КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2013 року м. Київ 810/4684/13-а
11:44
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., за участю секретаря судового засідання: Волощук Л.В.,
представників сторін
від позивача - Дроботун О.О.,
від відповідача - не з'явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»
до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРИКОНТ»
про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРИКОНТ» про стягнення штрафу у сумі 13600,00 грн.
У ході розгляду справи, представником відповідача повідомлено суд про те, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної енергії і теплової енергії у Київській області є структурним підрозділом Відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Центральному регіоні» Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго».
Спірною постановою до відповідача застосовано штрафні санкції за невиконання вимог приписів про усунення виявлених порушень чинного законодавства.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ході перевірок відповідача встановлено порушення Правил користування електричною енергією, Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів та Правил улаштування електроустановок. За результатами перевірок були складені приписи, якими відповідача зобов'язано усунути порушення вимог чинного законодавства про електроенергетику. Проте, відповідачем вимоги приписів не виконано, у зв'язку з чим до підприємства застосовано штраф.
У судове засідання 18.09.2013 з'явився представник позивача, який підтримав позовні вимоги і просив суд позов задовольнити. Також, у судове засідання 18.09.2013 з'явилась особа, яка повідомила, що є директором ТОВ «Гриконт», проте, у зв'язку із тим, що у даної особи не було документів, які підтверджують її повноваження, суд оголосив перерву у судовому засіданні до 25.09.2013.
У судове засідання 25.09.2013 з'явися представник позивача.
У свою чергу уповноважені представники відповідача у судове засідання 25.09.2013 не з'явились.
Відповідач був повідомлений судом належним чином про дату, час і місце судового засідання телеграмою, яка вручена відповідачу.
Від відповідача до суду будь-яких заяв або клопотань не надходило.
Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Як встановлено під час судового розгляду, посадовими особами Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області (Фастівське відділення) проведено перевірки на енергетичному об'єкті ТОВ «Гриконт» з питань виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, за результатами якої складено Акт від 07.12.2012 № 08/24-16-146.
Відповідно до даного Акта встановлено не виконання відповідачем вимог Припису від 05.10.2012 № 08/24-16-208 про усунення виявлених порушень вимог чинного законодавства.
На підставі Акта від 07.12.2012 № 08/24-16-146 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області (Фастівське відділення) складено припис від 07.12.2012 № 08/24-16-262, згідно з яким підприємство зобов'язано вжити заходи щодо усунення виявлених порушень чинного законодавства.
13.03.2013 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області прийнято постанову № 23 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, згідно з якою до ТОВ «Гриконт» застосовано штраф у сумі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 5100,00 грн.
У березні 2013 посадовою особою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області (Фастівське відділення) проведено перевірку ТОВ «Гриконт» з питань виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених за результатами здійснення заходів з державного енергетичного нагляду, за результатами якої складено Акт від 15.03.2013 № 08/24-16-023.
Відповідно до даного Акта перевіркою виявлено, що підприємством не виконано припис від 07.12.2012 № 08/24-16-262.
На підставі Акта перевірки від 15.03.2013 № 08/24-16-023 Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Київській області прийнято постанову від 26.06.2013 № 60, згідно з якою до ТОВ «Гриконт» застосовано штраф у сумі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 8500,00 грн.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Спеціальним законом, який визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі є Закон України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про теплоенергетику» (далі - Закон України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про теплоенергетику»).
Відповідно до статті 1 Закону України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про теплоенергетику» суб'єкти електроенергетики - суб'єкти господарської діяльності незалежно від їх відомчої належності та форм власності, що займаються виробництвом, передачею, постачанням електричної енергії та теплової енергії при централізованому теплопостачанні.
Згідно зі статтею 9 Закону України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про теплоенергетику» державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади з державного енергетичного нагляду.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Відповідно до статті 14 Закону України від 02.06.2005 № 2633-IV «Про теплопостачання» державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.
Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, здійснює нагляд за тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб'єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання.
Згідно зі статтею 26 Закону України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про електроенергетику» споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником.
Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії.
Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач.
Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України. Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Споживач енергії несе відповідальність за шкоду, заподіяну енергопостачальнику внаслідок невідповідності технічного стану електроустановок споживача та/або схеми живлення споживача вимогам нормативно-технічних документів, згідно з умовами договору.
Споживачі (крім населення, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації державної і комунальної форм власності) у випадку споживання електричної енергії понад договірну величину за розрахунковий період сплачують енергопостачальникам двократну вартість різниці фактично спожитої і договірної величини.
У випадку перевищення договірної величини потужності споживачі (крім населення, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації державної і комунальної форм власності) сплачують енергопостачальникам двократну вартість різниці між найбільшою величиною потужності, що зафіксована протягом розрахункового періоду, та договірною величиною потужності.
Споживач, якому електрична енергія постачається енергопостачальником, що здійснює господарську діяльність з постачання електричної енергії на закріпленій території, зобов'язаний оплачувати її вартість виключно коштами шляхом їх перерахування на поточний рахунок із спеціальним режимом використання енергопостачальника. У разі проведення споживачем розрахунків в інших формах та/або сплати коштів на інші рахунки такі кошти не враховуються як оплата спожитої електричної енергії.
За умови неповної оплати за спожиту електричну енергію споживач зобов'язаний обмежити власне електроспоживання до рівня екологічної броні або повністю його припинити в разі відсутності такої.
Споживач забезпечує в установленому законом порядку безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, яке здійснює передачу енергії, до власних енергетичних установок для здійснення контролю за рівнем споживання енергії, відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку, а також уповноважених осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, для здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) за дотриманням вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". У разі перешкоджання доступу зазначених представників та уповноважених осіб до енергетичних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.
Споживач (власник мереж, які використовуються для передачі електричної енергії іншим суб'єктам господарювання, населенню) зобов'язаний укласти з електропередавальною організацією, яка здійснює ліцензовану діяльність на закріпленій території, договір про спільне використання технологічних електричних мереж.
Відповідно до статті 27 Закону України від 16.10.1997 № 575/97-ВР «Про електроенергетику» правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність.
Правопорушеннями в електроенергетиці є:
порушення вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, виготовлення, монтажу, налагодження та випробування енергоустановок і мереж, виконання проектних робіт на енергоустановках і мережах;
крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку;
пошкодження приладів обліку;
розкомплектування та пошкодження об'єктів електроенергетики, розкрадання майна цих об'єктів;
створення перешкод у здійсненні державного енергетичного нагляду та у виконанні робіт, пов'язаних з обслуговуванням об'єктів електроенергетики;
порушення правил охорони електричних мереж;
порушення правил користування енергією;
насильницькі дії, які перешкоджають оперативному персоналу та посадовим особам об'єктів електроенергетики виконувати свої службові обов'язки;
незабезпечення енергією споживачів, що не допускають порушень своїх обов'язків перед енергопостачальниками.
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці:
за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Таким чином, враховуючи викладене і з огляду на те, що відповідачем не надано суду доказів визнання неправомірними і скасування постанова про накладення штрафу або сплати сум коштів визначених у даних постановах у добровільному порядку, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРИКОНТ» (код ЄДРПОУ 20578356) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 13600 (тринадцять тисяч шістсот) грн.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРИКОНТ» (код ЄДРПОУ 20578356) на користь Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» судовий збір у сумі 136 (сто тридцять шість) грн.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.
Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі проголошення лише вступної та резолютивної частини постанови або прийняття постанови у письмовому провадженні, - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Панова Г. В.
Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 30 вересня 2013 р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2013 |
Оприлюднено | 29.11.2013 |
Номер документу | 35568581 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні