у повному обсязі та просив розглянути справу без участі його представника.
Заслухавши пояснення представників позивача, вивчивши та оцінивши письмові докази в їх сукупності, судом встановлено, що посадовими особами Канівської об'єднаної державної фінансової інспекції проведено ревізію дотримання вимог бюджетного законодавства при складанні та виконанні Озерищанського сільського бюджету, а також ревізію фінансово-господарської діяльності Озерищанської сільської ради за період з 01.06.2009р. по 31.12.2012р. За наслідками ревізії складено акт від 28.02.2013р. за № 04-22/29, яким зафіксовано порушення вимог пункту 3.2 Інструкції з обліку розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26.12.2003р. за № 242, яке полягало в тому, що стягнення, які проводились з винних осіб, за сумами незаконних виплат в 2006-2007 роках, віднесені на відновлення касових видатків сільської ради 2009 року за кодом економічної класифікації видатків 1111 «Оплата праці працівників бюджетних установ» на суму 3 804 грн. 08 коп., за кодом економічної класифікації видатків 1120 «Нарахування на заробітну плату» на суму 1 380 грн. 88 коп., замість перерахування їх до загального фонду бюджету Озерищанської сільської ради. Згідно даних акту перевірки, зазначене порушення призвело до недоотримання сільським бюджетом фінансових ресурсів на суму 5 184 грн. 96 коп. Внаслідок допущеного порушення у звіті про виконання бюджету сільської ради занижено надходження доходів по коду 24060300 «Інші надходження» на відповідну суму, що є порушенням пункту 1 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р.
При дослідженні письмових доказів, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено, що Озерищанській сільській раді направлено письмові вимоги щодо усунення порушень фінансової дисципліни від 11.03.2013р. за № 04-22/419 за підписом начальника Канівської об'єднаної державної фінансової інспекції. Зокрема, пунктом 2 зазначеного документу вимагається перерахувати кошти на суму 5 184 грн. 96 коп. на рахунок загального фонду сільського бюджету.
На виконання зазначеної вимоги відповідачем разом із супровідним листом від 15.04.2013р. за № 130 направлено позивачу копію квитанції про перерахування коштів до загального фонду сільського бюджету по коду 24060300 «Інші надходження» на суму 1 000 грн.
Аналізуючи правомірність стягнення з відповідача грошових коштів у сумі 4 184 грн. 96 коп. до загального фонду сільського бюджету, суд враховує, що номативно-правовим документом, який встановлює єдині вимоги до порядку ведення бюджетними установами бухгалтерського обліку руху коштів у касі, на рахунках в установах банків або в органах Державного казначейства, розрахунків з дебіторами та інших активів, є Інструкція з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затверджена наказом Державного казначейства України від 26 грудня 2003 року за № 242 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 23 січня 2004 р. за № 106/8705.
Зокрема, пунктами 3.1, 3.2 роділу 3 «Грошові кошти на рахунках в установах банків та органах Державного казначейства» зазначеної інструкції передбачено, що на рахунках цієї групи обліковуються рух і наявність коштів, які перебувають на особових, реєстраційних, спеціальних реєстраційних рахунках, відкритих в органах Державного казначейства, або поточних рахунках, відкритих в установах банків (якщо відкриття рахунків у банках не суперечить чинному законодавству України) і використовуються у встановленому порядку.
На рахунки зараховується сума коштів, яка фактично надійшла на ім'я установи (у тому числі кошти, що вносяться на відновлення касових видатків поточного року).
В розумінні положень статті 2 Бюджетного кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011р., бюджетними установами визнаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Положеннями частини 1 статті 4 Бюджетного кодексу України передбачено, що Бюджетне законодавство складається з: Конституції України; цього Кодексу; закону про Державний бюджет України; інших законів, що регулюють бюджетні відносини, передбачених статтею 1 цього Кодексу; нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, прийнятих на підставі і на виконання цього Кодексу та інших законів України, передбачених пунктами 3 та 4 цієї частини статті; нормативно-правових актів органів виконавчої влади, прийнятих на підставі і на виконання цього Кодексу, інших законів України та нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, передбачених пунктами 3, 4 та 5 цієї частини статті; рішень про місцевий бюджет; рішень органів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, прийнятих відповідно до цього Кодексу, нормативно-правових актів, передбачених пунктами 3, 4, 5, 6 і 7 цієї частини статті.
З огляду на викладені вище норми, відповідач визнається бюджетною установою та зобов'язаний виконувати законні вимоги територіальних органів Державної фінансової інспекції щодо усунення виявлених під час ревізії порушень державної фінансової дисципліни.
Так, Указом Президента України 23 квітня 2011 року № 499/2011 (далі - положення № 499/2011) затверджено положення про Державну фінансову інспекцію України.
Відповідно до пункту 1 та підпункту 1 пункту 4 цього положення Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Держфінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний фінансовий контроль за: використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів.
Відповідно до підпункту 15 пункту 6 та пункту 7 положення № 499/2011 Держфінінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку: пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Частиною 2 статті 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII передбачено, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Держфінінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах або міжрайонні, об'єднані в районах та містах територіальні органи, головних інспекторів у районах та містах.
Згідно з абзацом 3 підпункту 4 пункту 4 положення № 499/2011 Держфінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Аналогічна норма міститься у пункті 10 частини 1 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», згідно якої органу державного фінансового контролю надається право: звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Таким чином, суд встановив, що виявлене органом Державної фінансової інспекції порушення фінансової дисципліни усунуто відповідачем лише частково, а пункт 2 письмових вимог зазначеного органу № 04-22/419 від 11.03.2013р. в повному обсязі не виконано, тобто не сплачено до загального фонду сільського бюджету с. Озерище кошти в сумі 4 184 грн. 96 коп.
А тому, приймаючи до уваги наявність у позивача повноважень щодо зверення до суду у разі якщо його законні вимоги про усунення виявлених ревізією порушень не виконані, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Озерищанської сільської ради, що знаходиться за адресою: вул. Асотіяні, 1-а, с. Озерище, Канівський район, Черкаська обл., 19021, ідентифікаційний номер 35598447, до загального фонду сільського бюджету с. Озерище кошти в сумі 4 184 (чотири тисячі сто вісімдесят чотири) грн. 96 коп.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку передбаченому статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.І. Коваленко
Повний текст постанови виготовлено 27.05.2013 р.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2013 |
Оприлюднено | 28.11.2013 |
Номер документу | 35561170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Коваленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні