Постанова
від 20.11.2013 по справі 804/13850/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2013 р. Справа № 804/13850/13-а

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Серьогіної О.В.

при секретарі судового засіданняКалині В.М. за участю представника позивача Нагорної Н.О. представника відповідача Гребенюк О.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства «Укргідроспецфундаментбуд» до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство «Укргідроспецфундаментбуд» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо проведення позапланової невиїзної перевірки позивача, в результаті якої було складено Акт № 46/1564/01416553 від 19.07.2013 року про результати документальної позапланової невиїзної перевірки з питань правильності нарахування та сплати орендної плати за землю за жовтень 2012 року, листопад 2012 року, грудень 2012 року, січень-травень 2013 року;

- скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 07.08.2013 року № 0003131504 з орендної плати з юридичних осіб у загальному розмірі 101534,05 грн., яке складається з 81227,24 грн. - основного платежу та 20306,81 грн. - фінансових санкцій, винесене відповідачем.

Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на ст. ст. 73, 75, 77, 78, 79 Податкового кодексу України, ст. 653, 654 Цивільного кодексу України, порушенням відповідачем вимог чинного законодавства при проведенні перевірки та винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

При цьому позивач зазначає, що письмового запиту про надання інформації позивач від відповідача не отримував, у наказі відповідача не визначено термін проведення перевірки та не зазначено правову підставу для її проведення. Згідно із рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року по справі № 23/5005/7245/2012 внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 20.06.2005р., яке набрало чинності 01.12.2012 року, а згідно із рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року по справі № 6/5005/7281/2012 внесено зміни до договору оренди земельної ділянки від 20.06.2005р., яке набрало чинності 22.10.2012 року. Але, в порушення ст. 653 ЦКУ податковим органом було донараховано грошові зобов'язання та фінансові санкції за жовтень 2012 року в цілому, тобто до моменту набрання рішеннями суду законної сили.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.10.2013 року було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду у судовому засіданні.

У судове засідання з'явилися представники позивача та відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача заперечував проти адміністративного позову у зв'язку із його необґрунтованістю та просив суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що 07.08.2013 року відповідачем було винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» № 0003131504, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 101534,05 грн. (основний платіж - 81227,24 грн., штрафні санкції - 20306,81 грн.).

Як вбачається з матеріалів справи, вказане податкове повідомлення-рішення було винесено на підставі Акту від 16.07.2013 року № 46/1504/01416553 «Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Публічного акціонерного товариства «Укргідроспецфундаментбуд» з питань правильності нарахування та сплати орендної плати за землю за жовтень 2012 року, листопад 2012 року, грудень 2012 року, січень 2013 року, лютий 2013 року, березень 2013 року, квітень 2013 року, травень 2013 року».

У вказаному Акті зазначено, що повідомлення від 13.06.2013 року № 128 та копія наказу від 13.06.2013 року № 440 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки позивачу направлені поштою. Також, в ході проведення перевірки встановлено, що позивачем 20.06.2005 року були укладені договори оренди землі з Дніпропетровською міською радою. Проте, позивач, при наявності діючих договорів оренди землі та рішень господарського суду Дніпропетровської області, надає відповідачу податкову декларацію з плати за землю без урахувань п.п.288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України, в результаті чого ним занижена орендна плата за жовтень-грудень 2012 року на суму 23667,78 грн. та січень-травень 2013 року на суму 57559,40 грн.

У письмових поясненнях відповідач зазначив, що рішення господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року набрало законної сили 05.11.2012 року, згідно з яким збільшення податкового зобов'язання з орендної плати за землю по земельній ділянці площею 0,2143 га. обчислено з 06.11.2012 року. Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року набрало законної сили 26.10.2012 року, у зв'язку з чим збільшення податкового зобов'язання з орендної плати за землю по земельній ділянці площею 0,4930 га. обчислено з 27.10.2012 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди, зокрема, перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно та розсудливо.

Статтею 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI встановлено, що органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

За змістом п. 78.1. ст. 78 документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, за наявності такої обставини, як те, що за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

У відповідності зі ст. 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом. Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки. Відповідно до п.п.78.11.4 п.78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальної підтвердження на письмовий запит орану державної податкової служби протягом десяти днів з дня отримання запиту.

Судом встановлено, що невиїзна позапланова документальна перевірка позивача була проведена відповідачем у зв'язку з отриманням відповідачем рішень господарського суду Дніпропетровської області у справах № 6/5005/7281 від 11.10.2012 року та № 23/5005/7245 від 22.10.2012 року .

У зв'язку з отриманням вказаної інформації позивачем на адресу відповідача було направлено запит від 22.04.2013 року № 7535/10/15-431 про надання уточнюючої декларації та сплати відповідних платежів, який був отриманий представником позивача 26.04.2013 року.

13.06.2013 року відповідачем було видано наказ № 440 та повідомлення за № 128 про проведення з 03.07.2013 року документальної позапланової невиїзної перевірки позивача. Вищезазначені документи були отримані позивачем 17.06.2013 року.

За таких обставин вимоги позивача про визнання протиправними дій відповідача щодо проведення позапланової невиїзної перевірки позивача є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Судом встановлено, що на підставі рішення Дніпропетровської міської ради №400/26 від 20.04.2005 року позивачу було передано в оренду земельні ділянки, які знаходяться за адресою м. Дніпропетровськ, пров. Самаркандський, 2 та укладено договори оренди земельних ділянок строком на п'ятнадцять років.

20.06.2005 року між Дніпропетровською міською радою та позивачем укладено договір оренди земельної ділянки про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,2143 га, кадастровий номер 1210100000:06:042:0054, посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, зареєстрованого в реєстрі за № 5335, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 040510400660 від 01.08.2005 року.

У відповідності з п. 2.3., п. 4.1. вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної на час укладання цього договору становить 1119734,10 грн., річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року у справі № 23/5005/7245/2012 п.2.3 та п. 4.1. вказаного договору оренди земельної ділянки від 20.06.2005 року змінено шляхом викладення їх в такій редакції:

"п.2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 14.06.2012р. становить 2218612 грн. 35 коп. (два мільйона двісті вісімнадцять тисяч шістсот дванадцять грн. 35 коп.)".

"п.4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 66558 грн. 36 коп. (шістдесят шість тисяч п'ятсот п'ятдесят вісім грн. 36 коп.), не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється, обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".

Повний текст рішення складено 26.10.2012 року.

20.06.2005 року між Дніпропетровською міською радою та позивачем укладено договір оренди земельної ділянки про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,4930 га, кадастровий номер 1210100000:06:042:0053,посвідчений нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу ОСОБА_5, зареєстрованого в реєстрі за № 5334, зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 040510400659 від 01.08.2005 року.

У відповідності з п. 2.3., п. 4.1. вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної на час укладання цього договору становить 2499449,42 грн., річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року у справі № 6/5005/7281/2012 п. 2.3 та п. 4.1. вказаного договору оренди земельної ділянки від 20.06.2005 року змінено шляхом викладення їх в такій редакції:

"п.2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 14.06.2012 р. становить 4688509 грн. 65 коп.".

"п.4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 140655 грн. 30 коп., не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється, обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".

Повний текст рішення складено 16.10.2012 року.

Як вбачається із змісту позовної заяви, позовні вимоги обґрунтовані тим, що, на думку позивача, рішення господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року у справі № 23/5005/7245/2012, набрало чинності 01.12.2012 року, а рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року по справі № 6/5005/7281/2012, набрало чинності 22.10.2012 року, але податковим органом було донараховано грошові зобов'язання та фінансові санкції за жовтень 2012 року в цілому, тобто до моменту набрання рішеннями суду законної сили.

Проте, у відповідності зі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Згідно зі ст. 93 Господарського процесуального кодексу України апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів, а на ухвалу місцевого господарського суду - протягом п'яти днів з дня їх оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.

Як вбачається з матеріалів справи, повний текст рішення господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року у справі № 23/5005/7245/2012 складено 26.10.2012 року, повний текст рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року у справі № 6/5005/7281/2012 складено 16.10.2012 року.

Позивачем доказів апеляційного оскарження вказаних судових рішень не надано.

За таких обставин, з урахуванням приписів ст. 85, ст. 93 Господарського процесуального кодексу України відповідачем правильно визначено, що рішення господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2012 року набрало законної сили 05.11.2012 року, а збільшення податкового зобов'язання з орендної плати за землю по земельній ділянці площею 0,2143 га. обчислено з 06.11.2012 року, а також що рішення господарського суду Дніпропетровської області від 11.10.2012 року набрало законної сили 26.10.2012 року, а збільшення податкового зобов'язання з орендної плати за землю по земельній ділянці площею 0,4930 га. обчислено з 27.10.2012 року.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що доводи позовної заяви є необґрунтованими та спростовуються наявними в матеріалах справи доказами, а позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 158-163, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Укргідроспецфундаментбуд» - залишити без задоволення.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі - 25.11.2013 року.

Суддя (підпис) Згідно з оригіналом Суддя О.В. Серьогіна Постанова не набрала законної сили станом на 25.11.2013 року Суддя О.В. Серьогіна О.В. Серьогіна

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2013
Оприлюднено02.12.2013
Номер документу35603155
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/13850/13-а

Постанова від 12.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Постанова від 20.11.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

Ухвала від 24.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Серьогіна Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні