Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 листопада 2013 р. Справа № 805/15691/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Крилової М.М.
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" до комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради про стягнення суми штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Донецька в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" звернувся до суду з позовом до комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради про стягнення суми штрафу.
В обґрунтування позовних вимог вказує на те, що 04.01.2013 р. позивачем була здійснена перевірка комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради щодо додержання законодавства з питань електроенергетики та теплопостачання. За результатом перевірки відповідачем було видано припис № 02/12-04-011/001 від 04.01.2013 року, термін виконання якого встановлено до 17.04.2013 р. 19.06.2013 р. Державним підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" була здійснена перевірка виконання вище зазначеного припису, під час якої встановлено факт не виконання пунктів: 1, 2, 3, 4, 6, 7 , про що був складений акт, на підставі якого постановою № 02/10-02-118 від 25.06.2013 року накладено на відповідача штраф в сумі 5100,00 грн., який до теперішнього часу не сплачений. На підставі зазначеного прокурор просить стягнути суму штрафу в судовому порядку.
Представник Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" 20.11.2013 р. надав через канцелярію суду заяву, в якій зазначив, що підтримує позовні вимоги в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.
Відповідач в судові засідання не з'явився, заперечення до позовної заяви не надав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне
Комунальне підприємство "Сонячний" Горлівської міської ради, (код ЄДРПОУ 37121253), зареєстроване у якості юридичної особи, про що свідчить довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 461116.
Державний інспектор з енергетичного нагляду Горлівського відділення інспекції Держенергонагляду у Донецькій області здійснив перевірку комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради щодо додержання законодавства з питань електроенергетики та теплопостачання, за результатом якої відповідачу було видано припис № 02/12-04-011/001 від 04.01.2013 року, термін виконання якого встановлено до 17.04.2013 р. Припис отримано і підписано суб'єктом господарювання - директором комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради Гумбіним О.М. без заперечень и скріплено печаткою відповідача.
13.02.2013р. відповідач комунальне підприємство "Сонячний" Горлівської міської ради просить перенести виконання припису до 01.06.2013 року в зв'язку з скрутним матеріальним становищем на підприємстві, в свою чергу Держенергонагляд у Донбаському регіоні не заперечує проти перенесення терміну виконання припису № 02/12-04-011/001 від 04.01.2013 року.
29.05.2013 року комунальне підприємство "Сонячний" просить ще раз перенести строки виконання припису № 02/12-04-011/001 від 04.01.2013 року до 15.11.2013 року в зв'язку зі скрутним матеріальним становищем на підприємстві та великим об'ємом робіт зв'язаних з виконання припису, але Держенергонагляд у Донбаському регіоні відмовив в продовжені строків виконання заходів передбачених приписом, на підставі пункту 10.5 «Інструкції з організації проведення заходів енергетичного нагляду за суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії та оформлення їх результатів».
Актом перевірки (протоколом) № 02/18-07-1830 від 19.06.2013 інспектор з енергетичного нагляду Горлівського відділення Держенергонагляду у Донецькій області Макашина Н.В. встановила невиконання відповідачем із 7 пунктів наступних пунктів: 1, 2, 3, 4, 6, 7 припису №02/12-04-011/001 від 04.01.2013, строк виконання якого скінчився. Акт перевірки (протокол) було складено в присутності уповноваженої особи відповідача - головного інженера комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради Кульчицької Н.Ю. та підписано уповноваженою особою. Також отримано акт перевірки № 02/18-07-3 830 від 19.06.2013 та підписано директором комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради Гумбіним О.М. без заперечень і и скріплено печаткою відповідача. На підставі акту перевірки (протоколу) № 02/18-07-1830 від 19.06.2013 року, за не виконання припису Держенергонагляду № №02/12-04-011/001 від 04.01.2013, постановою № 02/10-02-118 від 25.06.2013 року накладено на комунальне підприємство "Сонячний" Горлівської міської ради штраф у сумі 5100 ,00 грн. Постанову про накладення штрафу надіслано відповідачу 25.06.2013 року та отримано 04.07.2013, що підтверджується копіями поштових відправлень, які знаходяться в матеріалах справи.
Разом з тим, відповідач у встановлений законодавством строк штраф, накладений постановою Держенергонагляду у Донецькій області 02/10-02-118 від 25.06.2013 року, не сплатив.
Згідно з приписами ч. 2 статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України, з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом (поданням), бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення Верховним Судом України, про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами для представництва інтересів громадянина або держави. При цьому прокурор повинен надати адміністративному суду докази, які підтверджують неможливість громадянина самостійно здійснювати представництво своїх інтересів. Прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача. Тому, відповідно чинному законодавству прокурор має право здійснювати представництво інтересів Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" в суді.
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці і регулює відносини, пов'язані з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі визначені Законом України «Про електроенергетику».
Відповідно до Закону України «Про електроенергетику» основними принципами державної політики в електроенергетиці, зокрема є: державне регулювання діяльності в електроенергетиці; створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; підвищення екологічної безпеки об'єктів електроенергетики; забезпечення захисту прав та інтересів споживачів енергії.
Пунктом 1 «Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії» встановлено, що Державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).
Крім того, згідно з пунктом 3 «Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», метою державного енергетичного нагляду (контролю) є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.
Відповідно до пункту 4 «Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії», завданнями та функціями Держенергонагляду, зокрема, є здійснення допоміжних заходів із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України відповідно до законодавства, контроль за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання енергії; здійснення в межах своєї компетенції контролю за усуненням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії виявлених порушень законодавства у сфері виробництва, постачання та споживання енергії.
Пунктом 2 статті 31 Закону України «Про теплопостачання» передбачено, що уповноважені органи застосовують до суб'єктів господарювання штрафні санкції, а саме за невиконання (ухилення від виконання) або несвоєчасне виконання рішень чи приписів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері енергозбереження, або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, або національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, - у розмірі до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 3 «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» накладати на суб'єктів господарювання штрафи мають право, національна комісія регулювання електроенергетики, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж; державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Відповідно до пункту 7 «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами національної комісії регулювання електроенергетики та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонаглядукладення штрафу оформляє.
Також пунктами 8 - 9 «Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» визначено, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою національної комісії регулювання електроенергетики (розпорядженням) Держенергонагляду. Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.
У відповідності до статті 31 Закону України «Про теплопостачання», суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф у п'ятнадцятиденний термін із дня отримання постанови про його накладання. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку. Аналогічна норма міститься в пункті 10 «Положенні про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання» де додатково зазначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення,
Таким чином, оскільки судом встановлено, що відповідач комунальне підприємство "Сонячний" Горлівської міської ради допустив порушення вимог чинного законодавства в сфері електроенергетики та теплопостачання, рішення у передбачений законодавством строк не оскаржив, штраф у сумі 5100,00 грн. не сплатив, суд приходить до висновку, щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Керуючись Конституцією України, ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-60, 69-71, 79, 86, 99, 104-107, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Прокурора м. Донецька в інтересах держави в особі Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" звернулася до суду з позовом до комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради про стягнення суми штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства "Сонячний" Горлівської міської ради, (код ЄДРПОУ 37121253), на користь Державного бюджету України штраф в сумі 5100,00 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. (п/р 31117106700018, УДКС у м. Горлівка ГУ ДКСУ у Донецькій області, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 834016, ЄДРПОУ 38023569, одержувач: Державний бюджет м. Горлівка).
Повний текст постанови складено та підписано 25 листопада 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крилова М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2013 |
Оприлюднено | 03.12.2013 |
Номер документу | 35633589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні