Постанова
від 26.11.2013 по справі 809/3334/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" листопада 2013 р. Справа № 809/3334/13-a

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" до Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" про стягнення штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

04.11.2013 року Міністерство енергетики та вугільної промисловості України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" (далі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" (далі - відповідач) про стягнення штрафу санкцій в розмірі 6 300,00 гривень.

Позов мотивовано тим, що 22.08.2013 року працівниками Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області проведено перевірку виконання Припису від 04.04.2013 року за №03/30-08-012, якою виявлено невиконання відповідачем вимог вказаного припису. За наслідками перевірки складено акт перевірки за №03/30-08-042 від 22.08.2013 року та 28.08.2013 року винесено постанову за №12 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 6 800 гривень, а саме ухилення від виконання Припису.

20.09.2013 року відповідачем було частково сплачено накладену адміністративно-господарську санкцію у розмірі 500 гривень. Решта суми штрафу в розмірі 6 300,00 гривень відповідачем не сплачена, а тому позивач просить стягнути його в примусовому порядку.

Судом 05.11.2013 року відповідно до пункту 4 частини 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України судом винесена ухвала про відкриття скороченого провадження по даній адміністративній справі, в якій містяться відомості про порядок і строк подання заперечення проти позову та наслідки неподання такого заперечення, копія якої, згідно частини 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України, направлена відповідачу за адресою його місця знаходження та яку відповідачем отримано 09.11.2013 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Відповідно пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, поданий Міністерством енергетики та вугільної промисловості України Державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" позов до Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" про стягнення штрафу підлягає розгляду в строк визначений пунктом 3 частиною 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, прийшов до висновку, що позов підставний та підлягає до задоволення враховуючи наступне.

Судом встановлено, що позивачем на підставі акта перевірки за №03/30-08-011 від 04.04.2013 року в межах повноважень передбачених статтею 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та статтею 9 Закону України «Про електроенергетику» внесено Припис за №03/30-08-012 від 04.04.2013 року, згідно якого зобов'язано вжити конкретні заходи щодо усунення виявлених порушень.

22.08.2013 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії Пукішем Володимиром Івановичем проведено перевірку виконання Припису про усунення порушень законодавства про електроенергетику, якою встановив, що відповідач не виконав вимоги припису, щодо усунення порушень, що є невиконанням ним обов'язків передбачених статтю 27 Закону України «Про електроенергетику». Вказані обставини виявлено та задокументовано в акті перевірки від 22.08.2013 року за №03/30-08-042. За наслідками розгляду виявлених порушень, відображених у вказаному акті, 28.08.2013 року начальником - старшим державним інспектором державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Івано-Франківській області Гумініловичем М.П. винесено постанову за №12 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 6 800,00 гривень. Штраф в добровільний термін відповідачем сплачено частково в сумі 500,00 гривень, решту суму штрафу відповідач не сплатив.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно пункту 9 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Відповідно до пунктів 4, 5 статті 8 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» орган державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, під час здійснення державного нагляду (контролю) має право надавати (надсилати) суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків та накладати штрафні санкції та вживати заходи, передбачені законом.

Закон України «Про електроенергетику» визначає правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про електроенергетику» державна політика в електроенергетиці базується на принципах створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, додержання єдиних державних норм, правил і стандартів усіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Згідно частини 1 статті 9 вказаного Закону Державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України.

Відповідно до частини 5 статті 9 Закону України «Про електроенергетику» державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 за №1312 «Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» (далі - Положення) визначає порядок накладення Національною комісією регулювання електроенергетики, державними інспекторами з експлуатації електричних станцій і мереж, державними інспекторами з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на суб'єктів господарювання незалежно від форм власності штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до абзацу 2 пункту 2 Положення, штрафи за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання накладаються на суб'єктів господарювання за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень, приписів, розпоряджень, інших розпорядчих документів Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій.

Згідно пункту 5 Положення старші державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право накладати на суб'єктів господарювання штрафи за правопорушення, передбачені в абзаці другому пункту 2 цього Положення, - у розмірі до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно пункту 7 Положення Рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Національної комісії регулювання електроенергетики, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.

Згідно пункту 8 Положення рішення про накладення штрафу оформляється постановою Національної комісії регулювання електроенергетики, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.

В пункті 10 Положення зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Таким чином, позивач реалізовуючи свої владні повноваження у сфері державного енергетичного нагляду та контролю правомірно, у відповідності до пункту 5 Положення та статті 27 Закону України «Про електроенергетику» застосував до відповідача штраф, за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 6 800,00 гривень, що складає чотириста неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Суд вважає за необхідне зазначити, що позивач, як суб'єкт владних повноважень, наділений правом звернутися до адміністративного суду, з позовними вимогами про стягнення сум накладених штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, у відповідності до пункту 10 Положення та статті 27 Закону України «Про електроенергетику».

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення в дохід державного бюджету з Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" штрафу в сумі 6 300,00 гривень за постановою про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику за №12 від 28.08.2013 року є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

Згідно вимог частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Відповідно до частини 1 статті 256 КАС України, постанови прийняті в порядку скороченого провадження виконуються негайно.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства "Солотвинське житлово-комунальне господарство" (код ЄДРПОУ 30281318) штрафні санкції в розмірі 6 300 (шість тисяч триста) гривень 00 копійок в дохід Державного бюджету України на рахунок № 31111106700023 УДКСУ у Богородчанському районі, код ЄДРПОУ 37837821, банк одержувача ГУДКСУ в Івано-Франківській області, МФО банку 836014, код бюджетної класифікації 21081100.

Звернути постанову до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 та частини 8 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Відповідно до частини 9 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя /підпис/ Матуляк Я.П.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.11.2013
Оприлюднено02.12.2013
Номер документу35614131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/3334/13-а

Постанова від 26.11.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 05.11.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні