ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
18 листопада 2013 р. (16:02) Справа №801/8730/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Калініченко Г.Б., за участю секретаря Колосової Ю.В., представника відповідача Чайковського І.Г., представника третьої особи Сахновського П.В., представника третьої особи Титаренко В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Коктебельської селищної ради
до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК
третя особа - Громадська організація "Суспільство відродження культури п.Коктебель"
про скасування реєстрації декларації,
ВСТАНОВИВ:
Коктебельська селищна рада (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК (далі відповідач) про скасування реєстрації декларації Громадської організації «Суспільство відродження культури п. Коктебель» на початок виконання будівельних робіт з будівництва Культурного центру «Киммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель Феодосійської культурної зони зареєстровану 30.10.2012 за № КР 08312203468.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що оскільки будівництво Культурного центру "Киммерія" з готельними номерами не відповідає меті використання земельної ділянки встановленій договором оренди землі, а саме використання під будівництво культурного центру "Киммерія", то Громадською організацією "Суспільство відродження культури п.Коктебель" неправомірно внесені відомості до декларації на початок виконання будівельних робіт. У свою чергу відповідачем вказані факти не перевірено, у зв'язку із чим неправомірно проведено реєстрацію декларації на початок виконання будівельних робіт за № КР 08312203468 від 30.10.2012.
У судовому засіданні, що відбулось 30.09.2013 позивачем заявлене клопотання про зміну позовних вимог, в якому останній просить: зобов'язати Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК скасувати реєстрацію декларації Громадської організації «Суспільство відродження культури п. Коктебель» на початок виконання будівельних робіт з будівництва Культурного центру «Киммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель Феодосійської культурної зони зареєстровану 30.10.2012 за № КР 08312203468.
Представник відповідача та третя особа заперечували проти позову.
Представник третьої особи в свою чергу зазначив, що позовна заява не підлягає задоволенню, оскільки прохальна частина позову не містить вимог щодо визнання протиправним рішення відповідача або окремих його положень та його скасування. На думку третьої особи, підставами для скасування відповідачем зареєстрованої декларації є наявність факту самовільного будівництва об'єкту містобудування.
Розглянувши позовні вимоги, адміністративний суд вважає їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, 07.02.2007 між Коктебельською селищною радою «Орендодавець» з однієї сторони та Громадською організацією "Суспільство відродження культури п.Коктебель" «Орендар» з другої сторони, укладений договір оренди землі.
Відповідно до пунктів 12, 13 договору оренди земельної ділянки, земельна ділянка площею 0,2516 га передається в оренду для ії використання -під будівництво культурного центру «Кимерія». Цільове призначення земельної ділянки площею 0,2516- громадська забудова, УКЦВЗ-1.12.4.
Суд звертає увагу сторін на те, що цільове призначення земельної ділянки визначеного відповідно до Українського класифікатору цільового використання земель (лист Держкомзему України №14-1-7/1205) від 24 квітня 1998 року.
Судом проаналізований зміст проектної документації - Робочий проект «Культурний цента «Кіммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель», розділ «Пояснювальна записка».
Згідно пункту 3.1. «Обємно-планувальні рішення» розділу 3 «Архітектурні рішення» пояснювальної записки проектований культурний центр складається з двох об'ємів різної поверховості, що блокуються (1-2-3-4 поверхи).
У цокольному поверсі будівлі розташовані конференцзал, виставкові зали краєзнавства, планеризму, історії і літератури, офісні приміщення, а так само технічні приміщення, кімната персоналу і підсобні приміщення, необхідні для нормального функціонування культурного центру. На першому поверсі знаходиться пріємно-вестібюльная група приміщень. Крім того, на першому поверсі розміщені 2-х і 3-х- кімнатні одномісні готельні номери. З вестибюля по відкритих сходах відвідувачі потрапляють у винний бар, розташований на від. +2,400 і вихід, що має, на відкриту терасу. Тераса крита навісом з покриттям тенту. На другому і останніх поверхах також розташовані готельні одномісні 2-х і 3-х- кімнатні номери. Всі готельні номера запроектовані з балконами.
Готельні номери четвертого поверху запроектовані з внутрішніми сходами, по яких можна піднятися на тераси експлуатованої крівлі, частково перекриті легким навісом, що розміщені на від. +12,000.
У номери відвідувачі готелю піднімаються за допомогою ліфта, або по сходах, що примикають до коридору. Проектом передбачені зовнішні сходи в протилежній стороні коридору, які є другим евакуаційним виходом. Машинне приміщення ліфта запроектоване на від. +12,700.
Для можливості доступу маломобільної групи відвідувачів запроектований пандус з ухилом 1:12. Висота будівлі (від отмостки до парапету) в різних блоках складає 4,35м, 10,79м,17,20м.
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про державні будівельні норми» застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов'язковим для всіх суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, які провадять будівельну, містобудівну, архітектурну діяльність та забезпечують виготовлення продукції будівельного призначення. Міжнародні, регіональні та національні (державні) будівельні норми, правила, стандарти інших держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Вимоги щодо проектування та будівництва готелів визначені в ДБН В.2.2-20:2008 «Будинки і споруди. Готелі»
Згідно пункту 1.1. ДБН В.2.2-20:2008 ці норми поширюються на розроблення проектів нових і реконструкцію існуючих готельних будинків і комплексів, а також готелів, що входять до складу багатофункціональних будинків і будинків іншого призначення. Готелі відносяться до колективних засобів розміщення згідно з визначенням ДСТУ 4527.
Вимоги цих Норм поширюються на всі типи будинків готелів (мотелів) місткістю більше ніж 7 номерів і умовною висотою не більше 73,5 м. Проектування готелів більшої поверховості (умовної висоти) повинно проводитися відповідно до затверджених завдань на проектування з урахуванням вимог цих Норм та НАПБ Б.07.025.
Відповідно до пункту 6.1.1. В.2.2-20:2008 до складу готелів можуть входити такі групи приміщень і служб: приймально-вестибюльна, житлова, культурно-дозвіллева, фізкультурно-оздоровча, медична, підприємств побутового обслуговування і торгівлі, підприємств харчування, ділової діяльності, адміністрації і служб експлуатації, приміщень обслуговування, вбудовано-прибудованих підприємств і закладів.
Наявність житлової та приймально-вестибюльної груп приміщень є обов'язковою. Склад додаткових приміщень, що підвищують комфорт готелю, не нормується і приймається згідно із завданням на проекту-вання або за проектом.
Згідно пункту 6.3.4. до структури готелів допускається включати культурно-видовищні та дозвіллєві заклади різного типу. Набір приміщень культурно-видовищного та дозвіллєвого призначення в складі готелів визначається завданням на проектування з урахуванням нормативних документів щодо проектування відповідних об'єктів. Площі приміщень культурно-видовищного та дозвіллєвого призначення, а також їх обладнання і технологічне забезпечення слід приймати згідно з вимогами ДБН В.2.2-16.
У складі об'єкту будівництва «Культурний цента «Кіммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель» запроектовані приміщення житлової та приймально-вестибюльної груп. Більш того, з проектної документації вбачається що площа готельних номерів є переважаючою у загальній сукупні прощі об'єкту будівництва.
За вказаних умов суд дійшов висновку, що третьою особою фактично під виглядом культурного центру запроектовано та будується будівля, яка не є об'єктом культури, а за своїм цільовим призначенням є готелем з приміщеннями для проведення культурних заходів.
Згідно Українського класифікатору цільового використання земель, яким керувались сторони договору оренди під час визначення цільового призначення земельної ділянки, використання земельної ділянки за таким призначенням відповідає коду 1.11.6., а не 1.12.4.
Таким чином під час розгляду справи обґрунтування позивача щодо позовних вимог з урахуванням їх змін, а саме про зобов'язання скасувати реєстрацію декларації Громадської організації «Суспільство відродження культури п. Коктебель» на початок виконання будівельних робіт з будівництва Культурного центру «Киммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель Феодосійської культурної зони зареєстровану 30.10.2012 за № КР 08312203468 знайшли свого підтвердження, у зв'язку з чим зазначені позовні вимоги підлягають задоволенню.
Враховуючи задоволення позовних вимог, відповідно до вимог ст. 94 КАС України суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету на користь позивача всі здійснені документально підтверджені судові витрати.
Під час судового засідання, яке відбулось 18.11.2013 року були оголошені вступна та резолютивна частини постанови.
Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 22.11.2013 року.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Зобов'язати Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю в АРК скасувати реєстрацію декларації Громадської організації «Суспільство відродження культури п. Коктебель» на початок виконання будівельних робіт з будівництва Культурного центру «Киммерія» з готельними номерами по вул. Леніна в смт. Коктебель Феодосійської культурної зони зареєстровану 30.10.2012 за № КР 08312203468.
3. Стягнути на користь Коктебельської селищної ради (98186, АР Крим, м. Феодосія, смт. Коктебель, пров. Висотний, ЄДРПОУ 04367418) судові витрати в розмірі 34,41 грн. з Державного бюджету України.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Калініченко Г.Б.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2013 |
Оприлюднено | 03.12.2013 |
Номер документу | 35617435 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Калініченко Г.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні