Ухвала
від 29.11.2013 по справі 805/14546/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Циганенко А.І.

Суддя-доповідач - Шальєва В. А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2013 року справа №805/14546/13-а приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецькій апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого - судді Шальєвої В.А.

суддів Компанієць І.Д., Бишова М.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Донецького апеляційного адміністративного суду за адресою: м. Донецьк, б. Шевченка, 26, апеляційну скаргу Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28.10.2013 р. у справі № 805/14546/13-а за позовом Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Ради мікрорайону - органу суспільного територіального самоврядування мікрорайону «Свердлова» про припинення юридичної особи,

В С Т А Н О В И В:

Макіївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Ради мікрорайону - органу суспільного територіального самоврядування мікрорайону «Свердлова» про припинення юридичної особи у зв'язку з неподанням відповідачем до органу доходів і зборів податкової звітності більше року.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28.10.2013 р. в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач просить скасувати постанову, ухвалити нове рішення про задоволення позову, зазначає про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, зазначає, що п. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» чітко визначена підстава для припинення юридичної особи, незалежно від її організаційно-правової форми, як неподання протягом року податкової звітності. Оскільки відповідач не надає протягом року до податкової інспекції податкову звітність, це є підставою для припинення юридичної особи.

Особи, які беруть участь у справі, до судового засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, у зв'язку з чим у відповідності до вимог ст. 197 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що рішенням виконавчого комітету Червоногвардійської районної ради м. Макіївки Донецької області від 09.09.1996 р. зареєстрована Рада мікрорайону - орган суспільного територіального самоврядування мікрорайону «Свердлова», код ЄДРПОУ 24465689, відповідач перебуває на податковому обліку в Макіївській ОДПІ. Актом про ненадання звітності № 295/05-92-15/24465689 від 12.09.2013 р. встановлено, що відповідач з моменту реєстрації не надає до податкового органу податкову звітність.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що припинення відповідача як органу територіальної самоорганізації населення можливе тільки за рішенням загальних зборів громадян, що утворили даний орган або відповідної ради.

Колегія суддів вважає такий висновок обґрунтованим, з огляду на наступне.

Згідно з ч. 8 ст. 19 Господарського кодексу України усі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Пунктом 16.1.3 ст. 16 Податкового кодексу України встановлено, що платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.3 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державна податкова інспекція уповноважена здійснювати контроль за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

Органи самоорганізації населення - представницькі органи, що створюються частиною жителів, які тимчасово або постійно проживають на відповідній території в межах села, селища, міста.

Органи самоорганізації населення відповідно до ст. 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» відносяться до системи місцевого самоврядування.

Статтею 14 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські, районні в місті (у разі їх створення) ради можуть дозволяти за ініціативою жителів створювати будинкові, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна.

Правовий статус, порядок організації та діяльності органів самоорганізації населення за місцем проживання визначаються законом.

Відповідно до ст. 80 цього Закону повноваження органу самоорганізації населення припиняються достроково у разі:

1) невиконання рішень сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, її виконавчого комітету, загальних зборів громадян або невиконання своїх повноважень;

2) його саморозпуску.

Рішення про дострокове припинення повноважень органу самоорганізації населення приймається загальними зборами громадян, що утворили даний орган, або відповідною радою.

Як визначено п. 46 ч. 1 ст. 26 цього закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішується питання про прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом.

Відтак, є правильним висновок суду першої інстанції, що припинення відповідача як органу територіальної самоорганізації населення можливе тільки за рішенням загальних зборів громадян, що утворили даний орган, або відповідної ради.

Колегія суддів не приймає посилання позивача на на приписи ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» в частині наявності підстав для припинення юридичної особи у зв`язку з неподанням відповідачем податкової звітності.

Дійсно, частиною 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, в тому числі, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Проте, колегія суддів вважає, що неподання податкової звітності протягом року органом самоорганізації населення не є підставою для припинення діяльності громадської організації, виходячи з вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.

Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28.10.2013 р. у справі № 805/14546/13-а залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28.10.2013 р. у справі № 805/14546/13-а за позовом Макіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Ради мікрорайону - органу суспільного територіального самоврядування мікрорайону «Свердлова» про припинення юридичної особи залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя: Шальєва В.А.

Судді: Компанієць І.Д.

Бишов М.В.

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2013
Оприлюднено04.12.2013
Номер документу35647507
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/14546/13-а

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 29.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 11.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шальєва В. А.

Ухвала від 14.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Постанова від 28.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні