Постанова
від 25.11.2013 по справі 806/7405/13-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ                                                                                           справа №  806/7405/13-a                                                                                                              категорія  8.3.2          25 листопада 2013 р.                                                                                   м. Житомир         Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді   Черноліхова С.В. , розглянувши у письмовому провадженні у м. Житомирі адміністративну справу за позовом  Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області  до   Житомирської обласної партійної організації української партії честі, боротьби з корупцією та організованою злочинністю     про  припинення юридичної особи, встановив:       Житомирська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Житомирській області звернулася до суду з позовом про припинення юридичної особи Житомирської обласної партійної організації української партії честі, боротьби з корупцією та організованою злочинністю. В обґрунтування позову зазначила, що  відповідач протягом року не подав органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, що відповідно до частину 2 статті 38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” є підставою для припинення юридичної особи. Представник позивача надала заяву, у якій просила справу розглядати у письмовому провадженні. Представник відповідача до суду не прибув, хоча про час і місце розгляду справи, відповідно до частини 4 статті 33, частини 11 статті 35 КАС України, вважається повідомленим у передбаченому законом порядку, про причини неявки суд не повідомив, письмові заперечення проти позову не надіслав. Суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні, відповідно до частини 6 статті 128 КАС України. Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню з таких підстав. Встановлено, що Житомирська обласна партійна організація української партії честі, боротьби з корупцією та організованою злочинністю як платник податків перебуває на обліку в Житомирській об'єднаній державній податковій інспекції Головного Управління Міндоходів у Житомирській області. Згідно з підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання. Це повноваження з врахуванням норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця. Згідно з частиною 1 статті 33 вказаного Закону, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом. Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців». Однією з таких підстав є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову органом державної податкової служби обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності. При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців. Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій. Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05 квітня 2001 року. Стаття 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що  політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян -   прихильників   певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах. Частиною 3 статті 3  Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом. З огляду на викладене, норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про політичні партії в Україні», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам. А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених статтею 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону. Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Таким чином, органи доходів і зборів наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної  податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. Матеріалами справи підтверджено, що відповідач не подає податкову звітність з 01 січня 2010 року і не має заборгованості із сплати податків (зборів). Дані обставини є підставою для постановлення судового рішення про припинення  юридичної особи відповідача. Керуючись ст. ст. 86, 128, 158-163, 167, 254 КАС України, суд  постановив:       Позов задовольнити.      Припинити юридичну особу - Житомирську обласну партійну організацію української партії честі, боротьби з корупцією та організованою злочинністю (ідентифікаційний код 33555312).     Копію постанови суду, після набрання нею законної сили, направити державному реєстратору за місцезнаходженням відповідача для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.           Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Головуючий суддя                                                                         С.В. Черноліхов              

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2013
Оприлюднено02.12.2013
Номер документу35607320
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/7405/13-а

Постанова від 25.11.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

Ухвала від 13.11.2013

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черноліхов Сергій Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні