Справа № 815/6930/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
при секретарі Васіній А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 до Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві про скасування постанови № 002047/пром від 09.11.2010 року, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить скасувати постанову Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві № 002047/пром від 09.11.2010 року про застосування до ФОП ОСОБА_2 штрафу у розмірі 31609 грн. 44 коп. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржувана постанова не відповідає вимогам ч.ч. 1, 2 ст. 283 КУпАП та в ній не вмотивовано розмір штрафу. Також позивач зазначає, що відповідач жодним чином не сповістив позивача про час та місце розгляду адміністративних матеріалів щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за п. 7 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів», та, що про проведення відповідачем перевірки вона не повідомлена.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі, просила позов задовольнити.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином та своєчасно. Надав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що оскаржувана постанова прийнята Управлінням у справах захисту прав споживачів у м. Києві, яке на момент прийняття постанови було територіальним органом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, проте Указом Президента України від 06.04.2011 року № 370/2011 постановлено утворити новостворений орган - Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів, поклавши на цю Інспекцію функції з реалізації державної політики з питань державного контролю у сфері захисту прав споживачів, а Державну службу технічного регулювання України (правонаступник Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики), поклавши її функції (крім функцій з реалізації державної політики з питань державного контролю у сфері захисту прав споживачів) на Міністерство економічного розвитку і торгівлі України та Державну ветеринарну та фіто санітарну службу України. Також представник відповідача зазначив, що 31 липня 2012 року проведено державну реєстрацію припинення Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві. На підставі викладеного представник відповідача зазначив, що Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві є новоствореним органом, який не переймав будь-яких прав та обов'язків Управління, а тому Інспекція не є належним відповідачем по справі та не має можливості надати до суду документи, на підставі яких прийнято оскаржувану постанову.
Суд, перевіривши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази у їх сукупності, встановив наступне.
Відповідно до п. 2 ч. 1, ч. 2 ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» (в редакції, чинній станом на дату винесення постанови) спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право: перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг; безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів. Порядок проведення таких перевірок визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів. Результати перевірок суб'єктів господарювання службовими особами спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальних органів оформлюються відповідними актами.
Згідно до п.п. 4, 5, 6 Положення про порядок накладення штрафів за порушення законодавства про захист прав споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 року № 1177 (в редакції, чинній станом на дату винесення постанови), рішення про накладення штрафів приймається на підставі відповідних актів перевірки суб'єкта господарської діяльності та інших матеріалів, пов'язаних з цією перевіркою, за наявності порушень, зазначених у пункті 2 цього Положення, і оформляється постановою за формою, що встановлюється Держстандартом. Питання про накладення штрафу розглядається за участю представника суб'єкта господарської діяльності. У разі його відсутності справу може бути розглянуто лише у випадку, коли незважаючи на своєчасне повідомлення суб'єкта господарської діяльності про місце і час розгляду справи від нього не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший і другий примірники залишаються у Держстандарті або його територіальному органі, який прийняв постанову про накладення штрафу, третій примірник у 3-денний термін після її прийняття надсилається суб'єкту господарської діяльності або видається його представнику під розписку. Суб'єкт господарської діяльності перераховує суму штрафу до державного бюджету у 15-денний термін після отримання постанови, про що протягом трьох днів письмово повідомляє Держстандарт або його територіальний орган, який наклав штраф, із зазначенням номера і дати платіжного доручення. У разі оскарження постанови штраф повинен бути сплачений не пізніш як через 15 днів після повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» (в редакції, чинній станом на дату винесення постанови) у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб'єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування, у тому числі ресторанного господарства, несуть відповідальність за: відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію - у розмірі тридцяти відсотків вартості одержаної для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги, але не менше п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі, коли відповідно до закону суб'єкт господарської діяльності не веде обов'язковий облік доходів і витрат, - у розмірі п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що 25.05.1999 року виконавчим комітетом Одеської міської ради проведено державну реєстрацію фізичної особи підприємця ОСОБА_2 (а.с. 19).
Управлінням у справах захисту прав споживачів у м. Києві 09.11.2010 року прийнято постанову № 002047/пром. про накладення стягнень передбачених статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» від 09.11.2010 року (а.с. 17).
У вказаній постанові зазначено, що перевіркою стану дотримання законодавства про захист прав споживачів у ФОП ОСОБА_2, ю/а: АДРЕСА_1, ф/а: АДРЕСА_2, на підставі акту від 04.10.2010 року № 002246 встановлено відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар - про місцезнаходження виробника, його адресу та дату виготовлення товару: п.п. 1-12 таблиці акту. У зв'язку з чим, керуючись статтями 23 і 26 Закону України «Про захист прав споживачів» та «Положенням про порядок накладення штрафів за порушення законодавства про захист прав споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 року № 1177, постановлено: за відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар застосувати до ФОП ОСОБА_2 штраф у розмірі 31 609 грн. 44 коп. (а.с. 17).
Згідно інформації, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 31.07.2012 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено запис про державну реєстрацію припинення Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві в результаті ліквідації, а 05.12.2011 року проведено державну реєстрацію юридичної особи - Інспекції з питань захисту прав споживачів у м. Києві, яка є територіальним органом Держспоживінспекції України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2011 року № 775 визначено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної інспекції з питань захисту прав споживачів за переліком згідно з додатком 1 (в тому числі Держспоживінспекцію в м. Києві), ліквідувати територіальні органи Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики за переліком згідно з додатком 2 (в тому числі Управління у справах захисту прав споживачів в м. Києві), установлено, що територіальні органи Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови.
Відповідно до листа Держспоживінспекції України від 06.07.2012 року № Ш-1253/8, майно територіальних органів Держспоживстандарту України було передано територіальним органам Держспоживінспекції України в порядку підпункту б) пункту 4 Положення про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 року № 1482, відповідно до якого передача об'єктів права державної власності здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Мінфіном і Фондом державного майна - щодо об'єктів, визначених підпунктами "б" і "е" пункту 2 цього Положення (а.с. 211).
За таких підстав, оскільки Управління у справах захисту прав споживачів в м. Києві ліквідовано, а Інспекція з питань захисту прав споживачів в м. Києві не є правонаступником ліквідованого Управління у справах захисту прав споживачів в м. Києві, але їй у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.2011 року № 775 передані повноваження цього Управління, та в порядку підпункту б) пункту 4 Положення про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 року № 1482 територіальним органам Держспоживінспекції України було передано майно територіальних органів Держспоживстандарту України, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача про те, що Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві не є належним відповідачем по справі.
Таким чином, оскільки повноваження Управління у справах захисту прав споживачів в м. Києві передані Інспекції з питань захисту прав споживачів в м. Києві, то Інспекція з питань захисту прав споживачів в м. Києві є належним відповідачем по даній справі та саме на неї покладені обов'язки доказування правомірності оскаржуваної постанови, оскільки вказана постанова була винесена саме при здійсненні Управлінням у справах захисту прав споживачів в м. Києві повноважень, передбачених законом.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлений обов'язок доказування суб'єктом владних повноважень правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності.
Відповідач не надав до суду належних доказів правомірності свого рішення, не надано акт перевірки № 002246 від 04.10.2010 року, висновки про відсутність у позивача необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про товар зроблені без детального викладу виявлених у ході перевірки фактів порушень та нечітко, докази ознайомлення позивача з актом перевірки та докази вручення позивачу оскаржуваної постанови, а тому факт порушення позивачем вимог законодавства про захист прав споживачів не може вважатися встановленим.
Згідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч. 1 ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Скасувати постанову Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві № 002047/пром від 09.11.2010 року про застосування до ФОП ОСОБА_2 штрафу у розмірі 31609 грн. 44 коп.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 29 листопада 2013 року.
Суддя /підпис/ О.А. Левчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2013 |
Оприлюднено | 02.12.2013 |
Номер документу | 35614157 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні